Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft iedereen recht op vrijwillige arbeid?
Volkomen juist én gewenst 8 38,10%
volkomen onjuist en ongewenst 5 23,81%
onvolkomen vraagstelling 8 38,10%
Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2009, 18:41   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
En als de boeren in staking zouden gaan en enkel nog voor zichzelf gewassen zouden verbouwen, dan mag je nog zoveel moeren aandraaien aan de band of papiertjes van stapel verplaatsen op je bureel, op je kin zul je kloppen ondanks je noeste arbeid.
Als boeren enkel nog zouden werken zoals jullie levensfilosofie, dan ga je geheid op je kinnebak mogen kloppen....zonder staking zelfs.

Het is maar de doorsnee verwende luiaard die verwacht dat "anderen" hun dagelijkse ding moeten doen.

Zoals een niet nader genoemde die verwacht dat de bib alle dagen open is om hem zijn verder totaal nutteloze post te laten posten op het internet.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 augustus 2009 om 18:42.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 18:43   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat je volledig afhankelijk bent van bezoldigde arbeid om je eigen voortbestaan te verzekeren, en dat je niet in staat bent om dit onafhankelijk en in volle vrijheid te doen. Je kunt niet anders dan vertrouwen op anderen, je bent overgeleverd aan degenen die over de economische macht beschikken. Zolang je over de nodige kwaliteiten beschikt die nuttig zijn( waaraan ik niet twijfel) is er geen vuiltje aan de lucht maar er zijn anderen die gewoon uitgerangeerd worden en bij het oud vuil gezet worden om vervolgens afhankelijk te worden van de asociale onzekerheid. In het beste geval want er bestaan landen waar dat laatste niet eens bestaat.
Als U te oud bent, kan U ook geen gebruik meer maken van uw Aard-Aandeel. dan zal u moeten hopen op de goodwill van uw nageslacht.

Citaat:
De beste slaven zijn zij die zich geen slaaf voelen en/of niet eens door hebben dat ze het zijn
De waarheid is wat iemand gelooft; dus als iemand gelooft dat ie geen slaaf is, dan is ie ook geen slaaf.
Oud 30 augustus 2009, 18:48   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jagen, vissen, vruchten verzamelen en dergelijke =/= werken!
Dat is oogsten wat de natuur gratis! te bieden heeft en waar iedereen gratis toegang toe heeft ( ten minste zou moeten hebben)
Wat doet ge hier nog?
Mij valt het op dat degenen die wonen waar nog ruimte is om te leven van wat de natuur gratis geeft staan te drummen om hier in slavernij te komen leven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 18:53   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wat doet ge hier nog?
Mij valt het op dat degenen die wonen waar nog ruimte is om te leven van wat de natuur gratis geeft staan te drummen om hier in slavernij te komen leven.

Mij valt het vooral op dat veel van die aandrummende "niet slaaf-aardaandeel gebruikers" snel vervallen tot een gemakzuchtig stel "aardaandeel opeisers".
Oud 30 augustus 2009, 18:58   #85
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Door mensen, door wat anders?
Naast de kwestie maar dat wist je zelf ook al.
Welke mensen?

Citaat:
Bij deze geef ik uw 72850m² zee in't midden van de oceaan, veel plezier daar iets mee te doen zonder iemands te dwingen iets voor jou te doen op voorhand. Die zee heeft voor een mens op zichzelf geen waarde, tenzij als plekje om te verzuipen.
Je begint al stevig terug te krabbelen.
En mijn plekje in de City of London dat ik aanvankelijk zelf mocht kiezen?
Nogmaals, het mag braakliggend zijn hoor. Ik zal zelf wel voor de verbeteringen zorgen.

Citaat:
Als je mooie dromen zijn bedrog, tenzij je debielen vind die voor jou vrijwillig iets willen doen. Maar dan krijg je waar voor je geld.
Voor mij moet niemand iets doen. Evenmin dat anderen verplicht worden voor anderen iets te doen. In een geoististische samenleving bestaat er alleen vrijheid en vrijwilligheid, geen dwang.

Citaat:
Iets is waard wat de gek er voor geeft, niet meer, en ook niet minder. En al de rest is gezever.
Waar beweer ik iets anders?

Citaat:
Wat ben je nu met een uranium mijn, als iedereen rond jou een neolithische aardaandeelbezitter is?
Niks, maar wat is je punt nu?
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 19:03   #86
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Destijds, toen aan het houden en verhandelen van slaven geen etische bezwaren kleefden, vond men het recht op vrijheid, leven, en recht op het eigen lichaam ook volkomen onzin. Vooral wanneer er ook de slaven mee bedoeld werden.

Iedereen vind het normaal dat we de lucht vrij en gratis kunnen inademen. Stel je voor dat men er technisch zou in slagen om de lucht te privatiseren en die te verkopen in ruil voor geleverde arbeid aan de bezitter(s) vd lucht.
Dan kun je er ook gif op innemen dat de beste lucht voor de eigenaars zal zijn en de slechtste riool lucht voor de simpelste arbeiders. Voor de werkweigeraar wacht dan enkel de verstikkingsdood.
Dat is ook onzin zeker?
Btw: met het water is men anders al aardig opdreef ....
Nee, dat is geen onzin, het is natuurlijke selectie. Eleminatie van de nuttelozen.
Oud 30 augustus 2009, 19:11   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naast de kwestie maar dat wist je zelf ook al.
Welke mensen?
De charismatische stamhoofden van de eerste samenlevingen.

Citaat:
Nogmaals, het mag braakliggend zijn hoor. Ik zal zelf wel voor de verbeteringen zorgen.
Ik krabbel niet terug, je mag van mij je landstukje aardaandeel van 21200m² hebben in't midden van waar nu de city of london is.
Mare, je mag niks van de arbeid-slaven- of puur vrijwillige arbeid verwijderen, belasten of op enige andere wijze de integriteit van anders mans werk aantasten.
Grootmoedig dat ik ben, ik zal je die lap grond toekennen in het vruchtbare en zachtglooiende landschap rond Stonehenge.
Hier zijn je 2 handen,je kennis en je charisma. Leef je leven. Niemand gaat je lastig vallen.

Citaat:
Voor mij moet niemand iets doen. Evenmin dat anderen verplicht worden voor anderen iets te doen. In een geoististische samenleving bestaat er alleen vrijheid en vrijwilligheid, geen dwang.
Ok, laat mij nu een grote sterke charismatische egoïstische roofridder zijn. Ik heb mijn volgelingen , mijn slaven die geloven dat ze vrij zijn. Zien hoe lang dat uw geoistische gnostische whatever dromen blijven staan tegenover mijn vuurstenen bijl.
Och ja, niemand mag meer hebben dan een ander, dus die extra lichaamskracht die ik door mijn genetica en goeie jeugd heb gekregen moet ik afgeven zeker? Of het feit dat ik door educatie en ervaring een redelijke metaalbewerker ben, ook inleveren zeker, of is dat ook een stukje van je aard-aandeel? Het feit dat iemand iets kan wat nodig blijkt, en jij niet kan, moet dan maar gegeven worden?

Citaat:
Waar beweer ik iets anders?
Zowat overal in uw teksten

Citaat:
Niks, maar wat is je punt nu?
dat U een hypocriet bent, die raast tegen de moderne samenleving, zonder te beseffen dat U maar al te graag gebruik maakt van de mogelijkheden van deze moderne slavernij.

Laatst gewijzigd door maddox : 30 augustus 2009 om 19:15.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 19:12   #88
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Een stukje Sahara ook goed?
Oud 30 augustus 2009, 19:13   #89
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als U te oud bent, kan U ook geen gebruik meer maken van uw Aard-Aandeel. dan zal u moeten hopen op de goodwill van uw nageslacht.
Toch wel mijn beste.
Ten eerste wordt mijn aarde aandeel als dividend uitgekeerd in de gangbare munteenheid waarover ik dan kan beschikken om eventueel het rustoord te betalen.
Ik kon ook met mijn dividend het recht kopen op een fysiek stukje aardoppervlakte en dat vervolgens bewerken tijdens mijn jongere dagen.
Wanneer ik dan te oud geworden ben kan ik mijn deeltje ter beschikking stellen van de jongere generatie in ruil voor verzorging.
Mogelijkheden zat

Citaat:
De waarheid is wat iemand gelooft; dus als iemand gelooft dat ie geen slaaf is, dan is ie ook geen slaaf.

Ja ja , en als iemand gelooft dat hij Napoleon is dan is hij Napoleon.
Oud 30 augustus 2009, 19:17   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel mijn beste.
Ten eerste wordt mijn aarde aandeel als dividend uitgekeerd in de gangbare munteenheid waarover ik dan kan beschikken om eventueel het rustoord te betalen.
En wie bepaald de waarde van dat aardaandeel? Jijzelf.
Citaat:
Ik kon ook met mijn dividend het recht kopen op een fysiek stukje aardoppervlakte en dat vervolgens bewerken tijdens mijn jongere dagen.
Wanneer ik dan te oud geworden ben kan ik mijn deeltje ter beschikking stellen van de jongere generatie in ruil voor verzorging.
Mogelijkheden zat
Leuk idee, geen sigaar. Mijn vuurstenen knots heeft jouw oogst opgeëist.

Citaat:

Ja ja , en als iemand gelooft dat hij Napoleon is dan is hij Napoleon.
Voor mij is het gewoon een gek met waanbeelden, maar voor zichzelf is hij napoleon, en mist hij zijn legers.
Oud 30 augustus 2009, 19:30   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mogelijkheden zat
Die u dan gaan verwijten een slavendrijver te zijn die ze verplicht voor u te werken.
Tiens de cirkel is rond.
Oud 30 augustus 2009, 19:31   #92
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wel bewezen is dat je totaal afhankelijk bent van een minimum aan geld om te kunnen (over)leven in het huidige systeem. Eigelijk heb je geen andere keuze dan bezoldigde arbeid te leveren. Als het echt niet anders kan, zelfs zonder een grijntje voldoening want geld=geld.
En dan durf je stellen dat ik onzin uitkraam daar waar ik dit slavenmodel aan de kaak stel
Mensen zijn slaven van hun fysiologische noden, of wat? Dat klopt alleszins. Als je dat niet bedoelt, wat belet je om autarkisch te gaan leven? Gemakzucht, allicht.
Oud 30 augustus 2009, 19:37   #93
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan ook waardeloos geworden zijn door roofbouw, vervuiling enz.
Oud 30 augustus 2009, 19:46   #94
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De charismatische stamhoofden van de eerste samenlevingen.
Ik gok eerder op de feodale heren.

Citaat:
Ik krabbel niet terug, je mag van mij je landstukje aardaandeel van 21200m² hebben in't midden van waar nu de city of london is.
Mare, je mag niks van de arbeid-slaven- of puur vrijwillige arbeid verwijderen, belasten of op enige andere wijze de integriteit van anders mans werk aantasten.
Maak je maar geen zorgen, ik verplicht niemand tot iets. Ik laat gewoon de markt spelen om mijn stukje" City of London" te mogen pachten. De hoogste bieder mag, mits betaling vd pacht, er vrij over beschikken.

Citaat:
Grootmoedig dat ik ben, ik zal je die lap grond toekennen in het vruchtbare en zachtglooiende landschap rond Stonehenge.
Hier zijn je 2 handen,je kennis en je charisma. Leef je leven. Niemand gaat je lastig vallen.
Grootmoedig dat je bent krabbel je weer eens terug in de wetenschap dat een stukje aardeel in de City of London toch een ietsje pietsie teveel waarde heeft

Citaat:
Ok, laat mij nu een grote sterke charismatische egoïstische roofridder zijn. Ik heb mijn volgelingen , mijn slaven die geloven dat ze vrij zijn. Zien hoe lang dat uw geoistische gnostische whatever dromen blijven staan tegenover mijn vuurstenen bijl.
Och ja, niemand mag meer hebben dan een ander, dus die extra lichaamskracht die ik door mijn genetica en goeie jeugd heb gekregen moet ik afgeven zeker? Of het feit dat ik door educatie en ervaring een redelijke metaalbewerker ben, ook inleveren zeker, of is dat ook een stukje van je aard-aandeel? Het feit dat iemand iets kan wat nodig blijkt, en jij niet kan, moet dan maar gegeven worden?
Onrecht wordt altijd bestendigd met gebruikmaking van geweld.
Dat is nu niet anders, zelfs in deze "beschaafde" maatschappij.
Ik vind je verweer erg zwak worden eigelijk

Citaat:
Zowat overal in uw teksten
Wijs er een aan, kan niet zo moeilijk zijn toch?

