Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2009, 18:24   #81
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ik denk dat weinigen er bezwaar mee gaan hebben moest u de daad bij het woord voeren en ASAP emigreert.
Maar daarvoor bent u waarschijnlijk te tam en te veel broekschijter, in vergelijking met nederlanders
Ik stel weer een cultuurverschil vast.
De ingebeelde invulling ervan zegt dan weer iets over Borntobewild
Oud 9 augustus 2009, 18:42   #82
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Heineken is paardenpis in een luxefles

Oranjeboom ook
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 19:04   #83
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Ons huidige - laten we terug gaan naar de jaren'50- kabinet en de daaruit voortkomende betuttelende regels, het vaak slechte weer, klein land, te veel regelneverij en de kloof tussen burger en politiek.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 augustus 2009 om 19:04.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 19:26   #84
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Regelneverij in Nederland. Verdokten corruptie van de Nederlandse ambtenaren, politieke bemoeienissen van Beatrix, Oranjegekte die quasi gelijk is aan heiligenverering, Nederlandse inhaligheid, de traditionele Hollandse vinger op de knip, chauvinisme dat ruikt naar arrogantie , onbeleefd Nederland, overloos en vaak nodeloos discussiëren van vele Nederlanders, zwakke culturele bagage van de doorsnee-Nederlander, schabauwelijk Nederlands dat gesproken wordt door vele Nederlanders, beroerde Nederlandse TV-programma's, slecht eten in Nederland een beetje zoals 'de aardappeleters van Van Gogh', Hollandse botheid in het buitenland door slechte opvoeding van de Nederlandse kinderen, saaie huizen, kruideniersmentaliteit, onbetrouwbaar Nederland, eentonige Nederlandse politiek met nog eentonigere Nederlandse bewindvoerders, Wilders-achtig Nederland, dufheid en bedompenheid, en zo kan ik nog ùùren doorgaan.
Ik heb even alles in dikke letters gezet waarvan ik zeker weet dat het in Belgie veel erger is. Het zijn natuurlijk allemaal relatieve begrippen. Dus hoe inhalig bijvoorbeeld de Nederlanders in absolute zin zijn weet ik niet. Ik weet alleen dat Vlamingen nog hebberiger zijn. En ik meen daar over te kunnen oordelen, want ik heb een aantal jaar in Vlaanderen gewoond.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 19:39   #85
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ik heb even alles in dikke letters gezet waarvan ik zeker weet dat het in Belgie veel erger is. Het zijn natuurlijk allemaal relatieve begrippen. Dus hoe inhalig bijvoorbeeld de Nederlanders in absolute zin zijn weet ik niet. Ik weet alleen dat Vlamingen nog hebberiger zijn. En ik meen daar over te kunnen oordelen, want ik heb een aantal jaar in Vlaanderen gewoond.
Maar u kunt niet ontkennen dat het onaardig bedoelt is van System.
Oud 9 augustus 2009, 19:42   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Wat ik ook jammer vind aan Nederland is dat je niet megawarenhuizen hebt, naar kaliber van Wal-Mart, Auchan, e.d...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 19:45   #87
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat ik ook jammer vind aan Nederland is dat je niet megawarenhuizen hebt, naar kaliber van Wal-Mart, Auchan, e.d...
En geen supermarkten als Carrefour op hetzelfde schaalniveau als Frankrijk en Spanje.
Oud 9 augustus 2009, 19:46   #88
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
En geen supermarkten als Carrefour op hetzelfde schaalniveau als Frankrijk en Spanje.
die zijn idd zéér groot.

kben is in één geweest.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 19:49   #89
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar ik het meeste moeite mee heb zijn de huizenprijzen. En het gebrek aan echte natuur. Maar die dure huizen zijn het gevolg van dure grond en de wet van vraag en aanbod. Daarom zijn de huizen in Nederland relatief klein, en dus niet vanwege een of andere calvinistische karaktertrek, zoals sommigen ons hier willen doen geloven. Als ik ooit Nederland verlaat, dan is het om ergens in de natuur te gaan wonen. Voor de rest heb ik het hier prima naar m'n zin.
Oud 9 augustus 2009, 19:49   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat dit niet in België bestaat. Ik zeg alleen iets onaardigs over Nederland,zoals de draad ons uitnodigt te doen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 19:50   #91
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
die zijn idd zéér groot.

kben is in één geweest.
Inderdaad, ik vind het jammer dat die supermarktketen niet in Nederland is. Ik ben een liefhebber van lekker en eten en drinken, dus voel me helemaal thuis in zo'n winkel.
Oud 9 augustus 2009, 19:53   #92
Shadowke

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik vind het jammer dat die supermarktketen niet in Nederland is. Ik ben een liefhebber van lekker en eten en drinken, dus voel me helemaal thuis in zo'n winkel.
wie weet als wallonie bij frankrijk is dat men ook zo'n paar winkels realiseert in nederland-vlaanderen
Oud 9 augustus 2009, 19:53   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar ik het meeste moeite mee heb zijn de huizenprijzen. En het gebrek aan echte natuur. Maar die dure huizen zijn het gevolg van dure grond en de wet van vraag en aanbod. Daarom zijn de huizen in Nederland relatief klein, en dus niet vanwege een of andere calvinistische karaktertrek, zoals sommigen ons hier willen doen geloven. Als ik ooit Nederland verlaat, dan is het om ergens in de natuur te gaan wonen. Voor de rest heb ik het hier prima naar m'n zin.
De hoge huizenprijzen komen ook door de hypotheekrenteaftrek. Zo zie je maar hoe schadelijk subsidies kunnen zijn. Verder merk ik ook dat de Veluwe echt op een camping begint te lijken.

Mij dunkt dat men meer ruimte voor natuur moet maken door mensen aan te moedigen in de steden te gaan wonen; dicht bij hun werk. Minder files, meer natuur, enz...

Nederland heeft de geneugten van hoogbouw kennelijk nog niet ontdekt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 19:57   #94
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
wie weet als wallonie bij frankrijk is dat men ook zo'n paar winkels realiseert in nederland-vlaanderen
Inderdaad.
Oud 9 augustus 2009, 19:58   #95
Shadowke

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
trouwens, kheb ook graag lekker eten

ben ni voor hamburgers, kebab ed en van te veel diepvriesvoeding word ik ziek

Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 augustus 2009 om 19:58.
Oud 9 augustus 2009, 20:04   #96
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien die winkels in België verlieslatend zijn zie ik eerder dat ze het afbollen en Vlaanderen overlaten aan Super De Boer en Albert Heyn.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2009, 20:09   #97
Hollander

Standaard

Citaat:
Men heeft dat hier al geprobeerd maar is met de staart tussen de pootjes afgedropen. Het heeft zn voordelen, dergelijke winkels, maar hier sloeg het niet goed aan.
Oud 9 augustus 2009, 20:09   #98
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Aangezien die winkels in België verlieslatend zijn zie ik eerder dat ze het afbollen en Vlaanderen overlaten aan Super De Boer en Albert Heyn.
we zullen zien hoe het verloopt solidarnosc.
we hebben er toch niets over te zeggen.
Oud 9 augustus 2009, 20:11   #99
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
De hoge huizenprijzen komen ook door de hypotheekrenteaftrek. Zo zie je maar hoe schadelijk subsidies kunnen zijn. Verder merk ik ook dat de Veluwe echt op een camping begint te lijken.

Mij dunkt dat men meer ruimte voor natuur moet maken door mensen aan te moedigen in de steden te gaan wonen; dicht bij hun werk. Minder files, meer natuur, enz...

Die hypotheekrenteaftrek is inderdaad waanzin. Maar als men die plotsklaps zou afschaffen kan men niet opeens een groter huis kopen. Vrijwel alle Nederlanders krijgen immers hypotheekrenteaftrek. Dus aan je relatieve positie veranderd niets. Het grootste probleem is dat vrijwel nergens in Europa gemeenten zo afhankelijk zijn van de grondverkoop voor hun inkomsten. Ze zullen dus altijd hun grond verkopen voor een zo hoog mogelijke prijs. En die kopers zijn dus meestal projectontwikkelaars die zoveel mogelijk woningen per m2 neerzetten.
Oud 9 augustus 2009, 20:12   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

No offence maar heel Nederland lijkt wel op een vakantiepark. Komt wellicht omdat een groot deel van het woningbestand in handen is van woningcorporaties en is althans mijn indruk dat Nederland minder geobsedeerd zijn door woningen. In België lijken er wetten bestaan die verbieden dat twee huizen op elkaar trekken daar waar dit in Nederland eerder het omgekeerde is. Enfin ik overdrijf uiteraard maar als ik gewoon naast mijn deur kijk dan heb je woning in Spaanse stijl, Normandische stijl, kiezige nep fermette's a gogo, Oostenrijkse chalet wannebe. Enfin men kan het zo zot niet bedenken of het bestaat. In Nederland is men daar veel strenger in. Zelfs in de beperkt aantal sociale woonwijken in mijn omgeving valt op dat na een aantal jaar het vol staat met verschillende aanbouwingen, tuinkotten, elvendertig verschillende verfkleuren etc etc.... In Nederland zou dat wellicht niet pakken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be