![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kortom, je wordt verantwoordelijk gesteld van al, zelf over de stommiteiten van uw 'personeel', 'klanten' en 'Partners'. (Beperkte aansprakelijkheid of niet) Ons land heeft behoefte aan 'Zelfstandige ondernemers' maar als er iets onherroepelijk gebeurt, dat laat ons Land zijn zelfstandigen gewoon vallen. Enige opvang: OCMW en € +/- 850,00 per stel (2) Helaas: droevige werkelijkheid! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Werknemers mogen na 3 jaar falen toch ook gaan doppen? Fraude mag men altijd aanpakken, daar zal niemand een probleem mee hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Bij velen is dit echt geen onzin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=omaplop;4318618]Toch raar dat zoveel mensen de zelfstandigen bekijken als grote fraudeurs!!
/QUOTE] Ja, dat is raar. Maar daar gaat het nu even niet om. In deze draad gaat het over de droge vaststelling dat alle zelfstandigen tesamen geteld x inkomsten aangeven, gedeeld door het aantal zelfstandigen geeft u het gemiddelde. Dat gemiddelde is een feit. Wat konkludeert u uit dat feit ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn dat natuurlijk niet vergeten, ze willen de woede van de bevolking richten op het productief element van de bevolking waar ze geen cent aan verdienen, in plaats van op de beroepsdoppers, waar de vakbonden aardig aan verdienen. Laatst gewijzigd door Depth of Field : 6 september 2009 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, was dat niet op dit forum dat een zelfstandige alleenwerkende bouwvakker aanraadde aan alle bouwvakkers om zich als zelfstandige te vestigen, want: 10.000 € per maand.
Ik herinner me het nog, omdat ik hier van 't verschieten met mijn kop tegen het scherm van mijn laptop stootte.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nog nooit erover nagedacht dat werkgevers bijna drie keer het nettoloon betalen van een werknemer?? Dus om hetzelfde inkomen te hebben, moet een zelfstandige bijna drie keer het nettoloon verdienen!! Ik herinner mij de grote woede van bankbedienden die zouden verplicht worden om zelfstandige te worden enkele jaren geleden. Nochtans , als het allemaal zo rooskleurig is en zo winstgevend, waarom dan die tegenstand???? Als alle werknemers evenveel uren kloppen als de zelfstandigen, zullen ze allemaal ook dubbel verdienen!! En , volgens de belastingen moet een zelfstandige minstens x-aantal uren gefactureerd hebben, anders wordt hij van zwartwerk beticht!! Al eens nagegaan wanneer een zelfstandige de dag begint en wanneer hij die beëindigt?? Dat een zelfstandige dan bovendien meestal op zondag ( op zaterdag werkt hij gewoonlijk voor klanten) zijn papieren moet in orde maken, planning moet maken, materiaal moet bestellen, moet opruimen .....dat wordt niet in aanmerking genomen... Ik spreek hier dan wel over kleine zelfstandigen, die trouwens het grootste deel uitmaken van de groep. Dat grote zelfstandigen grote sier maken weet ik ook, maar die zullen ze niet pakken, want die dreigen met verhuizen naar fiscaalvriendelijker oorden en omwille van de arbeidsplaatsen bindt de staat ( en de vakbonden) dan wel in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Minstens 1 �* 2 x per week sta ik op om 04u om de aanslepende administratie bij te werken. De andere dagen is het nooit later dan 06u. Zelfs op zondag. En tussen 2 aparte jobs kom ik dan al eens effe 5 minuten ontspanning zoeken op politics.be. Zo vind je hier al eens een posting om 07u30 of om 23u15. De ambtenaren op dit forum kom je hier tegen tussen 09u30 en 16u30. Ik moet er geen tekening bij maken. Ik weet al lang wie in luxe baadt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dus: als zelfstandige bankdirecteur mag je je grote vissen VERPLICHT afgeven aan de bank (anders ben je je agentschap kwijt of begint men u te pesten) of je ploetert in de harde commercïele omstandigheden om met de gewone klanten uw 2000 €- 3500 € netto per maand te verdienen. Als je dan als loontrekkende in dienst van diezelfde bank, hetzelfde kan verdienen met veel minder moeite...
Laatst gewijzigd door roodhaar : 6 september 2009 om 15:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele jaren geleden sprak ik met een zelfstandige.
Hij moest een daginkomen hebben tussen de 250 en 300 euro om een goed loon te hebben.
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het deel dat ze zichzelf uitbetalen als loon, wordt belast als loon; en is een kost voor de BVBA/NV. Dit deel wordt niet belast als winst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ben jij akkoord om op je loon nog eens een percentage af te staan omdat dit bv via een rekening wordt gestort?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het deel dat ze zich niet uitbetalen wordt wel belast als winst van de BVBA/NV, maar ontbreekt wel in de cijfers van het ABVV. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eén ding weten we alvast zeker, mochten ze hier dezelfde kuren krijgen, dan vliegt er sowieso 4 man personeel buiten, we zullen de zaak met ons tweén zelf wel runnen, deden we 3 jaar geleden trouwens ook. Dat het personeel dan maar bij de overheid om een loon gaan bedelen.
Laatst gewijzigd door Andro : 6 september 2009 om 16:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Dat zal dan toch niet zoveel zijn dan wat personeel ons nu kost.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Hoeveel blijft er bij een werknemer trouwens van zijn loon maandelijks in % over?
Dat van ons mag je al gerust weten, dat is 30%, daar draaien wij dan een 60 a 70 uren week onze kloten voor af.
![]() |