Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 april 2004, 17:55   #81
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
U bedoelt het voorrecht om haat en racisme te prediken ?

Ziet u, dat is nu net waar het hele VB-proces rond draait en waar gebrainwashte verblinding welig tiert ....
u weet net zo goed als ik,dat ik racisme niet in de verf wil zetten
en dit dan ook afkeur.
Ja u bent heel duidelijk. U zegt niet ja, u zegt niet nee, integendeel !

Ik denk dat u best aansluit bij CD&V !
Descartes Jr is offline  
Oud 24 april 2004, 17:56   #82
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Dat is een serieuze beschuldiging aan het adres van dat "establishment", ik denk dat u daardoor nog in de problemen zult raken. Het was een eenzaat die Pim omgelegd heeft, geen "establishment". Dus hou op met zoveel idiote stemmingmakerij.
Ah ja? gaat het Centrum mij voor deze uitspraak nu ook al voor de rechter sleuren misschien?

Natuurlijk heeft het Nederlands establishment Pim Fortuyn vermoord. Door een klimaat te scheppen van diabolisering tegen Fortuyn waardoor moord voor bepaalde fanatieke elementen een aanvaardbare oplossing bleek te worden.
U bedoelt zo'n beetje als het Vlaams Blok de vreemdelingen diaboliseert?

het Centrum gaat u in deze niks doen, zij hebben hier niks mee te maken. Ik had het over dat "establishment".

De Nederlandse politici hebben idd gereageerd tegen Pim, maar met woorden, niet met daden. Ze hebben nooit opgeroepen tot gewelddadige acties tegen de man, tot het censureren van de man, tot het ombrengen van de man. Dat "klimaat" is dus volkomen onzin.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 24 april 2004, 18:16   #83
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Ik paste slechts uw eigen woorden op uzelf toe. Blij dat u zelf inziet dat iemand daarmee de ander "één kamp probeert te duwen".
Leg mij nu eens uit hoe u als fervente vlaams-blokker, die hier ten allen prijze het VB-gelijk komt verdedigen, niet in het VB-kamp wil geduwd worden.

En daar verzet ik mij zelfs niet tegen.

Het enige wat u helder in bovenstaande kan lezen is dat ikzelf daarom niet van de wederomstuit in één tegenstrijdig kamp wens gedrukt te worden.

Het is niet omdat ik geen supporter ben van Anderlecht dat ik een supporter ben van Brugge. Of is dat misschien te moeilijk voor een geel-zwart-denker ?
Waaruit leidt u af dat ik "fervent Blokker" ben? Is het enigzins mogelijk om eens vijf seconden een intellectueel eerlijk debat te voeren? Ik heb ook mijn kritiek op het Blok, en dat kan u nalezen in diverse andere topics. Maar de manier waarop het Blok wordt aangepakt kan voor mij NIET door de beugel. Dit zijn praktijken die bij GEEN ENKELE partij door de beugel zouden kunnen. En het is d�*t dat ik aanval.

Maar blijft u vooral voort doen met mensen in het Blok-hoekje steken. Het maakt hen enkel zekerder van hun zaak. Blijf vooral opkomen tegen veralgemening om vervolgens mensen zonder enige nuancering voor Blokker te verslijten. Het is zulk hypocriet gedrag dat steeds meer en meer mensen richting Blok drijft. Het zijn processen als dat tegen het Blok dat mensen doet beseffen dat de "democratische" partijen die het hardst waarschuwen tegen "anti-politiek" zelf de grootste fascisten in de politiek zijn.

13 juni wordt zwart. Pikzwart. En de "Democraten" zullen het enkel aan zichzelf te danken hebben.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 april 2004, 18:16   #84
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje

u weet net zo goed als ik,dat ik racisme niet in de verf wil zetten
en dit dan ook afkeur.
Ja u bent heel duidelijk. U zegt niet ja, u zegt niet nee, integendeel !

Ik denk dat u best aansluit bij CD&V !
wie weet
doornroosje is offline  
Oud 24 april 2004, 18:22   #85
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zijn processen als dat tegen het Blok dat mensen doet beseffen dat de "democratische" partijen die het hardst waarschuwen tegen "anti-politiek" zelf de grootste fascisten in de politiek zijn.
Het was toch het VB dat - eens aan de macht - ervoor ging zorgen dat de mensen monddood zouden worden gemaakt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 24 april 2004, 18:25   #86
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Het zijn processen als dat tegen het Blok dat mensen doet beseffen dat de "democratische" partijen die het hardst waarschuwen tegen "anti-politiek" zelf de grootste fascisten in de politiek zijn.
Het was toch het VB dat - eens aan de macht - ervoor ging zorgen dat de mensen monddood zouden worden gemaakt?
Ik wacht vol spanning op de citaten uit het Blok-programma die dat staven. Mocht het Blok dat trouwens ooit doen, zal ik even hard tegen hèn reageren. Vooralsnog heeft men hen zelfs de kans nog niet gelaten, terwijl andere partijen dit wèl al in de praktijk gebracht hebben, en zichzelf dan nog "democratisch" durven noemen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 april 2004, 19:21   #87
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@Distel

