Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Seculariseert de islam?
Ja, er zijn meer moslims die de scheiding tussen kerk (moskee) en staat accepteren. 6 18,18%
Nee, de moslims radicaliseren. Er komen steeds meer fundamentalisten. 12 36,36%
Blijft gelijk. 0 0%
Geen mening / weet het niet. 7 21,21%
Een geseculariseerde islam bestaat niet; dat is een contradictio in terminis. 13 39,39%
De islam verdwijnt. Het proces van afvalligheid verloopt nog sneller dan de ontkerkelijking in het christendom. 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2009, 22:35   #81
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
In het seculiere Turkije werd de hoofdredactrice van het maandblad uitgegeven door het Turkse Wetenschappelijk en Technologisch Onderzoek Instituut (Tubitak) ontslagen omdat ze een reportage over Darwin en de evolutietheorie wou publiceren.
De regerende AK-partij heeft daar een stokje voor gestoken. Die heeft als religieuze partij vraagtekens bij de evolutietheorie.
Bron : HLN 11.3.9

Scheiding tussen moskee en staat, een onmogelijke opgave in islamitische landen.
Alle islamitische landen zijn seculier, te nemen of te laten, aan jou de keuze, maar de bittere waarheid is dat er geen land bestaat die echt de sharia invoert.

Republiek Tanzania, Congo-Kinshasa, Rwanda, Burundi, Oeganda
en al die landen zijn trouwens ook seculier

Jullie komen altijd met die krant van vlaams blok HLN, die hebben niets anders dan leugens te vertellen hoor.

De evolutie theorie wordt gegeven in de lessen van biologie in Turkije, harun yahya wordt gesponsord door amerikaanse creationisten om hun onzin in de moslim wereld te zaaien, lees ook deze reactie van mij.
Rmimzaa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2009, 23:00   #82
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rmimzaa Bekijk bericht
Alle islamitische landen zijn seculier, te nemen of te laten, aan jou de keuze, maar de bittere waarheid is dat er geen land bestaat die echt de sharia invoert.
Er is een verschil tussen de sharia invoeren en niet-seculier zijn.

Een land is seculier wanneer het ALLE geloofsovertuigingen op dezelfde manier behandelt.

En daarom is er geen enkel land met een islamitische meerderheid dat seculier is.
Oud 11 maart 2009, 23:08   #83
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Er is een verschil tussen de sharia invoeren en niet-seculier zijn.

Een land is seculier wanneer het ALLE geloofsovertuigingen op dezelfde manier behandelt.

En daarom is er geen enkel land met een islamitische meerderheid dat seculier is.
secularisme heeft niets te maken met dat argument van jou

een land die alle geloofsovertuigingen op hetzelfde manier behandelt bestaat niet, bestaat nergens en kan niet bestaan.
Oud 12 maart 2009, 00:59   #84
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een land die alle geloofsovertuigingen op hetzelfde manier behandelt bestaat niet, bestaat nergens en kan niet bestaan.
Je hebt wel gelijk dat het niet bestaat dat er een land is dat alle geloofsovertuigingen gelijk behandelt. Maar dan heb je twee keuzen. Je kan proberen zo goed mogelijk alle religies gelijk te behandelen of je kan ervoor kiezen één dominant te laten zijn. De eerste keuze is seculier, de tweede past niet in een moderne maatschappij.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 01:46   #85
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Heb je daar ook argumentatie voor?
de klaagzangen op politics.be ?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2009, 13:50   #86
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Je hebt wel gelijk dat het niet bestaat dat er een land is dat alle geloofsovertuigingen gelijk behandelt. Maar dan heb je twee keuzen. Je kan proberen zo goed mogelijk alle religies gelijk te behandelen of je kan ervoor kiezen één dominant te laten zijn. De eerste keuze is seculier, de tweede past niet in een moderne maatschappij.
je hebt het mis, of heb ik het mis?

dan laat je secularisme in dat geval dominant zijn

je begrijpt de natuur van de islam niet

in de meeste gevallen begrijp je volgens mij niet het verschil tussen geloof en religie.
Oud 12 maart 2009, 14:16   #87
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

in de meeste gevallen begrijp je volgens mij niet het verschil tussen geloof en religie.
Dan laten we iedereen gewoon zelf kiezen in wat hij/zij wil geloven. Secularisme verbied jou maar één ding, en dat is je geloof of ideologie opdringen aan andere mensen.
Als jij daar een probleem in ziet, ben jij het probleem zelf.

