Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2009, 14:14   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Getuigt nogmaals de onderliggende verwantschap tussen alle vormen van ideologische rommel.
Nazisme=communisme=fascisme=islamisme=imperialisme =totalitarisme
Klopt, totalitairen zijn altijd op zoek naar de onderwerping respectievelijk de vernietiging van de samenleving in de staat waarin die nu verkeerd. Ze zijn het vaker eens dan oneens.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 14:19   #82
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Sta mij toe;

WOEHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Dat is zo ongeveer mijn reactie wanneer ik merk dat er weer eentje verdraagzaamheid serieus neemt.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 14:43   #83
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Klopt, totalitairen zijn altijd op zoek naar de onderwerping respectievelijk de vernietiging van de samenleving in de staat waarin die nu verkeerd. Ze zijn het vaker eens dan oneens.
Het liberalisme waar U mee dweept is daar dan toch wel de kampioen in. Alles moet onderworpen worden aan de steriele logica van wat eufemistisch en foutief "de vrije markt" wordt genoemd.
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 15:04   #84
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij bent dus ook tegen apartheid.
Mij zal je nooit horen roepen vóór 'apartheid', ik heb nooit gepleit voor 'apartheid'.

Bij mijn weten wordt in het westen (bij ons) óók niet gepleit voor apartheid.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 15:21   #85
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag mij af hoeveel van onze multiculturalisten hier blij om zijn. Dit is toch wel het bewijs dat hun systeempje niet aan het slagen is, het gaat zelfs volledig de andere kant op.

Wie segregatie wil kan het krijgen natuurlijk. Maar kom dan niet klagen als een werknemer je niet in dienst neemt met zo een curriculum. En dan zal het natuurlijk weer racisme zijn.

Weet je wat we kunnen doen? Nog een hoop vreemdeling regulariseren. Dat zou nog eens veel oplossen... *zucht*
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 15:42   #86
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
De katholieke scholen zijn alvast zestig jaar lang onderhevig geweest aan democratisering en modernisering (niet altijd in positieve zin weliswaar). Het plan om moslimscholen op te richten gaat in omgekeerde richting.
Hangt er alleen vanaf wat ge onder democratisering en modernisering verstaat. Eigenlijk hou ik wel van een beetje concurentie, en sta daarom, niet op voorhand, weigerachtig tegen het plan. Voor mij zal het er alleen vanaf hangen, welke kwaliteit van studenten ze zullen afleveren. Of nog beter, wat de kansen van de studenten op de arbeidsmarkt zullen zijn. Slechter dan nu, kan gewoon niet.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 16:02   #87
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Veel.

Niet alleen heb ik ernstige problemen met die levensbeschouwingen zelf, ik betwijfel ook zeer sterk dat gescheiden scholen bevorderlijke zijn voor het leren omgaan met andersdenkenden.
Daar komt nog eens bij dat ik mij afvraag waar de grens ligt. Wanneer gaan we de eerste eisen horen i.v.m. aparte scholen voor voodoo-gelovigen en scientology leden?
Wat als een religie haar leden verbied om naar school te gaan?
Wat het laatste betreft, denk niet dat die religie een school zal oprichten.
Maar voor de rest, weet ik het eigenlijk niet. In elk geval heb ik nooit den indruk gehad dat het katholiek onderwijs van een minderwaardige kwaliteit was. Komt daarbij dat in Belgie, iedereen het recht heeft om een school op te richten.
Citaat:
Ik weet niet waar je het over hebt.
In school wordt nu eenmaal aan "opvoeding" gedaan. De leerlingen worden nu eenmaal "waarden" bijgebracht. En deze "waarden" worden nu eenmaal gedeeltelijk politiek bepaald.
Citaat:
Los van het feit dat ik het niet zo zou verwoorden, het klinkt een beetje alsof kinderen consumptieartikelen zijn, ga ik hiermee akkoord. Dat is dan ook de reden waarom ik geen voorstander ben van een n aantal verschillende onderwijsnetten die zich toch aan dezelfde eindtermen moeten houden.
Dan lijkt het mij efficiënter om 1 onderwijsnet te behouden waar alle levensbeschouwingen worden aangeboden. Levensbeschouwelijke vakken gewoonweg afschaffen lijkt mij ook nog te doen.
Ook dit is te verdedigen. Alhoewel is den indruk heb, dat een beetje concurentie, ook op onderwijsvlak, altijd welkom is.
Citaat:
Natuurlijk niet, de instituten waar hun leerkrachten worden opgeleid, doen dit aan de hand van algemeen afgesproken maatstaven. De scholen waarin zij lesgeven hanteren allemaal dezelfde eindtermen voor hun leerlingen.
Normaal gezien zou elke school studenten moeten "afleveren" die allen een gelijk niveau halen.
Weet niet of er onderzoeken, naar de "kwaliteit" van de verschillende netten, der Vlaamse scholen bestaan. Maar het jaarlijks Pisaonderzoek, maakt wel een onderscheid tussen Vlaanderen en Wallonie. Maar daar bemerkt men toch wel een verschil (alhoewel, ik veronderstel, dat de eindtermen, niet veel verschillend zijn).
Citaat:
Ik twijfel aan de kwaliteiten van al onze scholen.
Daar bent ge niet alleen in.
Oud 13 september 2009, 16:04   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hangt er alleen vanaf wat ge onder democratisering en modernisering verstaat. Eigenlijk hou ik wel van een beetje concurentie, en sta daarom, niet op voorhand, weigerachtig tegen het plan. Voor mij zal het er alleen vanaf hangen, welke kwaliteit van studenten ze zullen afleveren. Of nog beter, wat de kansen van de studenten op de arbeidsmarkt zullen zijn. Slechter dan nu, kan gewoon niet.
Ik betwijfel of concurrentie zo'n positieve invloed heeft op ons onderwijs.

België - Finland : de exorbitante prijs van het schoolliberalisme.
http://www.skolo.org/spip.php?article499
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 16:30   #89
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik betwijfel of concurrentie zo'n positieve invloed heeft op ons onderwijs.

België - Finland : de exorbitante prijs van het schoolliberalisme.
http://www.skolo.org/spip.php?article499
Denk niet dat we Belgie en Finland volledig kunnen vergelijken. Het geheel aan waarden dat bijgebracht is aan de jeugd, het aantal leerlingen die de moedertaal niet voldoende machtig zijn, het natuurlijk intelligent... het speelt allemaal mee.
Heb wel mijn bedenkingen over zaken, waarover de staat het monopolie heeft.
In Belgie althans.
Oud 13 september 2009, 17:28   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er is niets dat mij kan garanderen dat de opleiding op een islamitische school werkelijk minderwaardig zal zijn.

Stel dat zo'n school kan rekenen op bijzonder gulle gevers in pakweg Saoedi-Arabië, onze geliefde bondgenoot in het Midden-Oosten.

Stel dat zo'n school beslist de allerbeste leerkrachten aan te trekken en die mensen lonen uit te betalen waar ze in de privé meer dan stikjaloers op zouden zijn?

Stel dat zo'n school dankzij de gulle gevers uit de stinkend-rijke oliestaten aan de Perzische Golf het allerbeste materiaal kan aanwenden in een schandalig comfortabele omgeving?

Stel dat zo'n school er op die manier in slaagt niet alleen moslim-leerlingen aan te trekken, maar ook leerlingen van allerlei andere gezindheden en overtuigingen?

Wat gaan 'we' dan doen?
De vraag ligt eigenlijk totaal anders.

Antwerpen heeft een totaal hoofddoeken verbod voor alle scholen ingesteld.
Dat wil dus zeggen dat eender welke school op Antwerps grondgebied gebonden is aan dit verbod.

Het oprichten van eigen scholen voor moslima's verandert dus niet aan dit verbod, want als die scholen zich op Antwerpse bodem bevinden, zijn zij ook gebonden aan dit verbod en lost de oprichting van die scholen dus niets op voor de extreme moslims.
De vraag is dus, hoe gaan de moslims dit verbod trachten te omzeilen?

Want het is een verbod voor ALLE SCHOLEN, eender van welk schoolnetwerk zij afhangen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 17:39   #91
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De vraag ligt eigenlijk totaal anders.

Antwerpen heeft een totaal hoofddoeken verbod voor alle scholen ingesteld.
Dat wil dus zeggen dat eender welke school op Antwerps grondgebied gebonden is aan dit verbod.

