![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een essentiële vraag die men zich moet stellen. Want wanneer men de geschiedenis nagaat van al de Oranjes die al op de 'troon' hebben gezeten, dan hebben ze toch niet veel uitgericht om populair te zijn. Neen, de Nederlanders hebben een kruideniersmentaliteit, ze kijken op naar 'mensen van stand', in casu de monarchie. Welnu, mensen die zo slaafs achter een monarchie lopen, wekken bij mij maar weinig achting op. Daar moogt u toch van op aan. Laatst gewijzigd door system : 5 mei 2009 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik ga vast even een biertje halen terwijl ik op de reacties van anderen wacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
* Pelgrim z'n kritiek op de Gulden Ontsporing was dat het niet politiek (genoeg) is. Maar zijn jouw suggesties daar dan wel een adequaat antwoord op? Waar zit het politieke hier verborgen? Moeten we niet een duidelijker politiek deel voorzien? * Dat weggeven van tweedehands spullen vind ik nogal vreemd. Waarom zou je dat doen? Doet mij denken aan de Belgen die zilverpapiertjes verzamelden voor de arme Congolezen. Dat zelf eten klaarmaken en delen vind ik daarentegen wel OK en leuk. * Wat de vlaggen betreft weet ik niet of het een goed idee is om daar dan andere vlaggen van andere naties bij te halen als het de bedoeling is als promo stunt voor Vlaanderen. Of het zou een promo moeten zijn voor een Europa van de regio's of de volkeren. * Dat idee om op verschillende plaatsen iets kleinschaligs te doen vind ik wel leuk. Jij zit zeker in het Oosten dat je Oost-Brussel voorstelt? Ik zit in het Westen. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 5 mei 2009 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De vlaggen zou ik er bij willen omdat het dan een heel kleurrijke bedoening wordt, maar uiteraard zouden er vooral Vlaamse Leeuwen moeten bijzitten, hé. 'Vlaanderen' kan misschien een voortrekkersrol gaan spelen in dat 'Europa van de regio's/volkeren' dat het huidige 'Europa van de Eurocraten' moet vervangen. Je vergelijking met het 'zilverpapier voor de Congolezen' doet mij nu toch even twijfelen. Dat is goed, dank daarvoor. Ik zal nu op zoek moeten naar straffe argumenten. Mijn politiek doel is in de allereerste plaats het ontkrachten van de propaganda die de Bruxellois probeert wijs te maken dat zelfbewuste Vlamingen met z'n allen nazi's en racisten en weet ik veel wat nog allemaal zijn. Over een verdere invulling kan gerust gediscussieerd worden, hoor, graag zelfs. Misschien dragen we op die manier bij tot dat 'wervend project' waar jij zo naar uitkijkt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kennen jullie de Zuid-Franse muziekgroep Massilia Sound System ? In deze song verdedigen ze het spreken van de verschillende andere talen die in Frankrijk altijd hebben bestaan (het Provencaals, Occitaans, ...) en die Frankrijk historisch altijd als dialecten ('patois') heeft afgeschilderd : Parla patois | Massilia Sound System http://www.youtube.com/watch?v=9sBJx0rbPsw ![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 5 mei 2009 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door quercus : 5 mei 2009 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Waar is het verschil ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"België barst!" wordt te vaak geassocieerd met ..., terwijl "Voor Onafhankelijkheid en Samenwerking" nog niet zo 'bezoedeld' is. En bijgevolg minder bruikbaar voor Vlaming-haters-propaganda.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ken jij Fabulous Trobadors?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Resultaat blijft hetzelfde ! En ik denk niet dat U iemand zal vinden die "Voor Onafhankelijkheid en Samenwerking" zal aangenaamer vinden !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kunt u altijd op hopen, hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() Wanneer werd ABN ontwikkeld ?
Laatst gewijzigd door T'serclaes : 5 mei 2009 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 5 mei 2009 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementslid
|
![]() Het ABN ( Algemeen Beschaafd Nederlands) da's een term van de jaren 60/70 dat we nu (bijna) niet meer gebruiken omdat ABN nogal neerbuigend klinkt tegenover dialecten en streektaal. Nu praten we gewoon over AN (Algemeen Nederlands). Het Algemeen Nederlands (AN) dateert van de 17de eeuw. Toen werd voor de eerste keer de Bijbel vertaald naar het Nederlands en hebben verschillende taalkundigen uit verschillende delen van het Nederlands taalgebied (Vlaanderen + Nederland) uit de verschillende Nederlandstalige dialecten ( vooral Brabants en Hollands) een algemene woordenschat en grammatica gedistilleerd. De Bijbel is dus het eerste in het 'Algemeen Nederlands' geschreven boek. Sinds de 17de eeuw zijn er natuurlijk wel een aantal grammaticale regels veranderd, nieuwe spellingen, etc. In de 16de eeuw waren er ook al pogingen om te komen tot een algemene woordenschat en grammatica maar om verschillende redenen heeft dat geen resultaat opgeleverd. Maar in de 17de eeuw is het dus wel gelukt.
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 5 mei 2009 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus "Be" voor "VlWaBxl" ... Belgie eerst ... ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
die willen enkel geld en grondgebied. als ze meer geld en grondgebied willen, moeten ze het maar vragen aan grote broer Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |