![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest heb je wel geljk (wat ik in een vorig bericht ook zei trouwens) maar ik kan deze rechter zijn redenering perfect volgen & snappen, het moet nogal frustrerend zijn voor politie & rechters om te zien hoe al hun werk voor niets is keer op keer.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel me aangesproken, nochtans ben ik geen steuntrekker. Van die "steun" kan je niet leven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Probleem met deze redenering is dat men het echter weet ééns er strafbare feiten zijn, je kan nu eenmaal niet aan iemand zien wat zijn geaardheid is.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Hoe wil je in hemelsnaam bepalen of iemand in de (nabije) toekomst zo gaat evolueren dat je kan stellen dat het een predator zal worden?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
Maar de laatste jaren is het wél aan een versneld tempo in't honderd aan't lopen hier, helaas ![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]()
![]() |
#88 |
|
![]() Ik vind het van die rechter zeker een indrukwekkend "gebaar", waarvoor hij waarschijnlijk zelfs zijn carrière op het spel zet.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarbij ben je nog in hoge mate twistziek. In het echte leven, zo vermoed ik, moet jij een mens zijn waarmee onmogelijk samen te leven is. Ik weet ook wel wat het achtervoegsel -filie oorspronkelijk wil zeggen. Maar als jij niet gesnapt zou hebben in mijn eerste posts daarover dat ik (en doorgaans de hedendaagse goegemeente ook) met pedofiel bedoel: een pedofiel die strafbare feiten van pedofilie gedaan heeft, dan ben je bovendien nog dom ook. Niemand op dit forum, behalve één uitzondering, is voorstander om mensen op te sluiten in 't gevang, nog voor ze een misdrijf of een strafbare poging tot een misdrijf gepleegd hebben. Uw opmerking in het sitaat hierboven is bijgevolg kompleet overbodig, tenzij je de bedoeling had om andere mensen belachelijk te maken. Voor de rest, on topik, kan ik maar herhalen: die rechter heeft een nieuwe vorm van staking uitgevonden. Ik heb al dikwijls gezegd dat die van de nmbs en de lijn veel beter betaalstakingen zouden organizeren. Piketten voor de loketten en piketten bij de kaartjesknipper en iedereen mag gratis reizen. Dat zou pas reklame zijn, en nogal wat effisiënter als publisiteit voor het openbaar vervoer. Ook zo hier. Mocht die rechter een mooie uiterst beleefde brief gestuurd hebben aan zijn ekselensie meneer de minister, dan had Deklerk waarschijnlijk een telefoontje gepleegd aan de sjef van die rechter, om hem eens goed op zijn plaats te doen zetten. Nu zal dat ook gebeuren. Maar de rechter heeft wel iets meer bereikt. post skrotum: en die gsm-dief zelf. Geen een joernalist vond het de moeite om te tsjekken of die dief uit eigen beweging, vooraleer zijn rechtszaak begon, het slachtoffer reeds vergoed zou hebben. Een normaal mens zou denken: ik ga me van mijn beste kant laten zien en bewijzen dat ik echt mijn wandaad betreur. Het is te hopen dat ze in beroep die gast voor een volle elf jaar den bak in draaien. 't Was tenslotte zijn elfde feit al (buiten die feiten waar ze hem nog niet voor konden pakken)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Die mensen hebben dus geen bewuste controle over hun sexuele drift = problemen. Nu, met de mensen waarvan de sexuele drift zich in het bewustzijn bevindt hebben we meestal minder problemen zij het dan dat die problemen er welbewust komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
economie dus, en heeft geen zak te maken met uw gebazel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, maar voor de politieagenten moet het ook geen lolletje zijn dat misdadigers niet gestraft worden. Is het dan aanvaardbaar dat politieagenten zouden zeggen van "we komen niet meer af want het haalt toch niets uit", als ze opgeroepen worden ?
Wat die rechter deed is even onaanvaardbaar en het zou m.i. terecht zijn als hij vanaf nu rechter-af is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Ik denk dat politie-agenten de stunt van deze rechter wel op prijs stellen.
