Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2009, 14:08   #81
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Ik heb die thread ook niet gezien maar ze lijkt wel te hebben bestaan (zie bijgevoegde schermafdruk van Google) maar is niet meer doorklikbaar. Nu 'Force Nationale' is dan ook voor niets de naam van een kleine rechts-radikale splinterpartij die zich heeft afgescheurd van het Front Nationale van Daniel Feret.
Let op het zinnetje "Dit is toch politics.BE" in de tweede Google-referentie in je schermafdruk.

En kijk dan eens naar deze post: http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=73
Oud 22 juni 2009, 14:15   #82
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Let op het zinnetje "Dit is toch politics.BE" in de tweede Google-referentie in je schermafdruk.

En kijk dan eens naar deze post: http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=73
...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 22 juni 2009, 14:17   #83
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat veel Vlamingen bereid zijn om de miljardenstroom richting Wallonië in stand te houden en daarmee een land overeind helpen houden dat bestaat bij de gratie van ondemocratische, Franstalige vetorechten en het verfransen van hun hoofdstad Brussel.
Dan onderschat u de slavenmentaliteit van den Vlaeminck.
Ik heb hier al Flaminganten zien stellen dat Vlaanderen best de totale overheidsschuld zou overnemen bij eventuele splitsing of secessie, niettegenstaande dat die schuld hoofdzakelijk werd aangegaan ter ondersteuning van zog. 'nationale sectoren', lees 'Waalse industrie'.

Laatst gewijzigd door stab : 22 juni 2009 om 14:21.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:25   #84
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Overigens, om op de draad te blijven, "La Wallonie doit s'unir �* Bruxelles", mag Wallonie dat niet zelf beslissen? Of hoort Wallonië bij het brussels Lebensraum?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:29   #85
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik de Stoute Bekijk bericht
Ik heb die thread ook niet gezien maar ze lijkt wel te hebben bestaan (zie bijgevoegde schermafdruk van Google) maar is niet meer doorklikbaar. Nu 'Force Nationale' is dan ook voor niets de naam van een kleine rechts-radikale splinterpartij die zich heeft afgescheurd van het Front Nationale van Daniel Feret.
De draad heeft zeker bestaan. De openingspost bestond uit een aantal portretten van exotisch uitziende mannen en een oproep.

Verder lijkt deze 'nieuwe' me een provocerende dubbelnick te zijn maar ik kan me vergissen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:32   #86
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Force Nationale Bekijk bericht
Dat kan u allemaal beweren enkel jammer dat de doorsnee Vlaming weinig moet hebben van de in hun ogen 'arrogante hollander'....
Zeg hé kijk eens naar u eige, pfffff Der zullen nummeriek meer arrogante franskiljons en walen rondlopen dan Hollanders.
En daarbij "hollanders" zijn Nederlanders, maar niet alle Nederlanders zijn "hollanders". Holland heeft wel een beetje die hooghartige trekskes, zelf gehoord van Nederlanders uit ander provincies.
Het vooroordeel dat de Vlamingen door de strot is geduwd dat alle Nederlanders zo zijn ben ik na jaren getrouwd met eentje van terug gekomen. En toch ben ik vlaming (beetje verlimburgst wel..) gebleven hier en als er eentje mee zo nen air begint tegen mij komt die er al gauw achter dat de Vlaamse leeuw nie te temmen is. Dan binden ze gauw in.

Deze reacties komen uit de krant ff als word doc opgeslagen. Weet niet exacte welek meer dacht Telegraaf:

Snap dat veel buitenlanders de "Hollander" brutaal en grof vinden. Dat vinden veel Nederlanders volgens mij ook. Hollanders Noord- en Zuid Holland hebben tov de andere provincies een ongelooflijke eigendunk. Ik woon in Brabant en zie ondanks dat dat dagelijks veel Belgen bij ons komen shoppen en ja dat klopt wel - dat autorijden is levensgevaarlijk, maar verder goed volk
Louis, Valkenswaard | 12:13 | 19.06.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie

Klopt mbt Hollanders, natturlijk bedoelen ze in grote lijnen de Randstad. Ik ben gelukkig Nederlander en erger me vaak als ik met deze Hollanders, helaas, dezelfde periode op vakantie ben. Grote mond, een accent waar je kompleet op afhaakt en spontaan keelpijn krijgt of die aardappel zit nog steeds verstopt. Verder geen probleem. Ja Belgen zijn net als onze Limburgers achterbaks. Maar verder een leuk land.
Nederlander, Eindhoven | 12:09 | 19.06.09

Als Nederlands Limburger kan ik dit alleen maar beamen. Ik kom aan het kokhalzen hoe een groot deel van Nederland zich te buiten gaat aan grof taalgebruik,luidruchtig is,en totaal geen respect heeft voor buitenlanders.In het buitenland staan wij te boek als een van arrogantie verheven schreeuwlelijk volk. En dan durft een trut zoals Rita Verdonk ook nog te zeggen dat je er trots op moet zijn Nederlander te zijn. Ik ben verre van trots Nederlander te zijn en walg van de mentaliteit.
Jo Bux, Wijnandsrade | 12:04 | 19.06.09

Zoals u het omschrijft is het!! Alleen geldt dit voor Hollanders, wij in Zeeland Brabant en Limburg begrijpen de Belgen wel iets beter en zijn dan ook goede buren. De arrogante Hollander treft overal een negatieve blik.
Thomas, Terneuzen | 11:34 | 19.06.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie (einde citaat)

Laatst gewijzigd door stropke : 22 juni 2009 om 14:40.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:34   #87
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Overigens, om op de draad te blijven, "La Wallonie doit s'unir �* Bruxelles", mag Wallonie dat niet zelf beslissen? Of hoort Wallonië bij het brussels Lebensraum?
Hen mss 'ns vragen?
Wat blijkt uit verklaringen van Waalse 'verkozenen'?
Oud 22 juni 2009, 14:35   #88
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Force Nationale Bekijk bericht
Uiteraard zou jij dat wel willen, want een kritische stem op al dat flamingant gezever is u duidelijk een doorn in het oog. U bent ongetwijfeld een superdemocraat. Jammer dat er momenteel geen vacatures vrij zijn bij een job die het beste bij u zou passen: http://www.diversiteit.be/?action=on...itel=Vacatures
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:39   #89
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Zeg hé kijk eens naar u eige, pfffff Der zullen nummeriek meer arrogante franskiljons en walen rondlopen dan Hollanders.
En daarbij "hollanders" zijn Nederlanders, maar niet alle Nederlanders zijn "hollanders". Holland heeft wel een beetje die hooghartige trekskes, zelf gehoord van Nederlanders uit ander provincies.
Het vooroordeel dat de Vlamingen door de strot is geduwd dat alle Nederlanders zo zijn ben ik na jaren getrouwd met eentje van terug gekomen. En toch ben ik vlaming (beetje verlimburgst wel..) gebleven hier en als er eentje mee zo nen air begint tegen mij komt die er al gauw achter dat de Vlaamse leeuw nie te temmen is. Dan binden ze gauw in.
Hij heeft voor een groot stuk gelijk. U moet dat niet proberen te ontkennen. En dat is geen vooroordeel. De Hollanders zijn vaak arrogant. Denken vaak dat ze altijd alles beter weten. Alleen, ze vergissen zich. Ze zitten hier in Europa en soms in België, niet op de Bovenwindse Eilanden. En zelfs daar moeten ze niet meer veel hebben van de Hollanders.

Laatst gewijzigd door system : 22 juni 2009 om 14:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:40   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Verder lijkt deze 'nieuwe' me een provocerende dubbelnick te zijn maar ik kan me vergissen.
Tuurlijk, in de ene post de unitarist uithangen en in een andere post een wallobrux-staat propageren...
Oud 22 juni 2009, 14:42   #91
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
jij kiest natuurlijk de kant van een belgicistische racist dan van vlaamsgezinde democraten.
Dat verbaast me niks, want belgicisme en racisme gaan nu eenmaal hand in hand.
Oud 22 juni 2009, 14:43   #92
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De draad heeft zeker bestaan. De openingspost bestond uit een aantal portretten van exotisch uitziende mannen en een oproep.

Er zijn er hier al voor veel minder aan de kant gezet. Volgens mij is het haast zeker een dubbelnick, een echte "nieuwe" valt zo niet met de deur in huis. Maar inderdaad: dubbelnick van wie ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:48   #93
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Hij heeft voor een groot stuk gelijk. U moet dat niet proberen te ontkennen. En dat is geen vooroordeel. De Hollanders zijn vaak arrogant. Denken vaak dat ze altijd alles beter weten.
Dat geldt nog veel meer voor de Belgen. En ook dat is geen vooroordeel. Pas na vele jaren praktijkervaring ben ik tot dat oordeel gekomen. Belgen zijn onbetrouwbaarder, gieriger en arroganter dan Hollanders.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:49   #94
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog een Belgicist die zich allieert met Force "dehors les Arabes" Nationale...

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=79

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 juni 2009 om 14:52.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:52   #95
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog een Belgicist die zich allieert met Force "dehors les Arabes" Nationale...
U maakt weer een uitschuiver. Volgens mij maakt u doelbewust 'uitschuivers'.

Laatst gewijzigd door system : 22 juni 2009 om 14:53.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:53   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U maakt weer een uitschuiver.
Neen. Die uitschuiver betrof mijn opmerking over "uw vriendje". Niet dat u zich allieerde met deze hardcore racist.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 22 juni 2009 om 14:54.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 14:53   #97
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
jij kiest natuurlijk de kant van een belgicistische (belgicistisch) racist dan van vlaamsgezinde (Vlaamsgezinde) democraten.
Dat verbaast me niks, want belgicisme en racisme gaan nu eenmaal hand in hand.

hou die racist maar voor de blokkertjes Pelgrim, ik zal zelf wel bepalen wat ik ben.
Oud 22 juni 2009, 14:55   #98
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zal zelf wel bepalen wat ik ben.
Inderdaad: De Waal en Force "dehors les Arabes" Nationale, één strijd.
Oud 22 juni 2009, 14:56   #99
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
man wat ben jij engdenkend
Oud 22 juni 2009, 14:57   #100
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
word jij ook betaald door het vb om te spammen!!!!!!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be