Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2009, 12:24   #81
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Nee daarvoor moeten de ordediensten ingrijpen.
Hun leven wagen ook nog?
Bovendien een beetje hypocriet, niet? Wat als een illegaal tijdens zo'n ingreep naar beneden zou tuimelen? Die brandweerman in de bak en de familie van die illegaal een flinke schadevergoeding.

En wat als die illegaal dreigt met zelfmoord als die ordehandhaver dichterbij komt? Dan staat die man gewoonweg machteloos.

Jouw antwoord rammelt aan alle kanten.

Laatst gewijzigd door Duym : 21 januari 2009 om 12:28.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 12:42   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kallikles als je ergens een geweten wilt schoppen moet je in Afrika zijn.
Mochten politici daar wat minder corrupt zijn zou de bevolking misschien basisrechten krijgen en minder uit armoede naar Europa komen.
Niemand ontmenselijkt, wel geeft illegaliteit een ander juridisch statuut dan wie legaal verblijft en ik zie niet in waarom dit fout zou wezen.
Dus bespaar me gejammer dat 'wij' hier schuld aan hebben of ontmenselijken, met dat soort praat moet je in ieder geval bij mij niet meer zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 12:50   #83
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Legaal zijn er daarvoor schadevergoedingen voorzien als er voldaan wordt aan welbepaalde voorwaarden.

Indien er iemand illegaal een (werk)ongeval of wat dan ook is de werkgever persoonlijk verantwoordelijk en zal hij opdraaien voor de kosten.
In het geval Oulematou vraag je dat best aan Kris Luyckx en de nabestaanden uit Mali.
Want een andersgekleurde mens die gedood wordt door een racistische killer is een "werkongeval" in jouw ogen?? Werkte ze dan hier als schietschijf of als kindermeisje?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 12:52   #84
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mochten politici daar wat minder corrupt zijn zou de bevolking misschien basisrechten krijgen en minder uit armoede naar Europa komen.
Niemand ontmenselijkt, wel geeft illegaliteit een ander juridisch statuut dan wie legaal verblijft en ik zie niet in waarom dit fout zou wezen.
Dus bespaar me gejammer dat 'wij' hier schuld aan hebben of ontmenselijken, met dat soort praat moet je in ieder geval bij mij niet meer zijn.
Goede raad: lees de draden erover hier eens, lees de lezersbrieven in HLN en DS.
Oud 21 januari 2009, 13:28   #85
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik zal eens heel de dag op jouw motorkap gaan zitten. Gedaan met autorijden.
Goed geprobeerd.. helaas ik ga met de trein, naar m'n werk dus heb geen wagen nodig.
Oud 21 januari 2009, 13:53   #86
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hun leven wagen ook nog?
Bovendien een beetje hypocriet, niet? Wat als een illegaal tijdens zo'n ingreep naar beneden zou tuimelen? Die brandweerman in de bak en de familie van die illegaal een flinke schadevergoeding.

En wat als die illegaal dreigt met zelfmoord als die ordehandhaver dichterbij komt? Dan staat die man gewoonweg machteloos.

Jouw antwoord rammelt aan alle kanten.
Kom kom er zijn interventieteams hoor, die mensen zijn getrained op gevaarlijk situaties. En als er een slachtoffer valt tijdens een actie komt dat wel in een rapport hoor, niks bijzonders aan.
Je voorbeeld: wat als een interventieagent met een homejacking te maken heeft, en de dader pleegt zelfmoord.. er is geen verschil hoor.
De rest van je commentaar heb ik niet nodig.
Oud 21 januari 2009, 14:31   #87
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom er zijn interventieteams hoor, die mensen zijn getrained op gevaarlijk situaties. En als er een slachtoffer valt tijdens een actie komt dat wel in een rapport hoor, niks bijzonders aan.
Je voorbeeld: wat als een interventieagent met een homejacking te maken heeft, en de dader pleegt zelfmoord.. er is geen verschil hoor.
De rest van je commentaar heb ik niet nodig.
Geloof jijzelf nu wat je schrijft? Ik voorspel massale rellen en optochten als zo'n illegaal zou vallen.
Oud 21 januari 2009, 14:40   #88
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Goede raad: lees de draden erover hier eens, lees de lezersbrieven in HLN en DS.
Dat zijn vooral de gefrustreerde lezers, en die hun reacties kan ik soms zeer goed begrijpen. Je zou je voor minder onrecht voelen aangedaan, met de toestanden die sommige 'progressieve' politici beijveren en ook effectief kunnen doordrukken. Wij zijn zo langzamerhand het voormalige Zuid-Afrika aan het imiteren, waar de gevestigde meerderheid onderdrukt wordt door een ingeweken minderheid (alleen zijn de kleurtjes hier andersom).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 18:23   #89
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziekelijk walgelijke dromen in deze en andere draden en in de lezersrubriek van HLN en DS: mensen die erover dromen dat een illegaal ongestraft mag verkracht worden, geen recht heeft op vergoeding voor leed (geen vergoeding, want het zou eens van onze belastingen kunnen betaald worden....), etc...
. Die kas waar het uit betaald moest worden wordt niet gespijst met belastinggeld maar met aangeslagen misdaadgeld.
. Of iemand een stempeltje heeft of niet verandert niets aan de misdaad tegen die persoon (HVT werd wel degelijk veroordeeld, en dat is maar goed ook, als ik dergelijke posts lees!)

