Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2009, 18:13   #81
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Dat de gebroeders Clouseau dan maar eens beginnen met hun taal te verzorgen!!

Ik erger mij steeds als ik hun liedjes hoor, tweeklanken worden steevast als een enkele klank weergegeven en de dialectische klanken hebben de bovenhand!!

Behoorlijk AN heb ik hen nog niet horen spreken, noch zingen!!

Of moeten ze SABAM er terug bovenop helpen ? Voor mensen die door de Vlamingen en de Vlaamse televisie zo erg worden gepromoot, vind ik dit echt een serieuze afgang en platte "commerce"

Wie zou de tekst ingefluisterd hebben???
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 18:14   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Hoe professioneel ze ook zijn, hoe hard ze ook zeggen te werken,
't zijn volgevreten artiesten. De echte honger is er lang niet meer.
Maar uw honger wordt precies groter. Pas maar op dat ge u niet overeet.

Laatst gewijzigd door system : 1 september 2009 om 18:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 18:14   #83
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En sindsdien bent U vastgeroest ?
Nee, toen is hij slim geworden
Op zich niets verkeerd, ik bedoel, vrijheid van meningsuiting is er voor iederenen - ook voor ideeën waaraan een luchtje zit (zoals deze dus!)
Maar toch ... ik denk niet dat het op nummer 1 komt te staan

Voor een verenigd Europa voor iedereen!
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 18:28   #84
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Nee, toen is hij slim geworden
Op zich niets verkeerd, ik bedoel, vrijheid van meningsuiting is er voor iederenen - ook voor ideeën waaraan een luchtje zit (zoals deze dus!)
Maar toch ... ik denk niet dat het op nummer 1 komt te staan
Ik denk juist van wel, zoals ik al eerder schreef. Omdat de muziekbusiness nu zo eenmaal in elkaar steekt. Omdat Clouseau niet zomaar een gewone groep als een ander meer is, maar ondertussen een 'product' geworden is dat een zodanige bekendheid en populariteit heeft opgebouwd dat het gewoon zichzelf verkoopt op basis van zijn naam. Net zoals Will Tura destijds met quasi elk nummer dat hij uitbracht succes oogste. De fans kopen de platen niet meer omdat het zo uitzonderlijk goed is wat erop staat; neen, ze kopen die in de eerste plaats omdat de naam Clouseau erop staat. Laat omgekeerd een totaal onbekende artiest een plaat maken over België en de belangstelling zal ook een flink stuk minder zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 18:41   #85
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
*Ode aan het vaderland*
Wat een onzin is dát
Waarom zou dat onzin zijn? Zij mogen hun vaderland toch bezingen als zij dat graag doen. Wat is daar mis mee?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 18:50   #86
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

>>>>>>>>>>>>>>

1. Vandaag, als het even mag, neem ik een besluit over noord en zuid

2. Vandaag hijs ik snel de vlag want de trein ontspoort tussen zuid en noord

3. Wij hebben een mooi verleden, ook al spreken we een andere taal

4. Wij delen het mooiste land en in ons hart klinkt er één verhaal

5. On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen

6. Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land

7. In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant

8. Dat mag toch niet verdwijnen want ik hou van België

9. Vandaag staan we zij aan zij et les différences nemen wij erbij

10. Vandaag is de eendracht groot, zijn we eensgezind, da’s niet idioot

11. Wij delen dezelfde passie, wij leven dezelfde droom

12. Ik denk dat de Vlaamse Leeuw en de Waalse Haan samen sterker staan

13. Leve België!

Oh, vive la Belgique!

14. Dat mag toch nooit verdwijnen want

Ik hou zo van ons kleine landje

Geef mij dus maar ons kleine landje : België!

<<<<<<<<<<

1. Dat mag zeker, beste mensen. Wij zijn één en al oor.

2. Pas toch maar op met vlaggen! Voor ge 't weet zwaait ge er een coureur mee van z'n vélo.

3. O ja, een bééldig mooi verleden. Van Léopold II over VNV - REX naar Lumumba, en daarna via Dutroux naar Paars en 'NON'. Hoe ontroe-hoe-hoerend.

4. Ik zie le roi & C° anders nog niet veel delen, zulle, en dat één verhaal klinkt behoorlijk kakofonisch, vind ik. En néén, IK heb alvast geen stront in m'n oren.

5. a) Nous ne sommes pas tous les mêmes. Ik zie er nogal 'mediterraan' uit, en zowel in Noord als Zuid stuit ik nogal vaak op wantrouwen en achterdocht (als 't al niet verder gaat). Zo verschrikkelijk 'le même' voel ik met toch niet.

5. b) Wat doet die 'want' daar? Zijn les français en Dollanders dan 'tot�*�*l verschillend met een tot�*�*l verschillende cultuur'?

6. Het geheim 'zijn' !! Het land kennen grote probleem: grammatica zijn voorbijgestreefd.

7. De enige 'zelfde kant' waar VL en W aan staan is volgens mij toch eerder de kant waar de klappen vallen, de onderkant dus.

8. Omdat Clouseau van België houdt mag het niet verdwijnen? Telt de mening van de overige Belgen niet meer mee?

9. W�*�*r staan we zij aan zij? Bedoelt Clouseau het samen op Dollanders kakken, misschien? Wat leuk, seg!

10. Ja, enorm grote eendracht! En zoveel eensgezindheid, zeg! Waaaaaw!!

11. Ik heb van dat delen, die passie en die droom nog niet veel gemerkt. Misschien snuif ik gewoon niet genoeg coke?

12. Dat denk ik ook, maar die hoeven niet per sé 'binnen' België/Belgique samen sterker te staan. Er zijn (véél) andere mogelijkheden.

13. De Duits-talige Belgier zijn blijkbaar quantité négligeable.

14. Geef mij dan toch maar géén landje, als 't tot dergelijke prullen aanleiding moet geven.

Gelukkig luister ik maar zelden naar de muziek die 'de radio' of 'de tv' mij menen te moeten voorschotelen. Het ziet er niet naar uit dat dat in de toekomst gaat veranderen. Ik ben benieuwd hoeveel aartsluie programma-makers dat nummer gaan 'pluggen', omdat ze hun zendtijd niet opgevuld krijgen.

Nu, Clouseau, dat zijn brave jongens, en wellicht maakten ze dit lied met de beste bedoelingen.
Als het hen er echter om te doen was 'het vaderland' te redden, hadden ze toch wel wat beter hun best kunnen doen.
Wat een suffe tekst! Hopelijk valt 't melodietje nog mee, anders ziet het er toch maar triestig uit voor de 'artistieke' carrière van de heren Wouters.

En néén, ik ga dat nu niet beluisteren of op YouTube gaan bekijken. Ik heb wel wat anders te doen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 september 2009 om 19:20.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 19:06   #87
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik erger mij steeds als ik hun liedjes hoor, tweeklanken worden steevast als een enkele klank weergegeven en de dialectische klanken hebben de bovenhand!!
Is mij nog nooit in het minst opgevallen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 19:27   #88
system
Banneling

Standaard

[quote][quote=djimi;4309627]>>>>>>>>>>>>>>

Citaat:
1. Vandaag, als het even mag, neem ik een besluit over noord en zuid

2. Vandaag hijs ik snel de vlag want de trein ontspoort tussen zuid en noord

3. Wij hebben een mooi verleden, ook al spreken we een andere taal

4. Wij delen het mooiste land en in ons hart klinkt er één verhaal

5. On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen

6. Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land

7. In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant

8. Dat mag toch niet verdwijnen want ik hou van België

9. Vandaag staan we zij aan zij et les différences nemen wij erbij

10. Vandaag is de eendracht groot, zijn we eensgezind, da’s niet idioot

11. Wij delen dezelfde passie, wij leven dezelfde droom

12. Ik denk dat de Vlaamse Leeuw en de Waalse Haan samen sterker staan

13. Leve België!

Oh, vive la Belgique!

14. Dat mag toch nooit verdwijnen want

<<<<<<<<<<
Volledig mee eens.
Citaat:
Citaat:
1. Dat mag zeker, beste mensen. Wij zijn één en al oor.

2. Pas toch maar op met vlaggen! Voor ge 't weet zwaait ge er een coureur mee van z'n vélo.

3. O ja, een bééldig mooi verleden. Van Léopold II over VNV - REX naar Lumumba, en daarna via Dutroux naar Paars en 'NON'. Hoe ontroe-hoe-hoerend.

4. Ik zie le roi & C° anders nog niet veel delen, zulle, en dat één verhaal klinkt behoorlijk kakofonisch, vind ik. En néén, IK heb alvast geen stront in m'n oren.

5. a) Nous ne sommes pas tous les mêmes. Ik zie er nogal 'mediterraan' uit, en zowel in Noord als Zuid stuit ik nogal vaak op wantrouwen en achterdocht (als 't al niet verder gaat). Zo verschrikkelijk 'le même' voel ik met toch niet.

5. b) Wat doet die 'want' daar? Zijn les français en Dollanders dan 'tot�*�*l verschillend met een tot�*�*l verschillende cultuur'?

6. Het geheim 'zijn' !! Het land kennen grote probleem: grammatica zijn voorbijgestreefd.

7. De enige 'zelfde kant' waar VL en W aan staan is volgens mij toch eerder de kant waar de klappen vallen, de onderkant dus.

8. Omdat Clouseau van België houdt mag het niet verdwijnen? Telt de mening van de overige Belgen niet meer mee?

9. W�*�*r staan we zij aan zij? Bedoelt Clouseau het samen op Dollanders kakken, misschien? Wat leuk, seg!

10. Ja, enorm grote eendracht! En zoveel eensgezindheid, zeg! Waaaaaw!!

11. Ik heb van dat delen, die passie en die droom nog niet veel gemerkt. Misschien snuif ik gewoon niet genoeg coke?

12. Dat denk ik ook, maar die hoeven niet per sé 'binnen' België/Belgique samen sterker te staan. Er zijn (véél) andere mogelijkheden.

13. De Duits-talige Belgier zijn blijkbaar quantité négligeable.

14. Geef mij dan toch maar géén landje, als 't tot dergelijke prullen aanleiding moet geven.
Men vindt wellicht altijd iets om een land in een negatief perspectief neer te zetten.

Citaat:
Gelukkig luister ik maar zelden naar de muziek die 'de radio' of 'de tv' mij menen te moeten voorschotelen. Het ziet er niet naar uit dat dat in de toekomst gaat veranderen. Ik ben benieuwd hoeveel aartsluie programma-makers dat nummer gaan 'pluggen', omdat ze hun zendtijd niet opgevuld krijgen
Misschien zou u het nu wat meer moeten doen.
Citaat:
Nu, Clouseau, dat zijn brave jongens, en wellicht maakten ze dit lied met de beste bedoelingen.
Als het hen er echter om te doen was 'het vaderland' te redden, hadden ze toch wel wat beter hun best kunnen doen.
Wat een suffe tekst! Hopelijk valt 't melodietje nog mee, anders ziet het er toch maar triestig uit voor de 'artistieke' carrière van de heren Wouters.
De teksten van Will Tura zijn al even suf. En de teksten van Laura Lynn vaak ook. Enz, enz. Maw, wat is 'suf'?

Alleen de teksten van Eddy Wally, die springen uit de band (en uit een vliegmachien) door hun intellectueel vernuft.

Laatst gewijzigd door system : 1 september 2009 om 19:45.
Oud 1 september 2009, 20:06   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

1. Men vindt wellicht altijd iets om een land in een negatief perspectief neer te zetten.

2. Misschien zou u het nu wat meer moeten doen.

3. De teksten van Will Tura zijn al even suf. En de teksten van Laura Lynn vaak ook. Enz, enz. Maw, wat is 'suf'?

4. Alleen de teksten van Eddy Wally, die springen uit de band (en uit een vliegmachien) door hun intellectueel vernuft.
1. Dat klopt. Vandaar dat overtrokken nationalisme niet bepaald een goed idee is. Er valt over de mensen die in dit land wonen uiteraard ook veel positiefs te vertellen, maar over het land zèlf kan toch wel een �*nder boekje geopend worden dan het 'alles koek en ei'-verhaal dat Clouseau hier opdist.

2. De enige openbare zender die ik nog een beetje draaglijk vind, is Klara (en dan nog niet de hele tijd). Ik ga veel liever zèlf op zoek naar muziek. Op de radio hoor ik zo zelden iets nieuws dat ik ècht boeiend vind. Over kleuren en smaken valt te twisten, maar het is zo goed als onmogelijk om tot overeenstemming te komen, toch?

3. 'Suf' is natuurlijk een vrij radicaal waarde-oordeel, maar toch, maar toch.

In de Nederlands-talige muziek bestaan heel mooie, spitsvondige, scherpe, betekenisvolle, ... liedjesteksten die ik allerminst 'suf' zou durven noemen. Ik zal er slechts enkele vermelden, maar jij weet net zo goed als ik dat er wel méér zijn:

"Laat Ons Een Bloem", "Pieter Breughel In Brussel", "Sammy" en omdat het niet altijd lange teksten hoeven te zijn en het niet altijd over 'serieuze dingen' moet gaan: "Ik Hou Van Alle Vrouwen". Alhoewel, als er iets 'serieus' is op deze wereld, zal het wel een vrouw zijn, zeker?

4. Ik begrijp niet wat iemand er toe kan bewegen met Eddy Wally op de proppen te komen, laat staan te dwepen. Ik ben al mijn hele leven doodsbang voor die man en het verwoestend effect dat hij heeft op de intellectuele standaard die mensen zichzelf opleggen. Ik ben geen liefhebber van 'kitsch' en 'camp'. Daarvoor is mijn leven te kort en mijn tijd te kostbaar. Sorry daarvoor.

Laatst gewijzigd door djimi : 1 september 2009 om 20:11.
Oud 1 september 2009, 20:10   #90
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Plots is iemand een 'bullebak' omdat hij het opneemt voor België. U bent precies ook niet vlug verlegen.
U bent blijkbaar niet al te aandachtig het om begrijpend lezen gaat.

Beweer ik ergens dat hij een bullebak is OMDAT hij het opneemt voor België?
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 20:14   #91
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1. Dat klopt. Vandaar dat overtrokken nationalisme niet bepaald een goed idee is. Er valt over de mensen die in dit land wonen uiteraard ook veel positiefs te vertellen, maar over het land zèlf kan toch wel een �*nder boekje geopend worden dan het 'alles koek en ei'-verhaal dat Clouseau hier opdist.

2. De enige openbare zender die ik nog een beetje draaglijk vind, is Klara (en dan nog niet de hele tijd). Ik ga veel liever zèlf op zoek naar muziek. Op de radio hoor ik zo zelden iets nieuws dat ik ècht boeiend vind. Over kleuren en smaken valt te twisten, maar het is zo goed als onmogelijk om tot overeenstemming te komen, toch?

3. 'Suf' is natuurlijk een vrij radicaal waarde-oordeel, maar toch, maar toch.

In de Nederlands-talige muziek bestaan heel mooie, spitsvondige, scherpe, betekenisvolle, ... liedjesteksten die ik allerminst 'suf' zou durven noemen. Ik zal er slechts enkele vermelden, maar jij weet net zo goed als ik dat er wel méér zijn:

"Laat Ons Een Bloem", "Pieter Breughel In Brussel", "Sammy" en omdat het niet altijd lange teksten hoeven te zijn en het niet altijd over 'serieuze dingen' moet gaan: "Ik Hou Van Alle Vrouwen". Alhoewel, als er iets 'serieus' is op deze wereld, zal het wel een vrouw zijn, zeker?

