Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2009, 15:46   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
natuurlijk en als ik je meeneem naar een wijk, waar je direkt goed op je smoel krijgt, dan was het net de verkeerde wijk.
Waren het -zoals ik voorspeld had- arabieren; dan hadden we juist pech, dat wie die enkele slechte tegenkwamen.

denken jullie nu echt echt dat ik ook geen mensen een hele dag in schaarbeek een onbezorgd terrasje kan geven?
Maar ik kan ze net een even leuk pakje slaag en wat messteken bezorgen, alleen dat kan volgens jullie niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
tis duidelijk wat je te zeggen hebt
je hebt een smoel dat uitnodigt om op te slaan
Indien Typ0 boel zoekt vind hij die overal, ook in Scherpenheuvel, BachtendeKuupe of Brasschaat of Ohain of Sint Martens Latem. Zelfs in Lourdes en Vaticaanstad.
Boel zoeken en dan bleiten...
Typ0,
Mogen we eens naar jouw Vlaams dorp komen zien of we daar geen boel kunnen vinden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 april 2009 om 15:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2009, 15:52   #82
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ik ontken toch niet dat er agressievelingen,kortzichtige mensen rondlopen,maar zoals je hier continu vertelt trek jij precies de miserie aan en lees je graag stripverhalen

strips die dit soort problemen zou durven aankaarten komen niet in de winkels in dit land. Net zoals dat de Strangers nadat men 'de ziekenkas' eens goed/PC beluisterd had, niet meer aan de bak komen.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 18:01   #83
kreoon
Vreemdeling

Standaard

Beste Typo,

u raakt in uw reacties zeer veel interessante onderwerpen aan: ik begin onmiskenbaar sympathie voor u te krijgen. Alleen jammer dat u alles zo vluchtig bespreekt.

Die "wijken waar je direct op je smoel krijgt" bijvoorbeeld: neem me daar dan eens naartoe: dat is exact de manier waarop u me zaken zou kunnen bijleren. Of vertel me waar ze precies liggen, zodat ik de zaken voor mezelf kan gaan uitzoeken.

Daarnaast verneem ik dat u fan bent van strips: geweldig! Dat hebben we dan al gemeenschappelijk. Ik voorzie interessante gesprekken tussen ons twee. Alleen klopt het niet dat geen enkele strip de thema's behandelt die u na aan het hart liggen. U zou eens Marjane Satrapi moeten lezen, bijvoorbeeld. Zij schrijft over het ayatollah-regime in Iran. Voor iemand als u, die als logo een campagnebeeld van Amnesty International tegen het stenigen in Iran gebruikt, moet dat toch gesneden koek zijn? Als u meer geboeid bent door de immigratiepolitiek kan ik u De maagd en de neger van Judith Van Istendael aanbevelen. Een heel persoonlijk verhaal, en knap getekend.

De toekomst voorspellen, dat moet ik u wel vertellen, is niet uw sterke punt, behalve als het om self-fulfilling prophecies gaat. De manier waarop u onze ontmoeting voorziet bevat een paar onwaarschijnlijkheden. Onze tocht door Schaarbeek zal alvast niet per auto zijn, bijvoorbeeld, want ik heb geen auto. Ik kan u wel een fiets lenen, als u dat wil. En dat met dat toeteren klopt ook niet helemaal.

Ik zal u een persoonlijk en waargebeurd verhaal vertellen. Op een gewone donderdagnacht, enkele maanden geleden, reed ik een rond punt op dicht bij het Josaphatpark. Met de fiets, uiteraard. Een wagen kwam onbesuisd het ronde punt oprijden en sneed me compleet de pas af, hoewel ik eerder op het kruispunt was. Nu ben ik zo'n dingen wel enigszins gewoon in Brussel, dus ik kon tijdig in de remmen gaan - anders had ik hier niet meer gezeten. In zo'n situaties steek ik standaard mijn middelvinger op. Niet zo rationeel, en eerder onvriendelijk, ik weet het, maar het is een hardnekkige gewoonte. Meteen daarop gaat de wagen in de remmen. Ik vervloek mezelf al vanwege die vinger, want ik ging ervan uit dat de poppen aan het dansen waren. Uit de wagen stapt een gevaarlijk uitziend, donkerhuidig type... die zich onmiddellijk begint te excuseren voor zijn rijstijl. Hij had me oprecht niet gezien, wist hij te vertellen, en zou volgende keer beter opletten.

