![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen moslims? | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
18 | 13,74% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 30,53% |
genuanceerd |
![]() ![]() ![]() |
73 | 55,73% |
Aantal stemmers: 131. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God struikelde dus in Europa, en de mens werd centraal gezet, een beweging die in veel andere culturen ontbreken, wat zijn weerslag heeft op politieke juridische en maatschappelijke structuren. En die zijn inderdaad zoals u aanhaalt voor Jamal en Fatima anders, wat niet betekent dat dit geen gevolg is van de cultuur waar beiden deel van uitmaken. Mogelijk wordt dus hun leven veel meer door bijvoorbeeld religie vastgelegd, waarbij trouwens ook ter discussie staat hoeveel rechten Jamal aan Fatrima geeft, cultuur bepaald dus wel menselijk handelen, dit volledig afschuiven op de "leiding" waarbij burgers enkel weerloze slachtoffers zijn, klopt dan ook niet helemaal want dezelfde burgers stemmen hun handelen vaak op dezelfde principes af als waarmee leiders landen regeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft gratis leren lezen, schrijven en rekenen. Er zou dan toch verwacht mogen worden dat je de basisregels blijft onthouden? Iemand die nog niet deftig kan schrijven, is het geloven niet waard! edit: en het ging niet over fouten maken, iedereen maakt ze, maar over bewust en doelgericht fouten te laten infiltreren om een politieke voorkeur te laten uitschijnen. Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 18 augustus 2009 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Partijlid
|
![]() En moest ik vaderlandse trots hebben, dan zou ik zeggen dat de trots en de fierheid van een volk begint bij de taal!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Bent u voor of tegen moslims?
Ik ben vb'er in hart en nieren maar waarom zou ik tegen een moslim zijn die onze taal spreekt,hier werkt en met alles in orde is,belastingen betaald zoals wij enz... Uiteraard spelen er nog andere factoren mee;als ze hier zoals al te dikwijls gebeurt hier de wetten beginnen stellen van aparte dit en datte en nog maar te zwijgen van al dat andere omwille van die middeleeuwse godsdienst dan zeg ik,no way,verkeerd bezig. Van mij mag iedereen zijn godsdienst beleven maar er misbruik van maken of hun zin en willetje hier opdringen is erover. Ik heb vandaag nog met een moslim zitten babbelen,geen enkel probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dezelfde redenering kan toegepast worden op het Katholicisme. Ik neem dus aan dat u niets tegen het Katholicisme hebt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef trouwens, verder in deze draad: Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 18 augustus 2009 om 14:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Ik ben niet tegen de Moslims. Ik ben wel tegen de Islam." Ik vraag me dus af waarom u begon over het in de gevangenis werpen van moslims, terwijl u (blijkbaar) dezelfde houding hebt tegenover geloof als Queensbury. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En kan je minister van begroting worden.
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() *knip*
Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 18 augustus 2009 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() Ik heb geen probleem met moslims, zolang ze hun godsdienst binnenshuis belijden en er anderen niet mee lastig vallen en konstant mee om de oren slaan.
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw hele houding laat agressie zien, toch niet vanwege een schrijffout he? Wat weet u trouwens over mijn politieke voorkeur, glazen bol uit de Aldi?? Of wordt u gewoon niet graag tegengesproken, en heeft u binnen debat geen onderscheid geleerd tussen persoonlijke aanval en inhoudelijk argumenteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() Natuurlijk is daar verschil tussen , heb ik ooit iets anders beweerd ? De gramatica van zijn moedertaal niet (willen) toepassen is wel erger dan eens een letter missen op het toetsenbord .
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
vind ik al ... vreemd . Denkt u in "wij" en "zij" ?
![]() |
![]() |
#98 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Know thyself! —Socrates If you don't know where you're going, any road will take you there! —George Harrison Laatst gewijzigd door Indigo-blues : 18 augustus 2009 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#100 |
Gouverneur
|
![]() Dat klopt wel voor een stuk . Ik heb nu eenmaal een talenknobbel naar het schijnt ( bij mij werden er vroeger de spellingsregels nog ingeklopt , dikwijls letterlijk ) maar ik heb dan weer een lichte vorm van discalculie , da's dislexie met cijfers . Ik kan niet tellen . Zo heeft iedereen wel z'n vóór en z'n tegen .