![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik gaf een voorbeeld.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie sprak over een harde hand? De brahmaan hanteert heel andere middelen...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik maak daaruit op dat je het liefst met een vrouw zou samenleven die nooit voor jou zou kiezen, maar diep in haar hart een gore, leugenachtige, manipulerende kloot- en vetzak prefereert. En tevens dat zulk een vrouw niet moeilijk te vinden is (aan wie ligt dat?). Het enige waar het je nog aan schort is de nodige op vrouwen uitgeoefende dwang, maar die vind je bij een bepaalde groep wel. Fijn dus, je hebt alles wat je hartje begeert, Kallikles!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 19 juli 2009 om 14:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U en doe nu niet alsof je dat vergeten bent!
Vrouwen hebben geen "hantering van middelen" nodig, evenmin als mannen dit doen, al eens gedacht aan doodeenvoudig respect, ongeacht geslacht of origine?? Moet je eens proberen misschien vinden vrouwen je dan nog leuk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een regressie van het abstracte denken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw "abstact denken" levert anders hilarische commentaar op vrouwen op!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Leer ermee leven: je bureaujob geeft je geen ervaring, en zeker geen hogere betrouwbaarheid dan de allochtonen zelf. Als de waarheid je agressief in de oren klinkt, dan is dat jouw probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Uiteindelijk is het jouw zaak niet, als zowel ouders als kinderen ermee instemmen. Tot hoeverre wil je je bemoeien in het leven van allochtonen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Stop met lullen, en kom af met bronnen. Acht op 10 mannen die een gearrangeerd huwelijk hebben gehad, houden er een minnares op na. Back it up! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Als die mensen hun kinderen tegen hun wil uithuwelijken, moeten ze aangeklaagd worden wegens mensenhandel met verzwarende omstandigheden ( = gezaghebbende personen ). Als hun kinderen uit vrije wil met een onbekende huwen, in een vreemd land, moeten ze ginder blijven wonen. Hun echtgenoot(e) mag in géén geval naar Europa komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En zeg dat laatste dan ook aan de Vlamingen die hun partner in bv Thailand gaan zoeken. Laatst gewijzigd door anoniempje : 19 juli 2009 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik zie het toch iets anders. Die hoofddoekjes zijn niet belangrijk, dat is slechts uiterlijk vertoon. Het biedt voor de vrouwen bescherming in eigen kring. In eigen kring bestaan er nog vaak patriarchale verhoudingen. De man is de baas. Met een hoofddoekje worden ze niet voor hoer uitgemaakt. Intussen kunnen ze wel makkelijker eigen doelen nastreven. Ze kunnen bijvoorbeeld makkelijker studeren. De studie maakt ze niet hoeriger, want ze blijven een hoofddoek dragen. Terwijl ze, wanneer ze de hoofddoek zouden afdoen, meer tegenwerking voor de studie zouden ondervinden, want ze worden er sneller afvallig van. Het is zeker zo dat islamitische meisjes hoe langer hoe meer gaan studeren. Ze doen het gemiddeld zelfs beter dan mannelijke geloofsgenoten. De studie brengt ze in contact met allerlei denkbeelden. Dan kan het niet anders dan dat de aloude dogmatiek in twijfel wordt getrokken. Niet door iedereen natuurlijk, maar wel door velen. Studie verandert de mens, het is niet alleen een methodiekje dat in het hoofd wordt gestampt en verder niets met je doet. Bij dit alles is het dragen van de hoofddoek maar een kleine concessie aan de oude tradities. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heb je al antwoord op gekregen, vergeten lezen? Ik wil best met je praten als je wat minder agressief bent,laat maar weten wanneer je zover bent
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hoor! Ik zal bij die mannen langsgaan en zeggen, zet je even op papier dat je naast je huwelijk nog andere dames had, Want Anoniempje gelooft dit niet en zij kan het als allochtoon weten! Goed zo?
Of weet je wat, ik geef hun naam en adres dan kun je even langsfietsen en je "deskundigheid" laten schijnen, is dat een goed idee? Hoe oud ben je eigenlijk, dacht je nu echt dat mensen dit openbaar toegeven?? zeker als moslim?? Dat betekent daarom nog niet dat ontrouw dus niet voorkomt, zelfs vaak gebeurt,tenminste bij mannen, hoe vrouwen daarmee omgaan weet ik niet. Dit onderwerp is trouwens niet "zomaar" uit de lucht komen vallen. Wanneer je als vrouw in die sector werkt en langdurige relaties uitbouwt gebeurt het regelmatig dat je jezelf alleen in gezelschap van een man bevind. Daarbij viel me op dat mannen vaak proberen om je te versieren, het leek alsof de "gelegenheid" (alleen zijn met een vrouw) automatisch aanzet tot dit gedrag. Daarop heb ik hen uiteraard aangesproken, als moslim en getrouwd verbaasde me dat gedrag, zo kwam dat onderwerp ter sprake, tijdens de vele bezoeken aan vzw's waar uitsluitend mannen komen heb ik op een gegeven moment gezegd dat me opviel dat nogal wat mannen hadden gezegd ooit een minnares gehad te hebben of nog hadden, hoe zat dit met het moslim zijn? Er werd toegegeven dat dit inderdaad zo is en wat gelachen, dat moslim zijn mocht ik niet te ernstig nemen! Maar als jij verkiest om naast die realiteit te kijken( als een man alleen is met een vrouw is er mogelijkheid en in hun beleving "aanleiding" want je bevind je alleen in hun gezelschap) en het toegeven dat mannen blijkbaar makkelijk een dubbel bestaan ontwikkelen, naar buiten toe brave en gelovige moslim maar ondertussen wel een ander bestaan wat niemand ziet, dat mag je dat. Dat maakt echter mijn getuigenis niet minder waar,of jij dat nu leuk vind of niet. Een subcultuur die normaal contact tussen mannen en vrouwen onmogelijk maakt en alleen zijn ziet als " aanleiding tot..." werkt dit trouwens in de hand, vrouwen horen zelf ervoor te zorgen niet in die situatie te komen, alleen met een man dus. Dat dit voor mij vanuit mijn culturele achtergrond anders ligt, en ik louter om professionele reden mezelf in die situatie bevond werd door hen niet opgepikt, zij redeneerden vanuit hun culturele achtergrond, ik vanuit de mijne. Wat me trouwens opvalt is dat jij daar helemaal geen aandacht aan schenkt, hoe ik daar persoonlijk mee om moest gaan, of hoe ik vanuit mijn culturele achtergrond als vrouw geconfronteerd werd met mannen die vonden dat ik actief tot de situatie bijdroeg door alleen in hun gezelschap te zijn. Of is het jou onbekend dat mannen zo redeneren? Het is verdorie Godgeklaagd dat wie van dit soort toestanden getuigt als leugenachtig wordt afgeschilderd enkel en alleen omdat jij op basis van "origine" er alle belang bij hebt bkijkbaar dit probleem te ontkennen! Zal ik maar alvast een hoofddoek opzetten? Of mag ik (terecht) vragen stellen over het gedrag van mannen die blijkbaar binnen hun subcultuur als gedragscode inbouwen dat wie als vrouw met hen alleen is" aanleiding" geeft? O?*it gehoord van "blaming the victim??" Ik sta met mijn ervaring trouwens niet alleen, ook andere vrouwelijke collega's kregen te maken met agressie, meestal verbaal, van jongeren die rondhangen, maar soms ook fysiek.Daar zul je nooit iets over horen in de media of van het politiek beleid, de problemen hierrond worden stil gehouden. |
![]() |
![]() |