Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2009, 15:18   #81
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Mevrouw tolereert geen persoonlijke beledigingen, zunne.

Enfin, ik begrijp ook waarom jouw ventje het is afgebold.
En daarom gaat u zelf de persoonlijke toer op natuurlijk...

Ik ben blij dat er nog altijd vrijgevochten en sterke vrouwen als Circe zijn, die zich niet de kaas van het brood laten eten, en die zeker niet dociel en onderdanig aan bijvoorbeeld de islam zijn.

En dat is nu net het probleem met veel (vrouwelijke) aanhangers van de islam. Onderdanigheid en onderwerping aan ene allah (en voor de vrouwen ook aan de echtgenoot) wordt er al vanaf kindsbeen ingestampt.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 15:34   #82
anoniempje
Gouverneur

anoniempje's schermafbeelding

Standaard

Gearrangeerd of geforceerd, feit blijft dat twee families (lees: vaders) twee mensen bijeenbrengen die elkaar anders nooit ontmoet zouden hebben.

Bij geforceerd is er sprake van dwang. Bij gearrangeerd is er geen sprake van dwang. Hemelsbreed verschil. So what als ze elkaar anders niet zouden hebben ontmoet?

Juist, en daarom hoeven er dus niet nog meer Nederlandsonkundigen te worden geïmporteerd die o.a. door hun enorme taalachterstand nooit of te nimmer aan werk zullen geraken, en derhalve nooit of te nimmer zullen bijdragen aan de samenleving, maar die integendeel altijd aangewezen zullen zijn op een 'oetkierink'. Een oetkierink waar zij nooit iets voor hebben moeten doen. Behalve dan het ondertekenen van het trouwbriefke natuurlijk

Ah, dus dan ben je ook tegen de verplichte inburgeringsklassen?
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 15:55   #83
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Bij geforceerd is er sprake van dwang. Bij gearrangeerd is er geen sprake van dwang. Hemelsbreed verschil. So what als ze elkaar anders niet zouden hebben ontmoet?
Maar al te vaak is er wel sprake van dwang, maar dit terzijde. Het gaat er over wat de voogd van met name de vrouw doet. Hij laat haar niet zelf een partner vinden. vandaar dan ook dat ik schreef (en waar u voor het gemak maar alvast aan voorbijgegaan bent):

Lijkt wel wat op de democratische verkiezingen in een land als, pak hem beet, Noord-Korea. Daar heeft men ook de keuze uit één persoon en één partij. Of beter nog, het lijkt eigenlijk nog veel meer op twee boeren, waarvan de ene een beer heeft en de ander een zeug, waarbij voor de beer en de zeug een leuke aparte ruimte ergens gereserveerd wordt opdat de beer de zeug kan bestijgen en haar akker ploegen zoals dat zo plastisch in de koran beschreven staat.

Citaat:
Ah, dus dan ben je ook tegen de verplichte inburgeringsklassen?
Ik ben tegen elke import van nog meer kansarme goudzoekers die ons hier komen 'verrijken' met hun middeleeuwse derde wereldculturen. Komen die niet meer, zijn er ook geen verplichte inburgeringsklassen meer nodig.

Trouwen met zo iemand? Prima, ik zal uw (on)geluk niet in de weg gaan staan. Maar wel in het land van herkomst van de partner gaan wonen, alwaar u die fijne middeleeuwse derde wereldculturen en -geloven naar hartelust kunt gaan beleven.
Oud 15 juni 2009, 15:59   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

tsss... tsss..... niet voor uw toer spreken zonder dat ge er iets van weet. Staat zo ridicuul.
Als onafhankelijke westerse vrouw moet je namelijk niet wachten tot je verstoten wordt zie je.

Bemerk de lichte nuance die sommigen in dit draadje maar niet lijken te willen snappen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 16:01.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 16:01   #85
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Maar al te vaak is er wel sprake van dwang, maar dit terzijde.

Daarom wordt het geforceerd genoemd.

Het gaat er over wat de voogd van met name de vrouw doet. Hij laat haar niet zelf een partner vinden.

Als zij het daarmee niet eens is, kan zij besluiten om niet te trouwen met die man. Als ze dat besluit niet kan of mag nemen, spreken we van geforceerde huwelijken. Is dat nu zo moeilijk?

Ik ben tegen elke import van nog meer kansarme goudzoekers die ons hier komen 'verrijken' met hun middeleeuwse derde wereldculturen. Komen die niet meer, zijn er ook geen verplichte inburgeringsklassen meer nodig.

Ah zo.

Trouwen met zo iemand? Prima, ik zal uw (on)geluk niet in de weg gaan staan. Maar wel in het land van herkomst van de partner gaan wonen, alwaar u die fijne middeleeuwse derde wereldculturen en -geloven naar hartelust kunt gaan beleven.

Ik heb me altijd afgevraagd waarom de Westerse cultuur als DE beschaafde cultuur wordt gezien, en bv Oosterse en Arabische culturen als Middeleeuwse derderangsculturen. Of wordt die beschaving achterwege gelaten als men hier komt posten?
Oud 15 juni 2009, 16:03   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me altijd afgevraagd waarom de Westerse cultuur als DE beschaafde cultuur wordt gezien, en bv Oosterse en Arabische culturen als Middeleeuwse derderangsculturen. Of wordt die beschaving achterwege gelaten als men hier komt posten?
misschien omdat we het hier ondertussen al zo beu zijn om als uit te buiten gebied te worden beschouwd?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 juni 2009, 16:05   #87
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
misschien omdat we het hier ondertussen al zo beu zijn om als uit te buiten gebied te worden beschouwd?
Uit te buiten gebied? Dan zijn de Afrikaanse kolonies het toppunt van beschaving zeker.
Oud 15 juni 2009, 16:08   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit te buiten gebied? Dan zijn de Afrikaanse kolonies het toppunt van beschaving zeker.
jamaar wat is het nu?

Oud 15 juni 2009, 16:19   #89
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
jamaar wat is het nu?
Vertel jij dat maar. Ik ben de onbeschaafde vanuit de Middeleeuwen, remember?
Oud 15 juni 2009, 16:22   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel jij dat maar. Ik ben de onbeschaafde vanuit de Middeleeuwen, remember?
ik ging ervan uit dat jij vond dat we hier vol beschaving constant moeten staan popelen van jolijt omdat de onbeschaafden in de gaten kregen dat ze beter naar hier aan de vetpotten konden gaan zitten toch?

Wel, ik zeg dat we dit ondertussen ferm beu zijn en dat we beschaafd of niet, liever ZELF aan onze vetpotten zitten.

Oud 15 juni 2009, 16:28   #91
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik ging ervan uit dat jij vond dat we hier vol beschaving constant moeten staan popelen van jolijt omdat de onbeschaafden in de gaten kregen dat ze beter naar hier aan de vetpotten konden gaan zitten toch?

Wel, ik zeg dat we dit ondertussen ferm beu zijn en dat we beschaafd of niet, liever ZELF aan onze vetpotten zitten.
Nee, hoor. Ik ging ervan uit dat iemand die een cultuur van buitenaf zo durft te beledigen (Middeleeuws, derde wereld (Marokko is niet derde wereld), etc), er vaak van uit gaat dat zijn eigen cultuur überbeschaafd is. En als dan iemand van die überbeschaafde cultuur hier zijn superieuriteit komt uiten op een marginale manier, zonder meer, vind ik het eigenlijk wel ironisch.

En jou zie ik hetzelfde doen. Wat maakt hen onbeschaafd, en jou beschaafd? Of ben je in werkelijkheid volledig anders dan je hier doet uitschijnen?

Laatst gewijzigd door anoniempje : 15 juni 2009 om 16:29.
Oud 15 juni 2009, 16:33   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, hoor. Ik ging ervan uit dat iemand die een cultuur van buitenaf zo durft te beledigen (Middeleeuws, derde wereld (Marokko is niet derde wereld), etc), er vaak van uit gaat dat zijn eigen cultuur überbeschaafd is. En als dan iemand van die überbeschaafde cultuur hier zijn superieuriteit komt uiten op een marginale manier, zonder meer, vind ik het eigenlijk wel ironisch.

En jou zie ik hetzelfde doen. Wat maakt hen onbeschaafd, en jou beschaafd? Of ben je in werkelijkheid volledig anders dan je hier doet uitschijnen?
ho, maar ik wil je gerust gelijk geven hoor, en de VROEGERE hoogstaande marokkaanse cultuur in eer herstellen (volg ook eens de link in mijn onderschrift).

Vraag blijft dan toch nog steeds: waarom gaan ze GINDS hun hoogstaande cultuur dan niet beleven in zo'n gearrangeerd huwelijk? Waarom moeten ze steeds hier de lege kassen verder komen leeghalen? In Nederlandse steden zijn ZESTIG PROCENT van de Marokkaanse mannen uitkeringstrekkers! En haal ze maar verder binnen hoor! Wat zou je nu willen dat de schamele Rotterdammers die overblijven nog zeggen? Wat denk je dat de Nederlanders denken als ze even een uitstapje willen maken naar "hun" Amsterdamse hoofdstad????

http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=8632
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leon de Winter
Fleur Jurgens is een opmerkelijk goede waarneemster, die niet bang is duidelijk en onomwonden te laten zien hoe kritiek het probleem van de Marokkaanse immigranten in Nederland is.

Hier een citaat uit een van haar artikelen: ”Zeven van de tien jonge Marokkanen verlaten de school zonder een bruikbaar diploma; veertig procent van de jonge Marokkanen is werkloos; één op de tien is bij de politie bekend met tenminste één strafbare handeling; Bijna één op de drie gevangenen in een jeugdgevangenis is van Marokkaanse herkomst. Het aantal daders onder de Marokkaanse immigranten van de tweede generatie is groter dan bij alle andere etnische minderheden in Nederland en tweemaal zo groot als bij de eerste generatie geïmmigreerde Marokkanen. Bovengemiddeld veel Marokkanen behoren tot de harde kern van de jeugdige veelplegers.

Deze jongens groeien op in bedenkelijke milieus, waarin het aanspraak maken op sociale bijstand heel gebruikelijk en een baan een uitzondering is. Van de Marokkaanse mannen in Nederland krijgt 60% sociale bijstand, de helft van hen wegens arbeidsongeschiktheid. In Amsterdam leeft iedere vierde Marokkaanse familie van de bijstand. De helft van de Marokkaanse jongeren in Amsterdam groeit op in armoede.”

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2009 om 16:40.
Oud 15 juni 2009, 16:35   #93
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ho, maar ik wil je gerust gelijk geven hoor, en de VROEGERE hoogstaande marokkaanse cultuur in eer herstellen (volg ook eens de link in mijn onderschrift).

Vraag blijft dan toch nog steeds: waarom gaan ze GINDS hun hoogstaande cultuur dan niet beleven in zo'n gearrangeerd huwelijk? Waarom moeten ze steeds hier de lege kassen verder komen leeghalen? In Nederlandse steden zijn ZESTIG PROCENT van de allochtonen uitkeringstrekkers! En haal ze maar verder binnen hoor! Wat zou je nu willen dat de schamele Rotterdammers die overblijven nog zeggen? Wat denk je dat de Nederlanders denken als ze even een uitstapje willen maken naar "hun" Amsterdamse hoofdstad????
Dus jij denkt dat ze hier komen om jouw beschaving op te pikken?

En zou je toch kunnen antwoorden, wat maakt hen onbeschaafd?
Oud 15 juni 2009, 16:40   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij denkt dat ze hier komen om jouw beschaving op te pikken?

En zou je toch kunnen antwoorden, wat maakt hen onbeschaafd?
ik zou het niet weten? Gebrek aan intellect misschien?

Oud 15 juni 2009, 16:59   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, mijn ex is het afgebold omdat ze het beu was om de kinderen op de eerste plaats te moeten laten komen.
Zij wilde een eigen leven hebben en haar pleziertjes kunnen laten voorgaan op de opvoeding en verantwoordelijkheid van een ouder tegenover zijn/haar kinderen.

Mijn ex moest trouwens bijna niets doen in het huishouden, want dat deden mijn oudste dochter en ik, daar ik zelf thuis werkten en zij een eigen inkomen wilde verdienen buitenshuis.
Ze is daarna binnen op café gaan met haar eigen inkomen en met andere mannen beginnen lopen. Terwijl ik weigerde om mijn kids( toen was de oudste amper 12 jaar) 's nachts alleen te laten om mee op café te gaan zitten met haar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik begin precies te snappen waarom Jantje zijn vrouw het afgebold is.
Denk niet dat jij als moeder met de nodige verantwoordelijkheden daar ook maar iets van begrijpt en het kunt aanvaarden dat een moeder haar kinderen van 8, 10, 12 en 14 jaar zomaar in de steek laat voor een man met wat meer geld en mooie praatjes.

Ze heeft er trouwens maar een kleine 2maanden mee samengewoond, voor ze klinkende ruzie hadden en na een jaar heeft hij haar letterlijk buiten gezet.

Je maakt hier dus een opmerking die ik zeer persoonlijk opneem en die mij en mijn kinderen zeer pijnlijk overkomt, over zaken waarvan je totaal niet op de hoogte bent en zonder ook maar één van de betrokkenen te kennen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 17:09   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Loop eens door een straat in Mohammedanië en dan door een straat in een christelijk of Joods land. Mag ik er even op wijzen dat het me niet zou verbazen dat je geen verschil ziet in de positie van de vrouw zoals die al uit het straatbeeld blijkt?

OK, jongen, ik wens je toe dat je er eens grondig in verzeild raakt, in zo'n "net-zoals-bij-ons"-situatie. Ik heb lang genoeg "net zoals bij ons" geleefd en ik zal het niet meer overdoen. De hoofdreden was de positie van de vrouw in die landen, die voor de man uiteindelijk ook geen pretje is. En als jij denkt dat de vrouwen het ooit zo slecht hebben gehad in het Westen, nou, mijn grootmoeders zou je het niet wijsmaken als ze nog leefden.
Ga eens naar een Synagogen, waar vrouwen helemaal niet mogen komen op de plaatsen waar de mannen komen en wijs mij eens een vrouw aan die ook nog pastoor is en binnen het Vaticaan mag komen en uitzicht heeft op het Pausschap.

Ik heb trouwens voldoende de wereld rond gereisd als arbeider, zeeman, soldaat en zelfstandige om te weten hoe deze in elkaar zit.

En ja, er zijn verschillen. Zullen we binnen jou gezin eens iemand aanduiden die thuis blijft voor de kinderen en het huishouden doet.

Binnen de meeste Westerse gezinnen is het nog steeds de vrouw die mag thuis blijven, terwijl de man gaat werken, ook al zou deze vrouw meer kunnen verdienen dan haar echtgenoot. Maar het is beneden zijn waardigheid om voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen terwijl zijn echtgenote de kost verdiend voor man en kind.
Oud 15 juni 2009, 17:11   #97
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, hoor. Ik ging ervan uit dat iemand die een cultuur van buitenaf zo durft te beledigen (Middeleeuws, derde wereld (Marokko is niet derde wereld), etc), er vaak van uit gaat dat zijn eigen cultuur überbeschaafd is.
Wat is er beledigend aan de waarheid vertellen?

Ten eerste zijn die culturen vandaag de dag, vergeleken met de cultuur hier vandaag de dag, gewoon middeleeuws te noemen.
Ten tweede is Marokko wel degelijk een derde wereldland:
Citaat:
Tegenwoordig wordt de term Derde wereld niet meer gebruikt voor de niet-gebonden landen (de Koude Oorlog is immers afgelopen) maar enkel nog voor de ontwikkelingslanden. De term Vierde wereld wordt gebruikt voor het armste deel van de Derde wereld

bron
Vergeet vooral niet een blik te werpen op het bijgevoegde kaartje waar de derde en vierde wereldlanden op zijn afgebeeld. Kijk dan vooral heel goed naar het noordwesten van Afrika, waar Marokko doorgaans pleegt te liggen...

En als dan iemand van die überbeschaafde cultuur hier zijn superieuriteit komt uiten op een marginale manier, zonder meer, vind ik het eigenlijk wel ironisch.

Citaat:
Ik heb nergens het woord onbeschaafd in de mond genomen, dus die gevolgtrekking uwerzijds komt dan ook geheel voor uw rekening.
Oud 15 juni 2009, 17:23   #98
anoniempje
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik zou het niet weten? Gebrek aan intellect misschien?
Dus jij neemt aan dat jij daar een gezonde dosis van hebt, van dat 'intellect'? Jij bent tenslotte beschaafd.

Intelligentie betekent beschaving, interessant.
Oud 15 juni 2009, 17:28   #99
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je maakt hier dus een opmerking die ik zeer persoonlijk opneem en die mij en mijn kinderen zeer pijnlijk overkomt, over zaken waarvan je totaal niet op de hoogte bent en zonder ook maar één van de betrokkenen te kennen.
Jantje, toen ik die voor jou kwetsende opmerking las, vreesde ik al zoiets. Het kwam me nogal onvoorzichtig voor. Maar toen zag ik dat je eigenlijk zelf het onderwerp had aangesneden, en nu ga je er nog dieper op in. Als je je nu werkelijk verwijten te maken had, je vrouw had mishandeld en zo, denk ik niet dat veel forummers je dat hier publiekelijk onder de neus zouden wrijven, en nog minder als je je niets te verwijten hebt. Maar zo'n opmerking betekent niet helemaal hetzelfde als voor iedereen duidelijk is dat degene die ze maakt onmogelijk echt op jouw concrete situatie kan doelen. Ik zie het als een wat gewaagde manier om indirect commentaar te geven op je beweringen hier.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2009, 17:39   #100
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Jantje, toen ik die voor jou kwetsende opmerking las, vreesde ik al zoiets. Het kwam me nogal onvoorzichtig voor. Maar toen zag ik dat je eigenlijk zelf het onderwerp had aangesneden, en nu ga je er nog dieper op in. Als je je nu werkelijk verwijten te maken had, je vrouw had mishandeld en zo, denk ik niet dat veel forummers je dat hier publiekelijk onder de neus zouden wrijven, en nog minder als je je niets te verwijten hebt. Maar zo'n opmerking betekent niet helemaal hetzelfde als voor iedereen duidelijk is dat degene die ze maakt onmogelijk echt op jouw concrete situatie kan doelen. Ik zie het als een wat gewaagde manier om indirect commentaar te geven op je beweringen hier.
Om te beginnen heb ik nergens geschreven dat ik het normaal vind dat een vrouw mishandeld word, maar dat het even veel voor komt in westerse gezinnen als in andere gezinnen.

Wat ik schreef is, dat de westerse vrouw slechts een valse vrijheid en gelijkwaardigheid heeft tegenover de man.

Dus zowel jij als Circe zouden er beter aan doen om postings eerst eens deftig en volledig te lezen voordat je mensen kwetst en beledigd en zeker geen persoonlijke aanvallen lanceren over zaken waarvan je totaal niet op de hoogte bent.

Ik heb nu zelf openlijk en direct op het forum zelf geantwoord, maar zal het volgende keer gewoon behandelen als een kwetsende en beledigende posting die gemeld word aan de mods.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be