![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pater Murray heeft later, geschrokken als hij was door het feit dat zijn thesis bij het grote publiek terecht kwam en gebruikt werd door de "geëxcommunieerden", gehaast om zijn eerdere conclusies op meerdere punten bij te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://dwindlinginunbelief.blogspot....lete-list.html Niet enkel de katholieken waren antisemiet, Luther ook: http://www.trouw.nl/nieuws/religie-f...ie_rsquo_.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.huffingtonpost.com/2009/0..._n_160598.html http://www.foxnews.com/story/0,2933,482425,00.html Walgelijk dus... ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 januari 2009 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U blijft liever in het sprookje geloven. Ik kan begrijpen dat men liever de blauwe pil neemt dan de rode pil. Kiezen tussen een pijnlijke waarheid en een vertederende illusie is voor sommigen natuurlijk niet zo moeilijk. Ik wens u er veel succes mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry dat ik de historische achtergrond bij letterlijke (gewelddadige) religieuze werken betrek. Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 26 januari 2009 om 22:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat sprookjes betreft: als er een groep is die uitmunt in melige sprookjes, dan zijn het de Zionisten wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond Bush een slechte president, maar dan vooral op economisch gebied. Hij had ook geen goede uitstraling verder. Ik denk dat Obama met meer daadkracht en tact het Midden-Oosten beschaving kan aanleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je daar argumenten voor kan vinden, dan kan je ook diep in jezelf de juiste argumenten vinden tegen deze zaak. Immers. De kerk is een dialoog gemeenschap. Intern EN extern. Een dialoog is 'twee-wegs'. Daarbij. Het grootste deel van de wereld van vandaag kan geen geloofspunt zijn, puur gebaseerd op de bijbel. Het grootste deel, de uitdagingen van vandaag, bestonden gewoon niet bij het uitschrijven van de bijbel. Dat weerhoud deze, en heengegane pausen, er niet van om een uitgesproken mening te hebben. Zoals over het communisme aangehaald in deze draad. Die eigen mening, door de vorige paus niet meer dan een persoonlijke interpretatie genoemd, weerhoudt deze paus er niet van om uitgesproken accenten te leggen.
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En vermoedelijk is het niet waar wat u zegt, want ik hoorde gisteren op de radio flarden waarin het Vaticaan het negationisme veroordeelt. En als het Vaticaan het negationisme veroordeelt, zal het ook wel in strijd zijn met het geloof van een christen. Het is trouwens evident dat dit in strijd is met het geloof van een christen. Christenen mogen niet liegen. En het negationisme is een leugen. En wanneer dus 'Monseigneur' Williamson zegt dat de gaskamers nooit hebben bestaan, is hij een leugenaar. Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2009 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Revisionisme e.d. beschouw ik niet als een leugen, maar als een terechte vraag naar de geschiedschrijving. Bij die laatste zijn er eigenlijk geen heilige huisjes, geen dogma's, geen vooropgestelde waarheden. Alles mag steeds het voorwerp zijn van discussie, in vraagstelling of kritische benadering. Eerlijk gezegd heb ik ook zo m'n twijfels aan wat men ons als een geschiedkundig dogma oplegt als het over de Jodenvervolging gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kom kom, jedd
Alvorens je meespreekt over een holocaust, stel ik voor dat de bevolkingsgroep waar jij toe behoort, eens onder het hakbijl is moeten komen.
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij dat u kunt bewijzen dat de holocaust nooit heeft bestaan. En als u dat kunt, ja dan moet ik het hoofd buigen. Maar ja, dat moogt u niet in ons land. En dat vind ik dan spijtig, want ik zou wel eens in debat willen gaan met mensen die het bestaan van de gaskamers ontkennen. (*)Een ander vorm van negationisme is bijvoorbeeld de ontkenning van de genocide op de Armeniërs door de Turken. Laatst gewijzigd door system : 27 januari 2009 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |