Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2004, 19:32   #81
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Zou iemand van diegene die beweren dat de criminaliteit de afgelopen 30, 50 of 100jaar gestegen is of sterker nog dat de stijging van de criminaliteit rechtevenredig verloopt met het aantal immigranten eens de moeite kunnen nemen om cijfers op te zoeken in verband met criminaliteit en proberen hun stellingen te onderbowuden met behulp van cijfers. Ik vind namelijk nergens, zelfs niet op de website van het Vlaams Blok, enige cijfer dat kan aantonen dat die bewering ook maar enigszins strookt met de werkelijkheid!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 19:36   #82
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Zou iemand van diegene die beweren dat de criminaliteit de afgelopen 30, 50 of 100jaar gestegen is of sterker nog dat de stijging van de criminaliteit rechtevenredig verloopt met het aantal immigranten eens de moeite kunnen nemen om cijfers op te zoeken in verband met criminaliteit en proberen hun stellingen te onderbowuden met behulp van cijfers. Ik vind namelijk nergens, zelfs niet op de website van het Vlaams Blok, enige cijfer dat kan aantonen dat die bewering ook maar enigszins strookt met de werkelijkheid!
Bij het Vlaams Blok zoeken ze geen cijfers, ze verzinnen die zelf en zeggen dan: "Deze cijfers zijn gebaseerd op een stuk waarnemingsvermogen en gezond boerenverstand" (dixit Peace).
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 19:56   #83
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bij het Vlaams Blok zoeken ze geen cijfers, ze verzinnen die zelf en zeggen dan: "Deze cijfers zijn gebaseerd op een stuk waarnemingsvermogen en gezond boerenverstand" (dixit Peace).
Sedert de dioxinecrisis weten we ook hoe gezond dat boerenverstand nog is tegenwoordig

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 20:21   #84
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou iemand van diegene die beweren dat de criminaliteit de afgelopen 30, 50 of 100jaar gestegen is
Simpel. De gevangenissen zitten overvol, hetgeen vroeger nooit een probleem was. Of denkt ge dat dit allemaal Monopoly-spelers zijn ("slechts op bezoek") ?

Citaat:
of sterker nog dat de stijging van de criminaliteit rechtevenredig verloopt met het aantal immigranten
Ook simpel. De veiligheidadviseur van Verhofstadt heeft en publique verklaard dat 80% van de daders (straatdelicten) allochtonen zijn.

Citaat:
Ik vind namelijk nergens, zelfs niet op de website van het Vlaams Blok, enige cijfer dat kan aantonen dat die bewering ook maar enigszins strookt met de werkelijkheid!
Typisch een geval van Politiek Correcte Blockage, waarbij al hetgene niet strookt met het theoretische multicul idee "niet waar" is. Onveiligheid ? Dat is maar een gevoel. Samenlevingsproblemen ? Dat is geen waar. Criminaliteit ? Er zijn geen betrouwbare cijfers.

Het grootste gevaar komt van de cultuurrelativisten zelf, negationisten die in de weg staan van de oplossingen voor ernstige maatschappelijke problemen rond migratie.
Oud 12 april 2004, 20:24   #85
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MiSTa SCienTiST
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser
10/04 Twee jongemannen neergestoken in Dendermonde

In Dendermonde zijn bij twee steekpartijen twee mensen neergestoken. De feiten hebben zich volgens de federale politie voorgedaan omstreeks 21.00u. gisteravond.
De slachtoffers zijn jongemannen uit Lebbeke van 21 en 22 jaar. Ze zouden allebei zijn neergestoken bij een vechtpartij aan het station in Dendermonde.
Deze jongemannen zijn dus 9,9 kansen op 10 WEERAL
Mustafas of Muhamatten.