. Het zijn niet haar werkgevers die haar neerschoten, maar een opgefokt jong uit een uiterst rechts nest.
. Was haar situatie zo verschillend van die van een "au pair"? IMHO niet dus. Dus kan dit afgehandeld worden alsof het een au pair betrof.

Nu een beetje weerhoudendheid hier, AUB, het betreft hier een slachtoffer, géén misdadigster.
Haar werkgevers hebben haar inderdaad niet neergeschoten. Zullen zeer zeker uit een progressief nestkomen waar men ervan uit gaat dat uitbuiting van illegale hoort bij het streven naar een multiculturele samenleving waar ook nog een profijtje mee valt te rapen.

En wat met de slachtoffers gemaakt door zoals u het noemt opgefokte jongeren maar dan uit allochtoonse nesten. Zoals bv. een GDM, JVH, KVN dit even in het kort degene die zijn vermoord en er zijn er meerdere zoals u wel zult weten. Dan degene die het slachtoffer zijn geworden van geweld op bus, tram en trein enz. Voor deze slachtoffers heb ik u nog nooit partij weten kiezen, ze wel proberen voor te stellen als uitdagers van het geweld dat hun is overkomen.

Waarom zou u nu zo begaan zijn met een slachtoffer van zinloos geweld? Misschien omdat ze 'zwart' was, omdat ze illegaal was maar toch niet uit menselijkheid zekerst. Betrof het hier een blanke autochtoon die het slachtoffer was geweest van een moordende allochtoon, het had u gewoonweg niet geïnteresseerd.

Dus correct, het is ziekelijk en welgelijk hoe sommige hier illegale uitbuiten en voor hun profijtje de maatschappij er willen laten voor opdraaien. Het is ook ziekelijk en walgelijk dat er personen de schijn willen opwekken (hé filo)begaan te zijn met een slachtoffer enkel en alleen omdat dit nu eenmaal hoort bij hun politiek spel.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 21 januari 2009 om 18:30.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 18:34   #90
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zeer juist!

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 21 januari 2009 om 18:35.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 18:51   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Véél misdaden draaien om geld. (denk maar aan al wat met drugs te maken heeft)
Met slachtoffers bedoel ik ook de burger die opdraait voor de kosten van opsporing (politie), veroordeling (gerecht) , bestraffing (opsluiting) en begeleiding achteraf.
Geloof mij, we worden niet rijker van criminaliteit.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 21:38   #92
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Met slachtoffers bedoel ik ook de burger die opdraait voor de kosten van opsporing (politie), veroordeling (gerecht) , bestraffing (opsluiting) en begeleiding achteraf.
Geloof mij, we worden niet rijker van criminaliteit.
klopt, het en er is steeds meer een tendens om de staat te laten opdraaien voor alle mogelijke vergoedingen: alimentatiegeld wordt niet meer betaald: de staat betaalt, schadevergoeding bij moord wordt niet betaald: idem, illegalen die ziek worden: staat betaalt, illegale kinderen die hier naar school gaan: staat betaalt enz... enz...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 21 januari 2009 om 22:06.
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 22:19   #93
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

dubbel
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 21 januari 2009 om 22:20.
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 22:25   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
klopt, het en er is steeds meer een tendens om de staat te laten opdraaien voor alle mogelijke vergoedingen: alimentatiegeld wordt niet meer betaald: de staat betaalt,
Is dat er dan toch eindelijk door? Wel een vergissing in je post: niet de staat betaalt, de overheid schiet voor en recupereert op de alimentatieplichtige (volgens het project)
Citaat:
schadevergoeding bij moord wordt niet betaald: idem,
Weeral niet de staat, maar een fonds gevuld door wie veroordeeld wordt voor een misdrijf
Citaat:
illegalen die ziek worden: staat betaalt,
Je kan moeilijk zieken op straat laten sterven, of wél??
Citaat:
illegale kinderen die hier naar school gaan: staat betaalt enz... enz...
Logisch: schoolplicht voor alle kinderen, "legaal" of niet: zou je dan "illegale kinderen" van schoolplicht ontheffen?

Daar in d'Ardennen blijven ze niet bij

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 januari 2009 om 22:29.
Oud 21 januari 2009, 23:02   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Beantwoord je ook erlich eens Filo?
Snijdt wel hout wat hij zegt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2009, 23:18   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Logisch: schoolplicht voor alle kinderen, "legaal" of niet: zou je dan "illegale kinderen" van schoolplicht ontheffen?
Illegaal wilt toch zeggen dat men hier officieel niet is?
Het is mij niet duidelijk hoe iemand die hier niet is school kan lopen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 09:15   #97
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geloof jijzelf nu wat je schrijft? Ik voorspel massale rellen en optochten als zo'n illegaal zou vallen.
Ik heb nochtans nog nooit een optocht gezien na een interventie.
Oud 22 januari 2009, 09:24   #98
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nochtans nog nooit een optocht gezien na een interventie.
Leer lezen wat ik schrijf.
Oud 22 januari 2009, 09:28   #99
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
huh ? illegale kinderen kunnen geen onderwijs genieten, je moet op z'n minst een belgisch/europees paspoort hebben om je te kunnen inschrijven, anders ben je niet verzekerd, als je denkt dat een school dat op zich neemt ben je fout.
Oud 22 januari 2009, 09:29   #100
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leer lezen wat ik schrijf.
u voorspeld dingen .. dat lees ik je kan misschien beter de ganse discussie opnieuw lezen als je geheugen tekort schiet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be