![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maat blijkbaar leeft de gedachte bij VB'ers dat iedereen tegen het VB voor belgie is. De brainwashing van de VB propaganda heeft duidelijk zijn werk goed gedaan.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
![]() |
![]() |
#82 | ||||||
|
![]() Citaat:
Zonder de NVA zouden alle andere partijen het VB gewoon nog steeds negeren. Citaat:
Citaat:
Wat verwachtte je truwens van andere partijen?Dat ze de wever omarmenen in alles gelijk geven? hetzelfde van journalisten dat ze geen commentaar meer geven? Citaat:
In zowat elke uitzending zat het VB , meer dan NVA en agalev. Ik herinner mij vooral de vrijdag voor de verkiezing op de VRT: 3 traditionele onder elkaar waar later VB als enige oppositie bijkwam. De rest kwam een halve minuut aan het woord. Is dat het MC? Het VB voorstellen als enige oppositie? Citaat:
Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
||||||
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben Het Vlaams Nationalisme uit de verdomhoek gehaald. Wij hebben ervoor gezorgd dat de staatshervorming bespreekbaar is. Wij hebben ervoor gezorgd dat alle partijen het erover eens zijn dat er een staatshervorming moet komen, zowel aan Vlaamse als aan Waalse zijde. Dat mijn beste is al een behoorlijke overwinning. BTW, wij hebben veel te danken aan de slimste mens, mensen leerden Bart op een heel andere manier kennen, we hebben wel niet alles te danken aan de slimste mens. De Croo heeft er ook in meegespeeld, zijn partij lijdt nochtans groot verlies. Wij hebben vooral veel te danken aan de campange van het VB? Wij hebben vooral veel te danken aan de omkoperijen van OVLD en LDD. Maar bovenal hebben we veel te danken aan onze rechtlijnigheid en aan onze goede parlementairen. Ik heb heb met Jan Peumans verschillende markten bezocht in Limburg. De reacties van de mensen waren zeer positief tov Jan, Jan die niet deelgenomen heeft aan de slimste mens of andere tv spelletjes. Ik heb het geluk gehad verschillende debatten met Jan te mogen bijwonen, Jan was in ieder debat de meerdere, zelfs Keulen stond met momenten met zijn mond vol tanden, bij een bepaald debat wou hij zelfs Jans humor imiteren, iets wat hem jammerlijk mislukte. Nee mijn beste, wij hebben nu eenmaal goede politiekers in huis die werken voor de centen die ze krijgen, daar heeft de kiezer ze voor beloond.
![]() |
#84 | |||||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Mijn allerbeste Guido, door boven aangehaalde zelfheiligverklaringen gaat U geenzins de geschiedenis herschrijven hoor. Wat de NVA, toen ze flirtte met de kiesdrempel, heeft gedaan is het volgende. Ze heeft aan de meest Belgicistische establishmentspartij van Vlaanderen met haar naamverbinding een Vlaams alibi gegeven waarmee die dan twee verkiezingsoverwinningen op rij hebben gescoord. Hoeveel "staatshervorming" heeft ze als beloning gekregen? Nul, nadda, niks, noppes. Het enige wat ze heeft verkregen is een "non". En ondanks dat heeft de NVA die partij die haar zo had bedrogen in een regering geholpen. En dit alles terwijl de NVA naarstig meewerkte aan het in stand houden van een antidemocratische politieke vervalsing (ten nadele van de grootste Vlaams Nationalistische formatie ooit) waar (en geloof mij vrij) ook de NVA vroeg of laat het slachtoffer van zal worden. Citaat:
Citaat:
Ik durf U zelfs niet te vragen waar U haar situeert in een CS. Citaat:
Hebben wij iets te danken dan aan de campagne van de kleinste van de twee Vlaams Nationalistische formaties? Citaat:
Bourgois ging niet in een regering stappen in 2004 als...sossen? De Wever ging niet in een regering stappen in 2004 als?...BHV? De wever weeral niet in een regering stappen in 2007/2008 als?...BHV, dikke vis? Citaat:
Citaat:
PS: zoals ik hier reeds herhaaldelijk heb gezegd de afgelopen dagen. De NVA mag fier zijn op zijn klinkende overwinning. De vraag rijst uiteraard wat dit nu opbrengt voor de Vlaamse zaak. Mijn voorspelling: BDW wordt in de oppositie gedropt...en mag verder in de media voor de obligate VB-bashing terwijl het VB niet mag antwoorden. En zo laten de pakweg 40% Vlaams Nationalisten zich weer een generatie lang verdelen en tegen elkaar uitspelen. Dit spel gaat al vanaf de middeleeuwen...de vraag is of Vlaanderen beter verdient.
![]() |
#85 | |||||||
|
![]() [quote=Fieseler;4176236]
Citaat:
Wat had de NVA dan moeten doen? Verdwijnen? Zou je natuurlijk leuk gevonden hebben. En de NVA hielp de cd&v niet aan een regering, integendeel zelf ze kostte ze hen bijna ook jij zal de geschiedenis niet kunnen herschrijven hoor. Citaat:
Dat is geen politieke vervalsing, partijen met zo'n standpunten worden in zowat alle landen in de oppositie gestoken, en terrecht. Citaat:
Bij de NVA is er kans dat er ten minste nog iets uitkomt bij VB zal dat altijd nul zijn. Citaat:
Citaat:
Je vergeet trouwens al dat de vlaamse partijen voor een splitsing gestemd hebben in 2007 Citaat:
Citaat:
En het is het racistische discours van sommige in het VB die deze verdeeld niet de media, die hoeven amper iets te doen, dat moet eerst gedumpt worden voor er kan gesproken worden. Maar ja, dat is moeilijk en zal stemmen kosten in de partij, en dan worden al die idealen overboord gezet en gaat men voor de poen.
|||||||
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Maar het VB moét wel racistisch zijn om te blijven bestaan.
Het is evenwel helemaal niet het noodzakelijk element om migratieproblematiek aan te kaarten en als thema uit te spelen. In andere landen halen rechtse partijen massa's stemmen en regeringspostjes zonder racistisch te worden. Maar in Vlaanderen zijn er LDD en N-VA en daar moet het VB zich blijven tegen afzetten om stemmen te behouden. Pocket van Mohamed toestanden zijn daar een voorbeeld van. Met die "pocket" zei men eigenlijk : wij zijn de keiharde kern, nog steeds, wij zijn rechts.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 juni 2009 om 10:02. |
![]() |
![]() |
#87 |
Lokaal Raadslid
|
![]() partijen zitten in een oligopolie. Wat de één wint, komt van de concurrentie.
Als het VB op twee verkiezingen van 24 naar 15% gaat, terwijl andere rechtse partijen een omgekeerde beweging maken heeft dat zowel met endogene als exogene factoren te maken. N-VA heeft credibiliteit, alvast in de perceptie zoals dat dan heet. Niet enkel, maar voornamelijk door De Wever. Je kan het met hem oneens zijn, maar w�*t hij zegt is wel logisch consistent, beredeneerd en klinkt minstens niet gek. Eén van de grootste problemen voor NVA is overigens niet op zijn Vlaams thema, maar wèl op zijn ethische en socio-economische as. Ik stel vast dat het NVA-kader danig politiek-correcte progressivo's bevat, in schril contrast met het electoraat in Vlaanderen in het algemeen, het nieuw-gewonnen electoraat in het bijzonder, en nog specifieker, het electoraat dat men nog kan bereiken. Daar liggen mogelijkheden voor de concurrentie van NVA. Maar eerst moeten die wat aan geloofwaardigheid winnen. LDD heeft een gebrek aan sérieux, VB aan perspectieven. Laatst gewijzigd door TVDD : 17 juni 2009 om 10:57. |
![]() |
![]() |
#88 | |||||||||||
|
![]() [quote][quote=k9;4176999]
Citaat:
Citaat:
Het enige wat de NVA uit pure schaamte heeft gedaan is strootjetrek om diegene aan te duiden die mocht tegenstemmen. Citaat:
Enkel het alibi van de NVA om mee te spelen is wat dunnetjes...vindt U niet?...Of heeft U ook opmerkingen over de doortastendheid waarmee de anti-VB organisatie (ook CGKR genoemd) haar werk (niet) doet? Citaat:
Is het uit schaamte dat U zich achter deze alibi-interpretatie wegsteekt? Heeft U misschien één (=1) verkiezingsreklame van het VB in onze dagbladen gezien? Ontkent U het bestaan en het effect van een cordon mediatique? Citaat:
Citaat:
Let op: Als Niveaan zou ik mij daardoor niet laten ontmoedigen. Doorvechten is de boodschap. Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Het stond erin" en "we hebben ervoor gestemd" is inderdaad iets heel anders dan "ik stap niet in een regering als BHV niet is gesplitst" of erger nog "als de sossen in de regering zitten". Citaat:
Vooral dank zij BDW en zijn accolieten... Verhofstadt mag blij zijn zulke brave idioten aan zijn zijde te hebben gehad. Citaat:
![]()
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
maar je beantwoord niet mijn vraag wat had men moeten doen? Citaat:
Citaat:
Alibi dunnetjes? Helemaal niet, NVA heeft daar 100% gelijk, het doel heiligt de middelen niet. Zelfs de standpunten over vlaanderen zelf verspillen drastisch, iets wat blijkbaar de meeste VB'ers die zo'n commentaren maken zelfs niet beseffen. Als over het CGKR : zulke uitspraken zoalsvan de winter en annemans zijn onjuist , denigreerend en dus racistisch en voor mij mogen die daar idd door aangepakt worden. Citaat:
Wat ik gewoon zeg is dat wat VB'ers altijd anderen verwijten dat ze nergens opgenomen worden in regeringen doodnormaal is in de meeste landen. Daar zijn ze enkel niet zo dom om het een naam te geven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
NVA jubeld dus niet maar treurt dat zolang zoveel stemmen nutteloos zijn geweest. Als over anti-democratisch : onzin, zoals ik al zei (en je duidelijk niet snapte) oppositie en meerderheid zijn doodnormaal , zie de MR maar eens . Citaat:
Citaat:
wat heeft 20 jaar stemmen op het VB de vlaamse zaak opgebracht? Niks, integendeel zelfs voor velen staat vlaams nationalisme nog steeds gelijk aan racisme, dank u wel VB. Citaat:
|||||||||||
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap deze draad niet.
