![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Parlementslid
|
![]() Bij uitbreiding geldt dat voor uw hele theorie. Dat een edelman 'black' of 'donker' beschreven wordt, wil ik best aannemen; maar als een donkere huid net de norm en de gewoonte is onder hoge edelen, waarom zou men dan überhaupt die benamingen hanteren? Als je een persoonsbeschrijving geeft, vermeld je toch net de zaken die de persoon onderscheiden? Als de adel zwart was, zou men voor persoonsbeschrijvingen net moeten vermelden wanneer iemand een bleker vel had. In die context zou de zin 'de hertog had een donker vel' even zinloos zijn als 'de Rwandees had een donker vel', want zowel hertogen als Rwandezen zouden per definitie een donker vel moeten hebben. Als iedereen binnen een sociale groep donker is, zou het wel erg vreemd zijn om hem de bijnaam 'de donkere' te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() ![]() Onder de groep die men 'zwarten' noemt is er meer diversiteit dan onder de groep die men witten noemt. Het is allemaal een kwestie van definitie en wie aan het definieren is en met welk doel. ![]() Een erg zwarte man. Hoewel nog zwarter mogelijk is. Zwart met een blauwe schijn. ![]() Een licht gekleurde zwarte vrouw. ![]() Charles II Stuart was bijgenaamd The Black Boy en beschreven als A tall Black man en Swarthy. Wat hem blijkbaar van zijn omgeving, de hoogste adel, onderscheidde was zijn intens zwarte kleur, waar de rest minder zwart oogde. Mensen die bekend zijn met zwarten weten dat er zelf binnen gezinnen verschillen zijn in hiudkleur. Onder zwarten valt zelden te voorspellen welk uiterlijk de nakomelingen zullen hebben, wat betreft de kleurnuance. ![]() Louise de Kerouaille, en buitenechtelijke vrouw van Charles II, van hoge adel, met een symbolisch Moortje, een pikzwart meisje, een klassieke Afrikaanse, dat Kerouaille's blauw bloed symboliseert. Aannemelijk is Kerouaille gewit, waarbij haar eigen, zwarte huidkleur wordt vertegenwoordigt door het Moortje. Blauw bloed is zwart bloed en was zichtbaar in het gelaat. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 12 oktober 2009 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar blijft uw reply hierop. Te moeilijk voor u ?
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=78
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Net zoals jullie ben ik ook nog steeds wachtende op een gefundeerd antwoord op mijn bemerkingen. Buiten een scheldtirade hier en daar blijft het dan stil...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
De rest van het verhaal skip ik even, dat mag Egmond zelf doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Wat is het man, argumenten op? Ga je daarom maar een moderne blanke Jezus posten?
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Egmond, het is niet leuk meer.
Het is trouwens verboden met enkel foto's te beantwoorden. Maar toch ga ik ik je niet 'aangeven', dat zou te erg in je kraampje passen. Arme man. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() ![]() Red haired, black woman. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() ![]() *tekst om de tekst*
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() The topic is JESUS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Originally posted by Egmond Codfried:
[QB] Citaat:
Please read Frank Snowden's Blacks in Antiquity (1971). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zwarte en gekleurde mensen komen in vele vormen. Daarom definieerde ik hen als een gefixeerd, mulattenras. Mijn stelling dat zij zwart en gekleurd waren kan begrepen worden als men deze beschrijvingen in samenhang ziet met mijn bronnen van blauwe mannen, zwarte Europeanen. De term blauw bloed is afgeleid van blauwe mannen, dus zwarten. Hoe zwarter hoe adellijker? De zwartste mensen waren het minst gemengd met de albino's/witten, 't Graauw, waarop men neerkeek. men gebruikte de huid van het Graauw om boeken te kaften. Het lijkt mij dat witte Europeanen pas ver in de 19e eeuw een rol gingen spelen en dat zelf de Franse Revolutie nog niet het einde betekende van zwarte superioriteit. Vele hoofdrolspelers na de Franse revolutie kunnen geassocieerd worden met zwarte portretten: Goethe, de Stael, Beethoven. Daarna volgde Napoleon en de restauratie van adel en koningshuizen. De schoonbroer van Napoleon, Joachim Murat was zwart. Citaat:
Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 14 januari 2010 om 16:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |