Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

Discussietools
Oud 16 juni 2009, 17:29   #81
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Eigenlijk is hetgeen U zegt nu exact mijn punt.
Diegenen die nu voor de NVA hebben gekozen (ik samen met honderdduizenden VB stemmers inderdaad niet) hebben dat voor een aanzienlijk deel gedaan omdat de media de NVA gunstig waren gestemd.
Sommige misschien wel ja, andere niet. Veel stemmen op de NVA omdat hun programma gewoon goed in elkaar zit en ze het goed konden uitleggen, de andere kwamen niet verder dan wat commentaar van hoe goed ze het wel niet gedaan hadden maar amper een idee wat nu of wat racistische uitspraken.

Citaat:
Als de NVA nu braafjes aan het handje van die media (lees: establishment) blijft lopen en als enige streven heeft om een andere Vlaams Nationalistische partij pijn te doen dan zullen die media ongetwijfeld hun welwillendheid blijven uitstrooien over de NVA.
Echter: als ze nu met volle gewicht van 13% bijten naar het Belgische establishment zal hun oorzaak van succes (de media dus) nogal rap van gedacht veranderen.
Ik verwijs hiervoor naar mijn voorbeeld hierboven.
Niet enkel de media maakt en kraakt partijen hoor en zo simpel als jij het voorsteld is het al helemaal niet.

Citaat:
Wat Bourgois betreft: hij heeft op de zevende dag duidelijk gemaakt aan het establishment dat hij uit het goede hout is gesneden en hun werk (het stoppen van het VB) serieus ter harte neemt.
Voor mj was dat echter geen verrassing want als Vlaams Nationalistische minister van media heeft hij bewezen geen enkele stap te willen zetten in het pluraliseren van de anti-Vlaamse staats-media.
Onzin, Bourgois heeft gewoon gelijk, het VB heeft nog een boel racisten zelfs in de top, daar werk je gewoonweg niet mee samen. het doel heiligt de middelen niet. Dat staat volledig los van wat ze voor vlaanderen willen.

Maat blijkbaar leeft de gedachte bij VB'ers dat iedereen tegen het VB voor belgie is. De brainwashing van de VB propaganda heeft duidelijk zijn werk goed gedaan.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 16 juni 2009, 17:39   #82
k9

Standaard

Citaat:
Behalve een spektakulaire en verdiende electorale "woestijnvis-overwinning"?
Leg uit.
Sinds 2003 hebben ze vlaanderen als doelstelling terug op de kaart gezet EN hebben ze het bespreekbaar gemaakt zonder direct in gekoppelde discours van het VB migratie en migranten verzield te geraken.

Zonder de NVA zouden alle andere partijen het VB gewoon nog steeds negeren.

Citaat:
Evenwel:
Ik hoop van harte dat de NVA niet vergeet hoe (en dankzij wie) deze overwinning is tot stand gekomen.
Vanaf nu heeft de NVA twee mogelijkheden.
A/ Zichzelf blijven en blijven schoppen tegen de schenen van de Belgicistische en anti-Vlaamse krachten.
B/ Zich dociel opstellen en met de hulp van datzelfde establishment de "borrelnootjes" blijven opvoeren als grote Vlaamse overwinningen.
Onzin zo zwart wit is de wereld niet, de NVA kan net zo goed in een regering stappen om zo beetje bij beetje te bereiken waar ze willen zijn. Zei die hopen op de big bang (waarvoor je 50+% nodig hebt) zullen nog lang mogen wachten.

Citaat:
De NVA moet héél goed weten dat als ze kiezen voor A/ zij door hetzelfde woestijnvisprincipe kunnen worden gedecimeerd.
Een beklijvend voorbeeld:
BDW is een razend intelligent iemand: ik heb nog nooit een politicus live zo zien schrikken en geconfronteerd worden met de Belgische (lees: VRT-) werkelijkheid als in het kopstukkendebat van 07/06/09.
Héél even was BDW de Vlaams Blokker die massaal én door de journalisten én door de establishementspartijen werd weggedrukt wegens een (ontegensprekelijk juiste) analyse ivm de federale regering.
Briljant van hem om live nog te kunnen anticiperen en repliceren met zijn "zwarte piet oprapen" reactie.
Dat was helemaal niet de beste reactie, de beste was die in de standaard waar hij haarfijn uitlegt waar al zijn quotes vandaan kwamen, nml de andere vlaamse partijen.

Wat verwachtte je truwens van andere partijen?Dat ze de wever omarmenen in alles gelijk geven? hetzelfde van journalisten dat ze geen commentaar meer geven?

Citaat:
PS: het zou getuigen van een fundamentele intellectuële oneerlijkheid om de resultaten van het VB met die van de NVA te vergelijken.
Het cordon mediatique kost het VB minstens 10%.
Leuk schatting, volledig uit je duim natuurlijk want welk cordon mediatique?
In zowat elke uitzending zat het VB , meer dan NVA en agalev.

Ik herinner mij vooral de vrijdag voor de verkiezing op de VRT: 3 traditionele onder elkaar waar later VB als enige oppositie bijkwam. De rest kwam een halve minuut aan het woord. Is dat het MC? Het VB voorstellen als enige oppositie?

Citaat:
Datzelfde cicuit mediatique heeft volgens politiek-watchers de NVA +/- 5% opgeleverd.
Weeral uit je duim, of zeg je nu dat de vrt de slimste mens (want daar hint je naar) vals heeft gespeeld om de wever zo ver te laten komen?

Citaat:
Het optreden van Bourgois in de zevende dag was op dit gebied een absoluut dieptepunt.
Helemaal niet, 100% gelijk, moest de NVA zich inlaten met het VB zijn ze deze NVA stemmer al kwijt. Totdat het VB orde op zaken stelt in zijn partij moeten ze die in hun CS maar laten zitten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 16 juni 2009, 18:02   #83
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve een spektakulaire en verdiende electorale "woestijnvis-overwinning"?
Leg uit.

BTW: ik gun de NVA-broeders van harte hun "tour de gloire" en ik ben oprecht blij met hun overwinning.
Elke duw tegen het onaantasbare establishmentsblok is welkom.

Evenwel:
Ik hoop van harte dat de NVA niet vergeet hoe (en dankzij wie) deze overwinning is tot stand gekomen.
Vanaf nu heeft de NVA twee mogelijkheden.
A/ Zichzelf blijven en blijven schoppen tegen de schenen van de Belgicistische en anti-Vlaamse krachten.
B/ Zich dociel opstellen en met de hulp van datzelfde establishment de "borrelnootjes" blijven opvoeren als grote Vlaamse overwinningen.

De NVA moet héél goed weten dat als ze kiezen voor A/ zij door hetzelfde woestijnvisprincipe kunnen worden gedecimeerd.
Een beklijvend voorbeeld:
BDW is een razend intelligent iemand: ik heb nog nooit een politicus live zo zien schrikken en geconfronteerd worden met de Belgische (lees: VRT-) werkelijkheid als in het kopstukkendebat van 07/06/09.
Héél even was BDW de Vlaams Blokker die massaal én door de journalisten én door de establishementspartijen werd weggedrukt wegens een (ontegensprekelijk juiste) analyse ivm de federale regering.
Briljant van hem om live nog te kunnen anticiperen en repliceren met zijn "zwarte piet oprapen" reactie.

PS: het zou getuigen van een fundamentele intellectuële oneerlijkheid om de resultaten van het VB met die van de NVA te vergelijken.
Het cordon mediatique kost het VB minstens 10%.
Datzelfde cicuit mediatique heeft volgens politiek-watchers de NVA +/- 5% opgeleverd.
Minimaliseert dit de overwinning van de NVA?
Niet in het minst want de "anderen" worden nog véél meer bevoordeeld in dat circuit.
Desalnietemin mag de NVA zich vandaag, overwinningsdronken als ze zijn, niet van vijand vergissen.
Het optreden van Bourgois in de zevende dag was op dit gebied een absoluut dieptepunt.

Wij hebben Het Vlaams Nationalisme uit de verdomhoek gehaald.
Wij hebben ervoor gezorgd dat de staatshervorming bespreekbaar is.
Wij hebben ervoor gezorgd dat alle partijen het erover eens zijn dat er een staatshervorming moet komen, zowel aan Vlaamse als aan Waalse zijde.

Dat mijn beste is al een behoorlijke overwinning.

BTW, wij hebben veel te danken aan de slimste mens, mensen leerden Bart op een heel andere manier kennen, we hebben wel niet alles te danken aan de slimste mens. De Croo heeft er ook in meegespeeld, zijn partij lijdt nochtans groot verlies.

Wij hebben vooral veel te danken aan de campange van het VB?
Wij hebben vooral veel te danken aan de omkoperijen van OVLD en LDD.

Maar bovenal hebben we veel te danken aan onze rechtlijnigheid en aan onze goede parlementairen.

Ik heb heb met Jan Peumans verschillende markten bezocht in Limburg. De reacties van de mensen waren zeer positief tov Jan, Jan die niet deelgenomen heeft aan de slimste mens of andere tv spelletjes.

Ik heb het geluk gehad verschillende debatten met Jan te mogen bijwonen, Jan was in ieder debat de meerdere, zelfs Keulen stond met momenten met zijn mond vol tanden, bij een bepaald debat wou hij zelfs Jans humor imiteren, iets wat hem jammerlijk mislukte.

Nee mijn beste, wij hebben nu eenmaal goede politiekers in huis die werken voor de centen die ze krijgen, daar heeft de kiezer ze voor beloond.
Oud 16 juni 2009, 21:08   #84
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wij hebben Het Vlaams Nationalisme uit de verdomhoek gehaald.
Wij hebben ervoor gezorgd dat de staatshervorming bespreekbaar is.
Wij hebben ervoor gezorgd dat alle partijen het erover eens zijn dat er een staatshervorming moet komen, zowel aan Vlaamse als aan Waalse zijde.
Ik heb zo een beetje de indruk dat NVA'ers zichzelf graag op de borst slaan en nogal graag wat bezwerende formules parafraseren om zichzelf te overtuigen dat zij de allergrootste Vlaams Nationalisten zijn van België.

Mijn allerbeste Guido, door boven aangehaalde zelfheiligverklaringen gaat U geenzins de geschiedenis herschrijven hoor.

Wat de NVA, toen ze flirtte met de kiesdrempel, heeft gedaan is het volgende.
Ze heeft aan de meest Belgicistische establishmentspartij van Vlaanderen met haar naamverbinding een Vlaams alibi gegeven waarmee die dan twee verkiezingsoverwinningen op rij hebben gescoord.
Hoeveel "staatshervorming" heeft ze als beloning gekregen?
Nul, nadda, niks, noppes.
Het enige wat ze heeft verkregen is een "non".
En ondanks dat heeft de NVA die partij die haar zo had bedrogen in een regering geholpen.

En dit alles terwijl de NVA naarstig meewerkte aan het in stand houden van een antidemocratische politieke vervalsing (ten nadele van de grootste Vlaams Nationalistische formatie ooit) waar (en geloof mij vrij) ook de NVA vroeg of laat het slachtoffer van zal worden.

Citaat:
Dat mijn beste is al een behoorlijke overwinning.
Als "nul, niks noppes" een overwinning is dan mag je inderdaad fier zijn.

Citaat:
BTW, wij hebben veel te danken aan de slimste mens, mensen leerden Bart op een heel andere manier kennen, we hebben wel niet alles te danken aan de slimste mens. De Croo heeft er ook in meegespeeld, zijn partij lijdt nochtans groot verlies.
Je moet niet vragen waar de VLD zou uitkomen zonder media.
Ik durf U zelfs niet te vragen waar U haar situeert in een CS.

Citaat:
Wij hebben vooral veel te danken aan de campange van het VB?
Wij hebben vooral veel te danken aan de omkoperijen van OVLD en LDD.
Oeps?
Hebben wij iets te danken dan aan de campagne van de kleinste van de twee Vlaams Nationalistische formaties?

Citaat:
Maar bovenal hebben we veel te danken aan onze rechtlijnigheid en aan onze goede parlementairen.
Die legendarische rechtlijnigheid kennen we...zie boven...
Bourgois ging niet in een regering stappen in 2004 als...sossen?
De Wever ging niet in een regering stappen in 2004 als?...BHV?
De wever weeral niet in een regering stappen in 2007/2008 als?...BHV, dikke vis?

Citaat:
Ik heb heb met Jan Peumans verschillende markten bezocht in Limburg. De reacties van de mensen waren zeer positief tov Jan, Jan die niet deelgenomen heeft aan de slimste mens of andere tv spelletjes.
Ik heb het geluk gehad verschillende debatten met Jan te mogen bijwonen, Jan was in ieder debat de meerdere, zelfs Keulen stond met momenten met zijn mond vol tanden, bij een bepaald debat wou hij zelfs Jans humor imiteren, iets wat hem jammerlijk mislukte.
Get a room.

Citaat:
Nee mijn beste, wij hebben nu eenmaal goede politiekers in huis die werken voor de centen die ze krijgen, daar heeft de kiezer ze voor beloond.
Als de beloning van de kiezer een maatstaf is van het goede werk van de politiekers dan is het VB de tweede beste formatie?

PS: zoals ik hier reeds herhaaldelijk heb gezegd de afgelopen dagen. De NVA mag fier zijn op zijn klinkende overwinning.
De vraag rijst uiteraard wat dit nu opbrengt voor de Vlaamse zaak.

Mijn voorspelling: BDW wordt in de oppositie gedropt...en mag verder in de media voor de obligate VB-bashing terwijl het VB niet mag antwoorden.
En zo laten de pakweg 40% Vlaams Nationalisten zich weer een generatie lang verdelen en tegen elkaar uitspelen.
Dit spel gaat al vanaf de middeleeuwen...de vraag is of Vlaanderen beter verdient.
Oud 17 juni 2009, 09:02   #85
k9

Standaard

[quote=Fieseler;4176236]
Citaat:

Ik heb zo een beetje de indruk dat NVA'ers zichzelf graag op de borst slaan en nogal graag wat bezwerende formules parafraseren om zichzelf te overtuigen dat zij de allergrootste Vlaams Nationalisten zijn van België.

Mijn allerbeste Guido, door boven aangehaalde zelfheiligverklaringen gaat U geenzins de geschiedenis herschrijven hoor.

Wat de NVA, toen ze flirtte met de kiesdrempel, heeft gedaan is het volgende.
Ze heeft aan de meest Belgicistische establishmentspartij van Vlaanderen met haar naamverbinding een Vlaams alibi gegeven waarmee die dan twee verkiezingsoverwinningen op rij hebben gescoord.
Hoeveel "staatshervorming" heeft ze als beloning gekregen?
Nul, nadda, niks, noppes.
Het enige wat ze heeft verkregen is een "non".
En ondanks dat heeft de NVA die partij die haar zo had bedrogen in een regering geholpen.

Wat had de NVA dan moeten doen? Verdwijnen? Zou je natuurlijk leuk gevonden hebben.

En de NVA hielp de cd&v niet aan een regering, integendeel zelf ze kostte ze hen bijna ook jij zal de geschiedenis niet kunnen herschrijven hoor.

Citaat:
En dit alles terwijl de NVA naarstig meewerkte aan het in stand houden van een antidemocratische politieke vervalsing (ten nadele van de grootste Vlaams Nationalistische formatie ooit) waar (en geloof mij vrij) ook de NVA vroeg of laat het slachtoffer van zal worden.
Onzin, het VB zet zichzelf buiten door hun racistische uitspraken, dat is un eigen keuze.

Dat is geen politieke vervalsing, partijen met zo'n standpunten worden in zowat alle landen in de oppositie gestoken, en terrecht.

Citaat:
Als "nul, niks noppes" een overwinning is dan mag je inderdaad fier zijn.
Dan hebben ze op zijn minst evenveel als het VB bereikt: nul.

Bij de NVA is er kans dat er ten minste nog iets uitkomt bij VB zal dat altijd nul zijn.

Citaat:
Je moet niet vragen waar de VLD zou uitkomen zonder media.
Ik durf U zelfs niet te vragen waar U haar situeert in een CS.
Waarschijnlijk zouden ze dan hoger gescoort hebben wat de VLD de nek omdoet is jaren van slecht bestuur door hun kopstukken.

Citaat:
Die legendarische rechtlijnigheid kennen we...zie boven...
Bourgois ging niet in een regering stappen in 2004 als...sossen?
De Wever ging niet in een regering stappen in 2004 als?...BHV?
De wever weeral niet in een regering stappen in 2007/2008 als?...BHV, dikke vis?
Je verzint er gewoon op los 2004 BHV stond in regeerakkoord en in 2007/2008 stapten ze niet in een federale .

Je vergeet trouwens al dat de vlaamse partijen voor een splitsing gestemd hebben in 2007

Citaat:
PS: zoals ik hier reeds herhaaldelijk heb gezegd de afgelopen dagen. De NVA mag fier zijn op zijn klinkende overwinning.
De vraag rijst uiteraard wat dit nu opbrengt voor de Vlaamse zaak.
Grappig dat je je dat afvraagt, wat heeft 20 jaar stemmen op het VB de vlaamse zaak opgebracht? Niks, integendeel zelfs voor velen staat vlaams nationalisme nog steeds gelijk aan racisme, dank u wel VB.

Citaat:
Mijn voorspelling: BDW wordt in de oppositie gedropt...en mag verder in de media voor de obligate VB-bashing terwijl het VB niet mag antwoorden.
En zo laten de pakweg 40% Vlaams Nationalisten zich weer een generatie lang verdelen en tegen elkaar uitspelen.
Dit spel gaat al vanaf de middeleeuwen...de vraag is of Vlaanderen beter verdient.
En weeral verzin je er op los, het VB is meer in de debatten aanwezig geweest dan de NVA, wat is dat toch met die slachtofferrol van VB'ers?

En het is het racistische discours van sommige in het VB die deze verdeeld niet de media, die hoeven amper iets te doen, dat moet eerst gedumpt worden voor er kan gesproken worden.

Maar ja, dat is moeilijk en zal stemmen kosten in de partij, en dan worden al die idealen overboord gezet en gaat men voor de poen.

k9 is offline  
Oud 17 juni 2009, 10:01   #86
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Maar het VB moét wel racistisch zijn om te blijven bestaan.
Het is evenwel helemaal niet het noodzakelijk element om migratieproblematiek aan te kaarten en als thema uit te spelen. In andere landen halen rechtse partijen massa's stemmen en regeringspostjes zonder racistisch te worden. Maar in Vlaanderen zijn er LDD en N-VA en daar moet het VB zich blijven tegen afzetten om stemmen te behouden. Pocket van Mohamed toestanden zijn daar een voorbeeld van. Met die "pocket" zei men eigenlijk : wij zijn de keiharde kern, nog steeds, wij zijn rechts.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 juni 2009 om 10:02.
Steben is offline  
Oud 17 juni 2009, 10:55   #87
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

partijen zitten in een oligopolie. Wat de één wint, komt van de concurrentie.

Als het VB op twee verkiezingen van 24 naar 15% gaat, terwijl andere rechtse partijen een omgekeerde beweging maken heeft dat zowel met endogene als exogene factoren te maken.

N-VA heeft credibiliteit, alvast in de perceptie zoals dat dan heet. Niet enkel, maar voornamelijk door De Wever. Je kan het met hem oneens zijn, maar w�*t hij zegt is wel logisch consistent, beredeneerd en klinkt minstens niet gek. Eén van de grootste problemen voor NVA is overigens niet op zijn Vlaams thema, maar wèl op zijn ethische en socio-economische as. Ik stel vast dat het NVA-kader danig politiek-correcte progressivo's bevat, in schril contrast met het electoraat in Vlaanderen in het algemeen, het nieuw-gewonnen electoraat in het bijzonder, en nog specifieker, het electoraat dat men nog kan bereiken. Daar liggen mogelijkheden voor de concurrentie van NVA. Maar eerst moeten die wat aan geloofwaardigheid winnen. LDD heeft een gebrek aan sérieux, VB aan perspectieven.

Laatst gewijzigd door TVDD : 17 juni 2009 om 10:57.
TVDD is offline  
Oud 17 juni 2009, 11:06   #88
Fieseler

Standaard

[quote][quote=k9;4176999]
Citaat:

Wat had de NVA dan moeten doen? Verdwijnen? Zou je natuurlijk leuk gevonden hebben.
Ik ben blij te horen dat U mij op dit punt gelijk geeft.

Citaat:
En de NVA hielp de cd&v niet aan een regering, integendeel zelf ze kostte ze hen bijna ook jij zal de geschiedenis niet kunnen herschrijven hoor.
Of U liegt of U vergist zich.
Het enige wat de NVA uit pure schaamte heeft gedaan is strootjetrek om diegene aan te duiden die mocht tegenstemmen.

Citaat:
Onzin, het VB zet zichzelf buiten door hun racistische uitspraken, dat is un eigen keuze.
Gelukkig geeft U mij ook op dit punt gelijk.
Enkel het alibi van de NVA om mee te spelen is wat dunnetjes...vindt U niet?...Of heeft U ook opmerkingen over de doortastendheid waarmee de anti-VB organisatie (ook CGKR genoemd) haar werk (niet) doet?

Citaat:
Dat is geen politieke vervalsing, partijen met zo'n standpunten worden in zowat alle landen in de oppositie gestoken, en terrecht.
CS heeft niets met oppositie of regeringsdeelname te maken mijn beste.
Is het uit schaamte dat U zich achter deze alibi-interpretatie wegsteekt?
Heeft U misschien één (=1) verkiezingsreklame van het VB in onze dagbladen gezien?
Ontkent U het bestaan en het effect van een cordon mediatique?

Citaat:
Dan hebben ze op zijn minst evenveel als het VB bereikt: nul.
Is dit de negenproef waarmee U mijn volledige punt onderschrijft?

Citaat:
Bij de NVA is er kans dat er ten minste nog iets uitkomt .
Tja...zij hebben reeds op het veld gestaan (dixit BDW)...maar wegens "geen bal geraakt" vervangen...

Let op: Als Niveaan zou ik mij daardoor niet laten ontmoedigen. Doorvechten is de boodschap.

Citaat:
bij VB zal dat altijd nul zijn
Als er nu iets is wat ik de NVA kwalijk neem dan is dat het feit dat ze enerzijds jubelend feest vieren omdat het VB als Vlaams Nationalistische familie niks heeft bereikt en anderzijds aktief meewerken aan het anti-democratische systeem om net dat te bereiken.

Citaat:
Waarschijnlijk zouden ze dan hoger gescoort hebben wat de VLD de nek omdoet is jaren van slecht bestuur door hun kopstukken.
Yep

Citaat:
Je verzint er gewoon op los 2004 BHV stond in regeerakkoord en in 2007/2008 stapten ze niet in een federale .

Je vergeet trouwens al dat de vlaamse partijen voor een splitsing gestemd hebben in 2007
Ben blij dat U mij ook hier gelijk geeft.
"Het stond erin" en "we hebben ervoor gestemd" is inderdaad iets heel anders dan "ik stap niet in een regering als BHV niet is gesplitst" of erger nog "als de sossen in de regering zitten".

Citaat:
Grappig dat je je dat afvraagt, wat heeft 20 jaar stemmen op het VB de vlaamse zaak opgebracht? Niks, integendeel zelfs voor velen staat vlaams nationalisme nog steeds gelijk aan racisme, dank u wel VB.
Zie boven.
Vooral dank zij BDW en zijn accolieten...
Verhofstadt mag blij zijn zulke brave idioten aan zijn zijde te hebben gehad.

Citaat:
En weeral verzin je er op los, het VB is meer in de debatten aanwezig geweest dan de NVA, wat is dat toch met die slachtofferrol van VB'ers?
De Joden hebben toch eten gehad...wat is dat nu toch van die Holocaust...
Oud 17 juni 2009, 11:11   #89
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
.

Als Valkeniers niet was ingegaan op de uitnodiging van Peeters zou dit zeer onbeleefd zijn, terdege daar we weten dat het Vlaams nationalisme (zoals nog uitvoerig beschreven door Maddens) zeer sterk in de lift zit. We mogen er dus vanuit gaan dat er zich in de toekomst, zeker aangezien de werkbare procentuele reductie, kansen gaan komen om onze partij effectief beleidsverantwoordelijkheid te geven.

Ons doel, de Vlaamse onafhankelijkheid komt immers ook met rasse schreden dichterbij. Er is werk aan de winkel en we moeten ervoor gaan.
Maar zelfs in een onafhankelijk Vlaanderen zie ik niet in hoe de andere Vlaamse partijen samen met het huidige VB zouden kunnen regeren. Dit zou Vlaanderen toch nooit aan de buitenwereld kunnen verkopen zonder grote economische schade op te lopen.
speurneus is offline  
Oud 17 juni 2009, 12:13   #90
k9

Standaard

Citaat:

Ik ben blij te horen dat U mij op dit punt gelijk geeft.
Doe ik helemaal niet, maar dit zijn subjectieve zaken dus gelijk wat ik zeg maakt weinig uit je zal het toch altijd anders zien.

maar je beantwoord niet mijn vraag wat had men moeten doen?

Citaat:
Of U liegt of U vergist zich.
Het enige wat de NVA uit pure schaamte heeft gedaan is strootjetrek om diegene aan te duiden die mocht tegenstemmen.
Je verzint dit gewoon , elkeen die de actualiteit volgde weet dit, dus waarom probeer je zelfs zoiets dom?

Citaat:
Gelukkig geeft U mij ook op dit punt gelijk.
Enkel het alibi van de NVA om mee te spelen is wat dunnetjes...vindt U niet?...Of heeft U ook opmerkingen over de doortastendheid waarmee de anti-VB organisatie (ook CGKR genoemd) haar werk (niet) doet?
Nogmaals ik geef je niet gelijk. Of zeg je ook dat het VB voor zijn eigen CS zorgt?

Alibi dunnetjes? Helemaal niet, NVA heeft daar 100% gelijk, het doel heiligt de middelen niet. Zelfs de standpunten over vlaanderen zelf verspillen drastisch, iets wat blijkbaar de meeste VB'ers die zo'n commentaren maken zelfs niet beseffen.

Als over het CGKR : zulke uitspraken zoalsvan de winter en annemans zijn onjuist , denigreerend en dus racistisch en voor mij mogen die daar idd door aangepakt worden.

Citaat:
CS heeft niets met oppositie of regeringsdeelname te maken mijn beste.
Is het uit schaamte dat U zich achter deze alibi-interpretatie wegsteekt?
Heeft U misschien één (=1) verkiezingsreklame van het VB in onze dagbladen gezien?
Schaamte? waarom zou ik beschaamd zijn wat groen en de traditionele partijen ooit ingesteld hebben?

Wat ik gewoon zeg is dat wat VB'ers altijd anderen verwijten dat ze nergens opgenomen worden in regeringen doodnormaal is in de meeste landen. Daar zijn ze enkel niet zo dom om het een naam te geven.

Citaat:
Ontkent U het bestaan en het effect van een cordon mediatique?
Dat is grotendeels weg ja . beste voorbeeld is vrijdag vrt vlak voor de verkiezingen: 3 traditionele onder elkaar met VB als enige oppositie. Al de rest (nva, groen, lsp en ldd) kregen welgeteld een have minuut op een uitzending van 45minuten. Ik denk dat de winter het meest van al aan het woord was. Welke CM dus?

Citaat:
Is dit de negenproef waarmee U mijn volledige punt onderschrijft?
Neen dat is gewoon jouw logica.

Citaat:
Tja...zij hebben reeds op het veld gestaan (dixit BDW)...maar wegens "geen bal geraakt" vervangen...

Let op: Als Niveaan zou ik mij daardoor niet laten ontmoedigen. Doorvechten is de boodschap.
Je antwoord slaat op niks, er zijn nu nieuwe onderhandelingen dus een nieuwe kans, met het VB was die 100% daar zeker niet.

Citaat:
Als er nu iets is wat ik de NVA kwalijk neem dan is dat het feit dat ze enerzijds jubelend feest vieren omdat het VB als Vlaams Nationalistische familie niks heeft bereikt en anderzijds aktief meewerken aan het anti-democratische systeem om net dat te bereiken.
jubelend feest vieren? Onzin ik (en ik denk de NVA ook) merken gewoon op dat met het VB er nooit iets zal komen, simpelweg omdat daar vlaams nationalisme en hun migrantenpunten aan elkaar gekoppeld zijn, hoor maar eens in deze campagne voor vlaamse verkiezingen (terwijl dit volledig federaal is) de helft vand e tijd zitten ze daarover te leuteren.

NVA jubeld dus niet maar treurt dat zolang zoveel stemmen nutteloos zijn geweest.

Als over anti-democratisch : onzin, zoals ik al zei (en je duidelijk niet snapte) oppositie en meerderheid zijn doodnormaal , zie de MR maar eens .

Citaat:
Ben blij dat U mij ook hier gelijk geeft.
"Het stond erin" en "we hebben ervoor gestemd" is inderdaad iets heel anders dan "ik stap niet in een regering als BHV niet is gesplitst" of erger nog "als de sossen in de regering zitten".
Je moet echt eens leren begrijpen lezen: 2004 BHV stond in regeerakkoord en in 2007/2008 stapten ze niet in een federale niet in een regering stappen dateert van na 2004 , die uitspraak over spa nooit gehoord, kan je eens een bron geven?

Citaat:
Zie boven.
Vooral dank zij BDW en zijn accolieten...
Verhofstadt mag blij zijn zulke brave idioten aan zijn zijde te hebben gehad.
Dat slaat (weeral) nergens op BDW was nog een nobele onbekende voor het VB al aan zijn racistisch discours bezig was

wat heeft 20 jaar stemmen op het VB de vlaamse zaak opgebracht? Niks, integendeel zelfs voor velen staat vlaams nationalisme nog steeds gelijk aan racisme, dank u wel VB.

Citaat:
De Joden hebben toch eten gehad...wat is dat nu toch van die Holocaust...
Dus jij ontkent dat de laatste maanden het VB volop in de debatten aanwezig was?

k9 is offline  
Oud 17 juni 2009, 14:48   #91
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik snap deze draad niet.

Het VB heeft de pandoering van de eeuw gekregen en nu hebben gaan ze een historische kans uit de weg ?
Henri1 is offline  
Oud 17 juni 2009, 14:50   #92
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik snap deze draad niet.

Het VB heeft de pandoering van de eeuw gekregen en nu hebben gaan ze een historische kans uit de weg ?
Het is het perfecte excuus om de partij te "saneren" racisten zoals annemans en de winter buiten gooien en eindelijk eens een partij te worden waarmee men kan onderhandelen.

k9 is offline  
Oud 17 juni 2009, 14:51   #93
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Doe ik helemaal niet, maar dit zijn subjectieve zaken dus gelijk wat ik zeg maakt weinig uit je zal het toch altijd anders zien.
maar je beantwoord niet mijn vraag wat had men moeten doen?
Je verzint dit gewoon , elkeen die de actualiteit volgde weet dit, dus waarom probeer je zelfs zoiets dom?
Nogmaals ik geef je niet gelijk. Of zeg je ook dat het VB voor zijn eigen CS zorgt?
Alibi dunnetjes? Helemaal niet, NVA heeft daar 100% gelijk, het doel heiligt de middelen niet. Zelfs de standpunten over vlaanderen zelf verspillen drastisch, iets wat blijkbaar de meeste VB'ers die zo'n commentaren maken zelfs niet beseffen.
Als over het CGKR : zulke uitspraken zoalsvan de winter en annemans zijn onjuist , denigreerend en dus racistisch en voor mij mogen die daar idd door aangepakt worden.
Schaamte? waarom zou ik beschaamd zijn wat groen en de traditionele partijen ooit ingesteld hebben?
Wat ik gewoon zeg is dat wat VB'ers altijd anderen verwijten dat ze nergens opgenomen worden in regeringen doodnormaal is in de meeste landen. Daar zijn ze enkel niet zo dom om het een naam te geven.
Dat is grotendeels weg ja . beste voorbeeld is vrijdag vrt vlak voor de verkiezingen: 3 traditionele onder elkaar met VB als enige oppositie. Al de rest (nva, groen, lsp en ldd) kregen welgeteld een have minuut op een uitzending van 45minuten. Ik denk dat de winter het meest van al aan het woord was. Welke CM dus?
Neen dat is gewoon jouw logica.
Je antwoord slaat op niks, er zijn nu nieuwe onderhandelingen dus een nieuwe kans, met het VB was die 100% daar zeker niet.
jubelend feest vieren? Onzin ik (en ik denk de NVA ook) merken gewoon op dat met het VB er nooit iets zal komen, simpelweg omdat daar vlaams nationalisme en hun migrantenpunten aan elkaar gekoppeld zijn, hoor maar eens in deze campagne voor vlaamse verkiezingen (terwijl dit volledig federaal is) de helft vand e tijd zitten ze daarover te leuteren.
NVA jubeld dus niet maar treurt dat zolang zoveel stemmen nutteloos zijn geweest.
Als over anti-democratisch : onzin, zoals ik al zei (en je duidelijk niet snapte) oppositie en meerderheid zijn doodnormaal , zie de MR maar eens .
Je moet echt eens leren begrijpen lezen: 2004 BHV stond in regeerakkoord en in 2007/2008 stapten ze niet in een federale niet in een regering stappen dateert van na 2004 , die uitspraak over spa nooit gehoord, kan je eens een bron geven?
Dat slaat (weeral) nergens op BDW was nog een nobele onbekende voor het VB al aan zijn racistisch discours bezig was
wat heeft 20 jaar stemmen op het VB de vlaamse zaak opgebracht? Niks, integendeel zelfs voor velen staat vlaams nationalisme nog steeds gelijk aan racisme, dank u wel VB.
Dus jij ontkent dat de laatste maanden het VB volop in de debatten aanwezig was?
Dus:
U ontkent:
A/ het bestaan (en dus ook het ondemocratische karakter) van het Cordon Mediatique
B/ het feit dat de NVA Verhofstadt III (strootjetrek voor één lid dat mocht tegenstemmen) en aftredende regionale regering heeft aan de macht gestemd
C/ de verklaringen van Bourgois + De Wever voor de regeringsvorming van 2004
D/ Het bestaan/werking van het CGKR (want U noemt het VB nog steeds racistisch)

Ik ben voorstander van vrije meningsuiting.
Bijgevolg vind ik dat U volstrekt het recht heeft om de anti-Vlaamse mantra's van links over te nemen en ze nog wat aan te vullen.
U zal daar heel zeker het Vlaams Nationalisme mee verzwakken en alzo als nuttige idioten meewerken aan de anti-Vlaamse strijd van het establishment. Of U daar uw partij mee versterkt is natuurlijk een ander paar mouwen.
Anderzijds begrijp ik natuurlijk ook dat de NVA nog een rekening heeft af te lossen aan het woestijnvis-establishment voor bewezen diensten maar alla.

Desalnietemin blijf ik de opgang van de NVA een goede zaak voor Vlaanderen vinden.
Ook al bijten ze (voorlopig?) meer naar hun eigen volk dan naar hun vijanden.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 juni 2009 om 14:52.
Fieseler is offline  
Oud 17 juni 2009, 15:01   #94
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik snap deze draad niet.
Ik denk dat dat bij U meer voorkomt...

Citaat:
Pandoering zegt U?
Amaai nog ni....
Maar je moet niet vragen welk een formidabele grote volkspartij het VB wel niet is dat ze na zulk een pandoering nog de tweede grootste partij zijn gebleven.

Nog iets:...als je de historisch slechte uitslag van de zuilpartijen vergelijkt (de grote overwinnaar CD&V inbegrepen) komt het VB er eigenlijk nog geweldig goed vanaf vind ik.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 juni 2009 om 15:03.
Fieseler is offline  
Oud 17 juni 2009, 15:05   #95
Steben

Standaard

Citaat:
Wie enkel de vertegenwoordigers van 15.3% van de stemmen ziet als "eigen volk", is geen vlaams-nationalist. Ik wist niet dat VBionalisme bestond.

natio = volk = zelfs groen!
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 17 juni 2009, 15:07   #96
k9

Standaard

Citaat:
Dus:
U ontkent:
A/ het bestaan (en dus ook het ondemocratische karakter) van het Cordon Mediatique
Ik zeg dat dit amper nog bestaat, zeker bij de massamedia.

Grappig trouwens dat je mijn voorbeelden (als bewijs) gewoonweg negeert. Waarom zou de vrt de winter het meeste spreektijd geven?

Citaat:
B/ het feit dat de NVA Verhofstadt III (strootjetrek voor één lid dat mocht tegenstemmen) en aftredende regionale regering heeft aan de macht gestemd
Wat al iets heel anders is dan wat je hierboven zegt, je beweerde cd&v aan de macht en dat ontken ik.

Citaat:
C/ de verklaringen van Bourgois + De Wever voor de regeringsvorming van 2004
Bourgeois : bron(zoals ik al vroeg en je weeral negeerde)

BHV stond in regeerakkoord en in 2007/2008 stapten ze niet in een federale niet in een regering stappen dateert van na 2004

Citaat:
D/ Het bestaan/werking van het CGKR (want U noemt het VB nog steeds racistisch)
Ik zeg dat bepaalde uitspraken van bepaalde VB toplui idd racistisch zijn.

Citaat:
Ik ben voorstander van vrije meningsuiting.
Dat is iets compleet anders , zijn die uitspraken racistisch of niet?

Je weet wel, pocket van mohamed, alle migranten als "primitief" en een "last"

Citaat:
Bijgevolg vind ik dat U volstrekt het recht heeft om de anti-Vlaamse mantra's van links over te nemen en ze nog wat aan te vullen.
U zal daar heel zeker het Vlaams Nationalisme mee verzwakken en alzo als nuttige idioten meewerken aan de anti-Vlaamse strijd van het establishment. Of U daar uw partij mee versterkt is natuurlijk een ander paar mouwen.
Anderzijds begrijp ik natuurlijk ook dat de NVA nog een rekening heeft af te lossen aan het woestijnvis-establishment voor bewezen diensten maar alla.
Ach de slachtofferrol, hoe leuk is die toch he?

Citaat:
Desalnietemin blijf ik de opgang van de NVA een goede zaak voor Vlaanderen vinden.
De VB stemmer is niet "het eigen volk" pas als die partij zich zuivert zal ik die zo beschouwen.

k9 is offline  
Oud 17 juni 2009, 15:08   #97
Steben

Standaard

Citaat:
Pandoering zegt U?
Amaai nog ni....
Maar je moet niet vragen welk een formidabele grote volkspartij het VB wel niet is dat ze na zulk een pandoering nog de tweede grootste partij zijn gebleven.
vernsippering...
Met 15.3% en VLD op gelijke hoogte en SPa er vlak achter en slechts een tweetal % verwijderd van N-VA, spreek ik niet van een grote volkspartij die als tweede de rest doet verdwijnen. Neen hoor. U spreekt in 2004 - termen.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 juni 2009 om 15:08.
Steben is offline  
Oud 17 juni 2009, 15:09   #98
Fieseler

Standaard

Citaat:
Het is het perfecte excuus om de partij te "saneren" racisten zoals annemans en de winter buiten gooien en eindelijk eens een partij te worden waarmee men kan onderhandelen.
Ik hoop dat U op de hoogte bent van het feit dat men U ten zuiden van de taalgrens (hier 5km in vogelvlucht) als NVA'er ook als fascist, racist en nazi op een boot zou willen zetten en U in het midden van de zee wil laten zinken?
Mag ik U vanaf nu (nu U andermaal dit woord verder heeft uitgehold) dan ook racist noemen?
Ik hoop dat U weet dat de NVA en de VB uit dezelfde wortels zijn gegroeid?
Ik hoop ook dat U weet dat er nu al journalistieke messen worden geslepen om jullie hier publiekelijk aan te herinneren?
Oud 17 juni 2009, 15:13   #99
Steben

Standaard

Citaat:
De VB stemmer is niet "het eigen volk" pas als die partij zich zuivert zal ik die zo beschouwen.
Het probleem zit hem in het feit - zoals ik al zei - dat een nationalist per definitie opkomt voor de rechten van het eigen volk en niet voor de eigen definitie van dat volk. Als je de op anderen gaat beginnen schieten als bestonden er maar 1 000 000 "echte" Vlamingen en al de rest zijn "nuttelozen" "smeerlappen" "linkse ratten" enz... ben je geen vlaams-nationalist niet meer. Er is een verschil tussen opvattingsverschil en racisme jegens het eigen volk. N-VA is in dat opzicht vlaams-nationalistisch, het VB radicaal rechts-nationalistisch.
Vb is racistisch juist omdat ze zelfs tegen "eigen Vlamingen" discriminerend en schofferend zijn. CKGR heeft de macht om een ban uit te spreken, het VB niet. Maar de rollen zouden omgekeerd kunnen zijn.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 juni 2009 om 15:15.
Steben is offline  
Oud 17 juni 2009, 15:16   #100
Steben

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat U op de hoogte bent van het feit dat men U ten zuiden van de taalgrens (hier 5km in vogelvlucht) als NVA'er ook als fascist, racist en nazi op een boot zou willen zetten en U in het midden van de zee wil laten zinken?
Mag ik U vanaf nu (nu U andermaal dit woord verder heeft uitgehold) dan ook racist noemen?
Ik hoop dat U weet dat de NVA en de VB uit dezelfde wortels zijn gegroeid?
Ik hoop ook dat U weet dat er nu al journalistieke messen worden geslepen om jullie hier publiekelijk aan te herinneren?
Ik hoop dat je ook gaat beseffen dat die messen al gestoken hebben sinds 2001. Daarenboven heeft het VB meegestemd met de messen door de kiesdrempel goed te keuren.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 juni 2009 om 15:17.
Steben is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be