![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Misschien was je gewoon te haram, want dat is het enige dat telt. Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 28 januari 2009 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Mensen als die van brusselsjournal worden angstvallig in de marge gehouden. Dat is juist het punt dat ik probeer te verduidelijken, qua verschil tussen België en Nederland. Krijgt een andere mening (dan de SpA achtige politiek correcte bedoel ik) écht evenveel respect in de Belgische media? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het kernprobleem is "moet men verdraagzaam zijn tegenover de onverdraagzamen ?" - waarbij de uitbreiding naar de Islam eigenlijk niet relevant is ; de "onverdraagzamen" zitten overal las lawaaierige minderheid : er zijn moslims die mee op café gaan en kunnen verdragen dat jij een pintje drinkt & er zijn er die in een gelegenheid waar alcohol verbruikt wordt niet binnen stappen... Het samenleven van mensen met diverse culturele, religieuze.. gewoonten en taboes kent zijn grenzen.. vooral als men de eigen normen aan de anderen wil opdringen. Er zijn gemeenschappen die een eeuwenlange traditie hebben in het "minderheid zijn" - die tradities moeten we misschien voor ogen houden om niet konstant slachtoffer te zijn van onze eigen bekeringsdrift.
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roger, wat bedoel je precies?
Wie dringt eigen normen volgens jou aan wie op? Ik denk toch dat je moeilijk kunt spreken van opdringen van eigen normen wanneer mensen zich vrijwillig hier vestigen en ervoor kiezen deel uit te maken van de samenleving, daarmee gaan ze een binding aan met dit land en de daaruit voortkomende verwachting is dat je heersende normen en waarden respecteert. Wanneer je jezelf hier vestigt en geen binding aangaat, niet integreert dus dan wil je ook niet beantwoorden aan verwachtingen die de samenleving aan iedereen stelt en krijg je en omgekeerde beweging waarbij 'minderheden' proberen eigen normen en waarden aan de omgeving op te leggen wat voor conflict zorgt. Bedoelde je dit ook zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Ik woon al bijna heel mijn leven (=héél lang!) in Brussel en werk met veel moslims, maar weet van geen één die mee op café gaat met niet moslims...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Ik ben toch al een glas wijn gaan drinken met een Fatima. Het was tijdens de Ramadan, dus rookte ze niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
En ze zal wel niet veel gedronken hebben ook dan, die Fatima. Of was ze best wel haram bezig die dag? Oh, trouwens, PS: een buurman van vroeger, een islamitiese slager, die stormde tijdens de volle hitte van de rammadan opeens mijn appartement binnen met wilde ogen, eiste een biertje uit mijn ijskast, zoop het op 10 seconden leeg en gaf me --onuitgenodigd!-- een zoen. Is dat leuk? Nee, ik vond van niet. Vond het nogal bedreigend eigenlijk. Maar ik zag wel hoe lekker hypocriet hij bezig was tijdens zijn rammedan.
Ook zo blij dat 2010 het Europees Jaar van de Strijd tegen de Armoede en de Sociale Uitsluiting was? Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 28 januari 2009 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() PS: het zijn nogal wat prominente Belgen zeg, die openlijk opkomen en zich uitspreken tegen Eurabia! Ik ben helemaal onder de indruk van de Belgische moed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
vreemdelingen laten mij siberisch kous. als ik er maar geen last van heb. hetgeen ik aanhaalde is de verschillen in mentaliteit. mensen die in noord afrika gewerkt hebben, kunnen er wel een boekje over open doen. degenen die in saoudi werken, weten ook hoe laat het is als buitenlander daar onder de "mensen " te komen. veel vrienden (profiteurs) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hebben we het groot licht weer Filo!
Stop je gifangel maar weg; je opmerking heeft alweer niets met het onderwerp te maken! Hoe oud ben je eigenlijk en weet je moeder dat je weer op de computer zit? Ik kan me dergelijk gedrag voor een volwassene niet voorstellen, maar mijn vriendenkring bestaat dan ook niet uit mannen met het gedrag van een vijfjarige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Vandaag hoorde ik van een pas sinds 5 jaar in België levende Marokkaanse vrouw (OCMW, gratis opleidingen, hulp met woning en werk, gezinshereniging met man uit haar dorp,... maar oh oh wat zijn ze zielig want zo gediscrimineerd!), dat ook geëmigreerde (Marokkanen) die op vakantie gaan (naar Marokko) ginder niet meer zo goed geaccepteerd worden omdat ze zo stom doen. Wat me wél opviel, was dat de pas uit Marokko afkomstige vrouw 1) moderner was dan de wijven die we hier zien lopen sinds 3�*4 generaties 2) ze zich kleedt zoals ze wil, en er gewoon leuk en verzorgd uitziet 3) ze prima geëmancipeerd is, haar ideeën op een rijtje heeft, en interesse voor dingen die ondenkbaar zijn in de islam van thuis zoals bv het vegetarisme 4) ze actief, strijdbaar en ambitieus is en niet achter een man aanhobbelt. Zij ziet ook dat de vrouwen die hier geboren zijn vaak veel meer teruggrijpen naar de oude tradities maar daarin overdrijven of ze slecht hanteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kan daar mee lachen maar Urbanus heeft echt wel wat zinnigs te vertellen hoor.
bvb http://60gp.ovh.net/~novacivi/blog/archives/000678.html Het is in zijn eigen stijl natuurlijk, maar hij slaat wel nagels met koppen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Ik vond hem ook leuk. (zelfs de strangers af en toe). ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |