Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2004, 18:08   #81
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Of zoals Distel zegt: "De geschiedenis herhaalt zich enkel wanneer het sommigen goed uitkomt."
Slap Distelgelul, zoals gewoonlijk. Een koude douche mag al eens helpen
Was dit bedoeld als sterke repliek?
Die koude douche houden we voor 13 juni, en voor iemand anders.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 18:09   #82
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bratvdb
in Nederland werd Pim Fortuyn gewoon doodgeschoten, hier doen ze het iets beschaafder...

wel leuk als je weet dat er in de raad van bestuur van het centrum Leman
van elke politieke partijen wel mensen vertegenwoordigd zijn (behalve het VB natuurlijk), en dit nog geen 2 maand voor de verkiezingen, goeie zet he...
Je loopt achter, Leman is al lang weg bij het CGKR. Bovendien is het inderdaad beschaafder om mensen op een legale weg tot rede te brengen en ze niet botweg af te knallen. Wees gerust, er gaat geen enkele Blokker achter de tralies
Oud 21 april 2004, 18:18   #83
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Klopt, of zoals Voltaire sprak: "Niet de geschiedenis herhaalt zich, maar de mensen"
Was het ook Voltaire niet die zei: "ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal tot de dood uw recht verdedigen om het te zeggen".

De geschiedenis herhaalt trouwens zich nooit. Het gevaar komt telkens weer uit een nieuwe, onverwachte hoek.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 18:34   #84
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Citaat:

Klopt, of zoals Voltaire sprak: "Niet de geschiedenis herhaalt zich, maar de mensen"
Was het ook Voltaire niet die zei: "ik ben het niet eens met wat u zegt, maar ik zal tot de dood uw recht verdedigen om het te zeggen".
.
Uiteraard mogen ze dat 'zeggen' maar volgens de Grondwet mogen ze niet 'aanzetten tot' racisme en discriminatie. De rechter heeft (eindelijk) geoordeeld dat ze de Grondwet met hun bruine laarzen overtraden. Een absolute hoogdag voor de democratie en het nationale en het internationale recht.
Oud 21 april 2004, 18:55   #85
bratvdb
Vreemdeling

bratvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je loopt achter, Leman is al lang weg bij het CGKR. Bovendien is het inderdaad beschaafder om mensen op een legale weg tot rede te brengen en ze niet botweg af te knallen. Wees gerust, er gaat geen enkele Blokker achter de tralies
M.a.w. piano, ik woon hier in Antwerpen Noord, het shithole van Vlaanderen. Ik dacht, laat ik eens even aan een gezonde sociale mix meewerken, laat ik eens meehelpen aan een gezond evenwicht. Ik heb een redelijk nieuwe auto, maar kan me geen garage permiteren, ik moet nog huur en een lening voor mijn appartement betalen dat ze aan het bouwen zijn.

Ze hebben wel al leuk op een half jaar tijd 2 keer in mijn wagen gezeten en hem half afgebroken, den deze mag het betalen + je voelt je ook nog eens geviseerd, want de dader kan hier evengoed je buurman zijn.

Het staat hier altijd vol met de grootste vuiligheid binnen en buiten het huurappartment, waar wij nog eens voor aangerekend worden door de verhuurder omdat een paar onopgevoede anderstaligen (zal ik ze maar noemen) de moeite niet doen hun afval te sorteren in reglementaire zakken, nee ze zijn zelfs te lui om het tot buiten weg te smijten (daardoor zaten we hier ook al met een wormen, vliegen -en kakkerlakkenplaag dank u). Wie kan dit weer betalen -> moi

2 maand geleden, op de drukke parking van de naburige Aldi, een marokkaans gezin komt buiten met een net gekochte TV, ontdoen hem van zijn verpakking (doos en piepschuim) en werpen dit zonder enige scrupules over een haag een Antwerps dok in. Ik maak ze er op attent dat dit niet kan, wie kan er weer gaan vluchten voor de agressieve reacties? Deze zot natuurlijk.

Verder is het hier buiten echt niet prettig met al dat voos volk die zomaar rondhangen op de hoeken van de straten (waar zijn de 'straathoekwerkers'?). Het rijdt hier ook vol met politiewagens (omdat het nodig is), dit kost handenvol geld, wie kan de hoogste gemeentebelastingen betalen -> moi.

Ze hebben hier al een paar 'multiculturele buren' met het SIE (Belgische SWAT) moeten buitenhalen wegens afrekeningen, dope e.d., de helft wat hier zit leeft van (meerdere) OCMW premies en/of zijn illegaal... ik word hier kotsmisselijk, ik ben voor de eerste keer in m'n leven depressief geweest.

Ik tel de dagen af totdat mijn appartement af is, zodat ik terug in een deftige buurt kan gaan wonen, met als ik de demografische gegevens bekijk, enkel E.U. burgers, buiten 2 turken en 1 marokkaan, die waarschijnlijk er toch maar enkel ingeschreven staan.

Dus wat ik hier neerschrijf is ook wat het Vlaams Blok aan de kaak stelt door communicatie, dus m.a.w. even doorredeneren -> veroordeel mij ook maar?
Ik krijg vaak als ik dit aan anderen vertel te horen: Tja ge zoekt het zelf, ge moet verhuizen he manneken! Van zo'n antwoord krijg ik braakneigingen, waarom zou IK moeten verhuizen, ik probeer verdorie een keer geen rotte plek te zijn, ik probeer eens een keer wel afval te sorteren, wel de 'goede' burger uit te hangen, en zelfs de andere mensen aansporen dit ook te doen, maar tevergeefs... ik geef het op, ik stem Vlaams Blok tot het bittere einde...
bratvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 18:56   #86
PAJOT
Banneling

Standaard

Sinds de "drie traditionele partijen" alleen gerechtigd zijn ons volk te vertegenwoordigen, worden alle burgers die zich niet blind onderwerpen aan de partijen, beschouwd als paria's en behandeld alsof zij uitgesloten zijn uit de gemeenschap.

Wij horen al het gehuil, dat een bepaalde pers morgen zal laten horen. Alle regeringsbladen zullen samen uiting geven aan hun verontwaardiging omdat het Vlaams Blok in een slachtofferrol werd geduwd.

Dit is een aanslag op de vrijheid, de zoveelste aanslag die zij reeds op hun geweten hebben. Alles zal hen worden teruggegeven oog om oog, tand om tand. EN ZIJ ZULLEN HET NIET GESTOLEN HEBBEN!
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 19:01   #87
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund

.
Uiteraard mogen ze dat 'zeggen' maar volgens de Grondwet mogen ze niet 'aanzetten tot' racisme en discriminatie. De rechter heeft (eindelijk) geoordeeld dat ze de Grondwet met hun bruine laarzen overtraden. Een absolute hoogdag voor de democratie en het nationale en het internationale recht.
de grens lijkt me nogal vaag. Is een racistische mening verkondigen gelijk aan aanzetten tot racisme?
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 19:04   #88
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Voltaire, welke u citeert, was ook een antisemiet! Ze moesten u veroordelen, Hugo!
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be