4. Ik begrijp niet wat iemand er toe kan bewegen met Eddy Wally op de proppen te komen, laat staan te dwepen. Ik ben al heel mijn leven doodsbang voor die man en het verwoestend effect dat hij heeft op de intellectuele standaard die mensen zichzelf opleggen. Ik ben geen liefhebber van 'kitsch' en 'camp'. Daarvoor is mijn leven te kort en mijn tijd te kostbaar. Sorry daarvoor.
Vergis u niet. Mijn uitspraak over Eddy Wally heeft eigenlijk niets met de mens Wally zelf te maken. Zulke zangers moeten er ook zijn. Ik vind het altijd verademend als ik de man zie optreden. Dat behoort ook tot onze Zuidnederlandse cultuur. Alleen, de inhoud van zijn schlagers en de woordenschat die hij bezigt zijn voorspelbaar en werken soms zeer versuffend bij een herhaaldelijk aanhoren ervan, ook als springt hij telkens weer uit dat fameus vliegmachien met zijn 'cherie'.

Laatst gewijzigd door system : 1 september 2009 om 20:19.
Oud 1 september 2009, 20:19   #92
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk Bekijk bericht
Wouters is allicht een adellijke titel beloofd.
Ik dacht net hetzelfde
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 20:22   #93
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergis u niet. Mijn uitspraak over Eddy Wally heeft eigenlijk niets met de man zelf te maken. Zulke zangers moeten er ook zijn. Ik vind het altijd verademend als ik de man zie optreden. Dat behoort ook tot onze Zuidnederlandse cultuur. Alleen, de inhoud van zijn schlagers en de woordenschat die hij bezigt zijn voorspelbaar.

Ik gun u uw plezier, maar blijf er verder liever op grote afstand vandaan.

Ja, Eddy Wally maakt deel uit van onze Zuid-Nederlandse cultuur, net zoals André Van Duyn ongetwijfeld deel uitmaakt van de Noord-Nederlandse cultuur.

Ik vind er persoonlijk niks aan, maar zoals reeds gezegd: over kleuren en smaken zal wellicht nooit overeenstemming worden bereikt.

Gelukkig maar!

Anders zat ik nu ongetwijfeld ook opgescheept met het verzameld werk van Abba, Michael Jackson en ZZ Top.

Oud 1 september 2009, 20:25   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik gun u uw plezier, maar blijf er verder liever op grote afstand vandaan.

Ja, Eddy Wally maakt deel uit van onze Zuid-Nederlandse cultuur, net zoals André Van Duyn ongetwijfeld deel uitmaakt van de Noord-Nederlandse cultuur.

Ik vind er persoonlijk niks aan, maar zoals reeds gezegd: over kleuren en smaken zal wellicht nooit overeenstemming worden bereikt.

Gelukkig maar!

Anders zat ik nu ongetwijfeld ook opgescheept met het verzameld werk van Abba, Michael Jackson en ZZ Top.
Ik wil hier niet teveel over doorbomen, maar het lijkt me toch dat u wat bevooroordeeld bent mbt tot wat goede muziek is en wat niet. Of, maw dat u een wat elitaire benadering kent over wat nu 'goede' muziek is en vooral wat het niet is.

Laatst gewijzigd door system : 1 september 2009 om 20:25.
Oud 1 september 2009, 20:28   #95
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard Laten we Clouseau boycotten

Inhoudelijk ?
Citaat:
In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant
Ik ben benieuwd hoe eensgezind we zullen zijn eenmaal de federale regering maatregelen begint uit te werken om de crisis op te lossen en of de Walen bereid zullen zijn om 40% van die kosten te dragen ? Ze maken toch 40% van de bevolking uit n'est pas ?

Dit is gewoon de laatste verkrampte poging van een quasi dode staat om 't spelletje nog wat te rekken ... koop de kunstenaars om ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Uitstekende initiatief van de broers Wauters om dit liedje te doen! Ik vraag me toch af wat de mening van Vlaams-Nationalistische fans van Clouseau over dat liedje zal zijn.
Wat betreft de artiesten in kwestie : die hebben deze "stunt" gedaan voor de "sponsoring" en/of adellijke titel en/of omdat ze ECHT een verkeerd gedachtegoed hebben.

Simpel dus, elk van bovenstaande mogelijkheden is voor mij al genoeg om te zeggen "opgerot". Eigenlijk zou ELKE vlaamsgezinde vanaf nu Clouseau gewoon moeten boycotten. Raak die gasten in hun portemonnee waar het 't meeste pijn doet.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 20:30   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Inhoudelijk ? Ik ben benieuwd hoe eensgezind we zullen zijn eenmaal de federale regering maatregelen begint uit te werken om de crisis op te lossen en of de Walen bereid zullen zijn om 40% van die kosten te dragen ? Ze maken toch 40% van de bevolking uit n'est pas ?

Dit is gewoon de laatste verkrampte poging van een quasi dode staat om 't spelletje nog wat te rekken ... koop de kunstenaars om ...

Wat betreft de artiesten in kwestie : die hebben deze "stunt" gedaan voor de "sponsoring" en/of adellijke titel en/of omdat ze ECHT een verkeerd gedachtegoed hebben.

Simpel dus, elk van bovenstaande mogelijkheden is voor mij al genoeg om te zeggen "opgerot". Eigenlijk zou ELKE vlaamsgezinde vanaf nu Clouseau gewoon moeten boycotten. Raak die gasten in hun portemonnee waar het 't meeste pijn doet.

mvg. Sint Ignacius
Als er zovele mensen Clouseau gaan boycotten als er aanwezigen waren op de IJzerbedevaart of daar in Steenstrate, dan ziet het er niet erg veelbelovend uit voor wat uw opzet betreft.

Laatst gewijzigd door system : 1 september 2009 om 20:30.
Oud 1 september 2009, 20:30   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
De populairste popgroep van België brengt een nieuwe single uit, getiteld: Leve België! Het is een ode aan de eenheid van ons geliefde Vaderland. Benieuwd na hoeveel dagen dit prachtige lied op nummer één van de hitparades zal prijken.

Van hun (volledig tricolore) website:

CLOUSEAU - ‘LEVE BELGIË’

Vandaag, als het .......

Populair toch. Ik heb in ieder geval nergens een nummertje op staan van die zagevent hoor.

Daaaaaaar gaaaat ze, en ‘z heeeeft een lijf gelak nen oooolifaaaant.
Daaaaaaar……….

Straalt helemaal de dynamiek uit van België

Laatst gewijzigd door Garry : 1 september 2009 om 20:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 20:34   #98
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er zovele mensen Clouseau gaan boycotten als er aanwezigen waren op de IJzerbedevaart of daar in Steenstrate, dan ziet het er niet erg veelbelovend uit voor wat uw opzet betreft.
klopt klopt, maar alle beetjes helpen natuurlijk.

Langs de andere kant ... er zijn wel heel wat meer mensen vlaamsgezind dan dat er aanwezig waren op de Wake en Vaart.

Om en bij de 37 % van de vlamingen heeft tenslotte gestemd op vlaamsgezinde partijen.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 20:37   #99
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie spreekt er nu van die zeveraars "boycotten." We zijn Annick De Ridder niet, hé.

Dit liedje kan heel fijn en hartverwarmend zijn voor reactionaire belgicisten die bang zijn omdat ze hun landje dag na dag verder zien afbrokkelen. Wij genieten liever van de realiteit, van het dagelijkse ontbindingsproces van la belgique.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 20:37   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
klopt klopt, maar alle beetjes helpen natuurlijk.

Langs de andere kant ... er zijn wel heel wat meer mensen vlaamsgezind dan dat er aanwezig waren op de Wake en Vaart.

Om en bij de 37 % van de vlamingen heeft tenslotte gestemd op vlaamsgezinde partijen.

mvg. sint ignacius
Ja ja, dat zal wel, maar 'vlaamsgezind 'wil niet altijd betekenen wat u er nu precies onder verstaat. Sommige mensen hier op dit forum verwarren 'vlaamsgezind' met 'vlaams-nationalistisch'. Een Vlaams-nationalist is in essentie vlaamsgezind, maar niet elke vlaamsgezinde is een Vlaams-nationalist, laat staan een separatist.

Laatst gewijzigd door system : 1 september 2009 om 20:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be