Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2009, 08:30   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Ik denk niet dat hij alleen deze mening heeft...

De afkomst / religie doet er wel toe.
waarom?
Oud 5 maart 2009, 08:32   #82
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Experiment Bekijk bericht
Op de radio klonk het alvast zo:

Hiervan ga ik over m'n nek... Welke zotten zijn er nu in staat om 4 joodse mannen te lijf te gaan met een staaf of stok? Polen doen dat alleen voor de ipod's (want ik voel de linkse ratten al komen!), maar een neo-nazi Pool die op't gemak wat joden gaat butcheren, gaat me net iets te ver.

*KNIP*

Oproepen tot geweld zijn hier niet gewenst.

Was dat geen Romazigeuner??
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 09:18   #83
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood
Gisteren (dinsdagavond 3/3/2009) vonden drie aparte aggressies plaats waarvan men vermoed dat ze door één en dezelfde dader werden gepleegd. In de buurt van de Somerstraat in Antwerpen tussen 20u00 en 20u30 werden drie vrome joden zonder enige aanleiding aangevallen door een man van Arabische afkomst.
Tja, het past volledig in het concept "heldendaad", zoals dat wordt geïnterpreteerd door de fascistische islamieten: weerloze mensen aanvallen, m.a.w. lafheid. Het is helemaal in dezelfde geestesgesteldheid als die welke we terugvinden bij de "helden" die markt- of restaurantbezoekers met zelfmoordaanvallen aan flarden rijten. Dit soort "martelaren" leeft in een denkpatroon dat lichtjaren verwijderd is van het onze. Hun visie op de Islam maakt er een politiek systeem van dat volstrekt onverenigbaar is met ons gedachtengoed, zoals het is gegroeid uit de judeo-christelijke en verlichtingstradities. Ik ben ten aanzien van de islamitische aanwezigheid in onze samenleving toch wel bezorgd. Net zoals ik evenzeer bezorgd ben wanneer ik hier de reeds geposte reacties lees. Uit sommige komt een anti-semitische walm je zo tegemoet.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 10:02   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Volgende keer meld ik zoiets bij de moderatie. U liegt en verkoopt lasterpraat. Nergens baseer ik mij op die NS-rassenwetten.
Goh manneke, ge zijt veel te goed voor deze wereld. Van waar deze algehele goedheid om mij te sparen ???
En in welke hoedanigheid ga je dat melden, als Guderian , H.Guderian , Pavolini of uiteindelijk toch maar als "Félicien" ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 10:34   #85
Vieze Fur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, het past volledig in het concept "heldendaad", zoals dat wordt geïnterpreteerd door de fascistische islamieten: weerloze mensen aanvallen, m.a.w. lafheid. Het is helemaal in dezelfde geestesgesteldheid als die welke we terugvinden bij de "helden" die markt- of restaurantbezoekers met zelfmoordaanvallen aan flarden rijten. Dit soort "martelaren" leeft in een denkpatroon dat lichtjaren verwijderd is van het onze. Hun visie op de Islam maakt er een politiek systeem van dat volstrekt onverenigbaar is met ons gedachtengoed, zoals het is gegroeid uit de judeo-christelijke en verlichtingstradities. Ik ben ten aanzien van de islamitische aanwezigheid in onze samenleving toch wel bezorgd. Net zoals ik evenzeer bezorgd ben wanneer ik hier de reeds geposte reacties lees. Uit sommige komt een anti-semitische walm je zo tegemoet.
*KNIP*

Gelieve geen expliciete foto's te posten en bovendien ook niet louter foto's te posten. Dit is een discussieforum.

Laatst gewijzigd door Akira : 5 maart 2009 om 11:27.
Vieze Fur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 12:13   #86
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Geen zinnig mens die daar nog enige aandacht aan schenkt.
Het is nochtans het enige waarover ge iéts te vertellen hebt blijkbaar. Houdt u maar wat bezig met Frank Zappa, die - zoals ik van u al geleerd heb - dus geen hippie was.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 13:55   #87
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgende keer meld ik zoiets bij de moderatie. U liegt en verkoopt lasterpraat. Nergens baseer ik mij op die NS-rassenwetten.
Amai Piet, als dat maar geen strafpunten worden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 16:08   #88
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voelt u zich beledigd? En hij heeft nog niet eens zijn troef uitgespeeld, de 6.000.000. Inplaats van u aangesproken te voelen zo u ervan moeten uitgaan, dat buiten voorgekauwde verhaaltjes uit het één of ander duister "volkshuis" hij er maar wat op los zevert en pogingen onderneemt om iemand uit z'n schulp te lokken.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 16:25   #89
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Ik denk dat Filosoof enkel kamp kiest als er kloppende VB-ers in 't spel zouden zijn. Kloppende moslims of kloppende joden, dat is in het ene geval een fait divers en in het andere geval een geoorloofde joods-nationalistische uitingsdrang.
Of hoe de zelf opgeworpen anti-racist zijn racisme bloot geeft.
Kan zijn, maar vroeg of laat gaat hij toch eens recht moeten komen niet, hij kan toch niet eeuwig voorover blijven buigen en zich laten nemen, ofwel

Om serieus en deftig te blijven, zulk onderwerp opstarten moet voor een filo en sommige andere vrij moeilijk zijn. Twee groepen die ze zo graag uitspelen tegen andere, zouden volgens deze topic elkander te lijf zijn gegaan. Hadden ze nu de ene of andere autochtoon bewerkt, was het allemaal veel makkelijker voor filo en z'n collega's. Dan hadden ze automatisch een schuldige kunnen aanwijzen, de autochtoon die zulk gedrag had uitgelokt zoals destijds een GDM.

Oud 5 maart 2009, 16:47   #90
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Oeps filo, heeft iemand uw dooddoener gestolen?

U moet oppassen, het gaat hier naar het schijnt over een jood en een arabier, normaal zijn dit twee die u kunt uitspelen tegen andere maar hoe moet het nu, oppassen dat ge uw tongeske niet brand hé manneke één van die twee zou het u kunnen kwalijk nemen of wie weet, beide.
Arabieren, en joden, allebei semieten...Hoe kun je op anti -racistische wijze partij kiezen ? Alhoewel men mij ook al verteld heeft dat de Europese joden in feite bekeerlingen zijn , afkomstig uit het land der Kazaren ? In dat geval moet de anti -racist dus de zijde der arabieren kiezen, want als de joden in feite Europeaan zijn, zijn zij ook slecht...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 16:55   #91
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Kan zijn, maar vroeg of laat gaat hij toch eens recht moeten komen niet, hij kan toch niet eeuwig voorover blijven buigen en zich laten nemen, ofwel

Om serieus en deftig te blijven, zulk onderwerp opstarten moet voor een filo en sommige andere vrij moeilijk zijn. Twee groepen die ze zo graag uitspelen tegen andere, zouden volgens deze topic elkander te lijf zijn gegaan. Hadden ze nu de ene of andere autochtoon bewerkt, was het allemaal veel makkelijker voor filo en z'n collega's. Dan hadden ze automatisch een schuldige kunnen aanwijzen, de autochtoon die zulk gedrag had uitgelokt zoals destijds een GDM.
Er zijn helemaal geen groepen elkaar te lijf gegaan. Er is één iemand door het lint gegaan, niemand weet nog waarom en daarbij zijn 4 personen gewond geraakt.

Veel meer dan 'hopelijk wordt de dader gauw gevonden' is daar voorlopig dan ook niet over te zeggen, denk ik.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2009, 20:53   #92
Vieze Fur
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vieze Fur Bekijk bericht
*KNIP*

Gelieve geen expliciete foto's te posten en bovendien ook niet louter foto's te posten. Dit is een discussieforum.
Soms zeggen beelden veel meer dan woorden. 70% van de feedback die we krijgen bij communicatie komt immers o.a van gebaren of lichaamstaal. Ik ben verbaal niet zo sterk, maar zou u liever hebben dat ik de beelden omschrijf? Ik denk dat het literaire niveau dan ver beneden peil zou duiken... Waarom mag de waarheid niet getoond worden? Hier zijn posts geweest met stapels Joden, stapels Koerden, stapels Palestijnen,... maar owé als de waarheid expliciet getoond wordt, daar worden we ongemakkelijk van. Cognitieve dissonantie? Of...

maybe?
Vieze Fur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 08:44   #93
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Jood Bekijk bericht
Hopelijk kan men de dader oppakken.
Inderdaad. dergelijk zinloos geweld mag niet aanvaard worden.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 08:48   #94
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
Arabieren, en joden, allebei semieten...Hoe kun je op anti -racistische wijze partij kiezen ? Alhoewel men mij ook al verteld heeft dat de Europese joden in feite bekeerlingen zijn , afkomstig uit het land der Kazaren ? In dat geval moet de anti -racist dus de zijde der arabieren kiezen, want als de joden in feite Europeaan zijn, zijn zij ook slecht...
beste vriend,

zinloos geweld is onaanvaardbaar, wie de dader ook is.
Of men allochtoon of autochtoon is, of men jood, moslim, atheist,... of men Europeaan, Afrikaan, ... is het maakt niet: zinloos geweld mag van niemand aanvaard worden.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 09:42   #95
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
beste vriend,

Of men allochtoon of autochtoon is, of men jood, moslim, atheist,... of men Europeaan, Afrikaan, ... is het maakt niet: zinloos geweld mag van niemand aanvaard worden.
Nu nog daarvan een wet maken, en er op toezien dat ze uitgevoerd word.
Oud 6 maart 2009, 10:42   #96
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Misschien wel het werk van een antisemiet.

Jammer voor de slachtoffers.

Valt er nog iets interessants over te zeggen?
Oud 6 maart 2009, 10:47   #97
beste vriend
Banneling

Standaard jahud ! jahud !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Misschien wel het werk van een antisemiet.

Jammer voor de slachtoffers.

Valt er nog iets interessants over te zeggen?
Ik heb een originele straf voor die moslim -geweldenaar : hem uitdossen in traditioneel joodse kledij (zwarte vodden, te korte broek, enz ), en loslaten in een moslimbuurt �* la Borgerokko, Mollahbeek en dergelijke ! Vrijdagsavond's, juist als ze allen uit de moskee komen ! Lachen geblazen !

Laatst gewijzigd door beste vriend : 6 maart 2009 om 10:48.
Oud 6 maart 2009, 10:49   #98
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
beste vriend,

Zeer juist. Maar vindt u dan ook dat het bestraffen van bv. zinloos geweld voor alles en iedereen hetzelfde zou moeten zijn?

Zoals bv. ik zou het terecht vinden dat bv. een HVT voor de rest van z'n dagen vastzit. Maar zou het dan ook terecht vinden dat dit het geval is voor de moordenaar van GDM en u?

Laatst gewijzigd door ERLICH : 6 maart 2009 om 10:51.
Oud 6 maart 2009, 10:51   #99
BegoniaSnobistica
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
Ze hebben tevens een patent op 'het lijden' vandaar
allez, en zo'n onnozele opmerking die in feite racistisch is, die laat de moderatie wél staan?
BegoniaSnobistica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2009, 10:52   #100
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BegoniaSnobistica Bekijk bericht
allez, en zo'n onnozele opmerking die in feite racistisch is, die laat de moderatie wél staan?
Waar zit er "racisme" in deze opmerking?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be