![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Elke godsdienst is in wezen een bindmiddel om mensen aan een 'wet' te onderwerpen. Zo zijn de eerste staten wellicht ontstaan, want hoe kreeg ge ('oer')mensen zover dat ze naar geschreven regels luisterden ipv naar gewoonterecht en subjectieve oordelen die al snel desintegrerend zouden werken? Door te zeggen dat God hen anders zou straffen natuurlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gilette : 16 februari 2009 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() Right.
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 16 februari 2009 om 21:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent wel sterker maar ik zal mijn grote broer (God) eens gaan halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er is weze geen verschil tussen 'God heet het zus en zo gezegd, en als je niet luistert dan...' of de Wet in dien tijd _ tot zelfs in vooravond van de franse revolutie _ heb je in feite één pot nat wat betreft een goddelijk gezag en een wereldlijks gezag |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dan zit ik met de vraag als ik dit geloof: Als dat zo is hoe komt het dan dat 1400 jaar Islam in die streken deze afschuwelijke gewoonte niet heeft doen verdwijnen? Heeft de Islam dan zo weinig ethische en morele draagkracht dat ze niet in de uitbanning hiervan geslaagd is? Of moet ik het niet geloven? Wordt mij een rad voor ogen gedraaid? Er is een (zwakke?) Hadith: Book 41, Number 5251: Narrated Umm Atiyyah al-Ansariyyah: A woman used to perform circumcision in Medina. The Prophet (peace_be_upon_him) said to her: Do not cut severely as that is better for a woman and more desirable for a husband. http://www.usc.edu/schools/college/c...d/041.sat.html Men kan dus een punt maken dat vrouwenbesnijding is toegestaan; nergens (ook in de Koraan) is een verbod erop te vinden. En dan is er nog het mysterie van de vrouwenbesnijdenis in Indonesië. Voordat de Islam kwam was dit geen onderdeel van de (Hindu/Bhuddist) cultuur. Hoe aannemelijk is het dat dit gebruik Indonesië binnen kwam via culturele kontakten met Afrikaanse animisten? Laatst gewijzigd door Mahalingam : 17 februari 2009 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Hoe aannemelijk is het dat dit gebruik Indonesië binnen kwam via culturele kontakten met Afrikaanse animisten?" Of christelijke of faraonische of islamitische cultuuroverdracht uit deze Afrikaanse streken. Er is nog iets raars. Marokko staat niet bekend als een besnijdingsland. Ik kan aleen maar bedenken dat de vader in dit verhaal aanhanger is geworden van een niet-Marokkaanse Islamitische sekte. Het krantenartikel rept er ook niet over of die het zelf heeft gedaan of het heeft laten doen. http://www.ad.nl/amsterdam/2983777/M...ochtertje.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2009 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms lopen de zaken even anders dan men had gewild:
Een molsim die opriep om de Islam beter te begrijpen onthoofde zijn eigen vrouw. http://www.volkskrant.nl/binnenland/...fdt_zijn_vrouw
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Inderdaad, de Kerk beschouwde tijdens het grootste deel van haar geschiedenis een eigen mening hebben als moreel verwerpelijk ("ketterij") en de voorziene straf was de brandstapel. Tegenwoordig is de voorziene "straf" voor priesters die kinderen verkrachten een overplaatsing naar een andere parochie met nog meer kinderen, zodat de daders gewoon verder kunnen doen. Back on topic: het maakt me niet uit welk geloof de daders aan hangen, de daders (de kinderverkrachters) en hun medeplichtigen (ouders die hun kinderen verkopen/uithuwelijken, kardinalen / rechters die de kinderverkrachters in bescherming nemen...) moeten gewoon heel zwaar gestrafd worden. Levenslange dwangarbeid zonder kans om ooit nog vrij te komen of zoiets.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 18 februari 2009 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2009 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 ik ook!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]() de kerk is dood
liefde overwint de dood de dood overwint de kerk liefde overwint de dood en de kerk dood is de kerk daarom een oproep van de peacepolice to the church; priests stand up your church needs love; tell about maria tell about maria magdalena tell us about the love of jezus for this women tell the trhuth; nothing but the thruth maak de kerk terug levend! |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij die kritiek hebben willen iets béters, en zij die "tolereren" zeggen "Ze zijn achterlijk en weten niet beter." |
|
![]() |
![]() |