![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Proficiat dat jij een eigen mening hebt die niet mainstream is. Zou je die mening ook kunnen omschrijven, of is het u enkel te doen om het schelden op zich? Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 juni 2009 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Vreemdeling
|
![]() Mijn god, wat een debielen. Heeft iemand van die gasten ook nog maar één letter modern economisch werk gelezen?
Hallucinant dat deze zotten, aan beide einden vh politiek spectrum (die plots weer akelig dicht raakpunten vormen) nog altijd rondlopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Waarom zou hij dat doen, als mensen er toch niets van gaan begrijpen en a priori hun neus zullen ophalen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ondersteun uw mening helemaal niet. Er zijn al veel te veel partijen die onderling inwisselbaar zijn. Waarom zou het VB een kopie van de N-VA moeten worden? Het maakt het politieke landschap nog wat armer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dit is dus 1 vd helden van het NSA... trouwens, de brief werd niet ondertekend door Führer Eddy Hermy (die twee keer ontslagen werd bij het VB). goede strategische zet van hmet NSA ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mussolini, en dan? Gaat uw wereldje vergaan als iemand fan is van die Italiaan misschien? Berlusconi is nu aan de macht in Italië, das pas een drama. Overigens, wat lult u hier nu over wie die open brief al dan niet ondertekende? Gewoon een reden zoeken om het niet over de inhoud te moeten hebben? Pijnlijk tot de vaststelling gekomen dat dat nsa uit meerdere mensen bestaat die kunnen nadenken? Laatst gewijzigd door F.Lurk : 22 juni 2009 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Men kan niet blijven van twee walletjes eten, men moet ergens keuzes maken. Ofwel vormt men zich om naar een respectabele rechtse partij bereid tot onderhandelen en compromissen, ofwel tot een rechtlijnige zweeppartij (per defintie als oppositiepartij)
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Rechtse klootzakken zijn helemaal niet respectabel. Ze zijn voorstander van het statsu-quo, van de verdergaande diefstal die rijken plegen, van de complete verloedering omdat ze er zelf met hun geld en hun postjes in gebonden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Schepen
|
![]() Ik (als VB-stemmer) stel mij toch vragen bij de richting die het N-SA met de (Vlaams-)nationalistische partijpolitiek wil opgaan.
Ik kende deze organisatie nog niet, maar uit hun brief aan het VB en hun website kan ik opmaken dat: Het N-SA wil dat het VB "afstand neemt van het pure anti-islamdiscours". Zij zitten niet zozeer in met de islamisering en richten hun pijlen voornamelijk op de globalisering. Ze ergeren zich bij wijze van spreken meer aan een MacDonalds dan aan een moskee. (Trouwens, een consequente N-SA'er zou ook geen TV's van een Japans merk of auto's van Duitse of Italiaanse makelij mogen hebben, want dat zijn (net zoals de Macdonalds) evenzeer buitenlandse producten die dankzij de systematiek van de globalisering ons bereiken). Ze gaan voorbij aan het feit dat die MacDonalds Vlamingen tewerk stelt en ten dienste staat van Vlamingen terwijl moskeeën de Vlaamse belastingbetaler geld kosten en bovendien ten dienste staan van de moslims (die weigeren te aanvaarden dat Europa geen islam-continent is). Om nog maar te zwijgen over de anti-westerse retoriek die door ons belastingsgeld gesponsorde imams verkopen. Blijkbaar heeft het N-SA geen problemen met de anti-westerse Islam. Zij uiten sympathie voor islam-terroristen als de Hamas. (Liever anti-westerse islamieten steunen dan Joden, want dat mocht niet van den Dolf = achterliggende reden?) Ik geef toe dat het VB soms wat te ver gaat in hun toenaderingen tot de Joodse gemeenschap. Ik denk hierbij aan het goedkeuren van de negationismewet... Het is niet meer dan logisch dat het VB wat betreft hun vreemdelingendiscours zich vooral richt op de Islam (net zoals nationalistische partijen in het buitenland trouwens, zoals de FPÖ of de PVV). Ten eerste omdat islamieten in grotere getalen in Vlaanderen aanwezig zijn dan veel andere vreemdelingengroepen en ten tweede omdat geen enkele andere categorie van vreemdelingen zich zo sterk afzet tegen Westerse waarden als de gelijkheid van man en vrouw, de scheiding tussen kerk en staat en vooral de vrijheid van meningsuiting. Geen enkele andere groep vreemdelingen oefent een dergelijke druk uit op onze samenleving: men eist aparte zwemuren voor moslima's, men wil overal en altijd de hoofddoek kunnen dragen, ... . Daar komt nog eens bij dat ongeveer alle terroristische aanslagen op het Westen van Islamieten uitgaan. Daarnaast is het N-SA van mening dat het Forza Flandria-idee niet in praktijk mag worden gebracht omwille van de sociaal-economische koers van VLOTT, LDD en N-VA. Dat deze partijen net zoals het VB een onafhankelijk Vlaanderen nastreven of het op zijn minst niet uitsluiten is van geen tel. Aan de groeiende roep om Vlaamse zelfstandigheid bij de Vlaamse publieke opinie zou geen gehoor mogen worden gegeven door een samenwerking met deze partijen omdat zij een economische koers varen die het N-SA niet aanstaat. Dit geeft goed weer wat het N-SA het belangrijkst vindt. Het valt trouwens op dat de website van het N-SA opvallend weinig aandacht besteed aan communautaire thema's, zeker in vergelijking met het sociaal-economische. Hoewel ik toegeef dat de kans dat er morgen een Forza Flandria-regering komt gering is, zou het een gemiste kans zijn voor de Vlaamse zaak om Forza Flandria, wanneer (electoraal) de mogelijkheid zich zou voordoen, niet in praktijk te brengen. Economische standpunten moeten dan maar verzoend worden, dat is dan niet het belangrijkste.
"When every benefit received is a right, there is no place for good manners, let alone for gratitude." - T. Dalrymple Laatst gewijzigd door Schuppezot : 28 juni 2009 om 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vraag die wij ons stellen: moet er gestreden worden tegen een religie (die notabene zelf bijzonder kritisch is voor het westerse multiculturalisme) of moeten wij de wortels van het probleem aanpakken, namelijk die krachten en opvattingen bestrijden die ervoor zorg(d)en dat de islam (net als al die andere vreemde religies of vormen van exotisme), de vreemdelingen, de culturele vervlakking van onze eigen bevolking,... hier massaal binnekwamen en binnenkomen? Wij menen dat we het laatste moeten kiezen. U stelt in uw kritiek dat u het westen verdedigt. U verdedigt dus het multiculturalisme? Want het westen is multicultureel en verdedigt dat ook ten aanzien van de rest van de wereld. Amerika is multicultureel en liberaal. Het kent geen deftige sociale voorzieningen en heeft geen volk met een cultureel-etnische eigenheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
N-SA Koppensnellers Deel 1 Koppensnellers Deel 2 Koppensnellers Deel 3 Nation Autonoom Laatst gewijzigd door N-SA : 29 juni 2009 om 18:41. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Één ding wil ik toch wel eens weten van N-SA en heb daar nooit antwoord op gekregen, ook al is het een simpele ja/nee vraag.
Een onafhankelijk Vlaanderen? Ja/Nee. (Schrappen wat niet past)
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Sta me toe daar een brede glimlach bij te maken. Ook de meeste zionisten zijn voorstander van een Palestijnse staat. Zolang de kwestie van de invulling van die Palestijnse staat niet ter sprake komt is er geen vuiltje aan de lucht. Israël wenst een Palestijns ministaatje dat het volledig onder controle heeft en zowel economisch als militair kan wurgen. Niettemin blijven figuren als Filip Dewinter Israël als een voorpost van de westerse beschaving bestempelen en Tel Aviv-knechten als Geert Wilders opvrijen. Nu goed, wij horen her en der dat Dewinter steeds meer onder vuur komt te liggen in het VB om diverse redenen. Eindelijk zeggen wij dan.
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() Daar is geen simpel ja of nee op te antwoorden omwille van het feit dat wij blijkbaar onder "onafhankelijkheid" niet hetzelfde verstaan.
![]() |
#97 |
|
![]() Een onafhankelijke staat Vlaanderen. PUNT! Los van soevereiniteitsbedenkingen, een aparte staat in de wereld Vlaanderen die erkend wordt door de andere landen. Zo moeilijk is dat nu toch niet...
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 29 juni 2009 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||||||||
Schepen
|
![]() Citaat:
De economische globalisering hoeft niet per se een bedreiging te vormen voor het behoud van onze identiteit. Het voorbeeld dat u aanhaalt: de verengelsing, kan wettelijk worden ingeperkt. Ik denk hierbij aan de maatregelen die worden genomen om anderstalige (= lees Engelstalige) muziek op de radio te beperken ten voordele van het Nederlands. Onze Vlaamse geschiedenis is een goed voorbeeld van hoe een imperialistische taal (het Frans) door taalwetgeving werd ingedijkt. Omwille van onze geschiedenis van taalstrijd zijn wij veel meer gevoelig voor vreemde talen die zich willen opdringen. Nederlandse universiteiten zijn bijvoorbeeld veel meer verengelst dan Vlaamse. Volgens mij zijn de negatieve gevolgen van de globalisering niet onlosmakelijk verbonden met de economische globalisering. Het is perfect mogelijk om de negatieve gevolgen van de globalisering te bestrijden zonder daarvoor de gehele systematiek van de globalisering (die ons ook een zekere welvaart kan garanderen) de rug toe te keren. Trouwens, de sociale verworvenheden en basisrechten die volgens u door het liberalisme worden bedreigd, vormen ook een aantrekkingspool voor vreemdelingen en bespoedigen de multiculturalisering en islamisering. Denk maar aan het hoge aantal sociale woningen dat wordt ingenomen door vreemdelingen of het hoge aantal vreemdelingen dat van een sociale uitkering leeft. Toen in het begin van dit decennium nieuwkomers hun recht op een OCMW-uitkering verloren, daalde het aantal asielaanvragen met de helft. Daarnaast wil ik nog even zeggen dat er wel degelijk Vlaamse ouders en Vlamingen in het algemeen zijn die islamiet worden. Doordat Vlamingen een islamitische partner vinden, gaan zij (misschien om spanningen te vermijden) zichzelf ook bekeren tot de islam (het bekendste voorbeel hiervan = Silvy Melody). Omdat islamieten in vergelijking met Europeanen veel meer belang hechten aan hun religie, zal het omgekeerde (een islamiet met een Vlaamse parnet die daarom christelijk of vrijzinnig wordt) minder snel voorkomen. De hoge fertiliteitsgraad bij moslims en hun radicalisme kan de positie van de Vlaamse cultuur als de leidcultuur en de meest invloedrijke cultuur snel doen omslaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met de strenge negationismewetten die wij hier hebben, ben ik het ook niet eens (voor alle duidelijkheid; zelf ben ik geen holocaust-ontkenner). Maar deze zijn niet in alle Westerse landen zodanig van toepassing. Citaat:
Citaat:
Ik denk hierbij aan het vreemdelingenstemrecht, de verhoging de van kinderbijslag, enz.. Citaat:
"When every benefit received is a right, there is no place for good manners, let alone for gratitude." - T. Dalrymple Laatst gewijzigd door Schuppezot : 29 juni 2009 om 22:49. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pelgrim is op dat vlak ten minste consequent, omdat hij zo'n confederatie (of rijk) als een levensvatbaar, soeverein alternatief tegenover de EU plaatst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Ik heb daar begrip voor omdat Pelgrim bij de vraag "Een onafhankelijk Vlaanderen" tenminste duidelijk JA zegt. Deze vraag stel ik losgekoppeld van "En daarna...", ik heb het dan puur over het staatkundige. Voor mij is het ook niet gedaan na Vlaamse onafhankelijkheid, dan begint de Dietse hereniging pas ten volste voor mij. Het enige wat ik nu eens van N-SA wil weten is "Een onafhankelijk Vlaanderen? Ja/Nee".