![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Allez, hoeveel doden zijn er nu feitelijk? ERG weinig. Ik denk dat er meer mensen sterven aan slechte XTC per dag dan aan de Mexicaanse Griep.. Laat staan van depressies (17% is daarmee besmet).
Alleen kalmte kan u redden.. en uw handen wassen met asanis ofzo... Laatst gewijzigd door Mr Kanipoupenie : 27 april 2009 om 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erg weinig ?
'k weet niet hoor , hoe lang is dat virus al aan't rondgaan? Nog niet zo lang , maar zo te zien verspreid het zich wel goed ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Iedereen weet er nu van. When the shit hits the fan (nooit) blijft ge toch gewoon lekker thuis quoi. Hoop da ge niet met het treintje ofzo naar den bureau moet? En zoals ik hierboven al zei: koop handontsmettingsproduct bij de apotheek en gebruik dat regelmatig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Het lijkt me tijd om het openbaar vervoer stil te leggen of tenminste alle mensen die van Mexico of andere besmette gebieden terugkomen eerst in quarantaine te houden alvorens ze in de samenleving los te laten om vijf dagen lang anderen te besmetten.
Nogal extreem en misschien weinig politiek-correct, alsook niet vrolijk makend, maar een pandemie incluis de doden deels op je geweten hebben lijkt me ook niet prettig. België heeft 500 000 dosissen klaar voor gebruik, en de andere 2 mln. zijn beschikbaar in de vorm van grondstoffen. 1/4e van de bevolking is dus correcter. Roche heeft sneller dan verwacht kunnen leveren. Er lijkt me weinig reden tot paniek. Er volgen nu veel gevallen, maar iemand die van Mexico terugkomt en even kucht, of zelfs maar door de stress een symptoom krijgt, zal nu al naar de dokter rennen. Een goede beslissing, maar misschien/hopelijk niet altijd terecht. Die mensen krijgen wel antivirale middelen, soms voor een gewoon virus. Dat lijkt me ook niet de beste zet, maar soit, men kan natuurlijk moeilijk wachten met behandelen als men onzeker is. Enkel in Schotland en Spanje zijn er nog gevallen bevestigd met het Mexicaanse virus. Laatst gewijzigd door Politikainspe : 27 april 2009 om 23:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Zucht, hoe is het mogelijk?
Denkt er nu iemand ernstig dat er overheden zijn die zoiets gaan creëren om bestwil. Om bv - de bevolking angst aan te jagen (welk voordeel hebben ze daar dan bij, denk je dat potentiele criminelen dan plots beter gaan luisteren? Luister dan maar goed naar het nieuws de komende weken: als er paniek ontstaat, wordt de gewone man plots ook een crimineel. - om de aandacht weg te lokken van ander nieuws: ik heb tot nog toe geen enkele nieuwspagina, noch krant noch nieuwsuitzending gezien die een mogelijke pandemie zodanig groot uitspreidt dat er geen plaats meer is voor ander nieuws... Ik zie trouwens ook dat de mensen het veel minder aandacht geven dan destijds de H7N1, waar iedereen over bezig was. Mis dus. Als ze dat wouden, hadden ze trouwens een veel ernstiger virus echt losgelaten. En al veel eerder. Denk je daarbij dat ze hun eigen leven en dat van hun geliefden op het spel zouden zetten om mogelijk één of ander hoger postje te kunnen bereiken, en mogelijk niet? Als jullie hierbij namen noemen, of de websites die dit soort conspiracy theorieën verspreiden, dan hoop ik dat de genoemden het zo ernstig nemen dat ze een proces aanspannen. Dat zou zeer terecht zijn. En vanaf nu enkel serieuze berichten graag. Laatst gewijzigd door Politikainspe : 28 april 2009 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg helemaal niet dat dit virus gecreëerd is door de overheid, ik zeg wel dat de ernst ervan even gemakkelijk kan worden overdreven dan opzettelijk onderschat. Zeg nu zelf: het is toch op zijn minst eigenaardig dat in Mexico mensen bij bosjes sterven, maar dat dat nergens anders het geval lijkt. Er zijn op dit moment nogal wat overheden die best een bijkomende crisis (en dan nog liefst eentje waarvoor het moeilijk is een schuldige aan te wijzen) kunnen gebruiken. De schuldgraad van de VS, het ontstaan van tentenkampen aan de rand van grote Amerikaanse steden (waar mensen wonen die tot twee jaar geleden nog gewone middenklassers waren) en de quasi-volledige instorting van de economie ... allemaal zaken die zowel bevolking als politiek bijzonder onrustig maken. In dat geval is de creatie van een gezamenlijke vijand wel degelijk interessant (Iran, influenza, al qaida, vroeger het communisme ... ik kan nog wel even doorgaan). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet of je die conclusie zomaar kan treffen. Het virus kan in theorie perfect afgezwakt zijn bij het makkelijker kunnen migreren van mens naar mens.
Je mag ook niet vergeten dat die eerste casussen, en dat kunnen er al direct een 50-tal tegelijk zijn geweest, waarschijnlijk niet wisten met een levensgevaarlijk virus te doen hebben. Het was toen gewoonweg nog niet bekend. Met alle gevolgen voor een correcte behandeling vandien. In Mexico leven er daarnaast ook veel armen. Als ze wel hun weg tot bij dokters en ziekenhuizen vinden, krijgen ze dan zorg met dezelfde maatstaven als in de westerse landen? Hebben ze daar de nodige medicijnen liggen? Hier krijgt bv iedereen direct tamilfu, zelfs al is het slechts een vermoeden. Dat kan een wereld van verschil maken. Het virus is wel heel snel over de planeet aan het waren nu trouwens. We gaan waarschijnlijk binnen enkele dagen (of uren) in pandemie fase 5. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Virusje zal rap resistent zijn tegen Tamiflu ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een gigantisch filiaal van Smithfield in Veracruz zou het epicentrum zijn, is het 'gerucht' in de Mexicaanse pers.
Tijd om landbouwmethoden te veranderen met al die virussen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan best kloppen ...
http://biosurveillance.typepad.com/b...of-events.html 950.000 varkens per jaar ... ![]() Maar als je dan zegt dat dieren kweken op een verantwoorde manier moet gebeuren bekijken ze je vies ... Enfin , de vector ... Citaat:
![]() Maar hoe is het zo kunnen muteren naar die nieuwe vorm hé ??? Op hunne website zien de zwijntjes er redelijk gelukkig uit , de realiteit zal iets anders zijn ... http://www.granjascarroll.com/ Laatst gewijzigd door manta : 28 april 2009 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 28 april 2009 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() ![]() msnbc.com: BREAKING NEWS: NYC health chief says ‘many hundreds’ of school kids sick with suspected swine flu morgen lopen wij ook zo rond ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat ze niet goed weten welke cijfers ze moeten vrijgeven , er zijn 149 doden in Mexico waarvan al zeker 20 bevestigde Mexicaanse griepslachtoffers . Als ze natuurlijk elk lichaam appart moeten gaan nakijken na een sterfgeval kan ik me voorstellen dat het nog héél lang gaat duren ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Volgens WHO-griep-expert Dr Keiji Fukuda is quarantaine in ieder geval overbodig. Het virus is nu al sterk verspreid en binnen slechts een paar maanden zullen de welvarende landen al over vaccins beschikken.
Citaat:
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 28 april 2009 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarbij , wie weet hoe lang is dit virus al aan't aansterken , er zijn mss al een pak meer slachtoffers die begraven zijn zonder dat men weet of het van deze griep is ... Zou de oorsprong niet in 2007 kunnen liggen ? Toen zijn er zware overstromingen geweest , een goede manier voor een viruske om andere viruskes te leren kennen en euh ...er samen een nieuw viruske mee te maken ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou eerder zeggen: zu spät. ![]() Die paar maanden zijn er vier �* zes. En wat is in grote hoeveelheden. Ik zou daar alvast niet op rekenen. En ook niet op die tamiflu. Moest het zo ver komen is het simpel: thuisblijven en een voorraad inslaan zodat je desnoods maanden, in het ergste geval zonder water- en energievoorziening, daar kan overleven. Indien je toch buitenkomt: masker op, handschoenen aan, contact met andere (zeker zieke) mensen vermijden en handen goed wassen nadien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |