![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa is er niet voor de mensen maar de mensen moeten er zijn voor Europa. Wat een zonnig succesverhaal had moeten worden zal uiteindelijk eindigen in een loodzware depressieve donderwolk met bakken stortregen als resultaat. Arm Vlaanderen, arm België, arm Europa. Politiekers zijn opgezwollen kikkers die zich steeds opnieuw willen profileren en daar bij niets of niemand ontzien, die dag en nacht zitten te kwaken, de ene al harder en luidruchtiger dan de andere maar wanneer je de dag daarna op staat en naar de beek gaat kijken waar ze hebben zitten te kwaken is daar juist niets aan verbetert. Hun enige product dat ze leveren is een deel dikkopen die straks in hun voetsporen treden. En wie heeft daar voor gekozen buiten de grootvaders en de grootmoeders van die dikkoppen? Geen kat. Dus hoe minder van die dikkoppen hoe beter. Dus is het bestand veel beter te beheren wanneer ze in een piep klein vijvertje zitten te kwaken dan in een kilometers lange beek. Laatst gewijzigd door Garry : 17 maart 2009 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Laatste berichtgeving:
http://www.wariscrime.com/2009/03/08...-you-are-dead/ Citaat:
Vragen over de (financiële) crisis, vaccinaties, chemtrails? citizensinactionbelgium.ning.com/ Citizens In Action - Belfort Group Gent www.belfort-group.eu Steun www.democratie.nu als u nog een beetje om uw vrijheden geeft. = Wantrouwen van het gezag is de eerste burgerlijke plicht = Psssssttt, pasop, achter je !!! ![]() www.swingstar.eu |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Telkens zijn ze Oost-Indisch doof voor de bepalingen in die teksten die hun beweringen tegenspreken. En zeggen dat de bepalingen die zij citeren als zogezegd "bewijs" reeds lang voorbijgestreefd zijn door het fameuze protocol 13 dat klaar en duidelijk het volgende zegt: Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 18 maart 2009 om 00:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Ga goed he met Europa als dirigent? 't Gaat al veel beter moet ik zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor mij is de EU vooral een economische feit. Door het invoeren van gemeenschappelijke productienormen geldig voor alle lidstaten, heb ik mijn productie voor gans Europa kunnen reduceren tot één productielijn. Dit in tegenstelling tot vroeger toen ik er 4 nodig had voor de uitvoer naar enkel 6 landen.Uitvoeren binnen de unie is ook veel makkelijker geworden omdat het prtectionisme zo goed als verdwenen is. Hierdoor is mijn productie op 15 jaar met 600% gestegen.Alleen daar al is de creatie van een gemeenschappelijke markt meer dan geslaagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zonder euro zou na de bankencrisis die in vgl. Belgie veel zwaarder heeft getroffen dan de andere EU landen, de BF geen centiem nog waard geweest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Waar haal jij de bewering dat zonder Europa het verkasten van bedrijfseenheden naar andere landen niet mogelijk mogelijk zou zijn? B.t.w. Geef mij eens 3 bedrijven die Vlaanderen hebben verlaten om zich in een andere EU lidstaat te vestigen. Beste Garry als ik je povere anti -europa argumenten lees, die helemaal niet opwegen tegen de voordelen ervan, is het mij duidelijk dat jij de essentie van deze eenmaking niet kent of snapt. En is het me zeker duidelijk dat jij niets met het bedrijfsleven te maken hebt. Ik ken geen enkel exportgericht bedrijf dat niet beter is geworden van deze eenmaking. Laatst gewijzigd door speurneus : 26 maart 2009 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het wel niet over dat soort kapitaalsvlucht he slimme. Het gaat hier niet over wat onnozele spaarcentjes he het gaat hier over industrie. En heel zeker heeft europa een vlucht van deze industrie mogelijk gemaakt door het vrije handelsverkeer tussen de lidstaten zonder dat deze op elkaar zijn afgestemd. Geen drie bedrijven maar zowat alle textielbedrijven zijn al het land uit en terug opgestart in lidstaten waar de lonen stukken lager liggen en waar er van sociale wetgeving nauwelijks sprake is. Ge moet al serieus blind zijn om dat niet in te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
GM Antwerp bouwt anders ook niet alleen karretjes voor België hoor. Ze bouwen daar, althans vroeger toch, ook wagens voor Engeland (met het stuurtje rechts) en voor Amerika (met lichten aan de zijkant en nog een deel andere verschillen), en dat allemaal op één productielijn. Ik denk, als je ziet naar Engeland (alles rechts of alles links) dat er ook binnen de Europese lidstaten nog wel een aardig verschil zit her en der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
You can have it all in belgenland op voorwaarde dat je geen klote verricht....maar dan moet je wel politieker, ambtenaar of dopper zijn.
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er geen eenvormige taal is is evengoed een opstakel. Alles staat of valt bij communicatie. Voor ieder vodje papier dat er binnen europa opgesteld wordt heeft men een immense staf aan beëdigde vertalers nodig. Dat is pas te gek voor woorden. Het grote europa wil ook iets doen en al wat het doet is van ‘k wil en ‘k kan niet. Dat is pas voor mee te lachen. Overal ter wereld valt volop al die kunstmatige samenraapsels uit elkaar en uitgerekend in dat zelfde tijdperk gaan de clowns hier een continent aaneen plakken dat door de geschiedenis heen niet anders dan een hoop vijandelijkheden onder elkaar geweest zijn, die waneer ze goedweg 60km afstand aflegen, ze elkander niet eens meer verstaan. Als dat niet om mee te lachen is. De mislukte Romeinse keizers van europa hier, die der goed hun zakken aan vullen, die lachen hun een breuk met dat soort sympathisanten zoals gij. Laatst gewijzigd door Garry : 27 maart 2009 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al eerder gezegd heb. Er is geen enkel orkest dat zelfs maar klein klein kleuterke kan spelen wanneer men niet vooraf de instrumenten op elkaar afgestemd heeft. Ook Europa kan dat niet. Lidstaten doen toetreden die in een andere sleutel spelen is een flater van jewelste.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens bestaat in de EU een heel bataljon aan organen die voor afstemming zorgen, waarvan de voornaamste de Europese Commissie, de Raad van Ministers, de Europese Raad en het Europees Parlement zijn. Toetreding kan alleen plaatsvinden nadat aan de Kopenhagen criteria is voldaan, wat onder andere inhoudt dat het acquis communautaire is geïmplementeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let op he, want er zal wel nog ergens een plaatsje vrij zijn in de een of andere psychiatrische instelling hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nog steeds willen frankrijk, duitsland en engeland hun verloren glorie terugbrengen door hun stempel te drukken in het europees parlement. Dan heb je nog de talrijke oude vetes en trots en arrogantie die welliswaar door de welvaart in het westen onder het stof zijn beland maar die elk moment als een vulkaan kunnen uitspatten indien het economisch minder gaat. Net zoals België nooit efficiënt zal werken zo zal europa nooit goed kunnen werken. elke lidstaat zal zijn eigenbelang altijd voorop blijven stellen en geen enkele lidstaat zal zich echt het gevoel krijgen dat het 1 geheel is maar eerder een klas vol kinderen waar de leraar nergens te bespeuren is. |
|
![]() |
![]() |