Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Stemgedrag na de veroordeling wegens racisme
Ik stemde vroeger Blok en blijf dat doen 42 38,53%
Ik stemde vroeger Blok maar doe het nu niet meer 4 3,67%
Ik stemde vroeger geen Blok maar ga het nu wel doen 31 28,44%
Ik stemde vroeger geen Blok en ga het nu ook niet doen 32 29,36%
Aantal stemmers: 109. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2004, 10:55   #81
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79

Niet alle partijen zitten in paars... bijvoorbeeld.
Geef mij dan eens de naam van een partij waarop ik kan stemmen zodat de partijen die dit smerig spelletje tegen het Blok spelen het voelen.
Al een naam gevonden, Mieke?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 10:56   #82
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Dat zijt ge dus wel, of het moet zijn dat ge het niet door hebt.
Niet dat ik er al hard heb over nagedacht, maar ik beschouw mezelf als centrumlinks. Ik heb zelfs al op 3 verschillende partijen gestemd in m'n korte leventje...
SP, Agalev en ....?

Enne.... centrumlinks is toch ook links?

Citaat:
En daarbij: 'linkse', dat is geen scheldwoord hé. Op dit forum lijkt het of dat wel zo is...
'Links' is een scheldwoord als 'rechts' dat is.
Oud 22 april 2004, 10:57   #83
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

En waarom hebben de schrijvers van de grondwet persmisdrijven willen laten berechten door een assisehof Mieke ?

zou het niet kunnen zijn omdat ze voorstanders waren van vrije meningsuiting ? En voorstanders van een pers die vrijelijk kan zeggen wat ze wil ? en zijn dat geen twee steunpilaren van democratie ?

Misschien snapt ge nu waarom ik altijd al tegen ben geweest. Men heeft de doos van het deksel gelicht en wie weet wat er nog uit de doos gaat komen .....

Stel je maar even voor dat het Blok bijvoorbeeld 1 zetel tekort komt om een absolute meerderheid te vormen. (een klein beetje verbeelding is altijd goed) Zou dan de verleiding niet groot zijn vanwege de dictatoriale partijen (ge weetwel die zichzelf altijd zo graag democratische noemen) om het Blok dan gewoon te verbieden ? Of de volgende verkiezingen te verbieden ?

Ze hebben een eerste stap gezet, wie gaat mij bewijzen of overtuigen dat ze ook de volgende stappen niet zouden durven zetten ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 10:58   #84
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Onnozel Trien...

Wie deze schandalige beknotting van de vrijemeningsuiting aanklaagt is tegenwoordig een slachtofferrol-freak. De linkse gedachtenpolitie heeft weer een politiek correcte stok om mee te slaan. En over de klassieke onverdraagzaamheid van deze heksenjagers hebben we het dan nog niet.

En Mieke, ben je zo naiëf te denken dat de klassieke partijen de anti-racisme wet erdoor sluisden in het belang van die arme Magrebeintjes? Die sukkelaarkes die ze de laatste 40 jaar hebben laten stikken door een integratiebeleid dat er niet was en nog steeds niet is.
Het enige doel van die antiracismewet is het VB buiten spel zetten, zeker nu die partij verkiezingssucces na succes boekt.
Ik ben geen 'linkse' en zeker niet van de 'gedachtenpolitie', wat dat ook moge zijn. Neen, de racismewet (die al decennia bestaat), deze is van 1981, is er gekomen ter bescherming van de mensenrechten.

Vreemd dat de linkse gedachtenpolitie de anti-racismewet nooit aangewend hebben om de autochtone mensenrechten te beschermen tegen de criminaliteitsvlaag die gepaard ging met de immigratie van magrebeinen en die geïnspireerd is vanuit hun religie. Pim Fortuyn : een Marokkaan overvalt nooit een Marokkaan. Ik denk even aan de mensenrechten van Peter Mombaerts : duidelijk geschonden vanuit een religieus geïnsipireerd racisme.

Racisme is ook verboden in internationale verdragen die België ondertekend heeft...
Dat belet de AEL niet de joodse gemeenschap in België te bedreigen. Ongehinderd, onder auspiciën van de gedachtenpolitie van Paars.

Amaai, dat men in 1981 er in de kamers al aan gedacht heeft om een wet te maken om de VZW's van het VB (die hebben rechtspersoonlijkheid) buiten spel te zetten. Chapeau!! Wat een toekomstinzicht!
In 1981 vormde het VB geen electorale bedreiging voor de klassieke partijen. Sinds het VB electoraal de wind in de zeilen heeft, is elk middel goed.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 10:58   #85
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:
Waarom werd het niet vervolgd en nu wel? Juist omdat het een assisenzaak moest zijn. Daarmee betekent het nog niet dat het niet strafbaar was. Tis omwille van de moeilijk, langdurige, dure procedure dat men persmisdrijven niet graag vervolgt.
Men wil trouwens al heel lang om alle persmisdrijven uit de bevoegdheid van Assisen te halen. Omdat idd de kans op vervolging van persmisdrijven door de assisenprocedure nagenoeg nihil is.
Het probleem zit niet in de vervolging (die in beide gevallen door het parket gebeurt), maar in het feit dat in een assisenprocedure een volksjury beslist.

Als er nu ergens een volksjury voor nodig is, dan net om te oordelen over het fundament van de democratie: vrijheid van meningsuiting.
Dat de assisenprocedure wel nog gebruikt wordt voor misdaden van gemeen recht (bvb. Dutroux) en niet meer voor politieke en persmisdrijven vind ik een bedenkelijke evolutie en een omkering van de bedoelingen van de grondwetgever van 1830.
Het probleem is niet per sé de volksjury, maar dit is natuurlijk de grote, bijzondere eigenschap is van de procedure.
Het probleem is dat men voor persmisdrijven gewoon al geen Assisenprocedure wil starten, wegens veel te lang, duur, uitgebreid, idd. volksjury dient samengesteld te worden,enz...

Maar omdat men niet wil starten, betekent niet dat men geen zaak zou KUNNEN maken. Overbrenging van persmisdrijven naar een correctionele rechtbank werkt dus louter drempelverlagend. Strafbaar blijft strafbaar...
Oud 22 april 2004, 11:00   #86
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat men voor persmisdrijven gewoon al geen Assisenprocedure wil starten, wegens veel te lang, duur, uitgebreid, idd. volksjury dient samengesteld te worden,enz...
Deze argumenten gaan toch ook op voor gemeenrechtelijke misdrijven?
Oud 22 april 2004, 11:01   #87
Tegendradigaard

Standaard

En de wetgever heeft dat juist zo gewild Mieke om de vrijheid van meningsuiting te beschermen. En die is nu voor een groot deel afgeschaft. Dat is juist mijn hele punt.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 22 april 2004, 11:05   #88
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Don't forget my last post Tegendradie.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 11:06   #89
TL
Burger

TL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
En die is nu voor een groot deel afgeschaft.
Niet overdrijven... Maar ja dat is weer typisch voor het VlB
TL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 11:06   #90
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Assisenprocedure is duur. Maar op persvrijheid kan je zelfs geen prijs plakken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 11:10   #91
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
En de wetgever heeft dat juist zo gewild Mieke om de vrijheid van meningsuiting te beschermen. En die is nu voor een groot deel afgeschaft. Dat is juist mijn hele punt.
Uw hele betoog gaat over de racismewet in het algemeen. Niet over deze zaak. Voor mij heeft de rechter in deze zaak gewoon zijn werk gedaan.
Ik zie dus totaal geen logica in uw conclusie dat u daarom voor het Blok gaat stemmen. U bent tegen elke beperking van de vrije meningsuiting in het algemeen. Goed, maar volgens mij is geen enkele partij (ook het Blok niet) zo anarchistisch. In dit geval is het blok -toevallig- slachtoffer van een beperking van de vrije meningsuiting. Laster en eerroof mag dan volgens u ook (ook een beperking). Wel, ik denk niet dat de leiders van het Vlaams Blok wel voor laster en eerroof zijn.

Uw 'tegendradigheid' lijkt mij een soort anarchisme. En believe me, dat past totaal niet in de visie van het Blok, hoor!

Nogmaals, ik zou mij niet louter door dit punt laten leiden wanneer het op partijkeuze aankomt. Er zijn zovele dingen belangrijker op dit moment. Maar dat is mijn mening natuurlijk... u mag een andere hebben. (Dit is het grote meningsverschil tussen ons, denk ik)
Oud 22 april 2004, 11:12   #92
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je stemt voor de partij, die het meest bij je ideeën aanleunt, zo zou dat moeten gaan.
Amai, als dat al genoeg is voor jou. Een partij mag nog zo dicht bij mijn ideeën aanleunen als ze zegt dat ze doet, maar als ze er in de praktijk niks van bakt en zelfs een heel pak wetten steunt die radicaal tegen mijn ideeën ingaan, dan stem ik no way voor haar.
Oud 22 april 2004, 11:13   #93
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

"In België is er echter op democratische wijze beslist dat het recht op vrije meningsuiting zijn grenzen kent.."

Als dat geen contradixie is....
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 11:16   #94
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom hebben de schrijvers van de grondwet persmisdrijven willen laten berechten door een assisehof Mieke ?

zou het niet kunnen zijn omdat ze voorstanders waren van vrije meningsuiting ? En voorstanders van een pers die vrijelijk kan zeggen wat ze wil ? en zijn dat geen twee steunpilaren van democratie ?
Rechters, en zeker de oude garde die nog politiek benoemd werd, maken eigenlijk deel uit van het politieke regime op het ogenblik dat ze "recht" moeten spreken over een zaak met politieke implicaties.

Vandaar de terechte nood aan benoemingen op basis van competentie ipv politieke kaart, en een assisenjury als het gaat over vermeende misdrijven tegen fundamentele democratische principes.
Oud 22 april 2004, 11:16   #95
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

68% Vlaams Blok stemmers op dit forum. Dat zegt genoeg over de representaviteit van dit forum, te weten dat in werkelijkheid slechts 18% van de Vlamingen VB stemmen. En dan heb ik het nog niet eens over de hoeveelheid SPAM die die 68% veroorzaken. Die 32% moet maar trachten boven al dat verbaal geweld uit te komen. Jammer dat ik dit forum niet modereer, ik zou wel degelijk rekening houden met de reële proportionele vertegenwoordiging. Nu is het van wie het meeste post (=spamt) jaagt de rest wel in de coulissen.
Oud 22 april 2004, 11:19   #96
Tegendradigaard

Standaard

Mijn opmerking over wat wel en niet mag gingen niet dadelijk over het vlaams Blok, maar dat was niet helemaal duidelijk denk ik. Het ging over wat individuen wel of niet mogen zeggen. En meestal valt daar 'oproepen tot geweld' buiten.

Vergelijk het met de voetbal Dejohan. Als ze naar den arbiter "vuile zwartzak, ik kom oe op awe smoel kloppen" roepen dan lucht dat die gefrustreerden op. Moesten ze dat niet meer kunnen of mogen roepen dan zouden ze misschien wel eens hem echt op zijne smoel gaan kloppen.

En daarbij als uitvinder en bedenker van de selectieve atoombom ben ik niet schuw van wat selectief geweld.

Nu geloof ik niet dat het Vlaams Blok in zijn 70 punten plan ergens een punt had met 'we gaan alle allochtonen eens op hun smoel kloppen'.

Maar voor mij gaat het erom dat individuen en ook partijen een zo groot mogelijke vrijheid hebben (ik zou bijna durven schrijven een absolute vrijheid) om hun mening te uiten. Hoe verwerpelijk ze ook moge zijn voor sommige mensen.

Oud 22 april 2004, 11:20   #97
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Nu niet, nooit niet.

Het VB heeft het flamingantisme een slechte naam gegeven.
Oud 22 april 2004, 11:21   #98
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
en een assisenjury als het gaat over vermeende misdrijven tegen fundamentele democratische principes.
Een assisenjury juist niet, als dit inhoudt dat het een drempel is om procedures in te zetten voor persmisdrijven. En de racismewet (en ook de wet tegen negationisme en revisionisme,...) is democratisch gestemd EN naar mijns insziens zijn deze wetten ook gebaseerd op mensenrechten. Niet discriminatie t.g.v. ras is trouwens een algemeen aanvaard rechtsprincipe.
Oud 22 april 2004, 11:21   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piano the democrat
[size=6]Jammer dat ik dit forum niet modereer[/size], ik zou wel degelijk rekening houden met de reële proportionele vertegenwoordiging.

tja.... nog even geduld misschien! als we zo voortgaan kom je er wel hoor

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2004, 11:23   #100
Mieke 79
Minister

Standaard

Citaat:
Nu geloof ik niet dat het Vlaams Blok in zijn 70 punten plan ergens een punt had met 'we gaan alle allochtonen eens op hun smoel kloppen'.
Aanzetten tot geweld en discriminatie op basis van ras en racistische propaganda is wel iets heel anders als zelf ronduit zeggen 'we gaan de allochtonen op hun smoel kloppen.'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be