![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb al aan het Centraal station gewerkt, aan de Noord, de Zuid, Schuman en al regelmatig naar Het Rad moeten gaan. ik denk dus wel dat ik iets ken van Brussel... Brussel is mooi in buurten waar veel toeristen of werkende mensen komen. Ik werk nu in de Europese wijk en daar heb je schitterende parken, mooie gebouwen, maar ook effectief krotten, straten waar de vrouwen 's avonds echt niet willen doorgaan. Brussel leeft van de ambtenaren, de federale, Vlaamse en Europese. eens dat die weg zijn, is het enkel in bepaalde wijken, waar de rijken wonen, nog doenbaar. 's morgens kan je de kapotgeslagen ruiten niet meer tellen. neem die (Vlaamse) ambtenaren weg en Brussel is echt doods, maar dat willen sommigen niet echt snappen. ze pesten liever de Vlamingen weg, weigeren om er Nederlands tegen te spreken en elke Vlaming is een racist en spreekt een salle patois. maar ach, zolang Vlaanderen daarvoor betaald, is er toch geen probleem??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Net alsof ik geen mening over Amsterdam mag hebben, of net alsof de Belgen hier geen mening over Olland mogen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Ring - een aantal tunnels - kantoor ... en dan zo vlug mogelijk terug naar hun fermette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk kan men meningen hebben. Ik heb ook meningen over Nederland en Amsterdam maar die blijven subjectief. Ik ken enkele Nederlandse plekken waaronder Amsterdam maar als toerist. Het oordeel van een land of een stad als toerist heeft niets te maken met het oordeel dat men daarover kan hebben als inwoner van het land of van de stad. Vlijmscherp werkt in Brussel maar hij woont er niet.
Laatst gewijzigd door Everytime : 7 augustus 2009 om 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog! De meesten nemen de trein naar Brussel. Ze zien dus de trein, eventueel het openbaar vervoer (metro, tram of bus) en het kantoor. Een beetje van het wijk tijdens de middagpauze om een sandwich te gaan halen. En voil�*! Is dat Brussel kennen? Volgens mij niet!
Laatst gewijzigd door Everytime : 7 augustus 2009 om 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uiteraard is het beeld dat de Shadows van deze wereld niet correct, maar om te zeggen dat alles goed gaat in Brussel, dat zou ik nu toch ook niet zeggen. trouwens, waar heb ik gezegd dat Brussel een dode stad is?? het blijkt een trend te worden, woorden in mijn mond leggen zodat alle nuances verdwijnen. blijkbaar wordt dat niet aanvaard, een wat Vlaamsgezinde Vlaming die nuanceert, dat past wsl niet in sommigen hun wereldbeeld.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De mensen vind ik over het algemeen onvriendelijk. Vaak weigeren ze Nederlands te spreken . Laatst gewijzigd door JP Coen : 7 augustus 2009 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gelukkig is de realiteit veel genuanceerder. maar de hoop dat jij dat ooit zult willen verstaan, heb ik nooit gehad hoor. ik woon trouwens in een rijhuis, geen fermette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet het standaard patroon bij alle pendelaars overal ter wereld, denk je? Ook Walen die in Brussel werken of Vlamingen die in Antwerpen of Gent werken zullen na hun dagtaak zo snel mogelijk naar huis willen, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar effectief, de meeste Brusselaars zijn gewone mensen die ook willen vooruit gaan, die iets willen maken van hun leven. dat anderen geïndroctineerd zijn door ofwel 1 of andere extreme vorm van een godsdienst of van fransdolle anti-Vlaamse media/partijen, maakt idd niet dat alle Brusselaars zo zijn. maar dat maakt natuurlijk niet weg dat Brussel buitensporig veel werkloosheid heeft en dat de Brusselse politiek daar vooral weinig aan wilt doen. Zolang deze politici hun werklozen, vooral allochtonen weigeren om correct te begeleiden, voor het einde van hun studies en zeker erna, zullen sommige buurten blijven verpauperen. ook dat is een realiteit, die jij blijkbaar niet wilt inzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 augustus 2009 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder suiker is Tienen een dode stad ? Zonder Hoegaarden-bier is Hoegaarden een boerengat ? Zonder de Haven en Agfa Gevaert is Antwerpen dood ? Zonder het Minnewater is Brugge geen toeristische trekpleister ? Enz....... Domme stelling heeft U hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
zou je niet beter afkoeling gaan zoeken? je bent weer enorm gefrustreerd + die warmte = niet gezond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Allé kindjes, 't is genoeg zo.
De vergelijking EU voor Brussel en suiker voor Tienen loopt inderdaad wel wat mank, nietwaar?