![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Ergens heeft Healey toch een punt. Het is heel moeilijk om de toegewijde zoon/dochter te spelen als je ouders ook niet zo toegewijd waren t.o.v. jou.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Waarom zou de generatie 1924-1923 geen goede ouders geweest zijn? Integendeel, dat was nog een heel goede generatie. Het zijn de generaties geboren tussen 1945 en 1965 die het hebben verpest. Hun ouders waren wel nog goed maar zijzelf waren lui, verveeld en verwend zodat ze erg vatbaar waren voor communistische, anti-autoritaire en andere valse praat die toen erg gangbaar waren in de jaren '60 en '70. Dat men als kind geen dankbaarheid kan kennen is logisch maar we hebben het hier al over de de tweede, geseculariseerde generatie. Dat is zoals de pest krijgen als je de cholera al hebt. De moeder van Karma behoort nog tot wat ik de "oude wereld" zou noemen: die van samenhorigheid, deugd, moed en trouw. Allemaal waarden die vandaag in het westen niet meer gelden.
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken een vrouw die heel haar leven ontzettend graag gekookt heeft. Toen de dementie zachtjes in kwam zetten, bleek zelfstandig koken geen veilige oplossing meer. Haar zeer bekommerde zonen regelden aan huis geleverde maaltijden voor haar. Die vrouw was trouwens ook depressief. In een gesprek met een huisarts kwam het eruit dat ze die geleverde maaltijden vreselijk vond. Niet zozeer de smaak, wel het feit dat ze niet zelf meer kon koken. Ze miste dat enorm. Nu komt er drie maal per week een familiewerkster helpen met koken. De andere dagen wordt het eten nog steeds aan huis gebracht. De depressie is daarmee niet opgelost, maar er zijn wel al minstens drie momenten per week waar ze naar uitkijkt, en ze kan nog "parttime" doen wat ze zo graag doet: koken. Ik heb trouwens nog geen enkele depressieve cliënt gehad die niet kon aangeven wat hij / zij mist in z'n leven of hoe z'n leven (of toch een aantal aspecten ervan) er in een ideale situatie zou uitzien. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo moeilijk is die toegewijdheid dus niet. Laatst gewijzigd door Rudy : 17 juni 2009 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de huidige die je aan het beschrijven bent.
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat je schrijft over de volgende generatie, daar kan ik me niet bij aansluiten. Wij (mijn broers, zus, alle kleinkinderen en klein-kleinkinderen) hebben nadien altijd klaar gestaan om op hun beurt te doen wat ze moeten doen tov ons ma en ons pa. Tot voor drie jaar was er geen probleem vermits ons pa dan nog leefde en ons ouders dus hun gewone leven hadden (met de gebruikelijke ups en downs weliswaar). Het probleem is er echter gekomen nadat mijn vader (plots) is overleden zonder dat iemand het had zien aankomen. Iedereen dacht dat het omgekeerde zou waar geweest zijn vermits ons pa acht jaar jonger was dan ons ma. Na de dood heeft ons ma zich relatief goed gered ... tot voor kort ... Je moet echter wel weten dat ons ma haar trots heeft (jaja .. ze is van Pruisische afkomst ... mijn vader noemde haar steeds de laatste Pruis) en dus niet zomaar hulp zal inroepen, ook niet van haar kinderen. Vermits ik helemaal sta achter Nynorsk haar postings hier hebben we haar dan ook nooit iets proberen op te dringen. Ons ma wou en zou in haar huis blijven verder leven. NU echter is er een probleem (en daar alleen gaat de topic over en al de rest is zever in pakskes). Ons huis (zowel van mij als van mijn broers, zus) zijn er niet op voorzien om iemand extra binnen te nemen. Moest ik voldoende plaats hebben dan zou ik er gewoon niet over twijfelen om dat toch te doen. Vandaar deze topic. Hou dus je conclusies, gebaseerd op mijn afbeelding en mijn nicknaam maar voor jou en ga misschien op "geschiedenis" nog wat mensen gaan afknallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het idee van die familiewerkster neem ik zeker mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je verwart een depressie mi te veel met ontevredenheid (en met aanpassingsstoornis/gecompliceerde rouw(?)). Iets waar ook professionals zich aan schuldig maken. Een depressie is echter veel meer dan dat, en zit vaak veel dieper ook. Men heeft misschien een idee over wat men wil (al kan dat zeer abstract blijven "gelukkig zijn") maar de moed om het uit te voeren is volledig zoek. Men is mogelijk lusteloos, somber, heeft geen energie meer, vermoeid, besluiteloos ook,...De stemming is daar ook aldoor te somber voor en dat verdwijnt echt niet plots als er wordt gedaan wat men graag zou doen (zonnebaden, zwemmen, ik zeg maar iets). Het gaat veel verder dan dat: men kan vaak zelfs niet meer genieten van de dingen (waar men vroeger plezier in had)! Ik vind dat je met je uitspraken over depressie geen recht doet aan de ernst en intensiteit ervan. Iedereen hier die al een depressie mocht doormaken zal dat kunnen beamen. P.S.: ik weet niet wat jij denkt maar ik ben geen kaderlid van een gemiddelde geriatrische afdeling. Laatst gewijzigd door Jennes : 18 juni 2009 om 00:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het niet "ooow jippiejahoi, nu ben ik niet meer depressief". Ook mensen met een depressie kunnen zich iets beter voelen als er iets positiefs gebeurt in hun leven. Wat zou jij doen eigenlijk? Ze gewoon laten zitten met haar aan huis geleverde maaltijden omdat het toch niks uitmaakt of ze nu zelf nog kan koken of niet? Je weet trouwens maar al te goed dat ik de voorbije tijd uit een depressie geklauterd ben, en dus helaas echt wel aan de lijve heb mogen ondervinden wat een depressie met een mens doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg Jennes, misschien moet je eens op zoek gaan naar de draaiboeken van het Trimbos instituut rond preventie en behandeling van depressie. Zij schetsen duidelijk het belang van positieve activiteiten in het herstellen en voorkomen van depressie, evenals de relatie tussen activiteiten en depressie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() ----------------
Laatst gewijzigd door Dope : 18 juni 2009 om 06:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat en natuurlijk dat ze de mensen van haar eigen leeftijd allemaal wel oud vindt. ![]()
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik neem je woorden zeer persoonlijk op. Gelieve een beetje meer rekening te houden met het feit dat je de meeste forumleden niet persoonlijk kent en dus ook niet kun beoordelen. Lui, verveeld en verwend ( Ben zelf van 55 ) zo zijn we niet opgevoed, dat kan ik je verzekeren. Net zoals ik je kan verzekeren dat onze zonen dat ook niet zijn. Verder zijn we allemaal aktief bezig (elk op zijn manier) om onze maatschappij zo goed mogelijk te dienen. De rest van je tirade kun je, met respekt, steken waar de zon niet schijnt. Daar heb ik genoeg van gehoord in het opgroeien. Eerlijk gezegd zijn het mensen zoals jij die de oorzaak zijn van alles wat je ons verwijt. Ja ik denk dat ik wel weet wat ik met je ga doen.
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 18 juni 2009 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Soit ... was die avatar dan toch al een tijdje beu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is niets aan de hand met de wagen ... enkel de brandstof is er niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() een roommate zoeken voor ma lijkt de beste oplossing , schrijf haar eens in op www.rendezvous.be
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |