![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Sorry Paul, ik deel jouw vertrouwen niet.
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb weinig vertrouwen in elektronisch stemmen.
Ik hou van computers, gsm, Internet, enz. maar als ik zie wat er allemaal kan mis gaan en vaak ook mis gaat, dan blijf ik liever bij stemmen met potlood en papier. Mijn stem is te belangrijk om het risico te lopen dat ie op een of andere manier verloren of verkeerd gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar veel verder dan dat reiken mijn digitale talenten niet. Maar als radicaal moslimfundamentalist ben ik tenslotte toch gewonnen voor het thuis online stemmen. Dat zal het mij namelijk mogelijk maken te controleren of mijn vrouwen en dochters wel degelijk stemmen op de partij die mijn voorkeur geniet. U heeft mij overtuigd, waarvoor dank, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() elk zijn mening zeker
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw bot gedoe is trouwens zever: je hebt een virus die uw stem capteert, en uw geheime code ontfrutselt, en even later ga je die code gebruiken in een systeem dat je de code maar één keer kunt gebruiken. Dus ik wil maar zeggen, je leest teveel gazettepraat , en over een evote moet goed gedacht worden dat is juist een paar lastpakken erbij die de security een beetje ambeteren die moeten in zo'n werkgroep zitten Beschouw eens elke ongeldige stem als een verloren stem Beschouw elke telfout als een valse stem Beschouw elk ten onrechte afgekeurd stembiliet als een verloren stem Beschouw elke waarnemer die op wijkniveau de stemmen zit te controleren als een manier voor politic om te achterhalen wie voor hen stemt en in welke wijke ze stemmen voor hem. Wel de som van al die fouten is monstrueus groot in ons huidig systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Statistisch random suggereert hier iemand, wel diezelde technologische fout gaat ook statistisch random zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ach Ja, het moslimgevaar, zijn vrouw stemt voor een partij die voor de emancipatie is van de vrouwen, en de fundamentalist stemt voor de saria partij, en kijk zowaar die vrijheid wordt hier ondergraven... De vrouw moet stemmen voor wat de man zegt, en dit allemaal omdat er digitaal gestemd wordt ??? Als man en vrouw al niet mogen stemmen voor hetzelfde, dan moet er voor mij GENEEN politieker nog drukwerk in mijn brievenbus stoppen, want al die marketing en beinvloeding op TV wil ik niet meer zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ah nee wacht, dat kan je niet. We krijgen nu een andere wending. Citaat:
![]() Geen enkel informaticasysteem + gebruiker is waterdicht. En de gebruiker is steeds inherent onderdeel van het systeem.
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En indien mogelijk uitgebreid naar "en in welke wijke ze stemmen voor hem" dan levert dat wat statistische gegevens op, geen persoonlijke. En op de rest zal ik nogmaals herhalen. Fouten zijn vandaag 'random'. Een ongeldige stem kan een keuze zijn. Elk resultaat van een verkiezing kan hertelt worden.
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet hier nog eens herhalen:
op papier stemmen geeft een vals gevoel van veiligheid en kontroleerbaarheid/hertelbaarheid. In simpele taal: ik weet dat in mijn kiesburo 1250 mensen uitgenodigd zijn om te gaan kiezen. Ik laat een doos prepareren met dezelfde papieren stembiljetten, en ik zorg dat die een uitslag geven die mij leuk, maar niet te overdreven lijkt. Dooske laten wisselen bij transport tussen kiesburo en telburo, en klaar is kees. Moogt ge duizend keer laten hertellen, 't zal duizend keer dezelfde uitslag geven. Bij elektronisch stemmen kan je zoveel tsjeks en dubbeltjeks inbouwen, dat het stukken veiliger wordt dan stemmen op papier. Maar ja, ik denk dat ik mijn grootmoeder ook niet kan overtuigen om haar pensioen te laten betalen op een bankrekening ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 februari 2009 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste keer heb ik gezegd dat hij moest stoppen, of dat ik klacht ging indienen en dat hij als waarnemer kon beschikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het erge is dat zo'n dominante narcystische egotrippers dan gaan uitleggen hoe wij iets moeten doen, of dat gans de maatschappij met 9.5miljoen moeten zitten wachten tot de laatste der mohikanen hun kaarsje uitblazen vooraleer iedereen verder kan Je kunt zelfs democratisch niet beginnen aan het debat, tenzij vaststellen dat iedereen gegijzeld wordt door deze informatica dinosourussen, die dan nog de pretentie hebben te weten hoe het allemaal misloopt, zonder zich uiteraard te moeten verdiepen in oplossingen Als je zo blijft redeneren, dan moet je geen tax on web doen, dan moet je geen egovernement doen, dan moet je geen kruispuntdatabank hebben, etc en zeg er in één adem bij, dan moet je ook niet in auto rijden, of je moet zeker uw huis niet verwarmen, en ga maar terug in uw middeleeuws hol gaan wonen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 20 februari 2009 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() Och.
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dit de manier is waarop de "moderne egotrippers" omgaan met de maatschappij en mensen, geef mij dan maar de menselijke foutmarge die kunnen ontstaan zonder informatica. Het is dan tenminste menselijk, en geen robotgestuurde dommerikken. Laatst gewijzigd door giserke : 20 februari 2009 om 10:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verwondert mij geen beetje dat we in het slop geraken met onze economie. En dit board bewijst al keer voor keer dat ideeen al voor ze weggegooid moeten worden, en allemaal door lekker impulsief. Waar zit de rede, tenzij dat je doelstellingen zoals eenvoud, snelheid, burgervriendelijkheid en ander targets allemaal in de vuilbak kiepert, voor de mantra van er zou ergens een of andere vorm van fraude kunnen bestaan die we met een nieuw engels woord kunnen omschrijven maar waarvan we allemaal niet weten wat het inhoudt, net zoals kerncentrales al 50jaar in ons gezicht moesten ontploffen, en net zoals die afval al gans belgie een soort hiroshima moesten gemaakt hebben... Dus de angst voor het nieuwe eringelepeld alvoor het probleem zich presenteert en als dogma om vooruitgang te doen stilstaan. Zo werkt democratie, en zo werkt politiek. Jullie illustreren het zelfs hier op dit board, waar de discussie voor niemand feitelijk enig eigenbelang vertegenwoordigt keer op keer.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 20 februari 2009 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tussen haakjes: dat dominant narcistisch egotripperke, is dus een synoniem voor politieker. Iemand gebruikte die omschrijving op dit board, en ik vind ze goed, Ik denk dus niet dat die omschrijving daarom op uzelf moet slaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
, valt elke kerncentrale stil, want die terroristen proberen een meltdown te programmeren, valt elke defribrillator straks stil, omdat die hackers daar ook al een leak gevonden hebben en eens hun wetenschappelijke proefjes aan het uitvoeren zijn, wat is de langste flatline... etc jij zit ook graag te discuteren hé. Jij ziet problemen, dus zit jij maar in die werkgroep al de problemen te testen, zou ik zeggen. Daar doel ik op Feitelijk volgens mij moet je gaan voor elk idee die de maatschappij, goedkoper en efficienter bedient. Je hebt aan elk systeem voor en nadelen, maar hier zie ik tijdswinst - gebruiksgemak - burgervriendelijkheid - dramatisch minder fouten - budgetair besparingen allemaals als bonus hangen... Uw gemelde problemen zullen waarschijnlijk wel af te toe voorkomen, maar die nadelen wegens volgens mij duidelijk niet op tegen de voordelen. UW rampscenarios zijn vergelijkbaar met 'nucleair kerkhof doemscenarios' - 'CO2 vagevuur doembeelden' - Oprukkende woestijn landschappen dialogen - stijgende hongersnood doemdenken etc Je moet voor alles voorzichtig zijn, je weet toch dat er elk jaar een 1000tal mensen sterven op de openbare weg met de auto ?? Die duizend doden zijn volgens mij een groter verlies voor de democratie van een land, dan die paar honderd glitches en probleempjes die je hier en daar zal zien... Die honderduizend afgekeurde stemmen zijn een groter probleem voor de democratie dan die ene virtuele terrorist die zogezegd zijn attack zou doen op het democratisch instrument van een land. En dit allemaal zonder een spoor achter te laten, en zonder dat daar iemand iets van zal melden, of terwijl alle partijen ernaar zullen kijken en zeggen dit is OK... etc Stel dat je alles gemirrord wegschrijft naar een tweede 'geheim IP adres', hoe ga jij uw attact op die geheime mirror richten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een 'attack' op 't systeem kan ruwweg gebeuren op 3 punten. Tot zover reiken blijven jouw argumenten hangen rond één punt, en dan nog 't eenvoudigste punt. Namelijk de software aan server kant. Een ander punt is 't netwerk. Oftewel internet. Dat is 'hoog' kwetsbaar. En dat valt natuurlijk buiten de verantwoordelijkheid van de systeembeheerders. Uw 'groep van deskundigen' zal zich daar dan ook niet over buigen. Een derde en gevoeligste punt is de gebruiker en zijn computer. En hoe eenvoudig die te 'pakken' is zou ik kunnen illustreren hier op dit forum. Ik citeer iets van internet. Plaats een gemaskeerde link. En achter de link plaats ik gewoon de log-in-pagina van politics.be. De html moet ik gewoon copieren uit de 'bekijk bron' functie van mijne browser. De bron is namelijk publiek. Verder is 't dan nog een paar regeltjes java-script toevoegen om de 'gevangen' gegevens weg te schirijven. NIemand zal hier raar opkijken als je midden in een politics.be sessie nogmaals met de vraag voor je paswoord wordt geconfronteerd. De meesten zullen zelfs niet de 'adres bar' bekijken. 't Kan zo eenvoudig. DNS omleiden is net zo eenvoudig. Dat levert mij, zelf als ik 't als grap doe, een pernamente ban op. De moderatie en zeker de technishe mensen achter de moderatie zullen ongetwijfeld de ernst van mijn ingreep, zelfs als grap, doorzien. Je hoeft dat natuurlijk niet aan te nemen van een debiel zoals ik. Je doet je zelf 't perfecte alibi aan de hand om 't allemaal weg te wuiven. 't Is maar van ne debiel dat 't komt. Och. Je hebt recht op 'zelf bescherming'. Laat 't ons daarop houden.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 20 februari 2009 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |