![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Marokkaan komt trouwens hier geld verdienen om zijn familie in zijn thuisland te onderhouden en een beter leven te bezorgen, terwijl de nieuwe ollander zijn regio en familie in armoede liet stikken. Geen van beide zijn goed voor de Vlaming, maar ze verschillen wel enorm in hun gedrag en houding tegenover de Vlaming en zijn binnen de tekst dus helemaal niet te vervangen met elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 5 juli 2009 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik woon tussen de Nederlanders en heb zelfs lange tijd het bed gedeeld met een echte Hollandse. En ik een belgicist? goed zot zekers, ik haat dit land nog meer dan dat ik de nieuwe ollanders veracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja die doen er echt toe, want de nieuwe ollanders van toen waren Vlamingen en Brabanders. Ik probeer mij dus nergens uit te praten, ik geef je enkel de feiten zoals ze door Vlamingen gezien worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze hebben altijd de kant van hun bezetters gekozen. Ze gaan prat op hun Latijnse mentaliteit en noemen dat Bourgondisch. We weten allemaal hoe het met democratie is gesteld in Latijnse landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ge moet er maar op komen om te beweren dat belgie sinds 1830 bestaat. wat een leugen en wat een lef
![]() foei foei foei. geen tiktak vanavond en om 6u uw bedje in zonder verhaaltje de topicstarter heeft gelijk. De vlamingen zijn zo stout dat ze een hereniging niet verdienen. Laatst gewijzigd door 1207 : 5 juli 2009 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Vlamingen moeten al evenveel hebben van hun Latijnse buren als van hun ollandse buren, niets dus. En wat democratie aangaat, in Nederland mag je ook slechts je stem uitbrengen tijdens de verkiezingen en moet je daarna ook maar alles slikken wat de politici de burger door de strot jaagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
vergeet niet dat de belziek-revolutie gesteund werd door frankrijk. in nederland is er een grotere democratie maar den haag staat te ver van de bevolking waardoor men proteststemmen doet zoals op de pvv en vroeger op lpf. hier in vlaanderen staat de vlaamse overheid dichter bij de bevolking waardoor er voort vlaams parlement er veel minder proteststemmers zijn dan bij de federale. Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 juli 2009 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Staatssecretaris
|
![]() Je bedoelt neem ik aan de Belgicisten,want heel veel Vlamingen zijn geen collaboranten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar zo erg als in Italie, Belgie en Latijns Amerika ,zo erg is het in Nederland en Noord Europa niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() als Den Haag decentraliseert (ook zetels van de ministeries verspreid over héél Nederland) dan staat Den Haag dichter bij de burger
Laatst gewijzigd door Shadowke : 5 juli 2009 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het wordt dan nog erger. Denk niet dat Gemeenten en Provincies beter functioneren. Het probleem in Nederland is, te veel bestuur, te veel bureaucratie en te veel regelgeving. Traagheid en gebrek aan efficientie ,veroorzaken veel onvrede bij de burgers die in een tijd van snelheid leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ze is er flink ingestonken met zo'n figuur. Laatst gewijzigd door JP Coen : 5 juli 2009 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Nederland kan hieraan een voorbeeld nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Katholieke kerk kent geen democratie. Daarom weten Latijnse landen niet wat democratie is en vervallen vaak tot dictatuur ,zoals in Latijns Amerika. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |