Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2009, 17:33   #81
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik was al een tijdje niet meer op 't Kiel maar de laatste keer zag het er stukken beter uit dan in de jaren 60/70.

Straks vertel je nog dat 't Kiel vroeger een chique wijk was

PS de pitta hier achter 't hoekje verkoopt ook goede frietjes: problemen mee?
En dat die pita achter uwe hoek goei frieten verkoopt is het bewijs dat er op het kiel geen allochtonen wonen ?
Sterk, qua argumentatie.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 17:36   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

filo eet liever halalfrietjes uit de diepvries bij de turk!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 april 2009 om 17:37.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 17:48   #83
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik woon niét (nog niet) in een verrijkte buurt trouwens.

Hier woont slechts één (1) moslimgezin, wel een aantal andere allochtonen.

Laatst ontdekten we dat het éne moslimgezin, met ondertussen puberende zonen (aantal onbekend, een stuk of vier zeker? ) ervoor zorgt dat op ons gezamenlijke pleintje tijdens de nachtelijke uurtjes dapper wordt gedeald (ligt dan ook afgelegen uit het zicht van voorbijgangers).
Bovendien loopt er overdag tegenwoordig een "kapo" (heet het zo?) rond, mèt sweater mèt capuchon, jaartje of 15, die de "zaak" in de gaten houdt!

We voelen ons ook verrijkt! vooral omdat gelukkig onze kinderen reeds de buurt hebben verlaten.

het zijn marocs, dus zal het wel over softdrugs gaan zeker? Anders moeten we ons grasveldje nog laten checken op gebruikte naalden! vroeger (ooit!) speelden daar onze kinderen!
Pas op circe, je moet niet gaan veralgemenen. Uit de praktijk weet ik dat er 2 soorten marocs zijn: zij die iets bijverdienen door vakantiejobs of elke zaterdag braaf te gaan werken voor Atlas Copco, Western Union, enzovoort en de wat zwaardere jongens die met lichte criminaliteit aan zakgeld geraken. Die laatsten zijn wel stoerder en kunnen soms echt wel veel verdienen door een stom jobke als "het geld tellen". De ene werkt een hele dag voor zo'n 80 euro, de ander kan op een halfuurke +500 euro verdienen. Amai, ik ben met zo iemand ooit eens naar de carrefour geweest voor wat drank... en hup, die haalde daar ineens een briefke van 500 euro naar boven om aankopen van 10 euro te betalen. Ik was echt wel geshockeerd... en na de shock verschenen er $-tekentjes in mijn ogen en vond ik het gebaar enorm sexy. Jee, dat was echt wel zo'n bad boy. Maar ik begrijp dat zoiets de jaloezie van bepaalde mensen kan opwekken...

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 19 april 2009 om 17:48.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 17:52   #84
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Pas op circe, je moet niet gaan veralgemenen. Uit de praktijk weet ik dat er 2 soorten marocs zijn: zij die iets bijverdienen door vakantiejobs of elke zaterdag braaf te gaan werken voor Atlas Copco, Western Union, enzovoort en de wat zwaardere jongens die met lichte criminaliteit aan zakgeld geraken. Die laatsten zijn wel stoerder en kunnen soms echt wel veel verdienen door een stom jobke als "het geld tellen". De ene werkt een hele dag voor zo'n 80 euro, de ander kan op een halfuurke +500 euro verdienen. Amai, ik ben met zo iemand ooit eens naar de carrefour geweest voor wat drank... en hup, die haalde daar ineens een briefke van 500 euro naar boven om aankopen van 10 euro te betalen. Ik was echt wel geshockeerd... en na de shock verschenen er $-tekentjes in mijn ogen en vond ik het gebaar enorm sexy. Jee, dat was echt wel zo'n bad boy. Maar ik begrijp dat zoiets de jaloezie van bepaalde mensen kan opwekken...
Zeker dat dat in de Carrefour was ?
Want in die van ons nemen ze geen 500 euro briefkes aan ...
Oud 19 april 2009, 17:55   #85
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Jaloers op een criminele boyfriend die moslim is. Dat kan alleen van een islamvrouwmens komen. Ik heb gelijk he. Zielig en bijzonder racistisch. Zo zijn de doorsnee moslims racistisch tot in mekka en terug.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 17:55   #86
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar nee jong! je voelt dat toch gewoon aan de prijs van het onroerend goed in uw verrijkte buurten?
Uiteraard is zo'n verloederd huis, uitgewoond door een middeleeuwse rifbewoner een pak méér waard dan een gelijkaardig huis onder een vlaamse kerktoren! Dat weet toch het kleinste kind zeker? Zelfs die bomma die niet meer buitendurft weet dat! En content dat het mens is als buurman Ali en buurman Youssof naast haar wonen, samen met hun respectievelijke 14 kinderen!
Verder dan wat karikaturen kom jij toch maar zelden, hé... Als we jou moeten geloven worden alle sociaal-economische factoren wegverklaard door culturele afkomstverschillen. Voor de komst van "allochtonen" waren er natuurlijk geen verloederde en verloederende buurten, bestonden er geen sukkelaars die niet capabel waren om hun huis deftig te onderhouden, etc. Je weet hopelijk toch ook waarom die sukkelaars toch een huis kopen i.p.v. huren, hé, ofschoon ze het niet kunnen onderhouden? Vast al gehoord van noodkoop wegens een te krappe huurmarkt. Hoop ik.

Citaat:
"En toch ben ik verrijkt" waren haar laatste woorden... hé Duisteren?
Ik spreek niet in termen van verrijking. Zuiver economisch bekeken is immigratie uit ontwikkelingslanden altijd een verarming.

Citaat:
Ik ken zo'n - ondertussen overleden - gepensionneerde mensen! Op hun 68ste buitengepest uit hun woning in een buurt die hoe langer hoe verrijkter geraakte! Echt wel verrijkende ervaringen moet ik zeggen. De laatste vier jaar van hun leven mochten ze dus drie keer verhuizen: eerst naar een ander appartement in een niet-verrijkte buurt, dan naar een tehuis wegens voortschrijdende dementie en dan naar gesloten afdelingen.
Het feit dat ze uit hun vroegere woning werden gepest (konden dus effektief niet meer buitenkomen zonder te worden aangevallen door verrijkende "jongeren") heeft voor hen wel hun doodvonnis betekend. VERRIJKEND.
Hun dementie is ook al de schuld van de allochtonen? Wel, wel, wel. Los daarvan zegt zo'n verhaaltje mij niet veel, aangezien ik nergens kan controleren wat voor lieden dit waren, wat er werkelijk is gebeurd, etc. En alle kikkers die uit jouw mond springen, hebben iets te veel verdachte bruine vlekken om ze au sérieux te nemen.

Overigens woon ik zelf in een blok met een redelijk aantal allochtonen. Ik ben hier nog steeds niet buitengepest. De ene case is de andere niet, blijkbaar...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 17:55   #87
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Zeker dat dat in de Carrefour was ?
Want in die van ons nemen ze geen 500 euro briefkes aan ...
Carrefour van de groenplaats. Die hebben daar zo'n scanner voor biljetten.
Oud 19 april 2009, 17:57   #88
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Jaloers op een criminele boyfriend die moslim is. Dat kan alleen van een islamvrouwmens komen. Ik heb gelijk he. Zielig en bijzonder racistisch. Zo zijn de doorsnee moslims racistisch tot in mekka en terug.
Ach, je moet dat meisje niet zo ernstig nemen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 17:58   #89
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Carrefour van de groenplaats. Die hebben daar zo'n scanner voor biljetten.
Vreemd. Het is net die carrefour waar ik het over heb.
Oud 19 april 2009, 18:07   #90
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ach, je moet dat meisje niet zo ernstig nemen.
Ik was nochtans wel serieus bezig. Maar amai, er zitten hier veel jaloerse mensen...
Oud 19 april 2009, 18:11   #91
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht

Citaat:
en na de shock verschenen er $-tekentjes in mijn ogen en vond ik het gebaar enorm sexy. Jee, dat was echt wel zo'n bad boy. Maar ik begrijp dat zoiets de jaloezie van bepaalde mensen kan opwekken...
ja, dit vind iknu ook wel een interessante reactie van Uh-huh! Lijkt wel een gangsterliefje in spe? toch wel sexy zo'n grote dikke revolver hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 april 2009, 18:19   #92
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, dit vind iknu ook wel een interessante reactie van Uh-huh! Lijkt wel een gangsterliefje in spe? toch wel sexy zo'n grote dikke revolver hé?
Gangster, revolver...? Uw fantasie slaat nu wel op hol. Zo'n zware jongens ken ik niet.
Oud 19 april 2009, 18:22   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gangster, revolver...? Uw fantasie slaat nu wel op hol. Zo'n zware jongens ken ik niet.
maar een crimineeltje met een briefje van 500 euro vind je wel sexy? Waar zit het omkeerpunt? bij de aankoop van de revolver? of bij zijn eerste dodelijke schot?

Oud 19 april 2009, 18:31   #94
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
maar een crimineeltje met een briefje van 500 euro vind je wel sexy? Waar zit het omkeerpunt? bij de aankoop van de revolver? of bij zijn eerste dodelijke schot?
"crimineeltje" is zo denigrerend. Die mannen weten echt wel hoe ze een vrouw moeten behandelen en da's het enige wat telt voor mij.

Anyway, den Tir doet het dus nog steeds goed? Leuk om te horen.
Oud 19 april 2009, 18:47   #95
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Ik wil altijd met om het even wie een promenade door de allochtonenverpeste buurten van Antwerpen doen. De komst van het Wijnegem shopping Centre en ook destijds het sluiten van de Heylen concern cinema's hebben inderdaad voor een bepaalde periode voor leegloop
en verloedering gezorgd op oa. Turnhoutsebaan, Herentalsebaan, Dambrugge +Offerandestraat enz..

Daar lopen inderdaad veel "allochtonen" rond. Op het verjaardagsfeestje van mijn kleindochter van chinese afkomst wist haar "andere" grootmoeder nog te melden dat ze op zoek naar een straat in de buurt van de Carnotstraat aan niet minder dan 8 mensen
de weg vroeg : allen waren nederlandsonkundige of gebrekkig nederlands pratende allochtonen die haar de weg niet konden aanwijzen...

Maar : ik ga zelf vrij regelmatig "winkeltjes kijken" & af en toe schaf ik me een indiase
bollywoodfilm aan of koop me een tagine kookpot (dikwijls als geschenk voor de eeen of andere kookfreak). Onlangs kocht ik nog een rolbare koffer voor mijn aanstaande vakantiereis. Een voordeel van deze buurten is o.a. dat men er minder criminele allochtonen zal vinden - die gaan op rooftocht in meer "blanke" buurten (..)

De "brugtaal" tussen allochtonen van diverse afkomst is overigens.. Nederlands, er is dus zeker hioop dat men eerstdaags de weg er terug in het Nederlands zal kunnen vragen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 18:47   #96
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"crimineeltje" is zo denigrerend. Die mannen weten echt wel hoe ze een vrouw moeten behandelen en da's het enige wat telt voor mij.

Je bent zo eentje dat graag kletsen krijgt ?

Citaat:
Anyway, den Tir doet het dus nog steeds goed? Leuk om te horen.
Ja hoor ! De paar café's die er nog zijn !
Let wel op. Die nemen OOK geen 500 Euro briefjes aan.
Oud 19 april 2009, 19:04   #97
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Er zijn 1,7 miljard Moslims op de wereld, waarvan dus ca. 850 miljoen moslima's
als die allemaal graag kletsen krijgen, geloof ik dat er iets fouts gebeurde tijdens de evolutie van de homo australeopicus tot homo sapiens.

Ik zou het vlaams nationalistische partijembleem zo niet met xenofobe prietpraat bevuilen, dat is slecht voor het kiesresultaat van die partij.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2009, 19:17   #98
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Er zijn 1,7 miljard Moslims op de wereld, waarvan dus ca. 850 miljoen moslima's
als die allemaal graag kletsen krijgen, geloof ik dat er iets fouts gebeurde tijdens de evolutie van de homo australeopicus tot homo sapiens.

Ik zou het vlaams nationalistische partijembleem zo niet met xenofobe prietpraat bevuilen, dat is slecht voor het kiesresultaat van die partij.
Het ging over criminelen, niet over Moslims.
Oud 19 april 2009, 19:47   #99
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent zo eentje dat graag kletsen krijgt ?
Wat bedoel je daarmee? Ik heb gewoon graag dat een man z'n geld aan mij uitgeeft en niet gierig is, da's al.
Citaat:
Ja hoor ! De paar café's die er nog zijn !
Let wel op. Die nemen OOK geen 500 Euro briefjes aan.
Kijk, ik snap niet waar ge zo moeilijk over moet doen. Die kerel had een pakje briefkes vast: paars en groen. Het zou kunnen dat hij met de groene heeft betaald maar het is gewoon het gebaar dat telt. Snappie?
Oud 19 april 2009, 19:49   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Een PAK briefkes zelf! dat is al geen crimineeltje meer, dat is al een grote drugsdealer dan. ho hoe sexy!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be