![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mij is dat een cel. Eentje maar.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 3 juni 2009 om 06:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens: ik vind dat er zelfs weinig mis is met inslapen van pasgeboren kinderen met pakweg het Downsyndroom. Meer zelfs: ik vind het in leven houden daarvan pervers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik denk het, my appologies.
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In hun definitie van geloof is het ultieme doel om fundamenteel ongelukkig te worden.
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het koesteren van gehandicapte kinderen een perversiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het koesteren van gehandicapte kinderen is volgens mij nu niet direct een perversiteit, eerder een overbodigheid. Tegenwoordig kan dit voorkomen worden door controle via vruchtwaterpunctie. Men is echter liever onwetend. Maarja, het zijn dan ook gelovigen hé.
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kinderwens is even sterk als of sterker dan liefde, daar men in beide gevallen soms blind kan zijn voor bepaalde zaken. Het tegenargument dat ik te horen krijg is (de tantrums uitgezonderd): ja, maar gehandicapte kindjes zijn vaak heel gelukkig. Het klinkt soms alsof gehandicapte kinderen beter zijn dan gewone kinderen, en dat hun ouders moediger en menselijker zijn dan gewone ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Vruchtwaterpunctie, en abortus/euthanasie in sommige gevallen zou verplicht moeten zijn, met als enig alternatief dat de ouders de verzorging van het defect kind volledig op eigen kosten doen. Telkens wanneer ik een kudde gehandicapten begeleid zie worden over straat, vraag ik mij af waarmee wij alf beschaving bezig zijn. Het adoreren van het defecte, het gelijk stellen van het defecte aan het functionele. Het ontkennen van de superioriteit van het functionele.
Een dodelijke nivellering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is kindermishandeling en zou bestrafd moeten worden met de strop, liefst in't openbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Ik denk niet dat er een geval bekend is waar actief werd gezocht naar bijvoorbeeld 'dove' embryo's, maar eerder dat er geweigerd werd om aan selectie te doen naar gezonde nakomelingen. Ongetwijfeld bestaan er ouders die hun kind liever doof zouden 'selecteren', maar ik vermoed dat dit niet toegelaten is.
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zulke ouders met een kinderwens zijn in feite emotioneel niet in staat om op deze manier rationele beslissingen te nemen.
![]() |
![]() |
#95 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @Flanelcondoom en RodeLantaarn: waanzin bestrijden met nog meer waanzin is idioot en irritant. Ten eerste zijn niet alle handicaps/ziekten op te sporen via een vruchtwaterpunctie en ten tweede zijn er aan een vruchtwaterpunctie ook risico's verbonden (o.a. miskraam). En dan zwijg ik nog van de gigantische kosten dat het standaard maken van een vruchtwaterpunctie met zich zou meebrengen. Het is dus zonder meer belachelijk om te beweren dat gehandicapte kinderen kunnen voorkomen worden. En verder is het aan de ouders en enkel aan de ouders om te beslissen of er een abortus gebeurt. Jullie manier van denken is even waanzinnig als die van religieuze fanaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Ik schuil mij niet achter achterhaalde moraal gebaseerd op absolutisering van emotie. Bovendien onderschrijf ik niet het recht van ouders op kinderen. Dat is een antiroutine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is ook aan de ouders en enkel aan de ouders om hun kind te verplichten tot bepaalde activiteiten waar ze ongelukkig van worden, enkel en alleen maar omdat de ouder het zo wil. Daar kun je ook niets aan doen.
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb overigens al veel intelligente en verstandige mensen emotionele gekken zien worden wanneer het neerkwam op kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister
|
![]() Juist. Overemotionalisering leidt enkel tot domme beslissingen en onredelijk gedrag. En het is nu eenmaal zo dat bepaalde ouders voor het welzijn van hun potentiele kinderen, er beter geen krijgen.
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Ik ken veel van die tragische gevallen. De tirannie van de ouder over het kind is de grootste tirannie die bestaat in de wereld. Maar goede mensen doen er niets aan. Ze doen hun schouders omhoog en zeggen "wie zijn wij om er iets aan te doen".
|
![]() |
![]() |