Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2009, 20:02   #81
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Oudjes gelijkschakelen aan gelovigen lijkt me opportunisme van jouw kant. Ik vind inderdaad dat ouderen een spuitje moeten krijgen omdat zij vaak onmenselijk lang in leven worden gehouden. Een bejaarde die een hartaanval krijgt omdat dat ding niet meer wil kloppen, moet niet gedwongen in leven blijven.
Ik zie dat u de citaten van uw geestesgenoten snel hebt verwijderd en wéér eens over iets totaal anders begint om de aandacht af te leiden. Ik zal er u dan maar aan herinneren: atheïsten hebben de gelovigen uitgeroepen tot vijand (sic) en zelfs tot de opruiming (sic) van al die vijanden. Doet u dat niet denken aan een bepaalde, bruine retoriek die in het verleden ook gebruikt werd? Zoals we kunnen vaststellen zijn atheïsten doorgaans laag opgeleide, onderontwikkelde figuren die uit frustratie of mislukking in het echte leven hun wrok en haat richten op gelovigen, die ze als bron van alle miserie aanduiden. De gemiddelde atheïst heeft dus een beetje dezelfde achtergrond als opperatheïst Adolf Hitler.

Citaat:
Niet dus. Hitler en zijn achterban waren niet atheïstisch, maar Katholiek.
Hitler, Lenin, Stalin, Mao, Hoxha en alle dictators van de 20ste eeuw waren hetzij de facto atheïst (Hitler, Mussolini) of virulent atheïst omdat de communistische doctrine nu eenmaal steunt op atheïsme als pivotale ideologie. Het loochenen van God en de 10 geboden zet de deur dan ook wagewijd open naar het in de praktijk brengen van een mensgebonden moraal.

Citaat:
Wat u wel moet weten is dit; de reden dat atheïsten zwaar ondervertegenwoordigd zijn in gevangenissen, komt omdat zij geen heilig boek hebben om zich achter te verschuilen. Atheïsten zijn m.a.w. niet self-righteous. Wat een atheïst doet is altijd zijn eigen verantwoordelijkheid, en wat hij zegt, zegt hij namens niemand anders.
Integendeel, atheïsten vallen juist op door het klakkeloos citeren van Adolf Dawkins (of Pat Condell, in uw geval) en de citaten van hun idolen laten doorgaan als hun eigen mening. Een atheïst kakelt dus maar na zoals een kip zonder kop wat het van een of andere gevaarlijke populist hoorde, hij heeft geen eigen mening. Het is slechts een meeloper. Daarom zijn uw 20.000+ berichten (u komt allicht niet veel buiten?) ook steeds uitermate oppervlakkig en inhoudsloos, verder dan 2-3 regels komt u nooit. Verder dan het napraten van een of andere blanke, westerse gek en het klakkeloos copy&pasten van google heb ik nog nooit een atheïstische uiteenzetting zien gaan. Ze verstoppen zich achter de al even inhoudsloze geschriften van hun demi-goden. Dat deden de nazi's overigens ook: ze zaten in hun bureautjes en voerden alleen maar bevelen uit. Zoals we kunnen vaststellen zijn de parallellen tussen atheïsten en nazi's enorm.

Citaat:
In het dagelijks leven doe ik dat niet, nee. Maar in een discussie over religies dunkt mij dat je niet anders kan. Dat is immers het doel van discussie, niet?
Ik wacht nog steeds op uw 10001 berichten die u tégen het atheïsme plaatste, naar eigen zeggen.

Citaat:
Uw hoofdargument; de appel valt niet ver van de boom. Wat een Verlichting! Werkelijk Pruis, als dit uw sterkste argument is, zou u zich moeten schamen. Of kent u geen schaamte?
Ik verwijs alleen maar naar de pagina die u als bron opgaf. Als zelfs de enige bron die u kent (Wikipedia) u ongelijk geeft, dan lijkt er mij toch weinig twijfel meer mogelijk dat atheïsten inderdaad dichter bij Hitler dan bij God staan.

Citaat:
Er wordt daar alléén maar over gesproken.
Intussen is het nog steeds wachten op een geloofwaardige bron die uw irrationele uitspraken ook maar voor een centimeter kan ondersteunen.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 20:18   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
opperatheïst Adolf Hitler.

Hitler, Lenin, Stalin, Mao, Hoxha en alle dictators van de 20ste eeuw waren hetzij de facto atheïst (Hitler, Mussolini)
Hier wat beeldmateriaal:
http://www.jesus-is-savior.com/False...ute_hitler.jpg
http://jordanmaxwell.com/articles/qu...luteHitler.jpg
http://www.bibliotecapleyades.net/im...tican46_27.jpg
http://www.sanfranciscosentinel.com/...azi-salute.jpg

http://www.burningcross.net/inquisit...r-cardinal.jpg
http://www.jesus-is-savior.com/False...lic_church.jpg

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juli 2009 om 20:39.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 20:19   #83
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat u de citaten van uw geestesgenoten snel hebt verwijderd en wéér eens over iets totaal anders begint om de aandacht af te leiden. Ik zal er u dan maar aan herinneren: atheïsten hebben de gelovigen uitgeroepen tot vijand (sic) en zelfs tot de opruiming (sic) van al die vijanden. Doet u dat niet denken aan een bepaalde, bruine retoriek die in het verleden ook gebruikt werd? Zoals we kunnen vaststellen zijn atheïsten doorgaans laag opgeleide, onderontwikkelde figuren die uit frustratie of mislukking in het echte leven hun wrok en haat richten op gelovigen, die ze als bron van alle miserie aanduiden. De gemiddelde atheïst heeft dus een beetje dezelfde achtergrond als opperatheïst Adolf Hitler.

U bent onverbeterlijk. Statistisch gezien blijken wetenschappers vrijwel nooit in God te geloven, en in gevangenissen zijn atheïsten zwaar ondervertegenwoordigd. Ik was niet van onderwerp veranderd, maar u citeerde mijn ''zogenaamde'' anti-religieuze bericht, wat dat dus niet bleek te zijn. Die andere berichten waar u het over had, zijn nu al gerelativeerd.

Atheïsten waren de grootste wetenschappers, de grootste filosofen, en, helaas, vrijwel nooit staatshoofd; en dit komt omdat in een gelovig land vrijwel nooit een atheïst verkozen raakt.
Citaat:
Hitler, Lenin, Stalin, Mao, Hoxha en alle dictators van de 20ste eeuw waren hetzij de facto atheïst (Hitler, Mussolini) of virulent atheïst omdat de communistische doctrine nu eenmaal steunt op atheïsme als pivotale ideologie. Het loochenen van God en de 10 geboden zet de deur dan ook wagewijd open naar het in de praktijk brengen van een mensgebonden moraal.
Ik zie dat u nu in lafheid aan het terugkrabbelen bent, maar daar trap ik niet in. Lenin en Stalin waren atheïst, maar zij begingen hun fouten niet in de naam van atheïsme. Zij deden dat in de naam van communisme, wat in zekere zin ook een religie is (een utopistisch toekomstparadijs). U moet van het idee af dat atheïsme een ideologie is. Ik laat het u nogmaals uitleggen door Sam Harris, een van de eersten die atheïsme definieerden in de VS.
Citaat:
Integendeel, atheïsten vallen juist op door het klakkeloos citeren van Adolf Dawkins (of Pat Condell, in uw geval) en de citaten van hun idolen laten doorgaan als hun eigen mening. Een atheïst kakelt dus maar na zoals een kip zonder kop wat het van een of andere gevaarlijke populist hoorde, hij heeft geen eigen mening. Het is slechts een meeloper. Daarom zijn uw 20.000+ berichten (u komt allicht niet veel buiten?) ook steeds uitermate oppervlakkig en inhoudsloos, verder dan 2-3 regels komt u nooit. Verder dan het napraten van een of andere blanke, westerse gek en het klakkeloos copy&pasten van google heb ik nog nooit een atheïstische uiteenzetting zien gaan. Ze verstoppen zich achter de al even inhoudsloze geschriften van hun demi-goden. Dat deden de nazi's overigens ook: ze zaten in hun bureautjes en voerden alleen maar bevelen uit. Zoals we kunnen vaststellen zijn de parallellen tussen atheïsten en nazi's enorm.
Dawkins, Condell, Hitchens, Harris, Dannett, 4 van hen zijn wetenschappers. De enige die u citeert is een 2000 jaar dode bedoeïde.
Citaat:
Ik wacht nog steeds op uw 10001 berichten die u tégen het atheïsme plaatste, naar eigen zeggen.
Waar zei ik dat?
Citaat:
Ik verwijs alleen maar naar de pagina die u als bron opgaf. Als zelfs de enige bron die u kent (Wikipedia) u ongelijk geeft, dan lijkt er mij toch weinig twijfel meer mogelijk dat atheïsten inderdaad dichter bij Hitler dan bij God staan.
Ook u staat dichter bij Hitler. U bent een mens, net als hij was. En u aanbidt Pruisen. In zekere zin staat u met uw haat van negers nog veel dichter bij hem dan ik.
Citaat:
Intussen is het nog steeds wachten op een geloofwaardige bron die uw irrationele uitspraken ook maar voor een centimeter kan ondersteunen.
Zeg eerst maar wat je wilt weten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 20:22   #84
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen "geaardheden", er is alleen de normale geaardheid van de mens die niet veranderbaar is. Het is niet omdat u op typische blanke, westerse, postmoderne manier die term relativeert en weigert de erkennen dat er ook slechte maatschappelijke tendensen bestaan dat homofilie plots in orde zou zijn.
En toch besta ik en ben ik een ongetwijfeld een gelukkiger mens dan u. De wereld zonder religie is toch zo oneerlijk.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 21:01   #85
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:

