![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het herstellen van de orde is één van de kerntaken van het leger ,dacht ik. Wat zouden ze anders in eerste instantie moeten doen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Om met F-16's burgerslachtoffers te maken aan de andere kant van de wereld. Is het daarmee voor u duidelijk dat het leger haar geld waard is of wil u daarentegen een demonstratie dichter bij huis?
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die besprekingen betreft: a.s.b.l. Repère had op de debat-avond niet alleen politici uitgenodigd, maar ook vertegenwoordigers van de orde-diensten. De eersten lieten het massaal afweten (slechts twee 'backbenchers' - nuttige allochtone idioten dus - daagden op), de laatsten hebben niks van zich laten horen, zelfs geen berichtje dat ze van plan waren hun kat te sturen. Ik heb gisteravond bijna ruzie gehad met één van die gefrustreerde jongeren die de debat-avond probeerde te monopoliseren en maar blééf uitroepen dat we met z'n allen het politie-commissariaat moesten bestormen, maar voor ik mijn gedacht over zijn oeverloos gedram kon zeggen was-ie het al afgetrapt, met de woorden 'tu n'es pas mon père, tu ne me parles pas comme ça!'. Ik wilde nog antwoorden: "dat klopt, maar gij zijt ook mijne pa niet, en blijf nu zitten en luister ook eens naar wat de anderen hier te vertellen hebben." Die kerel was echter al te ver door het dolle heen, en is wellicht méé stenen gaan gooien.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 september 2009 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ordehandhaving is nog wat anders dan oorlog voeren.
![]() |
#87 |
Gouverneur
|
![]() Het leger is daar juist wel voor opgeleid. Onder flahaut werd het leger hervormd specifiek voor Vrede handhaving, of voor het opleggen van de vrede, in samenwerking met lokale politie. Voorbeeld daar van is mitrovica, meest onrustig stad in kosovo. Belgen werden daar enorm geprezen voor hun inzet en voor hun omgang met de lokale bevolking. De belgen waren de enige dewelke ongewapend, of zeer licht bewapend de stad durfden te betreden.
Het belgisch leger wordt niet meer opgeleid voor een volledige oorlog, bovenste spectrum van de geweldsdriehoek. Tanks, zware artillerie, Long Range luchtverdediging, alle zware wapens bij de landcomponent zijn door flahaut afgeschaft. Flahaut wilde zelfs de para's afschaffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() De kerntaken van het leger zijn het verdedigen van het Belgische grondgebied tegen buitenlandse dreigingen en het verlenen van hulp aan NAVO-missies. De orde bewaren en herstellen binnen de landsgrenzen is de taak van de politie. Als die politie dat niet aankan, moet de politie dringend opnieuw hervormd worden. Het leger dan daarvoor maar inzetten is m.i. niet wenselijk. Waarmee ik niet gezegd heb dat het niet zou kunnen als de situatie echt uit de hand loopt. In dit geval ging het om een zestigtal jongeren met stenen, die blijkbaar ongrijpbaar waren voor een politiemacht die meer dan dubbel zo groot was. Minder frietjes eten, beetje meer oefenen, veel meer inzet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 18 september 2009 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mja had ik echt niet van hen verwacht. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 september 2009 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De federale overheid zit voor het onschadelijk maken van de tikkende tijdbom Bruxelles te vast onder de sloef van de Belgische nomenklatoera. Bovendien heeft ze het geld niet. Met het aanleren van het Nederlands ben ik zèlf al begonnen. Ik ga daarvoor niet wachten op die immobiele fossielen van boven, zulle.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 18 september 2009 om 20:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Men geeft ze een training om bv. in Kosovo te gaan toezien dat er bij verkiezingen of iets dergelijks geen rellen zouden uitbreken. Indien wel, zijn ze getraind om deze rellen te bedwingen. Zou het niet fair zijn tegenover de belgische belastingsbetaler dat zijn militaire getraind met zijn centen waken over zijn veiligheid wanneer deze veiligheid wordt bedreigd door vreemdelingen. Of gaan de belgische politici ervan uit dat het belgische leger enkel en alleen kan en mag toezien op veiligheid buiten de belgische landsgrenzen.
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde: Ik denk niet dat het leger inzetten hier het meest efficiënte is. Je kan het leger eventueel wel inzetten om er tijdelijk de orde te herstellen, maar dat alleen zal geen oplossing zijn. Of ga je permanent para's inzetten in stukken van Brussel? Om echt tot een oplossing te komen moeten die rotte appels uit de samenleving verwijderd worden. Daarmee bedoel ik hier héél duidelijk dat men volgende maatregelen dient te nemen. 1: de ouders worden alle ouderlijke rechten met onmiddelijke ingang ontnomen. 2: alle schade wordt zoveel mogelijk gerecupereerd; als die mensen een uitkering krijgen wordt deze herleid tot het absolute bestaansminimum, kindergeld van de afgelopen jaren wordt teruggevorderd enz. 3: met de kinderen gebeurt afhankelijk van hoe erg ze ontspoord zijn het volgende gedaan: - lichtste gevallen: worden opvanggezinnen voor gezocht, bij voorkeur zo ver mogelijk verwijderd van hun oude omgeving. - mediumgevallen: heropvoedingskampen militaire stijl - ergste gevallen: indien dubbelnationaliteit, zowel die van hen als de ouders afnemen en buitenzetten. indien niet de dubbelnationaliteit: heropvoedingskampen miltaire stijl. Je moet reëel zijn een deel van deze mensen zal je op zijn minst voor lange tijd (sommigen permanent) moeten afschrijven voor onze samenleving. Wel dan doe je dat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U ziet he...L'Islam, réligion de la paix.. Molenbeek is zowat het Seine Saint-Denis van België aan het worden. Jonge NoordAfrikaanse gangsters getooid in Nike petjes, lacoste trainertjes en dockside schoenen die de ordediensten bekogelen met alles wat los zit. Ik ken de kreten wel als je als rasechte Belg daar durft rond lopen. Déhors les Belges, va te faire foutre, sale blanc..,Tu veux un photo?...tabondjemek....etc Leden van onze partij zijn al verschillende malen belaagd geweest en agressief aangevallen door die "NordAfricains". De Politie dient met scherp te schieten op dat tuig, Belgie aan de Belgen!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Ik lachte je niet uit en noemde je evenmin een racist. Hier maakt maar een iemand (onzinnige) verwijten en dat ben jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
( grapje btw... ) |
|
![]() |
![]() |