Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2009, 23:15   #81
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat is irrelevant, want Hamas volgt expliciet de weg van de Koran, terwijl de seculiere Israëlische regering niet de weg van de Talmoed volgt.
Ohh, nee mijn beste, en welk land zegt die talmoed wat het beloofde land was voor de twaalf israelische stammen...

En welk land hebben ze na de tweede wereldoorlog destijds ingepikt.......

Datgene wat destijds in hun talmoed beschreven stond....

Zozo,en U maar ontkennen dat ze de talmoed niet volgen.....

Niet al te koosjer hé mijn beste...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 23:15   #82
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

On-Topic: de BERTANCIAUXSJAAL

ps: wel zielig eigenlijk dat zo'n authentieke woestijnvent op één lijn komt te staan met zo'n pathetische neo-SpA-er uit een Vlaamsch boerengat. Mijn excuses hiervoor, Ibn Ul Haq.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 23:21   #83
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is irrelevant, want Hamas volgt expliciet de weg van de Koran, terwijl de seculiere Israëlische regering niet de weg van de Talmoed volgt.
En de debiele discussie gaat verder. Wat ik je tevergeefs probeerde uit te leggen, is dat het idioot is om hedendaagse politieke fenomenen te proberen begrijpen aan de hand van teksten van meer dan een milennium terug.

De handelingen van groepen als Hamas of de Israëlische regering worden bepaald door concrete materiële omstandigheden, de strijd om politieke en economische macht, en niet door teksten.

N.B.: Laatste opmerking - maar dan stop ik de debiele discussie over Koran, Talmoed & Gezever - er is niets seculier aan de staat Israël, een staat die zich met een religie gelijkstelt, die aanhangers van deze religie gratis gestolen land in kolonies en burgerschap geeft, die christenen & moslims discrimineert, die allerlei privileges aan ultra-orthodoxe religieuze gemeenschappen geeft, enzovoort.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 23:22   #84
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

ps: wel zielig eigenlijk dat zo'n authentieke woestijnvent op één lijn komt te staan met zo'n pathetische neo-SpA-er uit een Vlaamsch boerengat. Mijn excuses hiervoor, Ibn Ul Haq.
Wat een schattige man, die rechtse.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 23:25   #85
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Wat een schattige man, die rechtse.
Ja toch. Daar kan die 'linkse', qua authenticiteit wel een puntje aan zuigen.
Oud 23 januari 2009, 23:27   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En de debiele discussie gaat verder. Wat ik je tevergeefs probeerde uit te leggen, is dat het idioot is om hedendaagse politieke fenomenen te proberen begrijpen aan de hand van teksten van meer dan een milennium terug.

De handelingen van groepen als Hamas of de Israëlische regering worden bepaald door concrete materiële omstandigheden, de strijd om politieke en economische macht, en niet door teksten.
Ontkennen dat dit een religieus conflict is, dat lijkt mij toch zeer, zeer naïef! Bijna alle grote conflicten in de wereld (met uitzondering van het 20e eeuwse imperialisme) waren gebaseerd op godsdienstverschillen; en werden gerechtvaardigd met religieuze teksten. G.O.D. = Geloof ontwricht en desintegreert.
Citaat:
N.B.: Laatste opmerking - maar dan stop ik de debiele discussie over Koran, Talmoed & Gezever - er is niets seculier aan de staat Israël, een staat die zich met een religie gelijkstelt, die aanhangers van deze religie gratis gestolen land in kolonies en burgerschap geeft, die christenen & moslims discrimineert, die allerlei privileges aan ultra-orthodoxe religieuze gemeenschappen geeft, enzovoort.
Israël is juist een land dat ondanks alle druk vanuit alle richtingen, een hoge mate van democratie en godsdienstvrijheid heeft kunnen vasthouden. Voor een uitleg over dat gestolen land e.d., verwijs ik met liefde naar een analogisch verhaal van Hertog: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=12
Oud 24 januari 2009, 00:03   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ontkennen dat dit een religieus conflict is, dat lijkt mij toch zeer, zeer naïef! Bijna alle grote conflicten in de wereld (met uitzondering van het 20e eeuwse imperialisme) waren gebaseerd op godsdienstverschillen; en werden gerechtvaardigd met religieuze teksten. G.O.D. = Geloof ontwricht en desintegreert.
Het gaat niet om het ontkennen van de religieuze dimensie, wél om een afwijzing van onkritische & onwetenschappelijke mechanistisch-idealistische verklaringspogingen, zeker als ze in islamofobe slogantaal vervallen.

Citaat:
Israël is juist een land dat ondanks alle druk vanuit alle richtingen, een hoge mate van democratie en godsdienstvrijheid heeft kunnen vasthouden. Voor een uitleg over dat gestolen land e.d., verwijs ik met liefde naar een analogisch verhaal van Hertog: http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=12
I.p.v. allegoriën & andere onkristische en onwetenschappelijke methoden, prefereer ik uit te gaan van de harde realiteit. En die is dat de staat Israël gesticht is door "religieuze zuivering", i.e. verdrijving van niet-Joden en dat het fundament de Joodse religie is, zij het in "sociologische zin".

Vandaag de dag hebben Joden van over heel de wereld - ook jij als je je tot het Jodendom bekeert - het recht van Israël om zich te vestigen in bezet Palestina, maar mogen de Palestijnen zelf niet terugkeren naar Palestina.
Oud 24 januari 2009, 00:07   #88
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om het ontkennen van de religieuze dimensie, wél om een afwijzing van onkritische & onwetenschappelijke mechanistisch-idealistische verklaringspogingen, zeker als ze in islamofobe slogantaal vervallen.
Islamofobie is een term die door het linkse politieke spectrum in het leven is geroepen om terechte kritiek op de Islam af te doen als racisme. Klopt niets van. Juist u als zelfbenoemd criticus zou ik wat vaker willen horen over misstanden binnen die godsdienst.
Citaat:
I.p.v. allegoriën & andere onkristische en onwetenschappelijke methoden, prefereer ik uit te gaan van de harde realiteit. En die is dat de staat Israël gesticht is door "religieuze zuivering", i.e. verdrijving van niet-Joden en dat het fundament de Joodse religie is, zij het in "sociologische zin".

Vandaag de dag hebben Joden van over heel de wereld - ook jij als je je tot het Jodendom bekeert - het recht van Israël om zich te vestigen in bezet Palestina, maar mogen de Palestijnen zelf niet terugkeren naar Palestina.
Dat is een kwestie van perceptie. Dat blijkt wel.
Oud 24 januari 2009, 00:36   #89
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Islamofobie is een term die door het linkse politieke spectrum in het leven is geroepen om terechte kritiek op de Islam af te doen als racisme. Klopt niets van. Juist u als zelfbenoemd criticus zou ik wat vaker willen horen over misstanden binnen die godsdienst.
Islamofobie is een ideologie de bloeddorstige kruistochten van het imperialisme dient te legitimeren. Godsdienst dient verworpen, maar seculiere godsdiensten zijn zo mogelijk nog gevaarlijker.

Zoals Nietzsche zei: "God is dood, maar nu moeten we zijn schaduw nog overwinnen."

Citaat:
Dat is een kwestie van perceptie. Dat blijkt wel.
Neen, dat is een kwestie van Israëlische wetgeving.
Oud 24 januari 2009, 00:54   #90
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat men hem zijn ministerportefeuille afneemt: die mens is werkelijk zot geworden!!

Zitten er dan geen dokters in zijn familie die hem kunnen laten opnemen??
Inderdaad, Bert heeft vroeger al eens minister van sport geweest.
Ik heb daar ervaring mee gehad vanuit topsport opleiding. In twee sporten zelfs.

Die man was onbekwaam. Was duidelijk gebuisd in zijn eind examen.

Nu is hij bezig met zijn herexamen. Opnieuw gebuisd tijdens de Olympische 2008.

Zijn schip is aan zinken. Men verlaat het schip van Bert. Deze week nog zijn beste vriendje topsportmanager Ivo Van Aken die het ziet aankomen. Men wilde het gehele topsport gebeuren naar Antwerpen trekken. Met enig voorbehoud, mag ik ook Topsport directeur Antwerpen Van de Wijngaert rekenen bij de vriendenkring Anceaux.. Mits enig voorbehoud.

We weten allen al een beetje wie de gedoodverfde nieuwe minister van sport wordt. Ulla Werckbrouck. Als insider kan ik dat toejuichen. Niet omwille van haar Olympisch topsport verleden. Maar omwille van gedrevenheid, kennis. Bert hoorde de klokken luiden, maar Ulla weet de klepel hangen. Ik ken deze dame tamelijk dicht.

Ik weet dat er tegenstanders zijn van LDD op deze fora. En wellicht zullen ze ook wel inspiratie vinden om Ulla te bekladden.

Ik stel voor dat deze mensen kijken as maandag naar tv “ eeuwige roem”. Daar doet ook Ulla mee. Zo leert u ze beter kennen. De opnames zijn enkele maanden oud.

Mag ik een voorspelling doen?
Men zal zonder GPS of kaart op de rug van een paard een bepaalde afstand moeten afleggen. Wie er het dichtst bij is, mag een ronde verder.

Mag ik nog een voorspelling? Ulla wordt nieuwe minister van sport. Haar voorbereidende werk op het federale ( belastinghervorming voor statuut trainers ) zal ze handig kunnen gebruiken om topsport opleiding in Vlaanderen te optimaliseren.

Weet u hoeveel een basis topsport trainer verdient in een topsportschool om 50 uur/week te werken? 1.300 € bruto.

If you pay with peanuts, you get monkeys.

The differents between stop en top is S ( dollar teken).

Hoogtijd dat Bert het veld verlaat en er iemand opkomt met ervaring , feeling, gedrevenheid en visie.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 00:54   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Islamofobie is een ideologie de bloeddorstige kruistochten van het imperialisme dient te legitimeren. Godsdienst dient verworpen, maar seculiere godsdiensten zijn zo mogelijk nog gevaarlijker.

Zoals Nietzsche zei: "God is dood, maar nu moeten we zijn schaduw nog overwinnen."
U bent voorstander van een Chinese behandeling van godsdiensten?

Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn, maar ik vind dat ideologisch gezien onverzoenbaar (met mijn ideologie dan).
Oud 24 januari 2009, 03:49   #92
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

zeg mannekes, deze thread is wel integraal bedoeld om Bert Anciaux belachelijk te maken he (niet dat ge daar veel moeite voor moet doen)....

zukke gezever over oude voddeboekskes
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 10:44   #93
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht

Inderdaad. Terug on topic aub. Hier alvast een oefening: wie van de 2 foto's ziet er het authentiekst uit?
Oud 24 januari 2009, 11:27   #94
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Die man was onbekwaam. Was duidelijk gebuisd in zijn eind examen.

Nu is hij bezig met zijn herexamen. Opnieuw gebuisd tijdens de Olympische 2008.
Onbekwaam? Die man verdient de gouden medaille tafelspringen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 11:58   #95
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Anciaux is al een tijdje zijn verstand kwijt. Die Palestijnen hebben het deze keer zelf gezocht door op die moslimfundamentalisten van Hamas te stemmen en hun raketten te laten afvuren op onschuldige burgers.

Een goede les hebben ze gekregen ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 12:01   #96
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Bertje verpersoonlijkt gewoon de hele belgische politiek ; lachwekkend, onbekwaam en ongeloofwaardig
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 12:19   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Bertje verpersoonlijkt gewoon de hele belgische politiek ; lachwekkend, onbekwaam en ongeloofwaardig
... En zelfvoldaan...

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 13:50   #98
Mon Purgatoire
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
... En zelfvoldaan...
En geen uitstaans hebben met de reële verzuchtingen van de mens.
Mon Purgatoire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2009, 17:05   #99
PollyCorrect

Standaard

Totaal debiel en hij verdient vervolgd te worden.

Niet alleen is hij een belediging voor de bedoeïenen en de andere rechtschapen en authentieke woestijnmannen die die katoenen witten met zwarte draden versterkte lappen dragen om hun zweet op te vangen, maar ook voor de kindertjes en de verzorgster die gisteren op gruwelijke wijze werden doodgestoken.

Jawel, op zijn blog vergelijkt Ansjo Sjaalmans Dendermonde met Gaza. Alsof dat Kinderdagverblijf een terroristennest was - en alsof het Israelische leger bestaat uit psychiatrische patienten. Schande.

De man is helemaal de kluts kwijt en heeft zelf een beetje verzorging nodig. Minister van jeugd, minister van sport, Volksunie, Spirit, hij maakt overal een soep van maar men blijft hem maar aanhouden, omdat de Vlaamsche Huisvrouw hem zo'n lief beetje vindt. Een andere reden kan ik niet bedenken.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 24 januari 2009 om 17:11.
Oud 24 januari 2009, 17:11   #100
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Het wordt hoog tijd dat men hem zijn ministerportefeuille afneemt: die mens is werkelijk zot geworden!!

Zitten er dan geen dokters in zijn familie die hem kunnen laten opnemen??
Zijn vader Vic is nogthans dokter.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be