![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Seculariseert de islam? | |||
Ja, er zijn meer moslims die de scheiding tussen kerk (moskee) en staat accepteren. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 18,18% |
Nee, de moslims radicaliseren. Er komen steeds meer fundamentalisten. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 36,36% |
Blijft gelijk. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Geen mening / weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 21,21% |
Een geseculariseerde islam bestaat niet; dat is een contradictio in terminis. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 39,39% |
De islam verdwijnt. Het proces van afvalligheid verloopt nog sneller dan de ontkerkelijking in het christendom. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Republiek Tanzania, Congo-Kinshasa, Rwanda, Burundi, Oeganda en al die landen zijn trouwens ook seculier ![]() Jullie komen altijd met die krant van vlaams blok HLN, die hebben niets anders dan leugens te vertellen hoor. De evolutie theorie wordt gegeven in de lessen van biologie in Turkije, harun yahya wordt gesponsord door amerikaanse creationisten om hun onzin in de moslim wereld te zaaien, lees ook deze reactie van mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een land is seculier wanneer het ALLE geloofsovertuigingen op dezelfde manier behandelt. En daarom is er geen enkel land met een islamitische meerderheid dat seculier is.
![]() |
![]() |
#83 | |
Burger
|
![]() Citaat:
een land die alle geloofsovertuigingen op hetzelfde manier behandelt bestaat niet, bestaat nergens en kan niet bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hebt wel gelijk dat het niet bestaat dat er een land is dat alle geloofsovertuigingen gelijk behandelt. Maar dan heb je twee keuzen. Je kan proberen zo goed mogelijk alle religies gelijk te behandelen of je kan ervoor kiezen één dominant te laten zijn. De eerste keuze is seculier, de tweede past niet in een moderne maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Burger
|
![]() Citaat:
dan laat je secularisme in dat geval dominant zijn je begrijpt de natuur van de islam niet in de meeste gevallen begrijp je volgens mij niet het verschil tussen geloof en religie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als jij daar een probleem in ziet, ben jij het probleem zelf. Wij begrijpen de natuur van de islam wel. in de meest gevallen begrijp jij volgens mij niet het verschil tussen realiteit en fictie.
![]() |
![]() |
#88 | |
Burger
|
![]() Citaat:
de islam is geloof in de god, de god schepper aanbidden, die is de enige niet verwerkte god en die verwerkt niet. gebed, bidden, vasten, andere religieuze praktijken, denken over heelal en bestaan en vervolgens god schepper gedenken zijn de belangrijkste fundamenten van de islam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om te denken over het heelal en het bestaan heb ik geen niet verwekte, niet verwerkende schepper nodig. En waarom vind die niet verwekte, niet verwerkende schepper het nodig dat je honger hebt?
![]() |
![]() |
#90 | |
Burger
|
![]() Citaat:
maar ik heb het hier over de islam, wat het is, en niet jij want je denkt of niet denkt. de islam is geloof in de god, de god schepper aanbidden, die is de enige niet verwerkte god en die verwerkt niet. gebed, bidden, vasten, andere religieuze praktijken, denken over heelal en bestaan en vervolgens god schepper gedenken zijn de belangrijkste fundamenten van de islam. een moslim gelooft dat hij om een reden is geschapen, en dat dit leven niet eind bestemming is, maar dat er nog een hiernamaals komt, mens is geschapen om god de schepper te aanbidden, moslim leeft en handelt binnen de grenzen bepaald door (niet karl marx of adam smith) maar door de god schepper, deze grenzen uitgelegd door een mens uitgekozen door god schepper om profeet te zijn. ik als moslim, geloof in god, dit geloof impliceert het verwerpen van alle goden die niet het recht hebben aanbeden en gehoorzaamd te worden, en die niet goddelijk zijn, en die geen goddelijke eigeschappen delen met de enige god, geen standbeeld of mens of dier of ster of planeet of wat dan ook (dat geschapen is) is god of goddelijk. de islam is onderwerping, onderwerpen aan de god schepper, niet aan de schepping of aan zich zelf, ik als moslim, weet ik er is god schepper en die is barmhartig genadevolle en streng in het straffen, zo leef ik met een doel naar paradijs te gaan en de hel te vermijden, door de god schepper te gehoorzamen en het goede te doen, de islam onderwijst da we onze ouders moeten respecteren en gehoorzamen zolang ze niets aanbevelen, dat tegen geloof ingaat. de islam leert dat de paradijs onder de voeten van de moeder is, iemand die zijn moeder slecht behandelt en denkt paradijs binnen te treden, of beweert moslim te zijn, is gewoon onzinnig bezig. de islam onderwijst het goede en het kwaad, trouwen 1, 2 , 3 of 4 vrouwen indien men kan en rechtvaardig kan handelen, is goed. overspel of ontucht is kwaad. en het is dus een geloof in god, en ook een leer, een levensbeschouwing en manier hoe men denkt over heelal en mens en natuur en de dood. de islam is geloof in god de schepper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Burger
|
![]() dan is dat toch jouw keuze en jouw verantwoordelijkheid.
Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 12 maart 2009 om 17:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Ik heb net mijn koran even opengeslagen op een willekeurige pagina en in de tweede alinea staat het volgende:
"Zij die geloven, strijden voor de zaak van allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van satan; voorzeker,satan's plan is zwak." De koran zegt dus dat ik de zaak van de duivel dien en dat alle moslims mijn vijand moeten zijn. Van allah zelf zal ik geen last hebben, want die bestaat toch niet. Maar als alle moslims mij gaan bestrijden heb ik toch een groot probleem? Als een moslimfundamentalist mij dan iets aandoet is dat dan mijn eigen verantwoordelijkheid of zo?
![]() |
#94 |
Burger
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=119360#4
ik lees dat ook ik ga nu opnieuw lezen 17:39 nu 17:40 maar er gebeurt hier niets, ik begin echt niet tegen vrienden van staan strijden ![]() ![]() lol ik begrijp nog steeds niet hoe men dat allemaal in de naam van de koran doet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Jij zegt dus dat de koran vol onzin staat?
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() En kun je alsjeblieft een beetje normaal doen, het lijkt wel of je mentaal gehandicapt bent of zo.
![]() |
#97 |
Burger
|
![]() beetje respect is some goed
gebrek aan argumenten , dan kan je gewoon stoppen met verder discussieren. je komt met vers uit de koran om uit te leggen hoe terrorist dit dat in de naam van de koran doet ik pak de koran en ik reciteer dat vers en dan blijkt dat jouw bewering niet waar is Laatst gewijzigd door Rmimzaa : 12 maart 2009 om 17:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu laat ik mijn koran toch uit m'n handen vallen zeker.
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Europees Commissaris
|