U bent onverbeterlijk. Statistisch gezien blijken wetenschappers vrijwel nooit in God te geloven, en in gevangenissen zijn atheïsten zwaar ondervertegenwoordigd. Ik was niet van onderwerp veranderd, maar u citeerde mijn ''zogenaamde'' anti-religieuze bericht, wat dat dus niet bleek te zijn. Die andere berichten waar u het over had, zijn nu al gerelativeerd.
Altijd maar weer dat lafhartig terugkrabbelen in de comfortzone van het ingebeelde, superieure atheïsme. Maar ik kan uw roemrijke aftocht wel verstaan hoor, het moet niet gemakkelijk zijn om geconfronteerd te worden met pijnlijke observaties zoals de vele gelijkenissen tussen atheïsten en nazi's op het vlak van retoriek en slaafse navolging.

Citaat:
Atheïsten waren de grootste wetenschappers, de grootste filosofen, en, helaas, vrijwel nooit staatshoofd;
U wilt allicht zeggen dat atheïsten meestal de grootste blaaskaken en nutteloze randdebielen zelfs die zélfs de geseculariseerde massa totaal koud laat.

Citaat:
Ik zie dat u nu in lafheid aan het terugkrabbelen bent, maar daar trap ik niet in. Lenin en Stalin waren atheïst, maar zij begingen hun fouten niet in de naam van atheïsme. Zij deden dat in de naam van communisme, wat in zekere zin ook een religie is (een utopistisch toekomstparadijs).
Natuurlijk is communisme een religie: het in de praktijk brengen van geseculariseerde, christelijke waarden zoals liefdadigheid maar dan zonder God, dat er is er een essentieel onderdeel van. Atheïsme is het evengoed: het fanatieke niet-geloof en hun missionaire houding zijn nagenoeg identiek aan de houding die door moderne religies wordt aangenomen zoals leden van Scientology. Dat soort messiaans, elitair gekakel zoals u hiervoor uitbraakte. En zoals ik al zei was atheïsme essentieel in de communistische ideologie, de nodige basis om aan sociale exterminatie te beginnen. Het nazistische atheïsme was eigenlijk nog erger omdat het doelbewust vernietigde. Beide ideologie waren natuurlijk een product van de secularisering en een bewuste opstand tegen de christenheid. Atheïsme vandaag is natuurlijk nog steeds hetzelfde natuurlijk, het doel is onveranderd. Alleen is het atheïsme danig besmet geraakt door de holocaust en door figuren zoals Hitler, het kan dus niet meer rekenen op grootschalige steun zoals vroeger. Ook merk ik, zelfs bij de geseculariseerde massa, een zekere afkeer tegen atheïstische voormannen.

Citaat:
U moet van het idee af dat atheïsme een ideologie is. Ik laat het u nogmaals uitleggen door Sam Harris, een van de eersten die atheïsme definieerden in de VS.
Voila, precies wat ik bedoelde: het slaafse en volgzame achterna lopen van de demi-goden uit de eigen sekte. U bewijst hier nogmaals dat atheïsten zich verstoppen achter de geschriften van hun führers en er geen eigen mening (mogen?) op na houden. Als het niet in hun heilige geschriften staat, dan bestaat het blijkbaar niet.

Citaat:
Dawkins, Condell, Hitchens, Harris, Dannett, 4 van hen zijn wetenschappers. De enige die u citeert is een 2000 jaar dode bedoeïde.
Wat is nu uw punt hier?

Citaat:
Ook u staat dichter bij Hitler. U bent een mens, net als hij was. En u aanbidt Pruisen. In zekere zin staat u met uw haat van negers nog veel dichter bij hem dan ik.
Atheïsten zijn de ideologische voortzetters van de nazi-agenda in West-Europa. Dat maakt u op schitterende wijze duidelijk, ik kon echt geen beter specimen van een atheïst gevonden hebben dan u om hier duidelijk vast te stellen hoe primitief en irrationeel deze sekte is.

Citaat:
Zeg eerst maar wat je wilt weten.
Ik denk dat we nu wel kunnen vaststellen dat u niets dan leugens en provocaties te verkondigen hebt, gelet op de totale afwezigheid van ook maar de minste wetenschappelijke onderbouwing langs uw kant.

Oud 12 juli 2009, 21:02   #86
Preuße
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
En toch besta ik en ben ik een ongetwijfeld een gelukkiger mens dan u. De wereld zonder religie is toch zo oneerlijk.
Zo, zo: u bent dus óók een homo? Ik moet zeggen, dat maakt véél duidelijker.

Oud 12 juli 2009, 21:31   #87
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hoe wist Wagner dat in New Orleans de mooiste hoeren te vinden waren?
Hij wéét da gewoon omdat em heilig is. Da snapt gij gewoon niet.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 21:40   #88
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo, zo: u bent dus óók een homo? Ik moet zeggen, dat maakt véél duidelijker.
Tjah, Cliché's hé
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2009, 22:13   #89
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meeste SS'ers waren Katholieken en ook Hitler was geen atheïst. Maar los daarvan, deden ze hun daden niet omdat zij Katholiek waren, noch als zij atheïst zouden zijn omwille van atheïsme. Zij deden hun daden vanwege een geïndoctrineerd beeld van een bevolkingsgroep. Atheïsme roept niet op tot het een of het ander, omdat het een term is die slechts het ontbreken van geloof betoont, niet het hebben van andere denkbeelden.

Op die manier heb je spirituele atheïsten, politiekcorrecte-atheïsten, seculiere atheïsten, en Dawkinisten.

U bent uitgeluld en valt me aan op mijn persoon.

Seg manneke, leugenaar: HET WAREN ALLEMAAL LUTHERANEN!!! Verdraai de geschiedenis niet eh!
Oud 12 juli 2009, 22:20   #90
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Seg manneke, leugenaar: HET WAREN ALLEMAAL LUTHERANEN!!! Verdraai de geschiedenis niet eh!
Al waren het marsmannetjes, het kan mij niets schelen. Maar atheïsten waren het zeker niet. Dat beweerden ze zelf niet eens.
Oud 12 juli 2009, 22:21   #91
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd maar weer dat lafhartig terugkrabbelen in de comfortzone van het ingebeelde, superieure atheïsme. Maar ik kan uw roemrijke aftocht wel verstaan hoor, het moet niet gemakkelijk zijn om geconfronteerd te worden met pijnlijke observaties zoals de vele gelijkenissen tussen atheïsten en nazi's op het vlak van retoriek en slaafse navolging.

U wilt allicht zeggen dat atheïsten meestal de grootste blaaskaken en nutteloze randdebielen zelfs die zélfs de geseculariseerde massa totaal koud laat.

Natuurlijk is communisme een religie: het in de praktijk brengen van geseculariseerde, christelijke waarden zoals liefdadigheid maar dan zonder God, dat er is er een essentieel onderdeel van. Atheïsme is het evengoed: het fanatieke niet-geloof en hun missionaire houding zijn nagenoeg identiek aan de houding die door moderne religies wordt aangenomen zoals leden van Scientology. Dat soort messiaans, elitair gekakel zoals u hiervoor uitbraakte. En zoals ik al zei was atheïsme essentieel in de communistische ideologie, de nodige basis om aan sociale exterminatie te beginnen. Het nazistische atheïsme was eigenlijk nog erger omdat het doelbewust vernietigde. Beide ideologie waren natuurlijk een product van de secularisering en een bewuste opstand tegen de christenheid. Atheïsme vandaag is natuurlijk nog steeds hetzelfde natuurlijk, het doel is onveranderd. Alleen is het atheïsme danig besmet geraakt door de holocaust en door figuren zoals Hitler, het kan dus niet meer rekenen op grootschalige steun zoals vroeger. Ook merk ik, zelfs bij de geseculariseerde massa, een zekere afkeer tegen atheïstische voormannen.

Voila, precies wat ik bedoelde: het slaafse en volgzame achterna lopen van de demi-goden uit de eigen sekte. U bewijst hier nogmaals dat atheïsten zich verstoppen achter de geschriften van hun führers en er geen eigen mening (mogen?) op na houden. Als het niet in hun heilige geschriften staat, dan bestaat het blijkbaar niet.

Wat is nu uw punt hier?

Atheïsten zijn de ideologische voortzetters van de nazi-agenda in West-Europa. Dat maakt u op schitterende wijze duidelijk, ik kon echt geen beter specimen van een atheïst gevonden hebben dan u om hier duidelijk vast te stellen hoe primitief en irrationeel deze sekte is.

Ik denk dat we nu wel kunnen vaststellen dat u niets dan leugens en provocaties te verkondigen hebt, gelet op de totale afwezigheid van ook maar de minste wetenschappelijke onderbouwing langs uw kant.
U kunt zeggen wat u wil, ook als het hele domme dingen zijn. De feiten spreken niet voor u, en u doet niet eens de moeite om ze omver te krijgen. Het enige wat u doet is beschuldigen en bij verweer daarop, op de persoon aanvallen.

Weet wel dat u alleen staat, en dat u dat zal blijven in een discussie.
Oud 12 juli 2009, 22:23   #92
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Al waren het marsmannetjes, het kan mij niets schelen. Maar atheïsten waren het zeker niet. Dat beweerden ze zelf niet eens.
Tjah, en omdat jij niet wilt geweten hebben dat deze misdadigers dezelfde visie aanhingen als jij, dan moeten ze maar Katholiek zijn, om zo nog een te kunnen schoppen nr de Katholieken. Man, objectiviteit is niet echt aan jou besteed eh.
Oud 12 juli 2009, 22:25   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tjah, en omdat jij niet wilt geweten hebben dat deze misdadigers dezelfde visie aanhingen als jij, dan moeten ze maar Katholiek zijn, om zo nog een te kunnen schoppen nr de Katholieken. Man, objectiviteit is niet echt aan jou besteed eh.
Wat mij interesseert is dat het geen atheïst was (omdat Preuße uit het niets met die bewering kwam). Wat hij dan wel was, interesseert mij totaal niet.
Oud 12 juli 2009, 22:26   #94
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
De meesten zullen wel tot een bepaalde godsdienst behoord hebben, maar zullen deze wel nooit belijdt hebben, en zullen een gewoon atheistische ingesteldheid er op na gehouden hebben. Een ware Christen zou nooit overgaan op zulke gruwelijkheden. Enkel nihilisten doen dit.
Oud 12 juli 2009, 22:28   #95
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meesten zullen wel tot een bepaalde godsdienst behoord hebben, maar zullen deze wel nooit belijdt hebben, en zullen een gewoon atheistische ingesteldheid er op na gehouden hebben. Een ware Christen zou nooit overgaan op zulke gruwelijkheden. Enkel nihilisten doen dit.
Weet je hoe ziek zo'n redenering is?

Iedereen die goed doet ====> Christen
Iedereen die slecht doet ===> Atheïst

Pas dit toe op iets anders en je ontdekt de verschrikkelijkste oorlogen. Nu, als we dan de Christelijke geschiedenis gaan bekijken, moeten we dan concluderen dat de Kerk helemaal niet Christelijk is?
Oud 12 juli 2009, 22:39   #96
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Weet je hoe ziek zo'n redenering is?

Iedereen die goed doet ====> Christen
Iedereen die slecht doet ===> Atheïst

Pas dit toe op iets anders en je ontdekt de verschrikkelijkste oorlogen. Nu, als we dan de Christelijke geschiedenis gaan bekijken, moeten we dan concluderen dat de Kerk helemaal niet Christelijk is?
Fout, ik heb dit zó niet gezegd.
Wat ik heb gezegd dat een ware Christen zich nooit tot de bodem laten zakken om over te gaan tot misdaden op de menselijkheid, omdat hun geloof hen dit verbied. Bij nihilisten is dit helemaal niet zo, zij doen wat ze denken goed te doen, ook al zijn dit misdaden tegenover de menselijkheid.

Vele gezagdragers binnen de Katholieke kerk hebben zich doorheen de geschiedenis als onwaardige Christenen bewezen, zelf diverse Pausen, maar ja, het was hen ook maar om de zetel te doen eh, niet om het geloof.
Dus het is waar dat binnen de Katholieke Kerk doorheen de geschiedenis tal van zaken zijn gebeurd dat spijtig genoeg helemaal niet Christelijk was. Maar daarom moet het met gros van de Rooms-Katholieken, en de Kerk in Zn geheel niet afgerekend worden, om de misdaden, zwakheden en falen van 'afvalligen'.
Oud 12 juli 2009, 22:43   #97
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout, ik heb dit zó niet gezegd.
Wat ik heb gezegd dat een ware Christen zich nooit tot de bodem laten zakken om over te gaan tot misdaden op de menselijkheid, omdat hun geloof hen dit verbied. Bij nihilisten is dit helemaal niet zo, zij doen wat ze denken goed te doen, ook al zijn dit misdaden tegenover de menselijkheid.

Vele gezagdragers binnen de Katholieke kerk hebben zich doorheen de geschiedenis als onwaardige Christenen bewezen, zelf diverse Pausen, maar ja, het was hen ook maar om de zetel te doen eh, niet om het geloof.
Dus het is waar dat binnen de Katholieke Kerk doorheen de geschiedenis tal van zaken zijn gebeurd dat spijtig genoeg helemaal niet Christelijk was. Maar daarom moet het met gros van de Rooms-Katholieken, en de Kerk in Zn geheel niet afgerekend worden, om de misdaden, zwakheden en falen van 'afvalligen'.
Er bestaat niet zoiets als een ware Christen. Als je Jezus volgt moet je Leviticus negeren enz... Er zijn in het verleden al zoveel massamoorden gepleegd doordat mensen zichzelf het ware geloof opspeldden en dat aan iedereen dachten te kunnen opdringen.
Oud 12 juli 2009, 22:51   #98
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Er bestaat niet zoiets als een ware Christen.
Dat is enkel jou uitspraak.
Citaat:
Als je Jezus volgt moet je Leviticus negeren enz... Er zijn in het verleden al zoveel massamoorden gepleegd doordat mensen zichzelf het ware geloof opspeldden en dat aan iedereen dachten te kunnen opdringen.
Een ware Christen doodt niet. Eén van de 10 geboden. Al het andere is ondergeschikt.

Nog iets: het is niet omdat men iemand iets wilt opdringen (wat op zich al niet juist is) dat dit moet gepaard gaan met doden. Een ware Christen verlaagt zich niet tot zoiets, maar heeft respect voor iedere mens. Iedere MENS.
Oud 12 juli 2009, 22:52   #99
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is enkel jou uitspraak.

Een ware Christen doodt niet. Eén van de 10 geboden. Al het andere is ondergeschikt.

Nog iets: het is niet omdat men iemand iets wilt opdringen (wat op zich al niet juist is) dat dit moet gepaard gaan met doden. Een ware Christen verlaagt zich niet tot zoiets, maar heeft respect voor iedere mens. Iedere MENS.
Volg je de 10 geboden, dan negeer je Deuteronomium.
Oud 12 juli 2009, 22:56   #100
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Volg je de 10 geboden, dan negeer je Deuteronomium.
Deuteronomium stelt niet het volledige Christendom voor, maar enkel een deeltje.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be