Citaat:
dat U een hypocriet bent, die raast tegen de moderne samenleving, zonder te beseffen dat U maar al te graag gebruik maakt van de mogelijkheden van deze moderne slavernij.
Ik heb niks tegen de moderne samenleving, enkel tegen de moderne slavernij.
En dat ik gebruik maak is mijn volste recht. Trouwens zelf ben ik ook een slaaf maar ik ben niet te beroerd om dat zelf toe te geven.
Oud 30 augustus 2009, 19:50   #95
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, de markt mijn beste.
De waarde van aandelen van een of ander bedrijf worden toch ook door de markt bepaald niet?
Oud 30 augustus 2009, 19:55   #96
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Een stukje Sahara ook goed?
enkel op voorwaarde dat er petrol te vinden is
Oud 30 augustus 2009, 20:05   #97
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik meende dat men aan landbouw ging doen wegens de bevolkingsgroei en het daardoor niet meer mogelijk was te leven vd jacht en visvangst.
Hoe dan ook, het is duidelijk dat de levenswijze van jager/verzamelaar verlaten werd uit noodzaak.
Vals.

De bevolking steeg -omdat- men niet langer rondtrok. Een nomadenvrouw kan maar 1 kind dragen, de andere borelingen werden achtergelaten.

Sedentaire volkeren hebben dat probleem niet.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2009, 20:06   #98
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
fout.
het leven van de eerste landbouwers was redelijk miserabel. Erger dan dat van de jager-verzamelaars.

En dat is het in sé nu nog : de tribale stammen die zich nu nog zonder landbouw redden, besteden minder tijd aan voedsel vergaren dan veel landbouwmaatschappijen.
Danku.
Oud 30 augustus 2009, 20:07   #99
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Destijds, toen aan het houden en verhandelen van slaven geen etische bezwaren kleefden, vond men het recht op vrijheid, leven, en recht op het eigen lichaam ook volkomen onzin. Vooral wanneer er ook de slaven mee bedoeld werden.
Men vond het recht geen onzin.

Men vond er niks van, aangezien het recht niet bestond.

Je hebt moeite met denkkaderinleving, jongen.
Oud 30 augustus 2009, 20:12   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik gok eerder op de feodale heren.
Wat is het verschil met de stamhoofden? Dat de feodale heren kastelen hadden?

Citaat:
Maak je maar geen zorgen, ik verplicht niemand tot iets. Ik laat gewoon de markt spelen om mijn stukje" City of London" te mogen pachten. De hoogste bieder mag, mits betaling vd pacht, er vrij over beschikken.
Grootmoedig dat je bent krabbel je weer eens terug in de wetenschap dat een stukje aardeel in de City of London toch een ietsje pietsie teveel waarde heeft;
Iets zegt me dat jouw claim op dat lapje grond een beetje laat komt.
Je mag het altijd proberen hard te maken.
Mare, hoe vind je dat eerlijk tegenover de persoon die eindigd met dat stukje sahara?

Citaat:
-)
Neen, ik geef gewoon aan dat er teveel anderen al een claim hebben gelegd op dat stukje aarde, je mag een stukje maagdelijke grond hebben, waar de kans op geweld veel kleiner is.

Citaat:
Onrecht wordt altijd bestendigd met gebruikmaking van geweld.
Dat is nu niet anders, zelfs in deze "beschaafde" maatschappij.
Ik vind je verweer erg zwak worden eigelijk
Gniffel, er zijn meer geschillen beslecht met geweld ,dan met woorden, en daarenboven op ,de winnaar schrift de geschiedenis.

Citaat:
Ik heb niks tegen de moderne samenleving, enkel tegen de moderne slavernij.
En dat ik gebruik maak is mijn volste recht. Trouwens zelf ben ik ook een slaaf maar ik ben niet te beroerd om dat zelf toe te geven.
Ik geef U alle geluk om uw utopia uit te bouwen. Maar vergeet nooit dat er meer klootzakken als ik zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be