Het VB heeft de pandoering van de eeuw gekregen en nu hebben gaan ze een historische kans uit de weg ? |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Het is het perfecte excuus om de partij te "saneren" racisten zoals annemans en de winter buiten gooien en eindelijk eens een partij te worden waarmee men kan onderhandelen.
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
U ontkent: A/ het bestaan (en dus ook het ondemocratische karakter) van het Cordon Mediatique B/ het feit dat de NVA Verhofstadt III (strootjetrek voor één lid dat mocht tegenstemmen) en aftredende regionale regering heeft aan de macht gestemd C/ de verklaringen van Bourgois + De Wever voor de regeringsvorming van 2004 D/ Het bestaan/werking van het CGKR (want U noemt het VB nog steeds racistisch) Ik ben voorstander van vrije meningsuiting. Bijgevolg vind ik dat U volstrekt het recht heeft om de anti-Vlaamse mantra's van links over te nemen en ze nog wat aan te vullen. U zal daar heel zeker het Vlaams Nationalisme mee verzwakken en alzo als nuttige idioten meewerken aan de anti-Vlaamse strijd van het establishment. Of U daar uw partij mee versterkt is natuurlijk een ander paar mouwen. Anderzijds begrijp ik natuurlijk ook dat de NVA nog een rekening heeft af te lossen aan het woestijnvis-establishment voor bewezen diensten maar alla. Desalnietemin blijf ik de opgang van de NVA een goede zaak voor Vlaanderen vinden. Ook al bijten ze (voorlopig?) meer naar hun eigen volk dan naar hun vijanden.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 juni 2009 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() [quote]Ik denk dat dat bij U meer voorkomt...
![]() Citaat:
Amaai nog ni.... Maar je moet niet vragen welk een formidabele grote volkspartij het VB wel niet is dat ze na zulk een pandoering nog de tweede grootste partij zijn gebleven. Nog iets:...als je de historisch slechte uitslag van de zuilpartijen vergelijkt (de grote overwinnaar CD&V inbegrepen) komt het VB er eigenlijk nog geweldig goed vanaf vind ik.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 juni 2009 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
natio = volk = zelfs groen!
![]() |
#96 | |||||||
|
![]() Citaat:
Grappig trouwens dat je mijn voorbeelden (als bewijs) gewoonweg negeert. Waarom zou de vrt de winter het meeste spreektijd geven? Citaat:
Citaat:
BHV stond in regeerakkoord en in 2007/2008 stapten ze niet in een federale niet in een regering stappen dateert van na 2004 Citaat:
Citaat:
Je weet wel, pocket van mohamed, alle migranten als "primitief" en een "last" Citaat:
Citaat:
|||||||
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Met 15.3% en VLD op gelijke hoogte en SPa er vlak achter en slechts een tweetal % verwijderd van N-VA, spreek ik niet van een grote volkspartij die als tweede de rest doet verdwijnen. Neen hoor. U spreekt in 2004 - termen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 juni 2009 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik U vanaf nu (nu U andermaal dit woord verder heeft uitgehold) dan ook racist noemen? Ik hoop dat U weet dat de NVA en de VB uit dezelfde wortels zijn gegroeid? Ik hoop ook dat U weet dat er nu al journalistieke messen worden geslepen om jullie hier publiekelijk aan te herinneren?
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Vb is racistisch juist omdat ze zelfs tegen "eigen Vlamingen" discriminerend en schofferend zijn. CKGR heeft de macht om een ban uit te spreken, het VB niet. Maar de rollen zouden omgekeerd kunnen zijn.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 juni 2009 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 juni 2009 om 15:17. |
|
![]() |