![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of is er wel degelijk onbekend wat er zich in de container afspeelde? Nu, ik hoop een zestal mensen te ronselen voor dit experiment. Ik heb al Kallikles, Andy, Metternich dacht ik, jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In ieder geval ben ik ook wel geïnteresseerd.
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil demonstreren aan de mensen dat hun handelingen voor een groot deel protocollair zijn, en dat ze zelden, indien ooit, doen wat ze willen. De liberale notie van vrije wil zorgt ervoor dat deze handelingen, die quasi volledig worden bepaald door sociale protocollen, worden gezien als zaken waarvoor mensen vrijwillig kiezen. In realiteit is vaak angst een machtsfactor. Een van de grootste factoren, zelfs. Ik wil graag een aantal mensen bij hun figuurlijke haren pakken en hun smoel in die angst duwen, en uitsmeren. Uiteraard doe ik alles zelf wat ik anderen laat doen. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 8 juni 2009 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Om het in filosofische termen te zeggen: poststructuralisering van de menselijke interactie is wat ik wil bereiken met de twee laatste thema's.
Er wordt gepoogd om bij iedere deelnemer uit te zoeken hoe hij of zij ECHT zou handelen indien er geen protocollisering was. In feite wordt heel het net van passief-coercieve macht ontrafeld. De sessies die hierna komen (hun vorm is nog onder constructie) zullen gaan over de invullingen die men kan geven aan een maatschappij om de poststructuralisering te bevorderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Lugubere buurten in Antwerpen? Marginalen lopen er daar wel wat rond, maar echt hele buurten? Die moet je maar eens aanduiden binnen enkele weken.
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'k Zou het niet weten, de mijn zijn van het werk.
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan zal je volgens mij dat experiment meermaals moeten uitvoeren. Die angst gaat niet zomaar weg. Stel nu dat iemand een slechte ervaring meemaakt (ik denk dat doen wat jij bedoelt enig lef vraagt en nogal confronterend kan zijn), en zich niet meer wil wagen aan dergelijk initiatief? Wat is trouwens je mening als ik stel dat net de hallucinogene middelen een beter 'inzicht' (niet echt inzicht, het valt gewoon meer op) kunnen verschaffen in die 'overbodigheid' van bepaalde sociale handelingen? Ik heb dat al meermaals meegemaakt en onder de indrukken die je waarneemt voelde ik steeds plaatsvervangende schaamte bij de mensen met wie ik praatte (vreemden, maar evenzeer ook vrienden), gewoonweg omdat dat zo opviel.
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Da's interessant. Omgaan met mensen waarvan je weet dat ze potentieel aggressief kunnen worden (of tenminste, waarvan velen overtuigd zijn dat ze aggressief zullen worden).
![]() |
#93 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nuja, ik hoop dat dit iets serieus wordt en dat ik wat deelnemers bijeen kan scharen. Ik heb al drie. Nog een drietal en we kunnen vertrekken. Alleen wel hopen dat het serieuze mensen zullen zijn, en dat het geen rondje Flanelcondoom uitlachen wordt. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 9 juni 2009 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het probleem van uw centraal gesteld theorie is dat binnen bepaalde tendensen in laissez-faire en liberalisme er weldegelijk een vertrouwen is in groepshandelen.
Liberalisme spreekt cultuur en traditie an sich niet tegen. Ook de norm volgen kan een keuze zijn.
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wil nu ook niet gaan beweren dat alle indrukken die je krijgt moeten aangenomen worden als waar (ik ben geen gedragswetenschapper), maar soms is dat 'gevoel' (hoe moet je dat in godsnaam in woorden omschrijven?) te overweldigend om te negeren.
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kleinere hoeveelheden nemen is ook een optie. Hierdoor blijven ernstige hallucinaties en lichamelijke ongemakken uit. Het kan natuurlijk wel gevaarlijk zijn. Onder invloed van hallucinogenen geloof ik dat ik me op het toppunt van eerlijkheid bevindt. Eerlijkheid wordt niet alijd geapprecieerd.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 10 juni 2009 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Heerlijk voorstel, die cursus...
Bij deze denk ik dat het ten zeerste aangewezen is om vooral liberale pseudo-ideologen als Matthias Declercq, Bart Somers, Jean-Jacques en Karel De Gucht en Guy Verhofstadt deze cursus te laten volgen... Al denk ik dat Verhofstadt, net als Dedecker overigens, op het einde wel weer nen uitleg zal klaarhebben over waarom gij toch zo'n foute visie op hun heilige ideologie hebt...
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |