Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 april 2004, 13:52   #81
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Als vb-er wens ik de moslim democratische partij en groen! alle succes toe! Ik hoop dat ze 4,99% halen van de stemmen. Steve Stevaert wens ik de bijstand van de VRT toe (en de andere politiek-correcte media): hij zal die nodig hebben.
Natuurlijk, het is allemaal de schuld van de oneerlijke, partijdige, Belgicistische media, dat sommige partijen goed scoren. Alleen het Vlaams Blok heeft zijn stemresultaat helemaal aan zichzelf en de sterkte van zijn programma te danken... Haha! Wat ne zever! En wie dat niet gelooft, maak ik gerust nog iets anders wijs!
Je gaat toch niet beweren dat het succes van het Blok het gevolg is van een overdreven media-aandacht, hé?
Oud 15 april 2004, 13:58   #82
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, het is allemaal de schuld van de oneerlijke, partijdige, Belgicistische media, dat sommige partijen goed scoren.
Als ge dat nog niet doorhebt, dan zijt ge echt wel stekeblind. Vroeger was De Laatste Show mijn favoriet programma maar nu krijg iker gewoon de kots van als ik steeds dezelfde Sp.a-ers & Agalevers telkens weer zie opduiken
Gorefest is offline  
Oud 15 april 2004, 14:11   #83
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:
Natuurlijk, het is allemaal de schuld van de oneerlijke, partijdige, Belgicistische media, dat sommige partijen goed scoren.
Als ge dat nog niet doorhebt, dan zijt ge echt wel stekeblind. Vroeger was De Laatste Show mijn favoriet programma maar nu krijg iker gewoon de kots van als ik steeds dezelfde Sp.a-ers & Agalevers telkens weer zie opduiken
Amaai, wat een grote macht geef jij aan een laatavond show zeg! En als altijd dezelfde mensen daar komen, is het eerder een kotsneiging die het bij de mensen zou oproepen, zoals u zelf zegt! Maar neen, de mensen laten zich dan leiden hierdoor en stemmen erop? Waarom zou u anders zijn dan de rest? U raakt er geïrriteerd door, maar de andere mensen hebben een totaal andere reactie en stemmen erop? Raar idee!

Ps: de laatste show haalde vorige week een maximum van 700.000 kijkers. Héhé, dan zou zelfs Ben Crabbé met blokken meer invloed hebben met zijn onnozele grappen. Of wat zeg ik? Jurgen verstrepen had zelfs meer kijkers... volgens sommigen.
Oud 15 april 2004, 15:42   #84
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:

Natuurlijk, het is allemaal de schuld van de oneerlijke, partijdige, Belgicistische media, dat sommige partijen goed scoren. Alleen het Vlaams Blok heeft zijn stemresultaat helemaal aan zichzelf en de sterkte van zijn programma te danken... Haha! Wat ne zever! En wie dat niet gelooft, maak ik gerust nog iets anders wijs!
Je gaat toch niet beweren dat het succes van het Blok het gevolg is van een overdreven media-aandacht, hé?
Toch wel:
Van overdreven media-aandacht voor de problemen die ze aankaarten
(onveiligheid, vreemdelingen, "vlaamse zaak") Als je de media moet geloven is het levensgevaarlijk, op straat te komen, de metro te nemen, is BHV een belangrijk probleem, en dat terwijl 10 mio Belgen elke dag op straat komen zonder dat hen iets gebeurd....en niet weten wat juist die zaak BHV is....
Bepaalde media gaan ervan uit dat als het ZB een probleem aankaart, hun publiek wel geïnteresserd zal zijn en dat goede kijkcijfers en oplages zal geven en dus geven ze er ruime berichtgeving over.
Toen 14 d geleden ene Petrus uit Wezembeek Oppem een veiligheidsman van de NMBS onder een trein duwde hoorde men nauwelijks iets van het ZB.Mocht de dader een Marokkaan geweest zijn hadden de kranten een week lang over niets anders gesproken, met lange debatten over allochtone misdadigheid en onveiligheid. Is het écht niemand opgevallen dat nu de media maar bitter weinig melden over de dader en zijn achtergrond? Mij wel.
Vergelijk de mediabelangstelling in dit geval eens met de mediabelangstelling voor het overlijden van Patrick Mombaerts.
filosoof is offline  
Oud 15 april 2004, 15:47   #85
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dat is een oproep tot de filosofie : steken we even met zijn allen de kop diep in het zand. Ook een filosofische strekking zoals een ander he.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 april 2004, 15:50   #86
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Dat is een oproep tot de filosofie : steken we even met zijn allen de kop diep in het zand. Ook een filosofische strekking zoals een ander he.
Er is een verschil tussen de kop in 't zand steken en om commerciële redenen inspelen op de partijthemas vh ZB, of niet? Herinner je je niet de publiciteit die de "vondelingenschuif" vh ZB heeft gekregen?
filosoof is offline  
Oud 15 april 2004, 15:56   #87
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Er is een verschil tussen de kop in 't zand steken en om commerciële redenen inspelen op de partijthemas vh ZB, of niet? Herinner je je niet de publiciteit die de "vondelingenschuif" vh ZB heeft gekregen?
Dat was niet de 'vondelingenschuif van het Blok. Het was een schuif van 'Moeders voor moeders'. Wel heeft Alexandra Coolen het initiatief gesteund en de schuif officieel 'geopend'.

De publiciteit kwam er vooral nadat Detiège meer aandacht aan de zaak besteed heeft dan die waard was (met haar uitspraak dat ze zou uitzoeken hoe ze dit inititatief zou kunnen verbieden).

Heel ander plaatje, niet?
Oud 15 april 2004, 15:56   #88
Tegendradigaard

Standaard

Filosoof doe me een plezier en informeer U eens voor dat ge over iets begint te lullen.
De vondelingenschuif van het Vlaams Blok. Wat een giller.

De vondelingenschuig voila de verklaring waar heel Belgie achter gezocht heeft naar het waarom van het hoge aantal VB stemmen is gevonden. Hier op dit forum. Door onze filosoof, nl. de media aandacht rond de vondelingenschuif.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 april 2004, 16:01   #89
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Toch wel:
Van overdreven media-aandacht voor de problemen die ze aankaarten
(onveiligheid, vreemdelingen, "vlaamse zaak") Als je de media moet geloven is het levensgevaarlijk, op straat te komen, de metro te nemen, is BHV een belangrijk probleem, en dat terwijl 10 mio Belgen elke dag op straat komen zonder dat hen iets gebeurd....en niet weten wat juist die zaak BHV is....
Bepaalde media gaan ervan uit dat als het ZB een probleem aankaart, hun publiek wel geïnteresserd zal zijn en dat goede kijkcijfers en oplages zal geven en dus geven ze er ruime berichtgeving over.
Toen 14 d geleden ene Petrus uit Wezembeek Oppem een veiligheidsman van de NMBS onder een trein duwde hoorde men nauwelijks iets van het ZB.Mocht de dader een Marokkaan geweest zijn hadden de kranten een week lang over niets anders gesproken, met lange debatten over allochtone misdadigheid en onveiligheid. Is het écht niemand opgevallen dat nu de media maar bitter weinig melden over de dader en zijn achtergrond? Mij wel.
Vergelijk de mediabelangstelling in dit geval eens met de mediabelangstelling voor het overlijden van Patrick Mombaerts.
Mij is het opgevallen dat de media wel veel aandacht aan deze zaak hebben besteed.
Waarom zou de media nu plots wel informatie moeten geven over de achtergrond van de dader? In de media werd afgesproken de achtergrond van de dader niet langer te vermelden : dat gebeurde in de eerste plaats omdat de allochtone criminaliteit zo vaak aan bod komt, dat het stilaan genant en hinderlijk werd voor de multikullers. Om te vermijden dat het overaanbod zou leiden tot stigmatisatie van de allochtone gemeenschap, is het best erover te zwijgen.
Voor een keer was de media 'consequent' door de achtergrond van de dader niet bloot te geven. Ga je de multikul-media nu verwijten dat ze niet consequent is Filosoof?
Benieuwd of deze moordenaar er ook met een berisping vanaf komt?

Vorige week vertelde een familielid, politiecommissaris te Brussel me, dat 95 % van alle criminele feiten gebeurt door allochtonen, 'nieuwe' Belgen inclusief. De overheid doet heel erg haar best opdat dit gegeven het daglicht niet ziet.
Hanne is offline  
Oud 15 april 2004, 16:04   #90
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Filosofen zijn ook niet meer wat ze vroeger waren, hé? De kwaliteit is volledig zoek.
Oud 15 april 2004, 16:07   #91
luc broes

Standaard

Citaat:
Inderdaad, vergelijk de belangstelling van de overheid en de media tegenover Semira, en tegenover de weduwe van Patrick Mombaerts die van overheidswege van NIEMAND enige blijk van deelneming van deelneming of hulp kreeg. Aldus valt het aan vele honderdduizenden op dat het regime van dit land doodziek is en stemt VB. In die zin zorgt de pers en de overheid inderdaad telkens weer voor een verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok.
luc broes is offline  
Oud 15 april 2004, 17:43   #92
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Amaai, wat een grote macht geef jij aan een laatavond show zeg! En als altijd dezelfde mensen daar komen, is het eerder een kotsneiging die het bij de mensen zou oproepen, zoals u zelf zegt! Maar neen, de mensen laten zich dan leiden hierdoor en stemmen erop? Waarom zou u anders zijn dan de rest? U raakt er geïrriteerd door, maar de andere mensen hebben een totaal andere reactie en stemmen erop? Raar idee!

Ps: de laatste show haalde vorige week een maximum van 700.000 kijkers. Héhé, dan zou zelfs Ben Crabbé met blokken meer invloed hebben met zijn onnozele grappen. Of wat zeg ik? Jurgen verstrepen had zelfs meer kijkers... volgens sommigen.
Nee de mensen laten zich er onbewust door leiden, telkens als die politiekers daar zitten gaat het eerst over ditjes en datjes, maar op het laatst beginnen ze toch over politiek. Plus hekel ik nog het feit dat wanneer men bv verdacht werd van een visa-affaire of wanneer men weggevaagd is van het verkiezingslandschap dat men voor deze mensen nog steeds de rode loper uitrolt en een forum geeft bij de VRT.
Gorefest is offline  
Oud 15 april 2004, 17:49   #93
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Inderdaad, vergelijk de belangstelling van de overheid en de media tegenover Semira, en tegenover de weduwe van Patrick Mombaerts die van overheidswege van NIEMAND enige blijk van deelneming van deelneming of hulp kreeg. Aldus valt het aan vele honderdduizenden op dat het regime van dit land doodziek is en stemt VB. In die zin zorgt de pers en de overheid inderdaad telkens weer voor een verkiezingsoverwinning van het Vlaams Blok.
hoe terecht je opmerking ook is, ik kan mij eveneens moeilijk inbeelden dat bv. een Vlaams-Blok parlementslid ook een bezoek zou brengen aan de familie van Semira of van de vermoordde Achrak....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 15 april 2004, 18:25   #94
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
hoe terecht je opmerking ook is, ik kan mij eveneens moeilijk inbeelden dat bv. een Vlaams-Blok parlementslid ook een bezoek zou brengen aan de familie van Semira of van de vermoordde Achrak....
Klopt. Maar langs de andere kant zal een minister van een andere partij dat ook maar doen om de sympathieke, steunbetuigende (lees: stemmenronselende) jongen uit te hangen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 april 2004, 18:44   #95
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Klopt. Maar langs de andere kant zal een minister van een andere partij dat ook maar doen om de sympathieke, steunbetuigende (lees: stemmenronselende) jongen uit te hangen.
uiteraard, dus als ze het niet doen zijn ze gevoelloos en als ze het wel doen zijn ze populistisch?
das zo'n beetje zoals die Blokkers die hier kwamen reklameren dat de verkiezingen in zicht zijn na de arrestatie van den Dikke...
Seba is offline  
Oud 15 april 2004, 18:50   #96
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

uiteraard, dus als ze het niet doen zijn ze gevoelloos en als ze het wel doen zijn ze populistisch?
das zo'n beetje zoals die Blokkers die hier kwamen reklameren dat de verkiezingen "in zicht" zijn na de arrestatie van den Dikke...
als ze het consequent zouden doen was al veel beter. Ge ziet ze zelden als er een belg begraven wordt, tenzij het iets is met zeer hoog nieuwsgehalte, dan heffen ze hun gat misschien
Oud 15 april 2004, 18:56   #97
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Citaat:

das zo'n beetje zoals die Blokkers die hier kwamen reklameren dat de verkiezingen "in zicht" zijn na de arrestatie van den Dikke...
als ze het consequent zouden doen was al veel beter. Ge ziet ze zelden als er een belg begraven wordt, tenzij het iets is met zeer hoog nieuwsgehalte, dan heffen ze hun gat misschien
dat ze dan maar thuis blijven als het van mij afhangt. Waarom zou bv. immers een jongeman die sterft in het verkeer "minder" onschuldig zijn dan Mombaerts? Zo'n politieke schijnbezoekjes leiden alleen maar tot hypocrisie en positieve discriminatie (zoals hierboven reeds aangetoond met Semira en Mombaerts). ze kunnen alleen consequent zijn door geen enkel bezoek te brengen...
Seba is offline  
Oud 15 april 2004, 20:21   #98
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

das zo'n beetje zoals die Blokkers die hier kwamen reklameren dat de verkiezingen in zicht zijn na de arrestatie van den Dikke...
Wie zegt dat ze gevoelloos zijn als ze het niet doen? Ik ga ook niet naar de begrafenis van iemand die ik niet ken(de).
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 15 april 2004, 20:35   #99
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jammer Seba, maar dit is ziekelijke een uitspraak die ik helemaal niet begrijp: Zou het niet normaal zijn dat ALLE Belgische instanties die wel vooraan stonden bij de dood van Semira ook begrip en hulp zouden verlenen aan de weduwe Mombaerts? Of is dat niet nodig omdat jij denkt dat het VB zich niets aantrekt van Semira?
luc broes is offline  
Oud 15 april 2004, 21:31   #100
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jammer Seba, maar dit is ziekelijke een uitspraak die ik helemaal niet begrijp: Zou het niet normaal zijn dat ALLE Belgische instanties die wel vooraan stonden bij de dood van Semira ook begrip en hulp zouden verlenen aan de weduwe Mombaerts? Of is dat niet nodig omdat jij denkt dat het VB zich niets aantrekt van Semira?
ziekelijke opmerking? ik zeg toch duidelijkd at je eigenlijk ruimschoots gelijk hebt over de selectieve verontwaardiging van onze "leiders". Aan de andere kant vraag ik mij ook af of de Vlaams Blok mandatarissen niet dezelfde selectieve verontwaardiging zouden uiten, maar dan in de andere richting (hypothetisch, maar toch geen onfaire opmerking denk ik)
Seba is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be