Het oprichten van eigen scholen voor moslima's verandert dus niet aan dit verbod, want als die scholen zich op Antwerpse bodem bevinden, zijn zij ook gebonden aan dit verbod en lost de oprichting van die scholen dus niets op voor de extreme moslims.
De vraag is dus, hoe gaan de moslims dit verbod trachten te omzeilen?

Want het is een verbod voor ALLE SCHOLEN, eender van welk schoolnetwerk zij afhangen.
Je hebt ongelijk. Het verbod is ingesteld door de GO en in Antwerpen samen met de andere onderwijsnetten. Indien men een nieuw onderwijsnet start vallen dan is deze niet verplicht om het verbod ook te handhaven aangezien ze niet meedoen met de afspraak.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 22:04   #92
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Einde van het dragen van een hoofddoek is een feit! Het opstarten van "moslimscholen" wordt verboden in vlaanderen en hun opleidingen worden niet erkend! De volgende stap (ook van het Vlaams Belang) is dat het hoofddoek ook verboden wordt op alle openbare plaatsen in de maatschappij! Als dit gebeurt is kunnen we ook een algemeen verbod plaatsen op andere (barbaarse) toestanden bij moslims zoals de ongelijkheid van de vrouw en man en besnijdenissen.

Pas je aan onze normen en waarden aan,dan in je in Vlaanderen welkom als gast.

Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 13 september 2009 om 22:05.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 22:35   #93
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Och, driewerf is niet in de buurt he...de 'a' staat vlak naast de 's' op mijn TB ... smartass...
Ik heb nog nooit gereageerd op typefouten.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2009, 22:37   #94
driewerf

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens beweert dat dit geïntroduceerd werd door de "intolerante racistische westerling"
Je stelt me teleur.
Oud 14 september 2009, 09:05   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Maar had ge het verdiend?
Kindermishandeling is nooit verdiend.

Als ik groot en sterk zal wezen, zal ik hem op zijn kloten slaan.

De kloef had een opstel opgedragen met als titel "DE Klomp" en ik had daar "De kloef" van gemaakt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 09:07   #96
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...van-tijd.dhtml

Ik ben toch benieuwd naar de toekomst.

De vraag is hoe gelijk en pluralistisch deze islamitische scholen gaan zijn?

Gaan de hoofddoeken verplicht worden

Gaan onze linkse vlaamse blanke autochtone multiculturisten hun kinderen naar deze islamitische scholen sturen?

Gaan de vrouwelijke leerkrachten en studenten gelijk behandelt worden?

Gaan men openstaan voor andere culturen of godsdiensten?

Of gaat men hetzelfde doen als het katholieke onderwijs?
U moet toch consequent zijn in uw beleidsvoering. Als u de boodschap de maatschappij inzendt dat Islamitische geloofsrituelen zoals het dragen van de hoofddoek niet kunnen, kan u zich toch wel zeker inbeelden dat die mensen hun eigen scholen oprichten en daar is niets mis mee. Ik vind evenwel nog steeds dat hoofddoekdragende moslima's welkom moeten zijn in onze scholen. Willen we er rancuneuze terroristes in wording van maken of volwaardige leden van onze maatschappij?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 09:08   #97
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Tja en als ze in het Belgische leger ook al niet meer welkom zijn om hun aggressieve fantasieën uit te leven mogen we echt schrik krijgen.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2009, 09:13   #98
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Einde van het dragen van een hoofddoek is een feit!
Nu zijn ze blij. De economen verwachten een stijging van rond de 200.000 extra werklozen in de komende 2 jaar, Opel Antwerpen gaat dicht, het gat in d ebegroting bedraagt 25 miljard euro, maar hey, we hebben een paar islamitische kinderne lunnen pesten. Alles gaat dus goed.

Citaat:
Het opstarten van "moslimscholen" wordt verboden in vlaanderen en hun opleidingen worden niet erkend!
Hoe ga je dat doen? Want dan moet je de Grondwet wijzigen. En hoe ga ja dat doen zonder dat het katholieke en het joodse net mee verboden worden?

Citaat:
De volgende stap (ook van het Vlaams Belang) is dat het hoofddoek ook verboden wordt op alle openbare plaatsen in de maatschappij!
Een essentiele stap in de opbouw van de hemel op Aarde.

Citaat:
Pas je aan onze normen en waarden aan,dan in je in Vlaanderen welkom als gast.
Allemaal netjes in de pas lopen, allemaal netjes uniform.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be