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Meer daarover vindt u in "Psychologische typen" van Jung. Ik kan het u aanraden, Jung begrijpen is uzelf en de mens in het algemeen beter begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geef toe, een beetje martelaarschap zou zijn actie pas echt kracht bijzetten. Wat is de verdienste aan "straffe" acties als je zelf toch ongenaakbaar bent? De enige die er tot nu toe nadeel van ondervindt is de bestolene. Een rechter mag toch getuigen dagvaarden ? Had hij dan de 5 laatste ministers van justitie niet kunnen laten komen uitleggen hoe het mogelijk is dat die man na 11 diefstallen op vrije voeten liep ? Zoiets zou de pers ook gehaald hebben me dunkt. Laatst gewijzigd door Zucht : 29 mei 2009 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heeft de bestolene zich burgerlijke partij gesteld? Misschien, heel misschien, ik weet het niet, heeft die rechter gedacht: dit is mijn kans, want die brave man die het slachtoffer was heeft zich geen burgerlijke partij gesteld. Waarom zou iemand nalaten om zich burgerlijke partij te stellen? Wel, je moet heel wat geloop uitvoeren. Eigenlijk heb je een advokaat nodig. Half dagske verlof pakken anders, om maar je beurt af te wachten in het zustisiepaleis op 20 km van je woonst, en daarna zelf betalen voor een gerechtsdeurwaarder ... want als die niks kan rekupereren, dan ben jij het die betaald hebt. In andere draden heb ik reeds gezegd dat de taak van de prokureur moet uitgebreid worden (en dat ie daarvoor bevoegdheden moet krijgen natuurlijk). Het parket zou als verplichte taak moeten hebben om voor het vonnis zich in naam van elke benadeelde burg. partij te mogen stellen, en om na het vonnis aktief te zorgen voor schadevergoeding van het slachtoffer. Bevoegdheden: bankrekeningen blokkeren, huiszoekingen uitvoeren, eigendommen in beslag nemen, zelfs ...(iets wat ikzelf opgekomen ben) toekomstige erfenissen blokkeren (dus als de ouders, grootouders ... een huis hebben, dat huis voorlopig in beslag nemen, om ten gelde te maken als ooit in de toekomst geerfd zou worden en als op dat ogenblik de schade nog niet vergoed geraakt zou zijn ...) Daarnaast wou ik nog het volgende kwijt: ik peins niet dat die rechter een blauw-edelman is, want de notware blauw-edelman(kopen-VLD) Brice De Ruyver veegt hem de pan uit van ik kan niet meer. Zoek het zelf op in de standaard van vandaag.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...&word=de+smedt Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan nog heeft het slachtoffer haar senten niet, dan nog moet zij, indien de dader niet spontaan over de brug komt, naar een deurwaarder, met alle risiko's vandien. En ik heb eer in deze draad ook nog gezegd: dienen aap van een dader heeft dus vooraleer hij voor zijn rechter kwam, niet eens zelf het inisiatief genomen om de schade te vergoeden. Verdient dat geen ekstra jaar bak ? Ah neen, 't wordt toch niet uitgezeten. Plus, plus, 't staat nu ook in de gazet dat de juffrouw die het slachtoffer is, goed begrijpt waarom die rechter zo handelde. Ze zegt letterlijk in de gazet dat die rechter nogal plots ineens zei "ik zit hier voor nougabollen ...". Kijk, dat hebt ge als ge geen fatsoenlijk beleid voert. Dan worden mensen kwaad en gaan ze rare dingen doen. Pakt ge de kriminelen niet fatsoenlijk aan, okee zolang ge het kunt verborgen houden. Maar als de mensen het doorhebben, als ze van 't gedacht worden "ikke onnozele zot altijd betalen en die andere er dik hun teelballen aanvegen" dan krijgt ge vb. blokstemmers, en dan krijgt ge vb. rechters die zotte uitspraken doen.
|
![]() |
![]() |