Niets van aantrekken. Het is juist de vorige meerderheid van VLD, SP.a en Agalev die de vrije meningsuiting in gevaar hebben gebracht. De eerste stap werd reeds genomen bij de vorige verkiezingen in de verklaring van herziening van de Grondwet. Het is voor de huidige regering mogelijk om de persvrijheid te beknotten en de persmisdrijven niet langer door Assisen te laten behandelen.
Het zijn mensen als Circe die hen daar de toestemming hebben voor gegeven.
Oud 24 april 2004, 22:59   #88
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Hoevelen zijn er echte democraten ? IK NIET. En geef het toe. Hoeveel van de zogenaamde democratische partijen zijn democratisch. IS democratie trouwens de enige juiste staatsvorm ? Thucydides dacht er anders over.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 25 april 2004, 08:30   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
@Distel

Niets van aantrekken. Het is juist de vorige meerderheid van VLD, SP.a en Agalev die de vrije meningsuiting in gevaar hebben gebracht. De eerste stap werd reeds genomen bij de vorige verkiezingen in de verklaring van herziening van de Grondwet. Het is voor de huidige regering mogelijk om de persvrijheid te beknotten en de persmisdrijven niet langer door Assisen te laten behandelen.

Citaat:
Dit was sarcastisch bedoeld hoor
Wat niet wegneemt dat ik inderdaad voor de 'verkeerde' partijen heb gestemd bij de vorige verkiezingen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 25 april 2004, 08:37   #90
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Hendrik
@Distel

Citaat:
Dit was sarcastisch bedoeld hoor
Wat niet wegneemt dat ik inderdaad voor de 'verkeerde' partijen heb gestemd bij de vorige verkiezingen.

Sorry, te rap gereageerd. 8)
Distel is offline  
Oud 25 april 2004, 09:07   #91
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

@Circe

Sorry.
Oud 25 april 2004, 09:22   #92
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

De hoofdredacteur van DS verklaarde in Terzake: het VB mag problemen aankaarten ivm allochtonen, maar mag dit niet herhaaldelijk doen.
Dit lijkt me een onhoudbare stelling.
Als er problemen zijn en die worden niet opgelost zal een oppositiepartij die problemen natuurlijk blijven aankaarten.
Trouwens moets het VB een racistische partj zijn, mag men dat dan ook niet meer herhaaldelijk aanklagen?
luc broes is offline  
Oud 25 april 2004, 09:47   #93
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

on topic : conclusies
- er is geen scheiding der machten in belgië
- belgië is geen democratie (meer)
- Vlamingen zijn al 174 jaar het slachtoffer van Franstalig RACISME
- Verhofstadt is een ramp
- Vlaamse Liberalen en Democraten staat voor franskiljons, etatistisch en totalitair
- er mag niet meer gesproken worden over migrantencriminaliteit
- Islam is een godsdienst als een andere
- eeuwigdurende afdracht van 10.000.000.000 euro aan Waals profitariaat
- franstaligen baas in ONS eigen huis
- Vlaamse rechtspraak is Vlaams indien franskiljons en/of unitaristisch
- verkiezingen nutteloos indien niet gekozen wordt voor walenvriendjes
- partijen geliquideerd door rechtbanken ipv door de kiezer
- staatszender -en radio indoctrineren ipv informeren
- ...
stab is offline  
Oud 8 januari 2005, 23:35   #94
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat de blokkers juist wel heel tevreden mogen zijn van de uitspraak.
ze zijn er alleen maar beter op geworden, niet?

ik vind dat proces ook echt wel de vergissing van de eeuw.
wat haalt het uit een straf te bedenken, (er zelfs een wet voor aan te passen)
als je die 'straf' (geld afpakken)
niet eens durft uitvoeren?

vanhecke gedroeg zich trouwens buitengewoon schijnheilig
(dachten ze nu écht dat ze een kans maakten met hun 'in beroep gaan'??)
Gespeelde verontwaardigheid, de uitspraak stond toch al vast,
dat wisten ze zelf nog het beste.
en nog meer kinderachtig gedoe,
voor de media-aandacht uiteraard.

pff ze verdienen een oscar.

