Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2009, 22:27   #81
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Over de scheldpartij;
Ik geloof nog steeds in mensen en kan me niet inbeelden dat iemand gewoon razend wordt en spontaan begint te schelden bij het zien van iemand met een ander kleurtje.
Ze kreeg van de twee oudjes het verwijt "het werk van de Vlamingen af te pakken". De Rwandese vrouw was in 2001 naar ons land gevlucht, werkte eerst bij Fortis en is na het debacle aldaar in het rusthuis beland. Waarschijnlijk gespreksonderwerp nummer één na het nuttigen van enkele Leffes in de cafeteria van het rusthuis.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 22:36   #82
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ijsje pikken uit de ijskast van demente personen mag niet.
Wat ijsje pikken, wat ijsje pikken? Het zijn die 2 toverheksen die dat beweren, maar het zal wel allerminst waar zijn! In al hun dommigheid en vooringenomenheid kunnen ze geen rede en objectiviteit aan. Die zwarte zal dat gewoon genomen hebben voor een zwakke bejaarde. Of missch kan het personeel zo maar die ijsjes nemen.

Dit was een zuivere, platte vorm van racisme, en dat moet gestraft worden.

Dat waren 2 oude bekrompen gefrustreerde 'vrouwen', die daar de hele dag zaten kritiek te geven op de personeelsleden, en iedereen die er gewoon passeerde. De zwarte poetsvrouw beschimpten ze onophoudelijk -er werden voorbeelden gegeven die ik niet zal vernoemen, zo onbeschoft en beledigend waren ze-, en gaven haar kritiek als zou ze niet snel genoeg werken. Waren halen ze het lef?! Op alles hadden ze kritiek, de 2 leeglopers. Wat een zielig nutteloos bestaan.
En idioot dat ze zijn, gingen ze nog lustig door met hun racistische uitspraken in bijzijn vd politie! Hoe dom kan een mens zijn? Achterlijk en kwaadwilig, wereldvreemd, bekrompen, wrokkig, dom........verachtelijk zijn ze!

En dit terwijl de directie vh bejaardentehuis zeer tevreden was over de zwarte poetsvrouw, en hadden haar graag in dienst blijven hebben, maar de zwarte is toch weggegaan, omdat die ouwe 'vrouwen' daar nog constant zitten. Dus ondanks die veroordeling is het toch de zwarte die plaats ruimt.

Ik heb dit artikel gelezen uit 2 verschillende kranten.
Oud 20 mei 2009, 22:40   #83
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Na 25 jaar als zelfstandige gewerkt te hebben, ben ik in de verzorgingssector terecht gekomen (kwestie van mijn pensioen wat op te krikken );
Ik (met een team) zorg daar voor een kleine 400 mensen.
Als men bij ons het domein op rijdt is aan het wachthuisje het eerste wat men opmerkt het "zonder haat straat" bordje.
Nu werkt er bij ons veel volk, de keuken, de tuin, poetsvrouwen, verpleegsters, dokters, kinesisten, diëtisten enz. enz.
Geloof me de overgrote meerderheid is zeker niet racistisch, maar toch werkt er bij ons geen enkele gekleurde medemens, nu vraag ik me af, hoe komt dat.
Bij ons vallen er ook woorden en zelfs harde woorden geuit door familieleden van patienten die niet tevreden zijn over de behandeling van hun dierbaren.
Het zijn gevoelige teentjes, mijn familielid doet zoiets niet of verdiend die behandeling niet enz. Scheldpartijen tegen het verzorgend personeel komen voor, maar nooit wordt er politie bijgehaald.
Die familieleden kunnen echt uit den bol gaan hoor tot op het randje van fysiek geweld hoor.
Nu vraag ik me af als er bij ons een gekleurde moest werken en die familieleden gaan daar tegen tekeer en noemen haar namen, moet mijn directeur dan de politie bellen?

Kijk, die scheldpartijen gebeurden niet occasioneel, het gebeurde stelselmatig, ondanks de vele tussenkomen vh personeel, de twee haatsmurfen tot bedaring te trachten te brengen. Het is louter onversneden, kwaadwillige racisme, dat zijn bron vind in leegloperij, verveling, dommigheid, bekrompenheid....
Oud 20 mei 2009, 22:55   #84
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat ijsje pikken, wat ijsje pikken? Het zijn die 2 toverheksen die dat beweren, maar het zal wel allerminst waar zijn! In al hun dommigheid en vooringenomenheid kunnen ze geen rede en objectiviteit aan. Die zwarte zal dat gewoon genomen hebben voor een zwakke bejaarde. Of missch kan het personeel zo maar die ijsjes nemen.

Dat waren 2 oude bekrompen gefrustreerde 'vrouwen', die daar de hele dag zaten kritiek te geven op de personeelsleden, en iedereen die er gewoon passeerde. De zwarte poetsvrouw beschimpten ze onophoudelijk -er werden voorbeelden gegeven die ik niet zal vernoemen, zo onbeschoft en beledigend waren ze-, en gaven haar kritiek als zou ze niet snel genoeg werken. Waren halen ze het lef?! Op alles hadden ze kritiek, de 2 leeglopers. Wat een zielig nutteloos bestaan.
En idioot dat ze zijn, gingen ze nog lustig door met hun racistische uitspraken in bijzijn vd politie! Hoe dom kan een mens zijn? Achterlijk en kwaadwilig, wereldvreemd, bekrompen, wrokkig, dom........verachtelijk zijn ze!

En dit terwijl de directie vh bejaardentehuis zeer tevreden was over de zwarte poetsvrouw, en hadden haar graag in dienst blijven hebben, maar de zwarte is toch weggegaan, omdat die ouwe 'vrouwen' daar nog constant zitten. Dus ondanks die veroordeling is het toch de zwarte die plaats ruimt.

Heeft u een bron voor die beweringen?
Oud 20 mei 2009, 23:02   #85
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de poetsvrouw een dievegge was is dus van ondergeschikt belang ???
Wat een janboel , een vuile dief houdt men een hand boven het hoofd omdat de directie bang was van de reacties . Een "gekleurd" typetje ontsla je zomaar niet hé .
De oudere mensen worden bestolen en zoals gewoonlijk blijft men het probleem negeren . Maar pas op als je eens een beetje gefrustreerd geraakt door zo'n dingen en iets zegt dat nog maar vanuit de verte iets te maken heeft met een huidskleurtje ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 23:05   #86
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, die scheldpartijen gebeurden niet occasioneel, het gebeurde stelselmatig, ondanks de vele tussenkomen vh personeel, de twee haatsmurfen tot bedaring te trachten te brengen. Het is louter onversneden, kwaadwillige racisme, dat zijn bron vind in leegloperij, verveling, dommigheid, bekrompenheid....
In welk gazettekke heb je d�*t allemaal gelezen ? Fabeltjeskrant ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 23:06   #87
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:

Dewelke ?
Oud 20 mei 2009, 23:10   #88
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Heeft u een bron voor die beweringen?
De Standaard, HLN. Doe moeite en lees ze.
Oud 20 mei 2009, 23:11   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een zielig nutteloos bestaan.
.
Je mag niet verwachtten dat Fabiola gezien haar leeftijd nog heel actief is.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 23:11   #90
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat de poetsvrouw een dievegge was is dus van ondergeschikt belang ???
Wat een janboel , een vuile dief houdt men een hand boven het hoofd omdat de directie bang was van de reacties . Een "gekleurd" typetje ontsla je zomaar niet hé .
De oudere mensen worden bestolen en zoals gewoonlijk blijft men het probleem negeren . Maar pas op als je eens een beetje gefrustreerd geraakt door zo'n dingen en iets zegt dat nog maar vanuit de verte iets te maken heeft met een huidskleurtje ...
Leer lezen: er werden geen ijsjes gepikt. Die foute bewering kwam enkel maar uit het troebel brein van twee twistzoekers.
Oud 20 mei 2009, 23:16   #91
Hoomer

Standaard

Even samenvatten, in 2001 werkt ze op de bank ze vertrekt er met ruzie, werkt dan 8 jaar als interim zonder ergens vast aangenomen te worden. Nu stel ik me de vraag op hoeveel plaatsen is ze met ruzie vertrokken?
Kuisvrouwen worden met honderden in vast dienstverband gezocht. Thuishulp weet je wel.
Ze komt in het rusthuis en zou daar een vast contract krijgen maar weigert dat wegens die 2 oudjes, alhoewel de directie en het personeel achter haar staat. Hmm raar.
Ik zou graag eens de waarheid vernemen over die vrouw.
Ik vraag me af hoeveel posten ze al gehad heeft, je kan namelijk niet onbeperkt voor 1 bedrijf als interimmer blijven werken.
Oud 20 mei 2009, 23:18   #92
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Leer lezen: er werden geen ijsjes gepikt. Die foute bewering kwam enkel maar uit het troebel brein van twee twistzoekers.
Bewijs dat die oude vrouwtjes liegen. Je praat er maar wat op los, denk ik, verblind door haat dat je bent.
Oud 20 mei 2009, 23:25   #93
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Even samenvatten, in 2001 werkt ze op de bank ze vertrekt er met ruzie, werkt dan 8 jaar als interim zonder ergens vast aangenomen te worden. Nu stel ik me de vraag op hoeveel plaatsen is ze met ruzie vertrokken?
Kuisvrouwen worden met honderden in vast dienstverband gezocht. Thuishulp weet je wel.
Ze komt in het rusthuis en zou daar een vast contract krijgen maar weigert dat wegens die 2 oudjes, alhoewel de directie en het personeel achter haar staat. Hmm raar.
Ik zou graag eens de waarheid vernemen over die vrouw.
Ik vraag me af hoeveel posten ze al gehad heeft, je kan namelijk niet onbeperkt voor 1 bedrijf als interimmer blijven werken.
Ik kan me wel voorstellen dat zij de 2 oudjes liever niet meer ontmoet. Ze is missch bang voor represailles ofzo. Op verbaal vlak dan.
Oud 20 mei 2009, 23:26   #94
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Het is al erg dat een serieuze woordenwisseling al tot een veroordeling moet leiden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 23:28   #95
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja , al gij het zegt . Toch raar dat men in zake van racisme (of wat er voor moet doorgaan) steeds partij trekt voor de gekleurde partij ...
Maar ja , 't zijn maar oude mensen hé , die hebben nu eenmaal minder rechten dan gevangenen in dit land , en al zeker als ze in een rusthuis terechtkomen ...
Citaat:
De twee veroordeelde vrouwen ontkennen dat ze schuldig zijn aan racisme. "We zijn erin geluisd'', luidt hun reactie. Jeannine D. zegt slechts een discussie te hebben gehad met de vrouw, omdat ze haar ijsjes uit de koelkast zag pikken en omdat haar werktempo nogal laag lag. Piep

Laatst gewijzigd door manta : 20 mei 2009 om 23:30.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2009, 23:44   #96
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mja , al gij het zegt . Toch raar dat men in zake van racisme (of wat er voor moet doorgaan) steeds partij trekt voor de gekleurde partij ...
Maar ja , 't zijn maar oude mensen hé , die hebben nu eenmaal minder rechten dan gevangenen in dit land , en al zeker als ze in een rusthuis terechtkomen ...

1/ Ik kies geen partij voor de zwarte omdat ze zwart is, wel omdat zij slachtoffer is, dat is overduidelijk. Indien het omgekeerd was, de zwarte die de 2 oude vrouwen constant viseerde en beledigde, zou ik partij kiezen voor de 2 oude vrouwen. Maar niet in dit geval, omdat in dit geval de 2 oude vrouwen, de daders zijn, die het leed hebben berokkend.

2/ Waar is hier ergens sprake van gevangenen? Ga jij een zwarte nu al synoniem nemen voor gevangene? Want zo komt dit over.

3/ "We zijn erin geluisd..." Typisch, het stelt de graad van dommigheid voor. Niet willen inzien dat zij over de schreef zijn gegaan, en steeds de ander de schuld willen toeschuiven. Belachelijk gewoon.

4/ Wie denken die vrouwen wel dat zij zijn, er vanuit te gaan dat zij moeten oordelen over de prestatie's van de zwarte werkneemster? Nog iets, wie zegt dat die zwarte werkneemster de ijsjes pikte? Juist, die 2 roddelaarsters. Maar ja, het zijn ook roddelaarsters.

Kijjk, het is overduidelijk dat we het met 2 bekrompen, enggeestige, onverdraagzame, bemoeizuchtige vrouwen te maken hebben, die niet weten om te gaan met hun tijd. Uit verveling gaan ze de leegheid van hun bestaan dan maar vullen door anderen te bekritiseren. Want het is niet alleen de zwarte' die werd geviseerd: alle werknemers werden lastig gevallen.

Waarom staat iedereen achter één blok achter de zwarte werkneemster, tegen de 2 ouderlingen? Juist, omdat het net die ouderlingen zijn, die voor de problemen hebben gezorgd.
Oud 20 mei 2009, 23:46   #97
MaGNiFiCaT

Standaard

Trouwens, 66 en 70 is helemaal niet oud, tegenwoordig. En zeker niet zwak. Voor mij zijn die 2 geen oude, zwakke vrouwen, maar wel 2 onverdraagzame twistzoekers. De leeftijd speelt hier geen rol.
Oud 20 mei 2009, 23:48   #98
Hoomer

Standaard

Citaat:
De Standaard, HLN. Doe moeite en lees ze.
Een link graag zoiets om op te klikken. En niet naar lezers commentaren aub.
Oud 20 mei 2009, 23:52   #99
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Een link graag zoiets om op te klikken. En niet naar lezers commentaren aub.
Het was in de kranten van gisteren. Misschien gewoon eens moeite doen door ofwel op het net te zoeken, of naar een bibliotheek te gaan. De link die Raf gaf was verre van compleet, en voor vele interpretatie's vatbaar.

Ik vraag mij dan eigenlijk ook af waarom Raf net met die zwakke link komt?
Oud 20 mei 2009, 23:54   #100
Hoomer

Standaard

Citaat:
Het was in de kranten van gisteren. Misschien gewoon eens moeite doen door ofwel op het net te zoeken, of naar een bibliotheek te gaan. De link die Raf gaf was verre van compleet, en voor vele interpretatie's vatbaar.

Ik vraag mij dan eigenlijk ook af waarom Raf net met die zwakke link komt?
U moet uw beweringen staven, een link aub.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be