![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rode kruis, wit-gele kruis, blauwe kruis, de een is igov, de andere houdt zich bezig met zorg aan huis, nog een ander met verwaarloosde diertjes. De medewerkers zijn niet noozakelijk zo christelijk als dat het kruis laat uitschijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb in mijn hele leven nog nooit een autochtone westerling homo's horen afkeuren. Het fenomeen lijkt me dus tamelijk marginaal; de afkeuring bestaat waarschijnlijk hoofdzakelijk in de verbeelding van homo's. Dat kan ik wel begrijpen, als je in een of ander opzicht van een grote groep anderen afwijkt, ga je er heel veel aandacht aan besteden hoe die daarmee omgaan, en de minste kritiek uitvergroten. Ik heb het meegemaakt met Afrikanen en Arabieren die overal racisme in zagen, een paar vrouwen die overal sexisme in zagen; eigenlijk alle "minder"heden. Ikzelf vraag me niet eens af of andere mensen homo of hetero zijn. Als het niet je eigen partner betreft, wat gaat het ons aan?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het woordje "fictief" gebruiken, waar je eigenlijk "onnatuurlijk" bedoelt, is dan weer een nieuwe tactiek. Volgens mij niet meteen een tactiek die erop berekend is enige samenhang in je betoog te brengen... Laatst gewijzigd door Raf : 4 augustus 2009 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In plaats van koppig te blijven dolen, zoudt ge beter eens gaan tsjekken op de wiki, zowel bij de definisie van de organizasie als bij de uitleg van de emblemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik vermijd in deze het woord 'onnatuurlijk' omdat het dubbelzinnigheid creert waarvan niet iedereen bewust is. 'Onnatuurlijk' is voor sommigen wat in de natuur niet voorkomt. In dit geval is homoseksualiteit helemaal 'natuurlijk', want sommige diertjes doen het ook. 'Onnatuurlijk' is ook wat tegen de natuur (de aard) van iets of iemand indruist. Hier hebben we de beruchte kwestie van de natuur van bepaalde lichaamsdelen en hun functie. Het enige wat we hier met alle zekerheid kunnen zeggen is dat hun functie wel heel zeker voortplanting en ontlasting is. Ik bedoel, zonder deze functies zou hun louter bestaan niet 'rendabel' zijn: plezier kan uit alle lichaamsopeningen voortvloeien (er zijn hier experts genoeg), maar specifieke vloeistoffen - ik weet zelf niet waarom hoor - alleen uit deze...Voorts kunnen we ze ook voor allerlei doeleinden gebruiken, als kapstok of zo Maar het is mijn opinie hoor. Het is een vermoeiende discussie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Twee venten die in elkaars reet klaarkomen zou ik niet echt "proper en schattig" noemen...
![]() |
#95 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Even Googlen: Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 4 augustus 2009 om 19:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gelul over fiksie hangt mijn (overigens hetero-)teelballen uit.
Andere mensen, venten of vrouwen, die graag samen optrekken met mekaar en daarvoor al dan niet ook graag samenwonen, en desgevallend de grote verantwoordelijkheid willen opnemen om een kindje met liefde tot volwassenheid op te voeden, ... dat is allemaal zeer reëel voor mij. Interesseert mij het of het gaat om een kinderloos hetero stel, met twee of met zessen, of een homo-koppel. Ik heb er mij niet mee te moeien. En tot bewijs van het tegendeel, net zoals voor iedere medemens, behoor ik hen en hun levenswijze te respekteren, zoals zij de mijne horen te respekteren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() neen; dat wordt ze niet. Je krijgt als bloeddonor ene lijst van risicogedrag en van risicogroepen, en je moet aanvinken of je een verhoogd risico vertoont of niet. meer niet.
![]() |
#99 |
|
![]() Zelfs dat wordt niet gevraagd. Er wordt gevraagd of je een verhoogd risico vertoont. En daartoe behoort, naast promiscue gedrag, seks tegen betaling ook het laten zetten van een tattoo of piercing, langdurig in Afrika of de Caraïben vertoeven etc.
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Bloed wordt per "pakken" van 20 getest. En indien één er van HIV positief is, wordt het volledige lot weggegooid. Maar nogmaals, er wordt NIET gevraagd of je homo of hetero bent. Er wordt een (uitgebreide!) lijst van risiscogroepen en risiscogedrag opegegven, en het enige dat je moet doen is aanvinken of je een verhoogd risico vertoont of niet.
![]() |