Wij begrijpen de natuur van de islam wel.

in de meest gevallen begrijp jij volgens mij niet het verschil tussen realiteit en fictie.
Oud 12 maart 2009, 14:49   #88
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Wij begrijpen de natuur van de islam wel.

in de meest gevallen begrijp jij volgens mij niet het verschil tussen realiteit en fictie.

de islam is geloof in de god, de god schepper aanbidden, die is de enige niet verwerkte god en die verwerkt niet. gebed, bidden, vasten, andere religieuze praktijken, denken over heelal en bestaan en vervolgens god schepper gedenken zijn de belangrijkste fundamenten van de islam.
Oud 12 maart 2009, 15:10   #89
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
de islam is geloof in de god, de god schepper aanbidden, die is de enige niet verwerkte god en die verwerkt niet. gebed, bidden, vasten, andere religieuze praktijken, denken over heelal en bestaan en vervolgens god schepper gedenken zijn de belangrijkste fundamenten van de islam.
En wie is dan de wel verwekte schepper die wel verwerken kan?
Om te denken over het heelal en het bestaan heb ik geen niet verwekte, niet verwerkende schepper nodig.
En waarom vind die niet verwekte, niet verwerkende schepper het nodig dat je honger hebt?
Oud 12 maart 2009, 15:38   #90
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
En wie is dan de wel verwekte schepper die wel verwerken kan?
Om te denken over het heelal en het bestaan heb ik geen niet verwekte, niet verwerkende schepper nodig.
En waarom vind die niet verwekte, niet verwerkende schepper het nodig dat je honger hebt?
jij ok

maar ik heb het hier over de islam, wat het is, en niet jij want je denkt of niet denkt.

een moslim gelooft dat hij om een reden is geschapen, en dat dit leven niet eind bestemming is, maar dat er nog een hiernamaals komt, mens is geschapen om god de schepper te aanbidden, moslim leeft en handelt binnen de grenzen bepaald door (niet karl marx of adam smith) maar door de god schepper, deze grenzen uitgelegd door een mens uitgekozen door god schepper om profeet te zijn.

ik als moslim, geloof in god, dit geloof impliceert het verwerpen van alle goden die niet het recht hebben aanbeden en gehoorzaamd te worden, en die niet goddelijk zijn, en die geen goddelijke eigeschappen delen met de enige god, geen standbeeld of mens of dier of ster of planeet of wat dan ook (dat geschapen is) is god of goddelijk.

de islam is onderwerping, onderwerpen aan de god schepper, niet aan de schepping of aan zich zelf, ik als moslim, weet ik er is god schepper en die is barmhartig genadevolle en streng in het straffen, zo leef ik met een doel naar paradijs te gaan en de hel te vermijden, door de god schepper te gehoorzamen en het goede te doen, de islam onderwijst da we onze ouders moeten respecteren en gehoorzamen zolang ze niets aanbevelen, dat tegen geloof ingaat. de islam leert dat de paradijs onder de voeten van de moeder is, iemand die zijn moeder slecht behandelt en denkt paradijs binnen te treden, of beweert moslim te zijn, is gewoon onzinnig bezig.

de islam onderwijst het goede en het kwaad, trouwen 1, 2 , 3 of 4 vrouwen indien men kan en rechtvaardig kan handelen, is goed. overspel of ontucht is kwaad.

en het is dus een geloof in god, en ook een leer, een levensbeschouwing en manier hoe men denkt over heelal en mens en natuur en de dood.

de islam is geloof in god de schepper.
Oud 12 maart 2009, 17:06   #91
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
jij ok

maar ik heb het hier over de islam, wat het is, en niet jij want je denkt of niet denkt.

een moslim gelooft dat hij om een reden is geschapen, en dat dit leven niet eind bestemming is, maar dat er nog een hiernamaals komt, mens is geschapen om god de schepper te aanbidden, moslim leeft en handelt binnen de grenzen bepaald door (niet karl marx of adam smith) maar door de god schepper, deze grenzen uitgelegd door een mens uitgekozen door god schepper om profeet te zijn.

ik als moslim, geloof in god, dit geloof impliceert het verwerpen van alle goden die niet het recht hebben aanbeden en gehoorzaamd te worden, en die niet goddelijk zijn, en die geen goddelijke eigeschappen delen met de enige god, geen standbeeld of mens of dier of ster of planeet of wat dan ook (dat geschapen is) is god of goddelijk.

de islam is onderwerping, onderwerpen aan de god schepper, niet aan de schepping of aan zich zelf, ik als moslim, weet ik er is god schepper en die is barmhartig genadevolle en streng in het straffen, zo leef ik met een doel naar paradijs te gaan en de hel te vermijden, door de god schepper te gehoorzamen en het goede te doen, de islam onderwijst da we onze ouders moeten respecteren en gehoorzamen zolang ze niets aanbevelen, dat tegen geloof ingaat. de islam leert dat de paradijs onder de voeten van de moeder is, iemand die zijn moeder slecht behandelt en denkt paradijs binnen te treden, of beweert moslim te zijn, is gewoon onzinnig bezig.

de islam onderwijst het goede en het kwaad, trouwen 1, 2 , 3 of 4 vrouwen indien men kan en rechtvaardig kan handelen, is goed. overspel of ontucht is kwaad.

en het is dus een geloof in god, en ook een leer, een levensbeschouwing en manier hoe men denkt over heelal en mens en natuur en de dood.

de islam is geloof in god de schepper.
En wat als ik dit nu niet geloof?
Oud 12 maart 2009, 17:09   #92
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:
En wat als ik dit nu niet geloof?
dan is dat toch jouw keuze en jouw verantwoordelijkheid.

Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 12 maart 2009 om 17:09.
Oud 12 maart 2009, 17:24   #93
IronChef
Minister-President

Standaard

Ik heb net mijn koran even opengeslagen op een willekeurige pagina en in de tweede alinea staat het volgende:

"Zij die geloven, strijden voor de zaak van allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van satan; voorzeker,satan's plan is zwak."

De koran zegt dus dat ik de zaak van de duivel dien en dat alle moslims mijn vijand moeten zijn.

Van allah zelf zal ik geen last hebben, want die bestaat toch niet.
Maar als alle moslims mij gaan bestrijden heb ik toch een groot probleem?
Als een moslimfundamentalist mij dan iets aandoet is dat dan mijn eigen verantwoordelijkheid of zo?
Oud 12 maart 2009, 17:41   #94
Rmimzaa
Burger

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=119360#4

ik lees dat ook

ik ga nu opnieuw lezen 17:39

nu 17:40

maar er gebeurt hier niets, ik begin echt niet tegen vrienden van staan strijden

lol ik begrijp nog steeds niet hoe men dat allemaal in de naam van de koran doet.
Oud 12 maart 2009, 17:44   #95
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=119360#4

ik lees dat ook

ik ga nu opnieuw lezen 17:39

nu 17:40

maar er gebeurt hier niets, ik begin echt niet tegen vrienden van staan strijden

lol ik begrijp nog steeds niet hoe men dat allemaal in de naam van de koran doet.

Jij zegt dus dat de koran vol onzin staat?
Oud 12 maart 2009, 17:46   #96
IronChef
Minister-President

Standaard

En kun je alsjeblieft een beetje normaal doen, het lijkt wel of je mentaal gehandicapt bent of zo.
Oud 12 maart 2009, 17:46   #97
Rmimzaa
Burger

Standaard

Citaat:

Jij zegt dus dat de koran vol onzin staat?
beetje respect is some goed
gebrek aan argumenten , dan kan je gewoon stoppen met verder discussieren.

je komt met vers uit de koran om uit te leggen hoe terrorist dit dat in de naam van de koran doet

ik pak de koran en ik reciteer dat vers

en dan blijkt dat jouw bewering niet waar is

Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 12 maart 2009 om 17:47.
Oud 12 maart 2009, 17:55   #98
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
beetje respect is some goed
gebrek aan argumenten , dan kan je gewoon stoppen met verder discussieren.

je komt met vers uit de koran om uit te leggen hoe terrorist dit dat in de naam van de koran doet

ik pak de koran en ik reciteer dat vers

en dan blijkt dat jouw bewering niet waar is
Oeps!

Nu laat ik mijn koran toch uit m'n handen vallen zeker.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 12 maart 2009, 20:21   #99
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dan is dat toch jouw keuze en jouw verantwoordelijkheid.
Alsjeblief, vertel mij wat de gevolgen van mijn keuze zijn en welke verantwoordelijkheden ik op mij neem.
Het valt toch niet aan te nemen dat zo'n keus noppes niks nada er toe doet?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2009, 00:28   #100
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, dat klopt. Secularisme houdt in dat je een moslimgeloof, een christelijk geloof, een joods geloof, enzovoort kan hebben. Andersom bij een dominante godsdienst is een ander geloof niet toegestaan, hoogstens als tweederangs burger.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rmimzaa

Moet ik de natuur van de islam begrijpen? Dat interesseert mij niet. Als ik mijn eigen geloof maar kan hebben en gelijk behandeld word.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be