Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 12:50   #81
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Reactie van iemand uit de streek:

Citaat:
G DH, Ninove

Ik ben van mening dat er is een grote protestbijeenkomst moet georganiseerd worden, dit is gewoon niet normaal meer!
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...html#reactions
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 12:51   #82
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is niet wat de rechter zei na de uitspraak.
Wat zei hij, als ik u vragen mag ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 12:51   #83
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Vroeger noemde men zo iets Bendevorming. en alle keden van die bende kregen dezelfde straf. nu moet men bewijzen wie de dodelijke of verkeerde stoot heeft gegeven. laffe wetten.
rot gerecht (maar wist ik reeds lang)
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 12:58   #84
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
welja, je hebt het recht op zwijgen en dus hoeft de rechter dan geen rekening te houden met de mogelijkheid dat je verdedigt. wat is dat nu voor zever?

als men mij van iets beschuldigt en ik zat op het moment van de feiten in Jakkamakka, maar ik weiger mijn mond open te doen, dan moet ik achteraf ook niet komen zeuren dat de rechter daar geen rekening mee hield.
In milieus als de Outlaws en/of hells angels heerst een zwijgplicht , een soort omerta, zeg maar.
Het gebeurt niet zelden dat diegene die deze "regel" overtreedt, zich in een zeer gevaarlijke situatie bevind met onvoorspelbare gevolgen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:01   #85
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In milieus als de Outlaws en/of hells angels heerst een zwijgplicht , een soort omerta, zeg maar.
Het gebeurt niet zelden dat diegene die deze "regel" overtreedt, zich in een zeer gevaarlijke situatie bevind met onvoorspelbare gevolgen.
Maar die benderegel behoort niet tot de Belgische wetgeving en het gerecht hoeft daar dus geen rekening mee te houden.

Kan iemand trouwens iets meer vertellen over dat door HAMC aangehaalde "zwijgrecht". Waar staat dat ergens in de wetgeving, en wat houdt het in?
Oud 26 mei 2009, 13:03   #86
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Parels voor de zwijnen, hoe altruïstisch het initiatief ook zou zijn, na ettelijke witte marsen gaat het nog steeds de verkeerde richting uit in dit land.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:04   #87
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar die benderegel behoort niet tot de Belgische wetgeving en het gerecht hoeft daar dus geen rekening mee te houden.

Kan iemand trouwens iets meer vertellen over dat door HAMC aangehaalde "zwijgrecht". Waar staat dat ergens in de wetgeving, en wat houdt het in?
Een verdachte heeft altijd het recht te zwijgen (wat meestal niet in zijn voordeel zal uitdraaien, maar da's een keuze die hij/zij maakt)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:08   #88
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Parels voor de zwijnen, hoe altruïstisch het initiatief ook zou zijn, na ettelijke witte marsen gaat het nog steeds de verkeerde richting uit in dit land.
Met kankeraars die in hun zetel blijven zitten, zijn we ook niets. Er is niets belachelijkers dan straf komen doen op een forum en als er voorgesteld wordt om iets, hoe onbeholpen ook, te doen, dat weg te lachen.
Oud 26 mei 2009, 13:10   #89
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Je hebt het recht u met alle mogelijke middelen te verdedigen. Als je beslist te zwijgen en zodoende een jury of rechter de nodige informatie om u vrij te laten te ontzien, dan heb je het enkel aan uzelf te danken.
Maar we wijken af, het gaat hier over criminelen die in groep een vrouw hebben overvallen en haar ei zo na vermoord hebben. Om het even wie hoeveel keer geschopt en geslagen heeft, in groep uitgevoerd, in groep de doos in, of tegen de muur, daar zou ik alvast geen 30" wakker van liggen.
Het is in dit geval onmogelijk uit te maken wie nu juist de slagen ( waar ze van zou kunnen sterven ) uitgedeeld heeft. Wat men wel kon vaststellen is dat ze allemaal geslagen hebben, in groep, en op bijzonder gewelddadige wijze. Gelijk wie onder hen kon de dodelijke slag gegeven hebben , en ze waren allemaal even gewelddadig. Dus zijn ze allemaal schuldig. Er is in deze groep geweldenaars geen enkele onschuldige te vinden.
En zelfs als die vrouw het overleefd, moeten die allemaal voor poging tot doodslag veroordeeld worden, in groep is een ver-ergende omstandigheid, met de bedoeling om te stelen, nog een ver-ergende omstandigheid.
En zo ze sterft , zijn ze allemaal MOORDENAARS.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:13   #90
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Makkelijk nu weer zo'n discours houden voor strengere aanpak, meer controle, het gerecht is rot etc...
Het gaat om minderjarigen en dan heeft het gerecht heel weinig keus. En als men zich nu niet aan het boekje houdt is het erna geklaag dat de verdediging procedure fouten inroept.
Wie zulke daden begaat, hoeft niet meer als een kind behandeld te worden. Als je oud geneog bent om een roofmoord te plegen ( want het zal een roofmoord zijn indien die vrouw sterft ), dan ben je ook oud genoeg om daar voor bestraft te worden. Als de Wet iets anders zegt, moet die wet veranderd worden.
Oud 26 mei 2009, 13:16   #91
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben er ook voor te vinden om het jeugdbeschermingsrecht dringend te onderwerpen aan een grondige herziening. Want er is teveel recht en te weinig plicht wanneer we over jeugd spreken.
Akkoord. Er zijn er te veel die van die wetten profiteren, want je moet niet denken dat die mannen van gisteren zijn, alles wat hun beschermd kennen die vanbuiten.
Oud 26 mei 2009, 13:18   #92
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ervaringsdeskundige ? Tot welke club behoor je ? Outlaws, Bandidos, H.A. , Blue Angels, andere...?
Oud 26 mei 2009, 13:27   #93
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met kankeraars die in hun zetel blijven zitten, zijn we ook niets. Er is niets belachelijkers dan straf komen doen op een forum en als er voorgesteld wordt om iets, hoe onbeholpen ook, te doen, dat weg te lachen.
Voor alle duidelijkheid, ik lach dat initiatief absoluut niet weg maar verdenk het wel even van enige mate van naïviteit dat "even op straat komen" iets zal veranderen. De ervaring van vorige initiatieven leert ons anders het tegenovergestelde, hoe jammerlijk ook.
Laat er geen twijfel over bestaan, het is niet de "ver van mijn bed show" in vogelvlucht +/- 10km....wat wil zeggen dat dergelijk gespuis, als dit hun werk-regio is, ook aan mijn voordeur kan komen te staan. Een verwittigde vrouw, de mijne bij deze, is er drie waard.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:33   #94
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik *ben* van Geraardsbergen, woon er al zogoed al mijn hele leven, en ik wil gerust meewerken aan zoiets, niet dat ik nog geloof in protestacties (witte mars iemand) mer soit, beter dat dan niets zekers?

Edit: Indien er mensen zijn met organisatorische skills die dit lezen, ik kan voor webruimte en hosting zorgen, PM me indien ik kan helpen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 26 mei 2009 om 13:37.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:37   #95
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Het vloeit voort uit een algemeen rechtsbeginsel : Nemo tenetur prodere seipsum , nemo tenetur seipsum accusare.

Als u één en ander googlet zult u er ongetwijfeld alles over vernemen wat u wenst.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:38   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik *ben* van Geraardsbergen, woon er al zogoed al mijn hele leven, en ik wil gerust meewerken aan zoiets, niet dat ik nog geloof in protestacties (witte mars iemand) mer soit, beter dat dan niets zekers?
Of het iets uithaalt of niet, ik vind het essentieel om op zo'n moment als stad samen te zijn, te voelen dat je niet alleen bent, de getroffen families te steunen én de beleidsverantwoordelijken te laten merken dat ze op hun tellen moeten passen.
Oud 26 mei 2009, 13:40   #97
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Wat zei hij, als ik u vragen mag ?
De moordenaar zei tegen de rechter dat hij juist twee onschuldigen had veroordeeld.

"Dan hadden ze het maar moeten zeggen". Zei de rechter.

Met andere woorden, wie van de rechten van de verdediging gebruik maakt comform de wetgeving terzake wordt tot levenslang veroordeeld.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 26 mei 2009 om 13:42.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:44   #98
Jennes
Banneling

Standaard

Recht spreken is er tegenwoordig niet meer bij. Behalve dan in de betekenis van "alles recht spreken, wat krom is".

Als je je dit bedenkt, samen met de volgende feiten:

- overvolle gevangenissen die leiden tot straffeloosheid
- de geopperde mogelijkheid om straffen af te kopen bij fraudepleging
- de wet Lejeune
- ...

Men moet FDW dan één ding na geven: hij had gelijk toen hij het had over een bananenrepubliek.

Dan hebben we het nog niet gehad over de mesthoop van de FOD financiën waar niemand nog aan uit kan, inclusief ambtenaren en bestuurders ervan.
Jennes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 13:47   #99
monza
Gouverneur

Standaard

De rechter heeft die 2 dan ook volledig conform met de wetgeving veroordeeld.
Maar niets zeggen kan onmogelijk gelijk staan met vrijspraak.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 14:08   #100
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rechter heeft die 2 dan ook volledig conform met de wetgeving veroordeeld.
Maar niets zeggen kan onmogelijk gelijk staan met vrijspraak.
Inderdaad, niets zeggen is levenslang als onschuldige.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be