Dit heeft nix met vooroordelen te maken maar eerder met ervaring met zulke berichten over jongeren.
Het rapport Van San spreekt uw cijfers tegen, hebt u ander onderzoek?
Oud 12 april 2004, 20:31   #86
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Citaat:
Ik vind namelijk nergens, zelfs niet op de website van het Vlaams Blok, enige cijfer dat kan aantonen dat die bewering ook maar enigszins strookt met de werkelijkheid!
Typisch een geval van Politiek Correcte Blockage, waarbij al hetgene niet strookt met het theoretische multicul idee "niet waar" is. Onveiligheid ? Dat is maar een gevoel. Samenlevingsproblemen ? Dat is geen waar. Criminaliteit ? Er zijn geen betrouwbare cijfers.

Het grootste gevaar komt van de cultuurrelativisten zelf, negationisten die in de weg staan van de oplossingen voor ernstige maatschappelijke problemen rond migratie.
Is het dan zoveel gevraagd om criminaliteitscijfers eens naast elkaar te leggen? Ik voel mij tegenwoordig een pak veiliger als in de jaren 80 en 90. Toen liep een Dutroux nog vrij rond, stonden er gewapende wachters rond de Delhaizes tegen de Bende van Nijvel en was er regelmatig een bomaanslag van de CCC. Tegenwoordig komt een cafegevecht waar een mes getrokken wordt in de krant.

Daarom zou het niet slecht zijn om eens te kijken naar het aantal aangiftes etc. Waarom heeft het Blok die niet op hun site? Niet betrouwbaar haal je aan. Ik heb daar veel moeite mee. De onkostennotas van ministers, daar vind ik wel cijfers over op de Blok site. Die zouden dan wel moeten betrouwbaar zijn?
Oud 12 april 2004, 21:15   #87
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik ben het daar in principe mee eens. Maar als een hoge ambtenaar van justitie zegt dat 80% van de misdaden gepleegd wordt door allochtonen, dan is dat wel relevant.
Beeld je eens in dat uit een of ander criminologisch onderzoek morgen blijkt dat 80% van alle misdaad in ons land gepleegd wordt door mensen met een schoenmaat groter dan 43, wat ga je dan met die wetenschap aanvangen? Alleen nog mensen met een schoenmaat kleiner dan 43 toelaten in België?
Rafke wat heeft schoenmaat hier nu mee te maken????? Wat een vergelijking kerel?
Het ging hier trouwens niet over 80% maar over 85% en niet over allochtonen maar enkel over marokanen.
Ga je hier nu toch nog beweren dat het een toeval is ofzo? Komaan kerel 85%!!!!!!!!!!!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 21:18   #88
The_Prodigy
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand

Wanneer de meerderheid schoenmaat 43 heeft, wordt dat meerderheid genoemd Rafke. Wanneer men spreekt over 80% wordt dat MEERDERHEID genoemd Rafke, en geen te verwaarlozen minderheid.
Heb ik dan ergens beweerd dat het om een "te verwaarlozen minderheid" ging, Fernandke?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wanneer het land vol loopt met 43 die crimineel zijn, hoeft men geen schoenmaat 43 meer te inmporteren.
Of het percentage wordt 99% voor de criminele schoenmaat 43.
Snapt ge plaatje Rafke.
En jijzelf, Fernandke? Wat zullen we met jou doen? Uit het land verwijderen? Preventief opsluiten? Je behoort tenslotte óók tot die groep met schoenmaat +43 en bent derhalve "voorbestemd" om crimineel te worden, nietwaar Fernandke? Ik behoor gelukkig tot "de goei", want ik heb maar een 41...

De waarheid onder ogen durven zien Rafke, da moet ge WILLEN doen. Als 80% van de criminaliteit in Rotterdam gepleegd wordt door Marokkanen dan zijn dat harde feiten. Dan moet gij er nie een belachelijke schoenmaat bij betrekken omdat ge het nie kunt halen met serieuze argumenten.
The_Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2004, 21:25   #89
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:

