![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() nvm
Laatst gewijzigd door toccata : 28 mei 2009 om 19:54. |
![]() |
![]() |
#82 |
Vreemdeling
|
![]() Ik hoop dat het Vlaams Belang niet vooruit gaat. Veel geblaat maar geen wol. Géén programma, want hetgeen ze voorschotelen (en ja er zijn goede boeken die de ware aard van het beestje blootleggen, en zelfs begrijpelijk voor elke burger, je moet geen professor zijn) is jaaaren terug: alles voor het kapitaal, ze doen zich voor als de spreekbuis van de kleine man, maar ze zijn tegen stakingsrecht, de kleine man moet werken opdat het kapitaal zegeviert, de mutualiteiten en vakbonden weg, onze sociale zekerheid naar het amerikaans systeem.
Ik bid (!!!!!) dat het Belang stagneert en liefst achteruit gaat. Ik verwacht het ook. LDD draait rond één bekende kop en een paar opgeviste BV's... inhoud? rechts. Dan hoop ik dat NVA en S-LP de stemmen pakken die het Belang 'verliest'. |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me van een "handenweigeraar" het volgende: in Holland was er een imam die geen hand wou geven aan een vrouwelijke minister. Van iemand die niet recht wil staan bij het binnenkomen van de rechter, herinner ik me niks. (wel van ene die zijn klak niet wou afdoen; en dat was naar mijn gatenkaas-geheugen toch begot ook wel dienen Desmet die nu de ruitentikker vrijsprak; en volgens de geplogenheiden is dat smaad aan de rechtbank, en te prosederen als een misdrijf ter zitting: op twee minuten geklonken ...) Maar ter zake: er is vrijheid van meningsuiting; of de mening je bevalt of niet. (en voor je begint te balen: in de grondwet staat hoe de vrije meningsuiting ingeperkt mag worden) het enige wat ik vermoed dat de gemiddelde hedendaagse Vlaming vraagt, is dat het straatbeeld in overeenstemming is met zijn vizie; een soort van godsienstneutraliteit en terughoudendheid, en dat is vb. geen burka's die getuigen van ongelijkheid man/vrouw, en vb. geen agressief-godsdienstige praktijken zoals in sommige buitenlandse dorpen: geen autoverkeer op zondag .. de jaarlijkse kaloten-prosessie mag doorgaan, maar ze moeten mij niet verplichten om daarvoor mijn huis te versieren ... (hé, pak me hier niet op details of op 'k weet niet wat, dit is geen driemaal overdachte tekst, het komt hier gewoon uit mijn gedachten ... in plaats van me te pakken: verbeter de tekst ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Als Vlaams belang verliest in % aan stemmen, dan kan de partij daarop afgerekend worden.
Maar waarom verliest Vlaams Belang? Omdat haar unieke programma punten over Vlaanderen ( niet over vreemdelingen ) over genomen werden door bijna alle partijen in Vlaanderen in en “light” uitgave. Zowel de Spa, LDD, Cd&v, Nva hebben meer Vlaamse bevoegdheid in hun programma staan. Dit zou een kleine overwinning mogen zijn van VB. Dat zijn ideologie over Vlaanderen hebben kunnen importeren in andere partijen. Net zoals Groen! hun reeds lang streven naar groene energie heeft geënt op ook bijna alle andere partijen. De “light” versie van het VB programma voor Vlaanderen door andere partijen, werkt voorlopig niet echt De staatshervorming zit muur vast. Als dat zo blijft na 7-6-2009 en er komen vervroegde federale verkiezingen omdat “België” niet meer werkt. Dan zou VB wel eens als een komeet omhoog schieten in Vlaanderen. Omgekeerd is ook waar. Als na 7-6-2009 er na decennia PS beleid in Wallonië , een frisse MR / CDH waait die de problemen ter plaatse aanpakt. En de structuur Belgiê opnieuw sterker wordt. Dan zou dit wel eens een negatief effect hebben op het VB. |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een frisse MR wind ??
Zoals die door finansieën waaide de laatse jaren ?? Laat mij aub niet regelrecht in een depressie storten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Ik vraag het me eigenlijk af.
In de gazetten staat er wel elke keer dat VB zoveel concurrentie gaat krijgen van LDD maar eigenlijk ben ik "in real life" nog niemand tegengekomen die van plan is LDD te stemmen. En ik ga heus niet enkel om met VB militanten (ik ken er zelfs geen ![]() Tot nu toe nog niemand tegengekomen die het niet met me eens was dat LDD de échte foertstem is. Geen visie, geen ideologie, niks dan een hoop bv's die zozeer van mening verschillen onderling dat er altijd wel ééntje tussenzit die zegt wat de mensen willen horen. Maar na al die jaren VLD en zeker met de catastrofale federale "regering" hebben de mensen wel door dat zo'n duivenkot niets gerealiseerd krijgt. Of het VB dááraan stemmen gaat verliezen? Het zou natuurlijk altijd kunnen. Maar ik denk toch niet dat het er zoveel gaan zijn. Ik zou verwachten dat hun extra stemmen van CD&V gaan komen maar HAMC heeft daar wel een goed punt met zijn opmerking over het breed uitgesmeerde verlangen van JMDD om samen met CD&V en VLD te regeren. De NVA dan, die heb ik altijd wel sympathiek gevonden hoor, en nu nog. En toch moedig hoe ze zich uiteindelijk toch van de zinkende molensteen CD&V bevrijd hebben. Maar ten gronde is er niets veranderd : de mensen die vroeger VB stemden in plaats van NVA omdat NVA niet ver genoeg ging en te toegeeflijk was, die hebben niet echt reden gekregen hun mening te herzien.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verleden kwam een professor op tv zeggen dat hij de samenstelling van de lijsten eens had bekeken en het viel hem op dat bij vrijwel alle partijen er geen arbeiders op stonden, de grote uitzondering op de regel was het VB.
|
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Algemeen is toch geweten dat de meerderheid van de VB-stemmen, misnoegde lijststemmers zijn, die uiteindelijk niet meer weten wie wat politiek te koop aanbiedt en misnoegd het stemhokje zullen binnengaan. Mij lijkt dit gevoel bij deze verkiezing nog erger. Over politiek wordt er zo goed als niet gepraat.
Met al dat geruzie, schandalen, mediashow... wordt niets meer over inhoud gezegd. Vandaag waren ze zelfs alleen maar bezig met andermans rekeningen te maken. Deze dubbelzinnigheden zou een aanwinst voor VB kunnen zijn als ze nog zelf proper voor de kiezer zouden verschijnen. Maar toch vermoed ik dat LDD heel wat van die misnoegden zou overnemen tot de crisis en het bankengeleuter het ganse vertrouwen op de helling zette. Ik hou mijn hart vast voor na 7 juni als men ineens beseft dat er een massa ongewenste veranderingen zullen doorgevoerd worden. Zowel regionaal als federaal. Historisch gezien stemde de kiezer in financieel onzekere tijden altijd heel traditioneel conservatief en kunnen we dat op 7 juni ook verwachten. Geen avontuurlijke breekpartijen in de running die geen verleden van beleidsverantwoordelijkheid kunnen voorleggen. Dus zal het VB eerder naar de 20% dalen, de Spa die niets gedaan heeft en te bieden heeft, zelfs geen stevige figuren, ook naar beneden duiken. Het CD&V en Open-VLD zullen verrassend klimmen. Ook al zijn ze het niet waard. Terwijl het NVA te jong en te zwak zal zijn om de nodige vuist te maken. In elk geval deze verkiezingen zullen vooral een weerslag krijgen op federaal niveau en zullen de regionale touwtjes stevig in handen houden. Groen verdwijnt in Vlaanderen van de kaart en verdubbelt in de Walen. Een heel gevaarlijke situatie. VB gaat dus achteruit terwijl NVA en LDD gelijkwaardig aan de meet komen. Sterker, maar onvoldoende sterk, dan we nu vermoeden. Voor Europa geniet het VB enkel van de inkomsten van hun ligzeteltjes en interesseert niemand een bal. |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is begrijpelijk dat nva gebruik maakt van haar door de media geboden speelruimte om te scoren tegen vb, maar bdw doet aan overkill en dat stoot evtl ontevreden of kiesmoeë vb stemmers af.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 29 mei 2009 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ja, Vlaanderen heeft dringend nood aan meer "Vijncken" in de politiek.
|
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Mijn gevoel voor deze verkiezingen is ambigu:
A/Ik denk dat ze voor het eerst in hun geschiedenis electoraal gaan verliezen. B/Ik denk dat ze hierdoor eens te meer bewijzen een volwassen factor te zijn in de Vlaamse politiek. Bijgevolg spring ik een gat in de lucht als ze 19% halen. Als ze deze score kunnen halen na een twintigjarige vuile oorlog "met alle middelen" dan openen zich mooie perspectieven voor de toekomst. Want: De nationale én internationale politiek ontwikkelt zich in hun voordeel.
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat mij betreft overdrijft het Weverke niet in zijn afkeuren van het Blok. Voor zover toch ik heb kunnen volgen, keurt het Weverke het Blok niet af op kommunotaire items, tenzij het aspekt legaliteit versus risiko op chaos. Maar dat is niet het probleem. Het Weverke keurt het Blok wel af op hun veel te rechtse en immorele standpunten, meestal aangehangen door een aantal van hun leiders, niet van het gros van hun kiezers.
|
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het staat je volledig vrij om je kop "ne meter tachtig" onder de grond te steken. Maar deze flamingant wil je alleen maar wat goede raad geven. Zelfs nadat je mij op één hoopje gooit met links intellekteueel salon-belgisisten.
|
![]() |
![]() |
#96 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Die oneliner waarbij iedereen die geen VB'er is als zijnde 'links' geklasseerd wordt is stilaan ook serieus afgezaagd aan het worden.
|
![]() |
![]() |
#97 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() inderdaad afgezaagd,betekent eveneens dat de rol van het vb uitgespeeld is
#100 |
|
![]() Als Belgie kapot is ja.
|
![]() |