Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2009, 11:28   #81
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ah ok. Niet aantrekken, we klappen gewoon verder
Oef, anders ging ik niet goed kunnen slapen vanavond.
Oud 16 juni 2009, 11:32   #82
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Héhé, het wordt leuk! De voorlaatste alinea... ben je daar zo zeker van? Zowel van je bewering over mij, als over het tweede deel van de zin?

De rest vind ik wel goed klinken.
Je bent niet overtuigd van onze noodzaak, ik zeg niet dat jij een cordonnist bent, integendeel, maar insinueer wel dat je discours net dat in de hand aan het spelen is: Jullie zijn niet nodig is evenveel als impliciet zeggen dat het cordon geslaagd is. (Zoals jmdd, die er overigens ook niet tegen is... )
Oud 16 juni 2009, 11:35   #83
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Een Vlaams nationalistische stem om een kartel met twee of meer zuilpartijen de versterken is pas een verspilde stem.
Zelfs als de NVA maar 1/10 van haar programma realiseert is dat 1/10 meer dan het VB en is dis stem dus oneindig veel nuttiger voor vlaanderen.

Citaat:
Waarom denk je nu dat we met Brussel als derde gewest zitten? Waarom die faciliteiten niet uitgedoofd zijn zoals voorzien? Waarom er 2/3de meerderheidsgrendels zitten op onze democratie etc etc.
Leg het mij eens uit zou ik zeggen.

Citaat:
Het enige wat jij kan is Vb-bashen, punt. Zegt veel over U me dunkt, maar zie goed in dat ge door binnen de Belgische lijntjes te kleuren er gewoonweg net omwille van bovenstaande gegevens ook altijd zult blijven kleuren.
Onzin, je weet net zo goed als ik dat ik in veel van hun programma mij kan vinden, probleem is dat het VB jarenlang bepaalde figuren aantrok die nu een deel van de top uitmaken, figuren waarmee anderen nooit zullen samenwerken (en terrecht) DAT is mijn probleem met het VB, niet wat jij er wil van maken.

Citaat:
Als je echt zo nationalistisch bent dan weet je dat een ondemocratische staat zoals België geen conformistische politiek verdient.
Belgie is niet ondemocratischer dan andere staten, ik weet dat sommige daar graag mee schermen maar dat is onzin.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 11:39   #84
k9

Standaard

Citaat:
Een maddens doctrine XL. Begin alvast met het stabiliteitspact op te blazen zoals jullie beloven. Stop de financiering van het Franstalig onderwijs in Vlaanderen. Zet de drie nog niet benoemde burgemeesters af, etc.
Stabiliteitspact is om het vlaanderen makkelijker te maken, niet zoveel impact belgisch.
Die financiering pakt wallonie gewoon over waarna vlaanderen nog minder te zeggen heeft over die scholen, een gemeenteraadslid afzetten? Zie ik nog niet gebeuren simpelweg omdat vlaanderen nog steeds een rechtstaat is en die niks gedaan hebben om zo een zware straf opgelegd te krijgen .

Veel effect gaat dit echt niet hebben hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 16 juni 2009, 11:43   #85
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Doe ik toch niet? Ik viseer een deel van het VB dat zich keer op keer bewijst dat ze gewoonweg niet willen mee regeren.

Jullie? schizofrenie heb ik nog steeds niet, waarom kan ik geen enkele discussie aangaan met een VB'er zonder het woordje jullie naar mijn hoofdgeslingerd te krijgen?

nee het is niet VB tegen de rest dat is zo gecreerd door het VB zelf om stemmen te winnen.

Maar die samenwerking is onmogelijk zolang er een sterke racistische aanwezigheid is binnen het VB, dat probeer ik je al heel lang duidelijk te maken en blijkbaar snap je dat nog steeds niet.

En moesten meer vlaams nationalisten (ook bij VB) op NVA gestemd hebben was die wel makkelijker geweest, wel dat is niet NVA noch mijn fout, wel die van jou en het VB, want het waren die die constant aan het kappen waren (zoals je nu lustig blijft voortdoen) op de NVA .
Keenoke,

Er is geen sterke racistische aanwezigheid binnen onze partij, wel een zeer sterke realistische. Wij zijn tot op heden diegene die niet staan voor de zachte heelmeesters en hun stinkende wonden maar voor een degelijke aanpak. Dat wil jij dan weer niet snappen. Wat je ook niet wil snappen is dat dit ons voorziet in een nationalistisch electoraat. Dat het dit electoraat is dat nu voluit benut wordt ten behoeve van het Vlaams nationalisme is iets wat jullie nog altijd niet doorhebben. Zij zullen nooit naar de n-va gaan, eerder politiek dakloos blijven indien onze partij er niet is om hun belangen te verdedigen.

De n-va heeft nu haar momentum, en wie mijn verkiezingsanalyse gelezen heeft weet dat ik hen dat niet per definitie misgun. In tegendeel! Ik heb hen daarvoor al uitdrukkelijk proficiat gewenst en dat meen ik ook. Echter geloof ik niet in jullie manier voor Vlaamse onafhankelijkheid. MAG HET?

Net zoals vele binnen mijn partij dat niet doen. De stap voor stap methode heeft ons immers opgeleverd dat we inzake onafhankelijkheid nog nergens staan waar de vu niet stond. En net omwille van het vu débacle bestaat onze partij.

Het compromis teveel van Schiltz is als het ware de bestaansreden van onze partij en van ons geloof in onafhankelijkheid als enige uitweg uit de Belgische impasse.

Kijk fdw heeft al zeer veel keer de hand uitgestoken naar BDW, en als je rechts marcheert bekeken heb dan weet je wat hij daar bij het jeugdjournaal over te vertellen had: Wie wil de vriend zijn van FDW?

Ik ga hier niet vervallen in een wellus-niettus spelleke wie er nu begonnen is, maar het optreden van een Bourgoies slaat alleen maar diepere gaten in onze onfhankelijkheidsgedachte. Valkeniers pareerde dat heel gevat en zeer correct.

Jullie triomf is nu, daarom nog niet aan de eindmeet. Besef nogmaals heel goed dat het nu is dat jullie moeten handelen. Ik betwijfel ten stelligste of ze jullie nog een derde kans gaan gunnen.

En ja, tegen onzin zoals die van U over mijn partij blijf ik mij verzetten. Ik weet wat onze militanten gedaan hebben voor de partij en Vlaanderen, welke campagnes ze voerden, verkiezingen of niet. Wie ze zijn en hoe ze denken. En die mensen laat ik niet per definitie degraderen tot enkel en alleen vreemdelingenhaters. Omdat ik weet dat we net dat niet zijn, integendeel veel meer zijn.
Oud 16 juni 2009, 11:44   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent niet overtuigd van onze noodzaak, ik zeg niet dat jij een cordonnist bent, integendeel, maar insinueer wel dat je discours net dat in de hand aan het spelen is: Jullie zijn niet nodig is evenveel als impliciet zeggen dat het cordon geslaagd is. (Zoals jmdd, die er overigens ook niet tegen is... )
Zo bedoel ik mijn vraag niet. Van het cordon ben ik nooit voorstander geweest. En nog niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 11:48   #87
DSC
Lokaal Raadslid

DSC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
In zijn overwinningstoespraak beweerde Bart De Wever “dat de N-VA de Vlaamse autonomiegedachte uit de politieke marginaliteit heeft gehaald”. Met alle respect, maar dat heeft het Vlaams Blok en later Vlaams Belang de afgelopen jaren gedaan!
Jazeker, iedereen ging voor het Vlaams-nationalisme van het VB. D�*t was waarom mensen VB stemden, het had niks met 'makakken boiten' te maken... LOL !

Trouwens: het VB IS de marginaliteit...

Trouwens m.b.t. tot Peeters en Van Rompuy zijn ze ook weinig consistent, want de Kris is meer ne goeie ouwe 'linkse rat' (da merkte ge zéker aan zijn overwinningsspeech) dan den Herman ze...
Oud 16 juni 2009, 11:48   #88
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Stabiliteitspact is om het vlaanderen makkelijker te maken, niet zoveel impact belgisch.
Die financiering pakt wallonie gewoon over waarna vlaanderen nog minder te zeggen heeft over die scholen, een gemeenteraadslid afzetten? Zie ik nog niet gebeuren simpelweg omdat vlaanderen nog steeds een rechtstaat is en die niks gedaan hebben om zo een zware straf opgelegd te krijgen .

Veel effect gaat dit echt niet hebben hoor.

Stabiliteitspact is hetgene wat jullie al zo vaak beloofden maar nog niet realiseerden. Ik begin met de simpele dingen waarin zelfs jullie faalden, en ik geloof niet dat jullie dat nu gaan kunnen realiseren. Wat je ook zegt, en je bewijst dat je de impact ervan niet naar waarde weet te schatten, de Franstaligen gaan dat niet zonder slag, stoot of zware compensaties laten gebeuren.

De niet benoemde burgmeesters moeten geschorst worden, Marino Keulen heeft hiertoe wel degelijk de mogelijkheid. Deze mensen overtraden immers de wet, overtreden ze nog steeds en geven geen blijk van een te verwachten beterschap in de toekomst.

Vlaanderen is een rechtsstaat, maar je bewijst ten overvloede net niks willen te doen. Dus daar zit de n-va dan met haar melktandjes.

Ik heb hier gezegd dat conformisme niet helpt, daarvoor is deze staat te ver weggezonken in haar eigen instituten. Niets werkt hier, dus ook de rechtsstaat niet, wel zinloos daar dan vanuit de gaan. We moeten uitgaan van onze eigen kracht. Buiten de Belgische lijntjes kleuren dus.
Oud 16 juni 2009, 11:49   #89
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DSC Bekijk bericht
Jazeker, iedereen ging voor het Vlaams-nationalisme van het VB. D�*t was waarom mensen VB stemden, het had niks met 'makakken boiten' te maken... LOL !

Trouwens: het VB IS de marginaliteit...

Trouwens m.b.t. tot Peeters en Van Rompuy zijn ze ook weinig consistent, want de Kris is meer ne goeie ouwe 'linkse rat' (da merkte ge zéker aan zijn overwinningsspeech) dan den Herman ze...
Ik voel mij allesbehalve marginaal.
Oud 16 juni 2009, 11:50   #90
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo bedoel ik mijn vraag niet. Van het cordon ben ik nooit voorstander geweest. En nog niet.

Dat weet ik, maar wat ik daarop antwoord is dat mensen die voluit onderschrijven niet overtuigd te zijn van ons nut ook onderschrijven dat het cordon gewerkt heeft.

Iemand die tegen het cordon is probeert het te doorbreken, ofwel van binnen uit door voor ons te stemmen ofwel van buiten uit door met ons samen te werken.
Oud 16 juni 2009, 11:55   #91
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zelfs als de NVA maar 1/10 van haar programma realiseert is dat 1/10 meer dan het VB en is dis stem dus oneindig veel nuttiger voor vlaanderen.

Onzin, je weet net zo goed als ik dat ik in veel van hun programma mij kan vinden, probleem is dat het VB jarenlang bepaalde figuren aantrok die nu een deel van de top uitmaken, figuren waarmee anderen nooit zullen samenwerken (en terrecht) DAT is mijn probleem met het VB, niet wat jij er wil van maken.

Belgie is niet ondemocratischer dan andere staten, ik weet dat sommige daar graag mee schermen maar dat is onzin.

Welke staten ken jij dan nog waar de meerderheidsregel zo flagrant geschonden wordt als bij ons via een 2/3de meerderheid?

Dewever kan het zeer goed vinden aan de onderhandelingstafel met Mangain en consoorten (En dat noemt hij pest en cholera, cfr. deze morgen radio 1). Als hij zelfs blijft zitten als de PS aanschuift dan zie ik niet in waarom hij niet zou kunnen praten met ons.

En vooralsnog heeft de n-va geen 1/10de van haar programma kunnen realiseren. Sterker, daar gaat het niet om. Ik zit niet te wachten op een rijbewijs met punten ofzo. Ik zit te wachten op een Vlaamse staatsvorming. Dat is wat voor mij telt, en daar zal ik de n-va op afrekenen. Kunnen ze dat dichterbij brengen, en wel dit ZONDER de Belgische constructie te versterken dan zal ik niet te beroerd zijn dat toe te geven. Maar er is vooralsnog niets dat mij daarin doet geloven.
Oud 16 juni 2009, 11:56   #92
k9

Standaard

Citaat:
Keenoke,

Er is geen sterke racistische aanwezigheid binnen onze partij, wel een zeer sterke realistische.
Onzin, de pocket van mohamed, alle migranten als "last" of als "primitief" zonder dat er daar enige reactie op komt van de partij (en terwijl dit helemaal NIET realistisch is) dan is het wel duidelijk dat de partij nog steeds last heeft van een racistische aanwezigheid.

Citaat:
Dat het dit electoraat is dat nu voluit benut wordt ten behoeve van het Vlaams nationalisme is iets wat jullie nog altijd niet doorhebben. Zij zullen nooit naar de n-va gaan, eerder politiek dakloos blijven indien onze partij er niet is om hun belangen te verdedigen.
Goed mensen die dat geloven en amper iets om vlaanderen geven mogen gerust op de vlaams versie van FN stemmen. De vlaams nationalisten die daar geen boodschap aan hebben stemmen beter NVA

Citaat:
Net zoals vele binnen mijn partij dat niet doen. De stap voor stap methode heeft ons immers opgeleverd dat we inzake onafhankelijkheid nog nergens staan waar de vu niet stond. En net omwille van het vu débacle bestaat onze partij.
Euh, je leeft in de jaren 60 of zo? Vlaanderen is zijn eigen regio met eigen parlement, bevoegdheden,... blijkbaar leef jij nog steeds in de illusie dat het 1 minuut duurt om een staat uit de grond te stampen, maar sorry zo werkt het niet.

Citaat:

Kijk fdw heeft al zeer veel keer de hand uitgestoken naar BDW, en als je rechts marcheert bekeken heb dan weet je wat hij daar bij het jeugdjournaal over te vertellen had: Wie wil de vriend zijn van FDW?
De standpunten van beide partijen zijn moeilijk verzoenbaar, met fuguren als de winter erbij is het onmogelijk. De NVA zal zich niet inlaten met zo'n mensen, een terrechte keuze. Het doel heiligt de middelen niet voor mij.

Citaat:
Ik ga hier niet vervallen in een wellus-niettus spelleke wie er nu begonnen is, maar het optreden van een Bourgoies slaat alleen maar diepere gaten in onze onfhankelijkheidsgedachte. Valkeniers pareerde dat heel gevat en zeer correct.
Dat is jouw visie, de mijne is dat tot Valkeniers orde op zaken stelt binnen zijn partij en het racistische discour loskoppelt van het vlaamse het VB geen serieuze partij is om mee samen te werken.

Citaat:
En ja, tegen onzin zoals die van U over mijn partij blijf ik mij verzetten. Ik weet wat onze militanten gedaan hebben voor de partij en Vlaanderen, welke campagnes ze voerden, verkiezingen of niet. Wie ze zijn en hoe ze denken. En die mensen laat ik niet per definitie degraderen tot enkel en alleen vreemdelingenhaters. Omdat ik weet dat we net dat niet zijn, integendeel veel meer zijn.
Moeite : ja, resultaat: 0 waarschijnlijk zelfs nog erger, het gaf de traditionele partijen jarenlang een excuus om die "vlaamse" stemmen grotendeels te negeren.

Oud 16 juni 2009, 12:00   #93
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik, maar wat ik daarop antwoord is dat mensen die voluit onderschrijven niet overtuigd te zijn van ons nut ook onderschrijven dat het cordon gewerkt heeft.

Iemand die tegen het cordon is probeert het te doorbreken, ofwel van binnen uit door voor ons te stemmen ofwel van buiten uit door met ons samen te werken.
Het cordon hééft gewerkt. Maar niet zo als "ze" graag gezien hadden. Dankzij het cordon is het Belgische model nog sneller op z'n ijsschots gevaren. Dankzij het cordon stelt de SP.a niets voor, stelt Spirit niets voor, stelt Groen niets voor... moet de VLD nu koud en warm blazen. Daar gniffel ik om.

Ik ben als dusdanig vóór het cordon. Omdat ik het als een leuk instrument beschouw tégen la Belzieke.

Wat samenwerking betreft, hangt er toch serieus vanaf waarover het dan concreet zou moeten gaan.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 12:06   #94
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
"Waarom denk je nu dat we met Brussel als derde gewest zitten? Waarom die faciliteiten niet uitgedoofd zijn zoals voorzien? Waarom er 2/3de meerderheidsgrendels zitten op onze democratie etc etc. "

.

Het is net de toegeeflijke stap voor stap methode naar federalisme van de vu die ons Brussel heeft doen verliezen. Het gaat er net om dat je een onrechtvaardige zware prijs moet betalen voor je rechten. Wie betaald er nu prijzen voor rechten? Dat kan toch niet? Betalen heet compromis. Het compromis teveel werd Schiltz fataal. In feite is wat het Vlaams nationalisme bereikt heeft na WO II, gezien de droeve geschiedenis tijdens WO II, fenomenaal. Gezien de Belgische staat, haar onstaan en haar 'functioneren' sedertdien is het dan weer veel te weinig.

Vandaag is de Belgische constructie een welliswaar immobiele, maar net daardoor sterke constructie. Ze is misschien niet levensvatbaar, maar de stekker uit trekken is archiemoeilijk door al de grendels waarachter deze stekker zit.

2/3de meerderheden, belangenconflicten e.d. zijn ondemocratische middelen die België an sich het behoud opleveren hoewel ze het ook blokkeren: Het befaamde Belgische status quo is het resultaat.

De n-va onderschrijft vooralsnog niet uitdrukkelijk de wens non-conformistisch te zijn in zijn handelen. Dat wil zeggen dat ze de geijkte weg zal volgen. Via staatshervormingen, waar ze op de koop toe mij geen teken geeft daar te willen staan met scherpe slagtanden maar met melktandjes. Ik vrees dus dat we wel eens een prijs van meer België zouden kunnen betalen voor een staatshervoming ten goede van onze rechten.

Dat hebben we in het verleden al genoeg gedaan, wat zeg ik, te veel. Daar wil ik mij voor behoeden. En met mij ook Vlaanderen, we hebben geen tijd meer: De loonkosthandicap van onze bedrijven zit bijvoorbeeld al lang genoeg federaal geblokkeerd, de uittocht van onze secundaire sector naar lage loonlanden is daardoor nog niet gestopt, laat staan omgekeerd.

Mag ik je een boek aanraden over tal van maatschappelijke thema's vanuit Vlaanderen en het ontstaan van Europa: De Stomme van Berlaymont van Peter De Roover.
Oud 16 juni 2009, 12:08   #95
k9

Standaard

Citaat:
Stabiliteitspact is hetgene wat jullie al zo vaak beloofden maar nog niet realiseerden.
Hou op met die debiele "jullie", ik weet dat die brainwashing van "wij tegen zij" er diep inzit maar probeer daar toch boven te staan.

Citaat:
Ik begin met de simpele dingen waarin zelfs jullie faalden, en ik geloof niet dat jullie dat nu gaan kunnen realiseren. Wat je ook zegt, en je bewijst dat je de impact ervan niet naar waarde weet te schatten, de Franstaligen gaan dat niet zonder slag, stoot of zware compensaties laten gebeuren.
Nogmaals je beseft bijkbaar niet maar je hebt een meerderheid voor iets nodig , daarnaast zullen de franstaligen niks toegegevn en eisen ze altijd zware compensaties maar het stabiliteitspact is en blijft iets dat weinig druk kan zetten.

Citaat:
De niet benoemde burgmeesters moeten geschorst worden, Marino Keulen heeft hiertoe wel degelijk de mogelijkheid. Deze mensen overtraden immers de wet, overtreden ze nog steeds en geven geen blijk van een te verwachten beterschap in de toekomst.
Schorsen is niet afzetten en voor zover ik weet is vlaanderen enkel bevoegd om te sanctioneren. En zelfs dat zal weinig opbrengen, ze vervangen de ene voor de andere en gaan verder, met wat stemmen extra erbij.

Kleine kindjes negeer je dit zijn kleine kindjes.

Citaat:
Vlaanderen is een rechtsstaat, maar je bewijst ten overvloede net niks willen te doen. Dus daar zit de n-va dan met haar melktandjes.
Zeg ik helemaal niet , maar kleinzielig pestacties zoals het opzeggen van geld voor scholen zullen amper iets uitbrengen. Integendeel je moet die bevolking vlaanderen doen aanvaarden en niet die schoferen (zoals je graag gebruikt) het zijn immers vlamingen.

Je moet treffen daar waar het raakt: geld (en dan niet de luttele miljoenen van die scholen), geen vlaamse steun meer aan federaal, geen nieuwe akkorden waardoor er meer geld naar wallonie/brussel gaat,...

En daarnaast natuurlijk uitbouw meer vlaamse bevoegdheden .

Oud 16 juni 2009, 12:15   #96
k9

Standaard

Citaat:
Welke staten ken jij dan nog waar de meerderheidsregel zo flagrant geschonden wordt als bij ons via een 2/3de meerderheid?

pak de VS met de verdeling van kiesmannen (die trouwens stemmen zoals ze willen) kan je met 35% van de stemmen de verkiezing winnen tegen iemand die 65% heeft.

En in brussel profiteren nederlandstaligen van zo'n regeling.

Citaat:
Dewever kan het zeer goed vinden aan de onderhandelingstafel met Mangain en consoorten (En dat noemt hij pest en cholera, cfr. deze morgen radio 1). Als hij zelfs blijft zitten als de PS aanschuift dan zie ik niet in waarom hij niet zou kunnen praten met ons.
Je beseft toch dat er een verschil is tussen een coalitie met een partij en praten om een federaal akkoord te bereiken?

Welke racistische standpunten heeft MR of PS trouwens?

Citaat:
En vooralsnog heeft de n-va geen 1/10de van haar programma kunnen realiseren. Sterker, daar gaat het niet om. Ik zit niet te wachten op een rijbewijs met punten ofzo. Ik zit te wachten op een Vlaamse staatsvorming. Dat is wat voor mij telt, en daar zal ik de n-va op afrekenen. Kunnen ze dat dichterbij brengen, en wel dit ZONDER de Belgische constructie te versterken dan zal ik niet te beroerd zijn dat toe te geven. Maar er is vooralsnog niets dat mij daarin doet geloven.
Dat weerhoud je er niet van om hen nu al af te maken, erop te kappen en te verklaren dat ze mislukking zijn. 1 week na de verkiezingen.

Ik denk dat zelfs moest NVA dus een akkoord krijgen met staatshervorming je het nog zou afschieten omdat het toch steeds te weinig zal zijn.

Oud 16 juni 2009, 12:18   #97
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Onzin, de pocket van mohamed, alle migranten als "last" of als "primitief" zonder dat er daar enige reactie op komt van de partij (en terwijl dit helemaal NIET realistisch is) dan is het wel duidelijk dat de partij nog steeds last heeft van een racistische aanwezigheid.

Goed mensen die dat geloven en amper iets om vlaanderen geven mogen gerust op de vlaams versie van FN stemmen. De vlaams nationalisten die daar geen boodschap aan hebben stemmen beter NVA

Euh, je leeft in de jaren 60 of zo? Vlaanderen is zijn eigen regio met eigen parlement, bevoegdheden,... blijkbaar leef jij nog steeds in de illusie dat het 1 minuut duurt om een staat uit de grond te stampen, maar sorry zo werkt het niet.

De standpunten van beide partijen zijn moeilijk verzoenbaar, met fuguren als de winter erbij is het onmogelijk. De NVA zal zich niet inlaten met zo'n mensen, een terrechte keuze. Het doel heiligt de middelen niet voor mij.

Dat is jouw visie, de mijne is dat tot Valkeniers orde op zaken stelt binnen zijn partij en het racistische discour loskoppelt van het vlaamse het VB geen serieuze partij is om mee samen te werken.

Moeite : ja, resultaat: 0 waarschijnlijk zelfs nog erger, het gaf de traditionele partijen jarenlang een excuus om die "vlaamse" stemmen grotendeels te negeren.
Je houdt je onledig met boutades die je niet gehoord hebt en waarvan je niet de gehele retoriek durft schetsen. Als je die al kent. Ik heb je al gezegd dat BDW evenveel boter op zijn hoofd wat dit betreft. Niet alleen was hij in het verleden fier als een gieter om Le Pen uit te nodigen, of culpabiliseerde hij de Joden omwille van hun eis tot verontschuldigingen vanwege de Antwerpse burgemeester maar hij ziet er geen graten in regeringen te vormen enerzijds met criminelen van de PS anderzijds met racisten van FDF.

Zeg me nu zelf, wat is dan racisme: De pocket van mohammed of 'Vlamingen zijn woekerend ongedierte'. Als je consequent bent ga je dus ook niet aan tafel zitten met Mangain & co. Dewever zoekt hier gewoon een stok om de hond mee te kunnen slaan, niet meer of niet minder. Als ze allemaal zo kleinzerig waren hardeom uitspraken dan regeerde er niemand nog met niemand. Nols was indertijd veel harder dan Dewinter, en die man was burgemeester. Ik heb hier vld'ers zelf veel racistischere uitspraken horen doen dan wij ooit zouden durven, en die mannen zitten hier in het beleid. Leg me dat eens uit.

Vlaams nationalisten die een boodschap hebben aan de taal en cultuur kwestie en deze consequent wensen uit te dragen stemmen voor partijen die consequent taal en cultuur verdedigen en ter harte nemen of het nu in de muide in Gent is of in de Vlaamse rand rond Brussel.

In verdergaande gaat het om nationalisme als levensbeschouwing, rechts als dusdanig. Valkeniers hoeft geen racistische discours los te koppelen, want dat is er niet. Je geeft duidelijk aan zijn column niet gelezen te hebben, want dan wist jij zijn redenering.

Als ik in de jaren 60 leef ben ik blij mijn geschiedenis te kennen, zou je ook beter eens doen.

Het gaat niet om de verzoenbaarheid van al onze thema's, het moet gaan om onze core business: Vlaamse onafhankelijkheid. PUNT.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 16 juni 2009 om 12:23.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 12:21   #98
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je moet treffen daar waar het raakt: geld (en dan niet de luttele miljoenen van die scholen), geen vlaamse steun meer aan federaal, geen nieuwe akkorden waardoor er meer geld naar wallonie/brussel gaat,...

.

Ben blij dat ge mij gelijk geeft, en mijn non-conformisme onderschrijft. Alez, we zullen zien wat het zal worden, en wat jullie ... oh sorry dat mag ik niet zeggen, wat euh... ja... gij en de n-va daar, via het zo 'gehuldigde conformisme', van terecht zullen brengen.

Ik ben de vijand daar niet voor, bekijk daarvoor eerst uw 'vrienden'.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 16 juni 2009 om 12:22.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2009, 12:22   #99
k9

Standaard

Citaat:
Het is net de toegeeflijke stap voor stap methode naar federalisme van de vu die ons Brussel heeft doen verliezen. Het gaat er net om dat je een onrechtvaardige zware prijs moet betalen voor je rechten. Wie betaald er nu prijzen voor rechten? Dat kan toch niet? Betalen heet compromis. Het compromis teveel werd Schiltz fataal. In feite is wat het Vlaams nationalisme bereikt heeft na WO II, gezien de droeve geschiedenis tijdens WO II, fenomenaal. Gezien de Belgische staat, haar onstaan en haar 'functioneren' sedertdien is het dan weer veel te weinig.
Jij kent dan veel staten die een zwakkere bevolkingsgroep gewoon geeft wat ze willen?

Brussel is verloren omdat er amper nederlandstaligen wonen EN omdat brusselaars zelf niet blij vlaanderen willen.

Blijkbaar had jij ergens na de 2e WO de onafhankelijkheid uitgeroepen inclusief brussel? Dat zou een catastrophe geweest zijn.

Stap per stap is de enigste manier simpelweg omdat je vlaanderen zelf ook moet opbouwen, durrt het te lang? ja, zijn er fouten gemaakt? Ja maar je vergeet dat in vlaanderen er voor veel ook geen meerderheid is/was .

Citaat:
Vandaag is de Belgische constructie een welliswaar immobiele, maar net daardoor sterke constructie. Ze is misschien niet levensvatbaar, maar de stekker uit trekken is archiemoeilijk door al de grendels waarachter deze stekker zit.
Integendeel denk ik zelfs, het is enkel door het immobiele dat veel mensen beseffen hoe slecht het wel is. Om hierboven erop verder te gaan, elk miniem stapje om de 4 jaar had belgie nog eeuwig kunnen rekken. De stilstand is wat belgie vernietigd vandaar dat de franstaligen ironisch 1 van de grootste bijdragen leveren tot het einde van belgie.

Citaat:
2/3de meerderheden, belangenconflicten e.d. zijn ondemocratische middelen die België an sich het behoud opleveren hoewel ze het ook blokkeren: Het befaamde Belgische status quo is het resultaat.
2/3 heb je in zowat elk land, belangenconflict houd op zich niks tegen.

En het zijn niet deze die belgie blokeren, het zijn de tegenstellingen tussen noord en zuid.

Citaat:
De n-va onderschrijft vooralsnog niet uitdrukkelijk de wens non-conformistisch te zijn in zijn handelen. Dat wil zeggen dat ze de geijkte weg zal volgen.
Onzin, de NVA gaat verder dan jouw pest maatregeltjes. Geen geld naar federaal bijvoorbeeld.

Oud 16 juni 2009, 12:26   #100
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
pak de VS met de verdeling van kiesmannen (die trouwens stemmen zoals ze willen) kan je met 35% van de stemmen de verkiezing winnen tegen iemand die 65% heeft.

En in brussel profiteren nederlandstaligen van zo'n regeling.

Je beseft toch dat er een verschil is tussen een coalitie met een partij en praten om een federaal akkoord te bereiken?

Welke racistische standpunten heeft MR of PS trouwens?

Dat weerhoud je er niet van om hen nu al af te maken, erop te kappen en te verklaren dat ze mislukking zijn. 1 week na de verkiezingen.

Ik denk dat zelfs moest NVA dus een akkoord krijgen met staatshervorming je het nog zou afschieten omdat het toch steeds te weinig zal zijn.
Ik heb nooit gezegd dat jullie een mislukking zijn 1 week na de verkiezingen, let mij geen woorden in de mond die ik niet heb uitgesproken. Ik zeg wel heel degelijk en duidelijk, onomfloerst dat jullie er nog niets van gebakken hebben via de stap voor stap met cd&v en andere zuilpartijen methode.

Als de n-va een staatshervorming uit de brand weet te slepen dan zal dat zeker niet genoeg zijn, ook voor de n-va niet: Haar grondbeginselen gaan ervan uit dat het met belgie niet kan. Dus moet belgië ook voor haar weg. Tot nader order krijg je iets niet weg door het te versterken.

Dus ik wacht af wat er uit de bus zal komen, maar ik vrees het erste: Plat op de buik of oppositie voor de n-va. En dat is mijn mening, daarvoor hoef ik geen verantwoording af te leggen. U zult wel zien hoe dicht we bij ons onafhankelijkheid zijn op het einde van de derde n-va rit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be