Beeld je eens in dat uit een of ander criminologisch onderzoek morgen blijkt dat 80% van alle misdaad in ons land gepleegd wordt door mensen met een schoenmaat groter dan 43, wat ga je dan met die wetenschap aanvangen? Alleen nog mensen met een schoenmaat kleiner dan 43 toelaten in België?
Rafke wat heeft schoenmaat hier nu mee te maken????? Wat een vergelijking kerel?
Het ging hier trouwens niet over 80% maar over 85% en niet over allochtonen maar enkel over marokanen.
Ga je hier nu toch nog beweren dat het een toeval is ofzo? Komaan kerel 85%!!!!!!!!!!!
Die vergelijking diende maar om aan te tonen dat je mensen niet veroordeelt op basis van arbitraire kenmerken zoals afkomst, nationaliteit, geloofsovertuiging, schoenmaat... Dergelijke kenmerken zijn irrelevant.

Handige poging om de vraag te ontwijken overigens. Denk je dat sociologen of staistici er niet in zouden slagen één of ander verband bloot te leggen tussen criminaliteit en bijvoorbeeld de schoenmaat van de daders? Je onderschat de wetenschap, mijn beste...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 12 april 2004, 21:29   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_Prodigy
Citaat:

Heb ik dan ergens beweerd dat het om een "te verwaarlozen minderheid" ging, Fernandke?

En jijzelf, Fernandke? Wat zullen we met jou doen? Uit het land verwijderen? Preventief opsluiten? Je behoort tenslotte óók tot die groep met schoenmaat +43 en bent derhalve "voorbestemd" om crimineel te worden, nietwaar Fernandke? Ik behoor gelukkig tot "de goei", want ik heb maar een 41...

De waarheid onder ogen durven zien Rafke, da moet ge WILLEN doen. Als 80% van de criminaliteit in Rotterdam gepleegd wordt door Marokkanen dan zijn dat harde feiten. Dan moet gij er nie een belachelijke schoenmaat bij betrekken omdat ge het nie kunt halen met serieuze argumenten.
En wat is de waarheid, mijn beste? Is jouw waarheid de enige echte waarheid? Zelfs al werd 100% van de misdaden gepleegd door Marokkanen, dan is dat nog altijd geen reden om ALLE Marokkanen daarop af te rekenen.

Citaat:
Oud 12 april 2004, 21:31   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Die vergelijking diende maar om aan te tonen dat je mensen niet veroordeelt op basis van arbitraire kenmerken zoals afkomst, nationaliteit, geloofsovertuiging, schoenmaat... Dergelijke kenmerken zijn irrelevant.

Handige poging om de vraag te ontwijken overigens. Denk je dat sociologen of staistici er niet in zouden slagen één of ander verband bloot te leggen tussen criminaliteit en bijvoorbeeld de schoenmaat van de daders? Je onderschat de wetenschap, mijn beste...
Raf, men zal nooit kunnen zeggen dat criminaliteit voor 85% aan mensen te wijten is aan schoenmaat 42 bv omdat schoenmaten een dergelijke variant is, wanneer het 85% is dan is dit geen variant meer. Of moet het voor jouw eerst 100% zijn?
Oud 12 april 2004, 21:33   #92
The_Prodigy
Burger

Standaard

Citaat:
Alé als ik het allemaal een beetje goed lees, dan was er in België tot 50jaar geleden (want daarvoor waren er namelijk nog geen Marokkanen in België) geen criminaliteit!?
Dan hebt ge wel nie goed gelezen hé. Er is hier niemand die ook maar beweert dat er vroeger geen criminaliteit was. Criminaliteit is een ziekte van alle tijden.
Oud 12 april 2004, 21:33   #93
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

En wat is de waarheid, mijn beste? Is jouw waarheid de enige echte waarheid? Zelfs al werd 100% van de misdaden gepleegd door Marokkanen, dan is dat nog altijd geen reden om ALLE Marokkanen daarop af te rekenen.
Oew, en hier is ie weer de allom duidelijke verdraaiing van mensen zoals jij.
Wie heeft er hier gezegt dat men dan ALLE marokanen daarop moet afrekenen?
Oud 12 april 2004, 21:36   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Raf, men zal nooit kunnen zeggen dat criminaliteit voor 85% aan mensen te wijten is aan schoenmaat 42 bv omdat schoenmaten een dergelijke variant is, wanneer het 85% is dan is dit geen variant meer. Of moet het voor jouw eerst 100% zijn?
*zucht*

Vandaar dat ik ook zeg dat dergelijke kenmerken IRRELEVANT zijn.

Citaat:
Oud 12 april 2004, 21:38   #95
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

OK, laten we het eens anders aanpakken. Stel dat onderzoek onomstotelijk aantoont dat 99% van alle misdaden gepleegd worden door Marokkanen, wat ga je dan precies met die wetenschap doen? En ik bedoel HEEL CONCREET welke politieke maatregelen je daaraan gaat verbinden...

Citaat:
Oud 12 april 2004, 21:38   #96
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

*zucht*

Vandaar dat ik ook zeg dat dergelijke kenmerken IRRELEVANT zijn.
Als een probleem maakt niet uit over wat het gaat maar indien het probleem dus te wijten is voor 85% aan iets, hoe ga je het dan oplossen? Door degene die deze 85% wil aanpakken met de vinger te wijzen of ze te bestempelen als rascisten en leugenaars?
Oud 12 april 2004, 21:44   #97
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

OK, laten we het eens anders aanpakken. Stel dat onderzoek onomstotelijk aantoont dat 99% van alle misdaden gepleegd worden door Marokkanen, wat ga je dan precies met die wetenschap doen? En ik bedoel HEEL CONCREET welke politieke maatregelen je daaraan gaat verbinden...
Ten eerste alle Marokanen die ons land willen binnenkomen grondig maar dan ook grondig na te checken wat voor verleden ze hebben vooralleer ze het land binnen mogen.
Ten 2de uitzoeken waarom de marokanen dit aandeel hebben van 85%.
En ten 3de zeker en vast zwaardere straffen voor iedereen maar vooral voor deze personen die meerdere malen voor dezelfde feiten worden bestraft.

En waarschijnlijk nog andere dingen maar er moet toch duidelijk meer aandacht besteed worden aan marokaanse mensen die s'avonds over straat lopen dan voor anderen hé.

85% is gewoonweg geen toevalligheid meer e raf komaan kerel. Vooral omdat Rotterdam belange niet uit 85% marokanen bestaat é.
Oud 12 april 2004, 21:44   #98
The_Prodigy
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat heb ik of iemand anders hier ook nooit gezegd.
Oud 12 april 2004, 22:02   #99
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste alle Marokanen die ons land willen binnenkomen grondig maar dan ook grondig na te checken wat voor verleden ze hebben vooralleer ze het land binnen mogen.
Ten 2de uitzoeken waarom de marokanen dit aandeel hebben van 85%.
En ten 3de zeker en vast zwaardere straffen voor iedereen maar vooral voor deze personen die meerdere malen voor dezelfde feiten worden bestraft.

En waarschijnlijk nog andere dingen maar er moet toch duidelijk meer aandacht besteed worden aan marokaanse mensen die s'avonds over straat lopen dan voor anderen hé.

85% is gewoonweg geen toevalligheid meer e raf komaan kerel. Vooral omdat Rotterdam belange niet uit 85% marokanen bestaat é.
Zoals ik al dacht: je wil dus een ware heksenjacht ontketenen op alle Marokkanen. Je wil hen extra viseren als ze het land willen binnenkomen, je wil hen op straat extra viseren eens ze hier zijn en je wil hen ook nog eens zwaarder straffen...

Al eens gehoord van een "self fulfilling prophecy"?

Citaat:
Oud 12 april 2004, 22:11   #100
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat heb ik of iemand anders hier ook nooit gezegd.
the Prodigy, trek het je maar niet aan. Dat is de standaard-beschuldiging waarmee Raf iedereen om de oren slaat. Jij hebt het niet gezegd, maar hij beweert dat je het wel gezegd hebt. En als je het ontkent ben je mogelijk ook nog een leugenaar ook
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be