*op naar de 51%*

nuja, hier in antw stikt het van de blokkers,
de redenen om op VB te stemmen...belachelijk
Soms uit racisme, ok
maar meestal gewoon uit ergernis, domheid, onwetendheid, frustratie, ontevredenheid
of gewoon uit gewoonte.
Nuja eens een blokker, altijd een blokker zeggen ze.
*zucht*

ik steun de beslissing van de rechters wel,
("Het Vlaams Blok is een partij die kennelijk en systematisch aanzet tot discriminatie. (...) U behandelt vreemdelingen als criminelen, boosdoeners, profiteurs, onintegreerbare fanatiekelingen en een bedreiging van het eigen volk."
Uitspraak van het Gentse Hof van Beroep op 21 april 2004 in het proces tegen het Vlaams Blok. )

maar je moet zoon partij idd bestrijden door middel van beleid
en niet door een proces.
nuja, die rechter deed zijn job maar he,
maar om te zien dat VB racistisch is en oproept tot haat,
daar hoef je geen rechter die juist fysiek bedreigd is voor te zijn.

de uitspraak is er nu (eindelijk)
en iedereen moet daar maar zijn conclusies uittrekken.

tjah, het kotswekkende tonneelstukje rond de 'beginselverklaring'
en de sarcastische mannier van omgaan
met de nieuwe 'softere' termen moeten we er maar bijnemen zeker.

vlaams 'belang', proficiat.
het heeft er nog nooit zó mooi uitgezien voor julie.
julie doen je best maar, stuk verdiet da ge zijt.
la_Principessa is offline  
Oud 11 maart 2005, 22:35   #95
stijn_desmeth
Banneling

stijn_desmeth's schermafbeelding

Standaard

stijn_desmeth is offline  
Oud 11 maart 2005, 22:47   #96
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

???????
daiwa is offline  
Oud 11 maart 2005, 22:55   #97
Don Quichote
Banneling

Standaard

Zijn de redenen om voor het VB te stemmen belachelijk?

Voor wie moet men dan beter stemmen?
Ik zie het zo direct niet duidelijk.
Don Quichote is offline  
Oud 11 maart 2005, 23:52   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
ik denk dat de blokkers juist wel heel tevreden mogen zijn van de uitspraak.
ze zijn er alleen maar beter op geworden, niet?

ik vind dat proces ook echt wel de vergissing van de eeuw.
wat haalt het uit een straf te bedenken, (er zelfs een wet voor aan te passen)
als je die 'straf' (geld afpakken)
niet eens durft uitvoeren?

vanhecke gedroeg zich trouwens buitengewoon schijnheilig
(dachten ze nu écht dat ze een kans maakten met hun 'in beroep gaan'??)
Gespeelde verontwaardigheid, de uitspraak stond toch al vast,
dat wisten ze zelf nog het beste.
en nog meer kinderachtig gedoe,
voor de media-aandacht uiteraard.

pff ze verdienen een oscar.

*op naar de 51%*

nuja, hier in antw stikt het van de blokkers,
de redenen om op VB te stemmen...belachelijk
Soms uit racisme, ok
maar meestal gewoon uit ergernis, domheid, onwetendheid, frustratie, ontevredenheid
of gewoon uit gewoonte.
Nuja eens een blokker, altijd een blokker zeggen ze.
*zucht*

("Het Vlaams Blok is een partij die kennelijk en systematisch aanzet tot discriminatie. (...) U behandelt vreemdelingen als criminelen, boosdoeners, profiteurs, onintegreerbare fanatiekelingen en een bedreiging van het eigen volk."
Uitspraak van het Gentse Hof van Beroep op 21 april 2004 in het proces tegen het Vlaams Blok. )

maar je moet zoon partij idd bestrijden door middel van beleid
en niet door een proces.
nuja, die rechter deed zijn job maar he,
maar om te zien dat VB racistisch is en oproept tot haat,
daar hoef je geen rechter die juist fysiek bedreigd is voor te zijn.

de uitspraak is er nu (eindelijk)
en iedereen moet daar maar zijn conclusies uittrekken.

tjah, het kotswekkende tonneelstukje rond de 'beginselverklaring'
en de sarcastische mannier van omgaan
met de nieuwe 'softere' termen moeten we er maar bijnemen zeker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Vexille

Knap staaltje geschiedenisvervalsing... Het Blok overladen met alle zonden Israëls. En het is zeker ook het Blok geweest dat gezorgd heeft voor de verloedering van die ghetto's? Voor het zich terugtrekken van het beleid (samen met de autochtone bevolking) uit ganse volksbuurten? Voor het jarenlang verwaarlozen van de integratieproblematiek? Want d�*�*r mocht niet over gepraat worden; d�*t onderwerp mocht zelfs niet aangesneden worden wegens niet "politiek correct" genoeg. Het heilige cordon, weet je nog wel? Het beleid van "politiek correct" België kwam er kortweg op neer dat "kansarme" allochtonen (want per definitie zijn die kansarm in het PC-denken) elke maand een handjevol centjes krijgen en een medelevend klopje op de schouder en daarmede is de affaire erledigd. Dan kan je nog wat centjes (kruimeltjes) strooien naar een paar wollige vzw'tjes en geitenharensokken straathoekwerkers (of buurtregisseurs, zoals ze dat zo mooi in Nederland noemen). En hop, we hebben weer onze goeie daad gedaan... De incompetentie, de onwil en de tunnelvision van politiek fatsoenlijk België is in al die jaren én tot op heden ronduit hallucinant te noemen.

En na elke verkiezingsoverwinning van het Blok waren ze er weer hoor... De losers met hun stoere taal: "we gaan er iets aan doen" of "we overtuigen de mensen van de kwaliteit van ons beleid" of nog straffer: "reken mij maar af op de verkiezingsuitslag van het Blok". En dat j�*�*�*�*�*�*ren aan een stuk. Hoe lang denk je dat "de mensen" dat liedje blijven pikken?

En als kers op de taart, toen bleek dat "fatsoenlijk politiek België" de toestand compleet verkeerd had ingeschat met z'n struisvogelpolitiek, is de allerlaatste (en vanuit democratisch oogpunt ook meteen allerlaagste) truuk uit de doos gehaald: "dan veranderen we toch gewoon de spelregels?" En na een absurde resem van (grond)wetgevende initiatieven spande men dan het gerecht voor de kar. En ondertussen maar grote praat verkopen in de zin van "tja, een politieke partij moet je in het debat verslaan, niet voor een rechtbank,.... blablabla..." Zowat élk "fatsoenlijk" politicus heeft zich wel eens die uitspraak laten ontvallen. Hoe noemt men dat ook al weer? Hypocrisie? Leugenachtigheid? Boerenbedrog? Enfin, niet meteen iets wat men onder de term "fatsoen" of "correctheid" zou catalogeren.

En zo zitten we dan met een gedrocht van een wetgeving, die de huidige én de toekomstige bewindslieden de mogelijkheid geeft om politieke opponenten de mond te snoeren. Die hen de mogelijkheid geeft om mensen te laten veroordelen voor opiniedelicten. Want ... men heeft toch gedacht aan het feit dat de tijd wel eens kan en zal komen dat niet dezelfde "verlichte" heersers op de troon zitten? Of wat had men gedacht?

Slaap maar rustig verder in de wetenschap dat de democratie alweer een stukje verder is ingekort, dat we alweer een stukje dichter gemaneuvreerd zijn in de richting van de dictatuur... Wie de maatstaven vandaag bepaalt, kennen we (of menen we te kennen); wie dat morgen doet, kennen we nog niet. Kom niet bleiten als het niet uitpakt zoals je dat gehoopt had.
Met oprechte dank aan De Vexille.
Oud 12 maart 2005, 01:08   #99
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
Fout van de rechter: Het Blok heeft nog nooit (=NOOIT) een vreemdeling "behandeld".
Het Blok heeft echter wel een duidelijke naar de wetten van hun tijd en toen dus perfect wettelijke opinie weergegeven.
Dus als ik het goed begrijp en als ik die overduidelijke en schreeuwlelijke enormiteit van die franskiljonse rechter vergeef mogen wij over vreemdelingen niet spreken zoals we het elke dag beleven?

Of zijn de studies (eerst aangevraagd door de regering en daarna wegens niet in de kraam passend vertikaal geklasseerd) en statistieken, dagelijkse vaststellingen in de krant, werkloosheidscijfers bij migranten, criminaliteitscijfers bij migranten, eigen ervaringen in de getto's van Brussel/Anderlecht/Matonge/St Joost Ten Node/enz/enz, uitlatingen van de migranten zelf, schorsingen van migrantenvoetbalclubs, groepsverkrachtingen, beledigingen naar onze vrouwen, verminking van hun eigen vrouwen, weigering tot integratie, oproep tot jihad, afdreiging enz niet juist misschien?

Citaat:
Inderdaad!
Het échte drama is echter dat de cultuurmarxisten nog liever het land laten naar de kl*ten gaan dan hun antidemocratische doch autodestructieve reflexen af te zweren.

Citaat:
Ik denk te mogen zeggen dat je hier inderdaad een punt hebt.
Geen enkele partij heeft zulk een gemotiveerde schare militanten, mandatarissen en sympathisanten die meer dan hun best doen om een meer solidair, rechtvaardiger, rijker en dus bloeiender Vlaanderen aan hun kinderen te kunnen achterlaten.

En inderdaad: na de enorme schade die maatschappelijk/ethisch/ideologisch/economisch/justitieel/democratisch door links is geinflicteerd is er weer enorm veel werk aan de winkel.

Maar troost U: na het verdriet om de ravage van links ontwaar ik reeds de pracht van het ochtendgloren door de noeste wederopstanding van ons Vlaanderen.

[font=Arial Black][size=3]HOU ZEE![/size][/font]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be