Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2009, 16:00   #81
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er is nergens sprake over de kledij van deze meisjes en het is niet omdat licht gekleed zijn, dat zij hoeren zijn.
Daarnaast is een vrouw een mens en geen stukje speelgoed van de man.
En het is juist wel bij de man dat de seksuele bijbedoelingen zitten. 90% van de vrouwenmode word door mannen ontworpen.

En moest dit voorvallen met mijn dochters, wel dan kan de politie hen en hun familie beter opsluiten voor hun veiligheid. Want dergelijke jongeren en opvoedende ouders worden in mijn familie en vriendenkring hard aangepakt en lopen de kans om zelf kennis te mogen maken met zand en stenen tegen hun hoofd en andere lichaamsdelen. En tussen mijn vrienden zitten veel Moslims.
Door homo's ja.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 17:57   #82
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat is geen vrijgeleide om je alles te permiteren hoor.
Dat doen ze niet...
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 18:01   #83
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Juist daarom dat jullie achterlijke zever moet bestreden worden!
Waar moslims de plak kunnen zwaaien verdwijnt de godsdienstvrijheid als sneeuw voor de zon! Alleen "Allah" heeft het bij het rechte eind, de rest kan best uitgeroeid worden of zich "bekeren".
Hoe durven jullie over "godsdienstvrijheid" praten???
U moet niet in de "jullie"-vorm spreken, aangezien ik helemaal geen moslim ben. Dat heb ik u al verschillende keren proberen duidelijk maken, maar blijkbaar is het voor u te moeilijk om te snappen... .

Toch raar dan dat in Dubai, V.A.E., S-Arabia, Oman, Kuweit e.d. naast de islam ook alle andere godsdienst mogen beleidt worden. Er staan zelfs kerke, Oosterse tempels enz... .

Informeer u eens wat beter i.p.v. onzin te spuwen!
Oud 5 mei 2009, 18:46   #84
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
[...]

Toch raar dan dat in Dubai, V.A.E., S-Arabia, Oman, Kuweit e.d. naast de islam ook alle andere godsdienst mogen beleidt worden. Er staan zelfs kerke, Oosterse tempels enz... .

Zou je mij willen informeren a.u.b. want ik denk dat ik een ernstig manko heb in mijn kennis dit aangaande.
Het beetje dat ik weet is dat als je uit het vliegtuig komt in Arabië dat dan Bijbels geconfisceerd worden.
En die kerken in Dubai zijn alleen toegankelijk voor buitenlanders, niet voor de bewoners zelf. Hun is toegang verboden. Bijvoorbeeld
Citaat:
The United Christian Church of Dubai (UCCD) is an evangelical Christian church comprised of close to 600 members representing over 50 nations. Begun in 1962, the United Christian Church of Dubai is the church home for many believers from the multi-national expatriate community of Dubai and the United Arab Emirates.
http://uccdubai.com/
Verder verkeer ik in de mening dat het Pact van Omar nog altijd de blauwdruk is voor de verhouding van de Mohammedanen tot de anderssoortige gelovigen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pact_van_Omar
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 21:08   #85
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Pleit je voor censuur?

Ik ga hier gewoon voort op wat globalmedia zegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia
Wettelijk niet toegelaten zijn:

* aanzetten tot geweld, haat of,
En laat het net nu de koran zijn die vol staat met dat soort oproepen/aanzetten.

Een van de feiten waarvoor de vzw's van het VB een veroordeling opliepen was omdat ze, volgens de rechter dan toch, te veel de besnijdenis van allochtone kinderen in de media brachten.
Dus dit was nog geen oproep tot geweld of haat, enkel een vastelling en toch liepen ze daar een veroordeling voor op.

Maar de koran die vol staat met oproepen tot haat en geweld - wettelijk strafbaar- laten ze ongemoeid.

Ik pleit dus helemaal niet tot censuur, ik stel enkel vast.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 21:12   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doen ze niet...

U miste blijkbaar in het verleden al veel preken van immans.
Oud 5 mei 2009, 21:14   #87
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je hebt volledig gelijk, zoethout. Het wordt hoog tijd dat we dat uitschot aanpakken. Autochtonen hebben het recht in vrede in hun eigen land te leven, of het nu in Nederland, Vlaanderen of Palestina is.
Hihihi

Eigenlijk ben jij wel een liefje hé, kallikles
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 5 mei 2009 om 21:15.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 21:19   #88
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Zou je mij willen informeren a.u.b. want ik denk dat ik een ernstig manko heb in mijn kennis dit aangaande.
Het beetje dat ik weet is dat als je uit het vliegtuig komt in Arabië dat dan Bijbels geconfisceerd worden.
En die kerken in Dubai zijn alleen toegankelijk voor buitenlanders, niet voor de bewoners zelf. Hun is toegang verboden. Bijvoorbeeld

http://uccdubai.com/
Verder verkeer ik in de mening dat het Pact van Omar nog altijd de blauwdruk is voor de verhouding van de Mohammedanen tot de anderssoortige gelovigen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pact_van_Omar
1) bekijk eens wat documentaires op National Geographic. Dubai bv. kent een gehele godsdienstvrijheid. Zowel moslims, als Christenen, Hindoes, Boedhisten, Joden enz... zijn welkom in Dubai en kunnen er, op de Joden na, allen hun geloof beleiden. En neen, ook de oorspronkelijke inwoners van Dubai kunnen bv. het Christelijk geloof beleiden. De omringende landen (S-Arabia, Oman, V.A.E., Kuweit, enz...) gaan dezelfde weg op.

2) Het pact van Oman wordt heus niet in alle moslimslanden letterlijk gevolgd of serieus genomen. In Dubai bv. heerst een zeer gematigde islam.
Oud 5 mei 2009, 21:21   #89
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U miste blijkbaar in het verleden al veel preken van immans.
Dus omdat enkele imams haat prediken, is de hele moslimsgemeenschap opdringerig? Te belachelijk voor worden. Dit is een typisch vb. van veralgemening!

Er is enige tijd geleden ook een priester geweest die de holocaust in twijfel trok. Is daarom de hele Christelijke gemeenschap revisionistisch?
Oud 5 mei 2009, 22:29   #90
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Dus omdat enkele imams haat prediken, is de hele moslimsgemeenschap opdringerig? Te belachelijk voor worden. Dit is een typisch vb. van veralgemening!

Er is enige tijd geleden ook een priester geweest die de holocaust in twijfel trok. QUOTE]
Bij mijn weten riep die priester niet op tot geweld of haat zoals bepaalde immans wél doen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 mei 2009 om 22:29.
Oud 5 mei 2009, 22:39   #91
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) bekijk eens wat documentaires op National Geographic. Dubai bv. kent een gehele godsdienstvrijheid. Zowel moslims, als Christenen, Hindoes, Boedhisten, Joden enz... zijn welkom in Dubai en kunnen er, op de Joden na, allen hun geloof beleiden. En neen, ook de oorspronkelijke inwoners van Dubai kunnen bv. het Christelijk geloof beleiden. De omringende landen (S-Arabia, Oman, V.A.E., Kuweit, enz...) gaan dezelfde weg op.

2) Het pact van Oman wordt heus niet in alle moslimslanden letterlijk gevolgd of serieus genomen. In Dubai bv. heerst een zeer gematigde islam.
buiten Mekka dan toch
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 12:14   #92
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote=daiwa;4090782]
Citaat:

Bij mijn weten riep die priester niet op tot geweld of haat zoals bepaalde immans wél doen.
Bij mijn weten is de holocaust ontkennen strafbaar, net als oproepen tot haat.
Sorry, maar ik zie hier geen verschil tss hoor.
Oud 6 mei 2009, 12:14   #93
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
buiten Mekka dan toch
Wat heeft Mekka hier mee te maken?
Oud 6 mei 2009, 12:43   #94
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Maar de koran die vol staat met oproepen tot haat en geweld - wettelijk strafbaar- laten ze ongemoeid.

Ik pleit dus helemaal niet tot censuur, ik stel enkel vast.
Ik weet niet of dat allemaal zo belangrijk is. Veel gevaarlijker lijkt mij de vaststelling dat in haast alle landen waar islam de overwegende religie is, het grootste deel van de bevolking een grauw, arm en uitzichtsloos bestaan leidt, terwijl er een bovenkaste is die zich van de islam bedient om elke vorm van individuele expressie in litteratuur, kunst, film ed te 'kanaliseren' en waar het kan te onderdrukken. Er wordt dan een soort amalgaam gemaakt van nationalisme en religie waarmee interne spanningen naar buiten toe gekanaliseerd worden. Het zoeken naar een kernwapen in Iran past daar perfekt in. 'Democratie' is te vinden in een geridiculiseerde versie, waarbij de 'grondwet' in eerste instantie dient om rechten te beperken in plaats van het individu te beschermen. En de wandeling van de Turkse president in Limburg is niet zover verwijderd van de Sudetenkwestie als je flexibel genoeg denkt.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 12:58   #95
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[

Ik zie wel een groot verschil hoe de overheid daar tegen optreed.
De holocaust ontkennen is inderdaad strafbaar, maar ook het oproepen tot geweld en haat tegen ongelovigen - niet moslims - zoals de koran doet is eveneens strafbaar.
Het ene vervolgen ze en het andere laten ze ongemoeid, zie je het verschil?

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 mei 2009 om 12:58.
Oud 6 mei 2009, 17:00   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Weiße Rose;4091414]
Citaat:

Beweren dat er minder slachtoffers zijn gevallen dan er door de regeringen word aangegeven is inderdaad een juridische misdaad, maar dit is een misdaad tegen de wet en niet tegen de mensheid.

Verkondigen dat men vrouwen mag verkrachten, mensen mag doden, mensen toegang tot onderwijs ontzeggen, mensen mag verminken, mensen mag gebruiken als slaven, mensen mag bestelen, enz... omdat ze een ander geloof hebben, zijn misdaden tegen de mensheid en tegen de juridische wetten in de meeste landen.
Enkel in de moslimlanden is het zelfs verboden aan vrouwen om met een auto te rijden, moeten vrouwen minstens 4 getuigen hebben van het mannelijke geslacht om een verkrachting te mogen aangeven en lopen dan nog de kans om zelfs gestenigd te worden wegens overspel.

De verschillen tussen beide misdaden zijn dus enorm.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 17:03   #97
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als niet Islamiet kon je Mekka gewoon niet binnen, betreed je het toch en word je gesnapt, dan wacht je de marteldood wegens heiligschennis.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 17:12   #98
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U moet niet in de "jullie"-vorm spreken, aangezien ik helemaal geen moslim ben. Dat heb ik u al verschillende keren proberen duidelijk maken, maar blijkbaar is het voor u te moeilijk om te snappen... .

Het is inderdaad iewat moeilijk te onthouden dat iemand geen moslim is, als die persoon blijkbaar niets anders doet dan voor de moslims in te springen telkens ze, meestal negatief, in het nieuws komen! Wat heb jij dan wel met moslisms dat je meent ze tegen alle logica in steeds "in bescherming" te moeten nemen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 19:15   #99
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als niet moslim kom je mekka niet in en dat ligt in S.Arabië
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2009, 23:27   #100
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

??? Wat hebben deze o zo tolerante moslims nu tegen joden hun godsdienst ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be