Zo'n anecdote zegt natuurlijk niet veel op zich. Ik citeer ze maar omdat u in een andere discussie zelf gezegd hebt dat 1+1+1+1= ... Ik denk dat u daar inderdaad gelijk in heeft, maar de conclusies die ik daaruit moet trekken zijn omgekeerd aan die van u.

Wat dat dubbelparkeren betreft: dat is zowat dé lokale sport hier in Brussel. Ik hoop dat u niet denkt dat al die mensen zich dubbelparkeren om u te pesten? Of dat de vele wegenwerken een complot zijn om u later op uw werk te doen komen? Of dat belastingen speciaal ontworpen zijn om u persoonlijk aan de bedelstaf te krijgen?

In ieder geval, u lijkt me een boeiend persoon, en ik kijk heel erg uit naar onze uitstap in Brussel.

Laatst gewijzigd door kreoon : 24 april 2009 om 18:17.
kreoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 11:32   #84
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
volgens u is er dus geen vtm ploeg aangevallen genoteerd
Eerlijk gezegd.....stel dat ze mij buiten,terwijl ik net met buren en familieleden stond te converseren, even kwamen vertellen, dat een broer van mij dood was EN er verschijnt al heel snel, uit het niets als het ware (de verwerkingsperiode duurt maximaal 50 minuten blijkbaar ) een TV-ploeg om de "reaktie" vast te leggen...eerlijk....ik sta niet in voor mijn reakties,noch voor die van enkele buren....

Die buurten zijn toch niet gelijk te stellen aan apenkooien,waar je eerst een "stimulus" instopt om dan eens lekker de reaktie te filmen voor het journaal?

Die TV-ploegen zijn zwaar,heel zwaar,in de fout gegaan,eigenlijk VERDIENEN ze een afrossing.Het zijn gewoon geen manieren,en de reaktie in de buurt voegt op zich niks toe aan het verhaal van de gewonde politieagent,het vuurwapengebruik,en de dode

Laatst gewijzigd door kelt : 25 april 2009 om 11:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 12:52   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus moeten we volgen jou kelt; omdat het een Marokkaanse man betreft gewoon geen filmploeg meer ter plekke sturen? Want dan "vragen" we erom??
Mij lijkt nog steeds dat de man met mes in de fout is gegaan maar ongetwijfeld heeft ook daar wel een excuus voor?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 13:05   #86
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Die buurten zijn toch niet gelijk te stellen aan apenkooien
Soms kan men daaraan twijfelen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 13:07   #87
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus moeten we volgen jou kelt; omdat het een Marokkaanse man betreft, gewoon geen filmploeg meer ter plekke sturen? Want dan "vragen" we erom??
Mij lijkt nog steeds dat de man met mes in de fout is gegaan maar ongetwijfeld heeft ook daar wel een excuus voor?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
omdat het een Marokkaanse man betreft,
Waar schreef kelt dat? Ben je zeker dat jij dat er niet van maakt? Herlees zijn post eens: http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=84

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 april 2009 om 13:18.
Oud 25 april 2009, 13:28   #88
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk herken ik een uitgestoken hand.

Maar zelfs al zouden wij een toertje met de wagen door de leukere brusselse buurten doen;
U zou zeggen; "ze staan effe dubbel geparkeerd en wat te praten,laat ons effe wachten."
Ik zou zeggen "toeter eens, zodat ze voort gaan en wij ook door kunnen. Volgens mij laten ze ons wachten omdat ze op ons neerkijken"
"neéééén, die jongens hebben juist iets héél dringends te bespreken."

uiteindelijk zou u een gedurfd, kkein toetje laten horen en een middelvinger uw richting krijgen.
U zou effe zwaaien om de uiteindelijke vrije doortocht;
Ik zou uitstappen en effe vragen waarom men mij ten eerste de weg versperd door een overtreding te begaan, en ten tweede nog het lef heeft het vingertje te geven.
Daarna zou er een hoop zever beginnen waarvan we het einde niet kennen.

Nog later zou u zeggen dat ik alles heb uitgelokt.
Citaat:
zoals ik al zei en wat jullie altijd aanvoeren als t niet meer te ontkennen valt,
t ligt aan mij .

als 't om arabieren gaat schijten jullie en masse in de broek en praten jullie alles goed.
Citaat:
t ligt aan mij .
Probeer je zo eens te gedragen in een Vlaamse stad, tegen Vlamingen...
Oud 25 april 2009, 21:09   #89
Zoethout002
Schepen

Zoethout002's schermafbeelding

Standaard

Weer een crimineeltje minder.
Oud 26 april 2009, 07:12   #90
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kreoon Bekijk bericht
Beste Typo,

u raakt in uw reacties zeer veel interessante onderwerpen aan: ik begin onmiskenbaar sympathie voor u te krijgen. Alleen jammer dat u alles zo vluchtig bespreekt.
Ik ben idd niet zo goed in het uittypen van heeldere epistels...

Die "wijken waar je direct op je smoel krijgt" bijvoorbeeld: neem me daar dan eens naartoe: dat is exact de manier waarop u me zaken zou kunnen bijleren. Of vertel me waar ze precies liggen, zodat ik de zaken voor mezelf kan gaan uitzoeken.
Dus wijken waar je 's avonds of in de vroege uurtjes heel veel kans hebt om wat last te krijgen, zijn er dus niet volgens u?
Ik zeg dat ze er wel zijn, u weet het en iedereen weet dat ze er zijn.

Daarnaast verneem ik dat u fan bent van strips: geweldig! Dat hebben we dan al gemeenschappelijk. Ik voorzie interessante gesprekken tussen ons twee. Alleen klopt het niet dat geen enkele strip de thema's behandelt die u na aan het hart liggen. U zou eens Marjane Satrapi moeten lezen, bijvoorbeeld. Zij schrijft over het ayatollah-regime in Iran. Voor iemand als u, die als logo een campagnebeeld van Amnesty International tegen het stenigen in Iran gebruikt, moet dat toch gesneden koek zijn? Als u meer geboeid bent door de immigratiepolitiek kan ik u De maagd en de neger van Judith Van Istendael aanbevelen. Een heel persoonlijk verhaal, en knap getekend.

De toekomst voorspellen, dat moet ik u wel vertellen, is niet uw sterke punt, behalve als het om self-fulfilling prophecies gaat. De manier waarop u onze ontmoeting voorziet bevat een paar onwaarschijnlijkheden. Onze tocht door Schaarbeek zal alvast niet per auto zijn, bijvoorbeeld, want ik heb geen auto. Ik kan u wel een fiets lenen, als u dat wil. En dat met dat toeteren klopt ook niet helemaal.

Ik zal u een persoonlijk en waargebeurd verhaal vertellen. Op een gewone donderdagnacht, enkele maanden geleden, reed ik een rond punt op dicht bij het Josaphatpark. Met de fiets, uiteraard. Een wagen kwam onbesuisd het ronde punt oprijden en sneed me compleet de pas af, hoewel ik eerder op het kruispunt was. Nu ben ik zo'n dingen wel enigszins gewoon in Brussel, dus ik kon tijdig in de remmen gaan - anders had ik hier niet meer gezeten. In zo'n situaties steek ik standaard mijn middelvinger op. Niet zo rationeel, en eerder onvriendelijk, ik weet het, maar het is een hardnekkige gewoonte. Meteen daarop gaat de wagen in de remmen. Ik vervloek mezelf al vanwege die vinger, want ik ging ervan uit dat de poppen aan het dansen waren. Uit de wagen stapt een gevaarlijk uitziend, donkerhuidig type... die zich onmiddellijk begint te excuseren voor zijn rijstijl. Hij had me oprecht niet gezien, wist hij te vertellen, en zou volgende keer beter opletten.

Heb ook al eens iets soortgelijks meegemaakt.
Doet raar he? Meestal is de reaktie wel wat anders als je doet wat u deed.
Meestal gaat er niet één deur van de wagen open maar drie. Maar soit, anders kan ook. Alleen valt dat nu net niet zoveel voor.

Zo'n anecdote zegt natuurlijk niet veel op zich. Ik citeer ze maar omdat u in een andere discussie zelf gezegd hebt dat 1+1+1+1= ... Ik denk dat u daar inderdaad gelijk in heeft, maar de conclusies die ik daaruit moet trekken zijn omgekeerd aan die van u.

Wat dat dubbelparkeren betreft: dat is zowat dé lokale sport hier in Brussel. Ik hoop dat u niet denkt dat al die mensen zich dubbelparkeren om u te pesten? Of dat de vele wegenwerken een complot zijn om u later op uw werk te doen komen? Of dat belastingen speciaal ontworpen zijn om u persoonlijk aan de bedelstaf te krijgen?

In ieder geval, u lijkt me een boeiend persoon, en ik kijk heel erg uit naar onze uitstap in Brussel.
Die zal er niet komen, als u dan toch in schaarbeek woont dan hebt u mogelijkheid genoeg om met de metro naar de leukere stations te rijden en daar eens enige tijd door te brengen.Daar hebt u mij niet voor nodig.
Want het is niet omdat je er 2x /dag langstkomt en er gebeurt net niets, dat er dan ook nooit iets gebeurt he?
Maar dat wist u al.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 08:24   #91
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Weet niet of het hier al vermeld is:

Mijn kameraad is agent in Schaarbeek, het waren zijn collega's die hierbij betrokken waren.
De neergestoken flik was zelf een Marokkaan en de agent die geschoten heeft was een Turk.

Dat kan verklaren waarom het zo "rustig" bleef in Schaarbeek.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 08:42   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht

Mijn kameraad is agent in Schaarbeek, het waren zijn collega's die hierbij betrokken waren.
De neergestoken flik was zelf een Marokkaan en de agent die geschoten heeft was een Turk.

Dat ge het maar weet!

Binnenkort gaan we ook rellen als een Turkse agent een oude-Belg crimineel neerschiet!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 13:30   #93
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat ge het maar weet!

Binnenkort gaan we ook rellen als een Turkse agent een oude-Belg crimineel neerschiet!
Zou dat niet racistisch overkomen ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2009, 13:31   #94
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht

want Turken en Marokkanen komen goed overeen???
Oud 28 april 2009, 13:36   #95
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat ge het maar weet!

Hoe zou men zo een bericht in de media kunnen brengen trouwens ?
" Turk schiet Belg neer " ? ,
" Allochtoon schiet Belg neer " ? ,
" Agent schiet Belgische crimineel neer " ?
" Turko-belgische agent schiet Belgische delinkwent neer " ?...
" Agent van Nieuw-Belgische afkomst schiet criminele Vlaamse ( of Waalse, Brusselse ) inboorling neer " ?...
Oud 28 april 2009, 13:38   #96
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
want Turken en Marokkanen komen goed overeen???
Nee, maar als je op één van beiden kritiek geeft ben je een racist . Je moet beide bevolkingsgroepen op gelijke wijze alles vergeven, ze eerbiedigen, ze bewonderen zelfs, voor al de verrijking die hun aanwezigheid met zich meebrengt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be