![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() je kan geen conclusies trekken op basis van 1 land. Maar zelfs al zou het gemiddelde aantal gepensioneerde presidenten slechts 3 of 4 zijn, dan is de impact op de kostenberekening van een presidentschap fundamenteel.
Vergeten we ook niet de steeds weerkerende kosten van een presidentiële verkiezing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zitten toch meestal aan hun max-wettelijk pensioen, hoger kan niet. (zoals vele "ambtenaren" eigenlijk) Dat ze als ex-president, een paarmaal meer per jaar uitgenodigd worden als een gepensioneerde ex-minister, zal het ook niet uitmaken. Citaat:
* Euhm, hoe verkiest men een eerste minister, hoe een parlamentsvoorzitter... ? Kost dat geld ? En we laten natuurlijk alle mogelijke verkiezingen die men tegelijk kan doen, op een verkiezingsdag samenvallen. Zo consequent zijn we dan ook hé. ![]() Ik citeer mezelf nog eens (soms leest men niet alles ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2009 om 21:30. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw in Oostenrijk zijn alle ex-presidenten al overleden: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2009 om 22:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
peanuts en verwaarloosbaar voor jou? en dan nog erbij: Citaat:
dus meer dan 1miljard dollar (720 000 + 384 000 + de rest) per jaar nu ja, verwaarloosbaar Citaat:
of zoals deze ex-president.. 180 000 + 96 000 + 460 000 + 54 000 + 146 000 = $936 000 per jaar of 4 van deze gasten : 4 x 936 000 = $3744 000 of peanuts zoals je zei. .. reken zelf maar uit wie het goedkoopste is
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 27 juli 2009 om 22:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() Zowel De Gaulle als Mitterand zijn slechts 1 jaar ex-president geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat hadden die ex-presidenten als pensioen gekregen moesten ze geen president geworden zijn ? Dat zie ik niet in uw cijfers, dat moogt ge namelijk aftrekken. ![]() ook al rekening gehouden met de max pensioenen in de meeste Europese landen ? Wat zou iemand die 35 jaar politieker geweest is... parlementair minister enz... als pensioen krijgen ? Stel voor met 65 wordt hij president - meer voor de eer als voor het geld want zijn pensioen trekt hij dan niet meer - maar krijgt hij wel iets meer, dan na x-jaren president-af, of zolang hij nog leeft valt hij terug op zijn max-pensioen wat hij sowieso al gekregen had moest hij geen president zijn. Hopelijk was ik duidelijk. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2009 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
oh wel, ik wil nog wel die 180 000 pensioen volledig aftrekken als je dat zo graag wilt. Dat is nog altijd 756 000 dollar voor een clinton als ex president. ( x 4 = 3 024 000)
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 27 juli 2009 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, lees hierboven en laten we liefst in Europa blijven.
Anders vind ik wel ergens een Keizer of Sjeik... ![]() Wie verdient er 936000 ? en Dollar is dat alles... voor hoeveel eventule ex-presidenten ? Hoeveel waren de dotaties weer van de familieleden van onze koning ? 2,4 miljoen € ! Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2009 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
geen nood, ik heb al de pensioenen volledig afgetrokken in mijn vorige post.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 27 juli 2009 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
maar 4 van de expresidenten ( de huidige president NIET meegerekent) kost de VSA ook 3 miljoen $, met de huidige president ingerekent kom je aan meer dan 4 miljoen$ ( 2.8 miljoen euro)
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 27 juli 2009 om 23:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het mogen er ook 8 of 13 zijn... Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2009 om 23:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
lees mijn vorgie post ( 2.8 miljoen euro + )
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 27 juli 2009 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Russen zouden nogal een groot pensioen krijgen denk ik
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 27 juli 2009 om 23:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() 2,4 mijoen euro is meer als 3,4 miljoen dollar ! Ik dacht dat je 3 mijoen dollar uitgerekend had. ge zult er nog wat moeten bijsleuren. En dan ga ik naar de opbrengst van de Koninklijke schenkingen van 24,4 miljoen € die de Be staat elk jaar misloopt. Citaat:
en die werken voor de president zelf... Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2009 om 23:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
hoe je het draait of keert. het is zeker niet zeker dat een republiek de staat minder zou kosten, integendeel. in de toekomst zullen alleen de koning, de troonopvolger en de weduw/e/naar een dotatie krijgen.. dus veel minder dan 2.4 miljoen en voor je begint over astrid en laurent: zelfs als we morgen een republiek hadden die zullen ook nog hun dotaties behouden tot hun dood. en voor de record, ik vind het ook niet nodig dat die dotaties zo hoog zijn of dat ze die krijgen, maar zeggen dat een republiek minder geld zou kosten is op zijn minst gezegd naief
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 27 juli 2009 om 23:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik tel Koning Albert II ook niet mee: Citaat:
Ik hoef wslk die 16 jaar indexstijgingen niet meer extra te indexeren... ![]() Citaat:
Even een vergelijkbaar land "selecteren": ![]() Ons Koningshuis kost 10 maal meer als het "Presidentenhuis" in Oostenrijk, dit is te zien aan 2 "betrouwbare" refertes in dit topic. Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2009 om 23:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Omdat ze er laat aan begonnen. Stel dat Sarcozy (nu 55) 90 jaar wordt, dan kan men hem nog een 30-tal jaar 'onderhouden' (zoals trouwens Giscard d'Estaing)
Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 28 juli 2009 om 07:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De inschatting dat we dus na verloop van tijd 5 �* 10 oudgedienden zullen mogen doorbetalen lijkt mij derhalve helemaal niet denkbeeldig. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 28 juli 2009 om 07:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Presidenten krijgen pas een predidentieel loon (en daarna pensioen) vanaf ze verkozen worden, geen dag vroeger. Koningen krijgen - als kroonprins - al een dotatie vanaf ze meerderjarig zijn (dus meestal al tientallen jaren voordat ze effectief staatshoofd zijn).
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " Laatst gewijzigd door Fozzie : 28 juli 2009 om 07:41. |
|
![]() |
![]() |