![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is Vlaams-nationalisme een culturele of etnische zaak? | |||
Cultureel. Migranten kunnen perfect Vlaams-nationalistisch zijn. |
![]() ![]() ![]() |
44 | 63,77% |
Etnisch. Een Vlaams-nationalist is blank en heeft Vlaamse voorouders. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 13,04% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
16 | 23,19% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geloof heeft er trouwens geen zak mee te maken. Als we hier nu (nog) een staatsgodsdienst hadden, dan zouden er niet zoveel andere culten floreren. Het is de godsdienstvrijheid (= liberalisme) die heel die religieuze soep voortgebracht heeft, zoals het ook het liberalisme is dat immigranten hier als werk- en koopvee blijft importeren en regulariseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn de juist Franstaligen die recentelijk nog de Europese afspraken aan hun laars lapten om de migratie er verder door te duwen. Zolang ze niet gestopt worden, zal de migratie in onverminderd - zelfs in nog versneld - tempo doorgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste Indo's zijn nu daarom ook halfbloedjes (ook een begrip, die zelf graag gebruiken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit mijn beste...is een pareltje... ![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politieke inspiratie:
Wie mag waar en wanneer waarover bevoegdheden opeisen? En hoe moet dat opeisen gebeuren?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Iedere bewuste mens (niet het individu, de massamens, het kuddedier) heeft de plicht om zich NIET te integreren in de huidige maatschappij, zich te verzetten ertegen en naar het herstel van de normaliteit in de maatschappij te streven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() Ben ik een Vlaming? Ik weet namelijk dat ik langs 1 van mijn grootouders afstam van Spanjaarden. Kan ik dan geen Vlaams Nationalist zijn?
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een ideologie vereist een consequent denken en handelen. Dat betekent als nationalist dat je een volk beschouwt als een natuurlijk gegeven, een lots- en afstammingsgemeenschap, niet als een loutere bevolking of massa. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 3 augustus 2009 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is dat 'herstel van de normaliteit in de maatschappij' dan volgens jou?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een onafhankelijk Vlaanderen zullen er ook alle soorten karakters zijn - dat wisten we al wel ; maar 't is soms toch even in je haren krabben als simplistische flamingant.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het dat deze partijen zich in die discussies omtrent het integratiedebat schuldig maakten aan de pseudo-volksnationalistische tot in enkele gevallen zelfs racistische logica die ze het VB verweten. Ik besluit daaruit dat deze partijen (1) geen enkele ideologische basis hadden om hun integratiedebat en -beleid te voeren. Het gevoerde beleid is dan een aaneenschakeling van ad hoc-maatregelen, zonder enige visie. Het fulmineren tegen het VB was dan niets meer dan een methode om verkiezingsbeloften waar te maken en parlementszetels veilig te stellen. Een andere mogelijkheid is dat (2) deze partijen doelbewust een volksnationalistische logica onderuit haalden om hem in te wisselen met een culturele logica. In dat geval werd het VB doelbewust bestreden op haar eigen metapolitieke terrein. De raciaal gedefinieerde Vlaming werd dan een cultureel gedefinieerde Vlaming. Totnogtoe ben ik steeds geneigd geweest de eerste optie te geloven. Maar ik vroeg me af of jij misschien gelooft of meent dat onze politici voldoende capabel zijn om het tweede plan te bewerkstelligen. mvg, Andy
![]() |
![]() |
#100 |
Parlementslid
|
![]() Iemand die in Vlaanderen opgegroeid is, Nederlands spreekt, en dan kennis maakt met het agressieve, onvriendelijke Franse cultuurimperialisme zal ook een Vlaamsnationalistische reflex hebben, of zijn ouders/voorouders nu uit Kameroen, Korea of Klemskerke komen.
|
![]() |
![]() |