Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

An Michiels (Vlaams Belang) (27 april tem 3 mei) Vlaams volksvertegenwoordiger, partijraadslid, licentiate in de filologie, 1ste vrouw op de lijst in Vlaams Brabant. Actief in de commissies "Onderwijs, Vorming, Wetenschap en Innovati" en "Binnenlandse Aangelegenheden, Bestuurszaken, Institutionele en Bestuurlijke Hervorming en Decreetsevaluatie"

Antwoord

Discussietools
Oud 29 april 2009, 15:07   #81
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
Neen, waarom? Omdat wij vragen dat iedereen die zich in Vlaanderen komt vestigen, zich aanpast aan de Vlaamse normen en waarden?
En dan heb ik het niet over bloemkool met witte saus kunnen maken, maar wel over het elementaire feit om de taal van dit land te leren, om je kinderen op te voeden in de taal van dit land (welke taal je thuis praat, zal mij worst wezen, maar omdat je kinderen hier naar school moeten gaan, zullen zij toch Nederlands moeten kennen. En dit best al voor zij hun eerste stapjes op de speelplaats zetten.)
Dan heb ik het ook over respect (en da's dus niet een allochtone jongen van zo'n 14-15 jaar die je vlak in je gezicht zegt dat hij toch niet naar je luistert omdat je 'maar' een vrouw bent).
Dan heb ik het ook over het aannemen van een attitude waarbij zich inzetten (zowel op school als later op de werkvloer) belangrijk is.
En ja, dan heb ik het ook over het dragen van een hoofddoek. Niet omwille van dat lapje stof, maar wel omwille van de hele symboliek die erachter schuilt. Als ik in mijn tuin een Vlaamse Leeuw hang, dan is dat niet omdat ik die kleuren zo mooi vind, maar wel omwille van hetgeen die Leeuw voor mij symboliseert. Als een allochtone vrouw een hoofddoek draagt, dan is dat niet in de eerste plaats omdat ze dat zo mooi vindt, maar wel omdat ze daarmee een duidelijk standpunt inneemt. En voor mij mag zij dat, zelfs op straat (vrije meningsuiting, weet je wel) maar niet op die plaatsen waar zij geacht wordt onze maatschappij te vertegenwoordigen (zoals aan het loket van een gemeente of voor de klas in een school). Als ik me wil vestigen in een ander land - of gewoon op vakantie wil gaan in een ander land - dan vind ik het heel normaal dat ik me aanpas aan de gewoontes van dat land. Wel, ik verwacht niet meer, maar ook niet minder van de allochtonen die hier wonen (of ze nu van de eerste, tweede, derde of vierde generatie zijn)
Wie zich dus aanpast, moet helemaal geen schrik hebben, zelfs al zou het Vlaams Belang plots een absolute meerderheid halen in dit land.
Ach ja, het geloof in symbolisme, is dat niet opzich een achterlijke aspect in een seculiere staat ?

Naar mijn mening zijn de VL belangers gewoon bang van dat men ze terug laat herdenken aan het zwarte verleden van hun voorgangers,.
Oud 29 april 2009, 15:10   #82
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Ach ja, het geloof in symbolisme, is dat niet opzich een achterlijke aspect in een seculiere staat ?

Naar mijn mening zijn de VL belangers gewoon bang van dat men ze terug laat herdenken aan het zwarte verleden van hun voorgangers,.
Ze hebben eerder geen zin in types als jou, denk ik. En ja, ik heb je posts al grondig gelezen. Goed begeargumenteerd, dat wel.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 15:11   #83
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Zo, dus omdat je je Marokkaan of Turk voelt (zou voelen) kan een deportatie wel? Dat komt neer op én racisme (of gaan we hetzelfde doen met de Nederlanders, Italianen, Fransen, Rwandezen etc.) én het maakt het hebben van een opinie - ik voel mij Turk - tot een misdaad.
"Het hebben van een opinie - men hoeft ze dan immers niet eens te uiten, zoals in het geval van revisionisme/negationisme.
Verdraaiing van de werkelijkheid: men wil sommige groepen weer buiten niet omdat ze Marokkaan zijn of Fransman of Italiaan!!!
Men wil die vele elementen uit die groepen weer buiten als die enkel of vooral last, kosten, onveiligheid, onbeschaamd profitariaat en minachting als dank voor hun opvang alhier geven! Mochten vele Italianen of Fransen hier dezelfde problemen geven als bvb bepaalde Marokkanen, om ze niet te noemen, dan zouden we die evengoed willen zien verdwijnen!
De Joodse leefwereld in ons land blijft ook grotendeels op hun eigen manier leven... maar ze veroorzaken geen last, kosten, onveiligheid zoals bepaalde andere groepen die hier voortdurend besproken worden!

Met steeds maar te doen alsof je dat ook niet weet kun je eeuwig over hetzelfde blijven praten nietwaar?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 15:15   #84
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule Bekijk bericht
wij geven huisonderwijs

Maar wat zijn de Vlaamse normen en waarden? Ik zou het zelf (als Vlaming) niet weten. En wie bepaalt die dan uiteindelijk?
Gewoon door met en bij de alhier wonende autochtonen te leven heb je rap door wat de alhier geldende normen en waarden zijn en wat men van je verlangt kwa gedrag en houding en inzet enz Je hoeft echt niet het wetboek aan te kopen en van buiten te leren....
Oud 29 april 2009, 15:18   #85
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
Om er maar enkele te noemen: respect voor man én vrouw, gelijkwaardigheid van man en vrouw, scheiding tussen kerk en staat, de wil om de taal van je nieuwe land te leren.
Is dat zo moeilijk om je daaraan aan te passen als allochtoon?
Dat is allemaal politiek tralala, niets is waar, de modelburger bestaat gewoon niet, laten we gewoon eerlijk zijn,.

Vandaag heeft de wereld zich weeral bewezen, wat vooral de mens allemaal in staat toe is !

Een vrouw blijft een vrouw, een minnelijk wezen die kwetsbaar is, en een man blijft een man, sterk een dwaas, daar kun je niets aan veranderen, het enige wat je kunt doen is zorgen dat ze elkaar kunnen respecten,. De manheid en de vouwelijkheid is het conflict opzich, de taak ervan is te zorgen dat deze twee in evenwicht blijven, eens daar de politiek tussen komt is het foetsie, en stort de hele maatschappelijke piramide ineen !
Oud 29 april 2009, 15:19   #86
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat een niet ter zake doende prietpraat alweer... maar ja, wat kun je erop antwoorden nietwaar? "Die VL belangers..." kun je nog iets stommers uitkramen?
Oud 29 april 2009, 15:26   #87
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
kunt u ook een aantal "vlaamse" waarden opnoemen.
Het gaat niet over "vlaamse" of "waalse" waarden, wel over levensgewoontes van onze West-Europese staten en die schijnen serieus te verschillen met de "waarden" uit bvb islamlanden! Misschien kun jij eens wat "allochtoonse" of "islam"- waarden opsommen, we zien dan wat er hier past en niet.

Alsof we het nog niet weten...

Laatst gewijzigd door andev : 29 april 2009 om 15:27.
Oud 29 april 2009, 15:29   #88
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is allemaal politiek tralala, niets is waar, de modelburger bestaat gewoon niet, laten we gewoon eerlijk zijn,.

Vandaag heeft de wereld zich weeral bewezen, wat vooral de mens allemaal in staat toe is !

Een vrouw blijft een vrouw, een minnelijk wezen die kwetsbaar is, en een man blijft een man, sterk een dwaas, daar kun je niets aan veranderen, het enige wat je kunt doen is zorgen dat ze elkaar kunnen respecten,. De manheid en de vouwelijkheid is het conflict opzich, de taak ervan is te zorgen dat deze twee in evenwicht blijven, eens daar de politiek tussen komt is het foetsie, en stort de hele maatschappelijke piramide ineen !
Iemand als Firestone is nochtans minder kwetsbaar dan de meeste mannen.

Nee, iemand die een vast kader opdwingt en dan mensen erin tracht te duwen, die moet onderdrukt worden.

Fay ce que vouldras.
Oud 29 april 2009, 15:34   #89
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het gaat niet over "vlaamse" of "waalse" waarden, wel over levensgewoontes van onze West-Europese staten en die schijnen serieus te verschillen met de "waarden" uit bvb islamlanden! Misschien kun jij eens wat "allochtoonse" of "islam"- waarden opsommen, we zien dan wat er hier past en niet.

Alsof we het nog niet weten...
hiervoor verwijs ik je graag door naar kenners van de islam of moslims
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 15:37   #90
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja ja ja ....daar is ie.....
Het heeft 81 posts geduurd en gelukkig is het ultieme argument er. Er zijn nog zekerheden in het leven.
Bij deze heeft Lincoln een prijs gewonnen, de prijs van HET argument 2009 !

felicitaties zijn hier op hun plaats.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 29 april 2009 om 15:42.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 15:39   #91
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
En wat bereik je met die aanval?
Wat we aan het bereiken zijn door alles braaf zijn gangetje te laten gaan, dat zien we ondertussen meer en meer, nietwaar?
Oud 29 april 2009, 15:52   #92
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stafke69 Bekijk bericht
Dag,
allochtonen zijn ook Nederlanders, Italianen, Turken, Duitsers, Fransen, Polen enzoverder die in ons land wonen en velen van hen ook werken ........
Gebruik het woord allochtoon ni foutief, is een algemeen woord, of was het de bedoeling,

dag
Juist... maar we weten allemaal dat de term "allochtonen" pas gebruikt is beginnen worden sinds de komst in grote getale van Noord-Afrikaanse moslim en andere inwijkelingen. De term heeft meteen ook een negatieve bijklank gekregen, en we ervaren voldoende waarom, dat was niet zo maar...
Oud 29 april 2009, 15:54   #93
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat we aan het bereiken zijn door alles braaf zijn gangetje te laten gaan, dat zien we ondertussen meer en meer, nietwaar?
Bij mij in het hoger technisch volwassenenonderwijs heb ik elk jaar wel een paar Marocs , die het komen proberen, om in orde te zijn met de dop ? Ik weet het niet.

Er komt een soc. accident, waarom er toch zoveel M. mislukken ?
Enfin, amper nederlands, kunnen dus niet volgen.
Er komt een halfzachte , of wij wel genoeg aan taalondersteuning doen ?

Ik opper nog , ja , maar ze komen ook amper naar de les en kunnen niet volgen.

De halfzachte, of het geen optie is om die M. daarop te wijzen en op te volgen, thuis opbellen.....ik was te knock out om daar nog op te reageren.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 16:01   #94
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Waar sturen we Marie-Rose Morel naartoe? Of de nonnekes?
Dat voelt goed zeker, uw zoetwaterflamingantenmentaliteit nog wat in de verf zetten door samen met extreem-links nog wat op het VB te kappen?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 16:03   #95
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Dat voelt goed zeker, uw zoetwaterflamingantenmentaliteit nog wat in de verf zetten door samen met extreem-links nog wat op het VB te kappen?
Heb jij een sticker van True Norvegian Black Metal op je jas?
Oud 29 april 2009, 16:49   #96
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Heb jij een sticker van True Norvegian Black Metal op je jas?
Ah, zo komt men dus aan bijna 50 berichten per dag.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 17:01   #97
ward
Burger

Standaard

Heb heel die cinema eens doorgelezen.
Niks nieuws onder de zon blijkbaar.
ALTIJD dezelfde zever en vooroordelen.
Geen verdere tijd insteken zou ik zeggen.
Oud 29 april 2009, 18:15   #98
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
??????????????

Waar haalt u d�*t allemaal?
Ja zeg, doe maar niet zo schijnheilig, djimi! Een beetje hier 'nooit meer oorlog' scanderen en daarmee de multikul promoten. Hoe haalt u het eigenlijk in uw hoofd? Weet u wel wat u daarmee zegt? U draait de boel om!
Weet u wel welke minachting u hier voor soldaten tentoonspreidt door 'nooit meer oorlog' te gebruiken voor uw linkse spelletjes? De soldaten draaien zich om in hun graf, zeg. Schaam u! U en uw bondgenoten! Schaam u! En haal die grijns van uw gezicht!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 18:31   #99
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
en als jij een marokkaan in het straatbeeld ziet denk je dan ook aan dat nieuws
Veiligheidshalve breng ik dan mijn rechterhand aan het hart, - dit word dan automatisch met een soortgelijk gebaar beantwoord. Dit gebaar lijkt wel op een eerbiedigingsluiting maar daar er ook wel een flinke portie hypocrisie zal bij zitten, zullen wij hun overwegend haatachtige, laffe en gewelddadige hoedanigheden voor ogen houden. .
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2009, 18:58   #100
cdekeule
Burgemeester

cdekeule's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon door met en bij de alhier wonende autochtonen te leven heb je rap door wat de alhier geldende normen en waarden zijn en wat men van je verlangt kwa gedrag en houding en inzet enz Je hoeft echt niet het wetboek aan te kopen en van buiten te leren....
Elke dag braaf in de file aanschuiven en 's avonds thuis naar familie kijken met een glas bier en een pak friet?
cdekeule is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be