Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2009, 19:54   #81
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Zo te zien kent u het leger niet piet of hebt u misschien een probleem met het leger? Sorry piet 't is weer een vraag waarop het antwoord 0,0 zal zijn zeker.
Het herstellen van de orde is één van de kerntaken van het leger ,dacht ik. Wat zouden ze anders in eerste instantie moeten doen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 19:56   #82
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee? Waarvoor dan wel. Om overal ter wereld de soep te gaan uitscheppen ?
Om met F-16's burgerslachtoffers te maken aan de andere kant van de wereld. Is het daarmee voor u duidelijk dat het leger haar geld waard is of wil u daarentegen een demonstratie dichter bij huis?
Oud 18 september 2009, 19:57   #83
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik heb het over het feit dat, tenzij ik wat gemist heb ik je enkel blaam zie plaatsen bij politiekers, bij onwaardige agenten etc, de grote verantwoordelijkheid vand eze jongeren zie ik niet of nauwelijks weergegeven.. Natuurlijk zullen ze een deel zijn wat ze zijn door de omgeving maar ofwel zijn ze hersenloos ofwel kunnen ze zelf ook redeneren en zien dat vernieling zaaien de gewone mens tegen hen keert en dragen ze een verantwoordelijkheid voor hun daden.

Er moeten besprekingen komen de negatieve spiraal moet doorbroken worden maar als ik op de tv hoor "het is warm; het is ramadan, het is moeilijk om tot zo laat zonder eten en drinken te gaan; ze komen terug uit vakantie en de sfeer is moeilijk; het licht aan de identiteitscontroles;..." dan hoop ik dat je me zult vergeven als ik me erger. En natuurlijk ben ik bewust dat niet iedereen daar een relschopper is, ik stel gewoon dat we hun daden ook niet moeten verbloemen.
OK, ik zal voortaan ook wat grimmiger doen tegenover die jongeren.

Wat die besprekingen betreft: a.s.b.l. Repère had op de debat-avond niet alleen politici uitgenodigd, maar ook vertegenwoordigers van de orde-diensten.

De eersten lieten het massaal afweten (slechts twee 'backbenchers' - nuttige allochtone idioten dus - daagden op), de laatsten hebben niks van zich laten horen, zelfs geen berichtje dat ze van plan waren hun kat te sturen.

Ik heb gisteravond bijna ruzie gehad met één van die gefrustreerde jongeren die de debat-avond probeerde te monopoliseren en maar blééf uitroepen dat we met z'n allen het politie-commissariaat moesten bestormen, maar voor ik mijn gedacht over zijn oeverloos gedram kon zeggen was-ie het al afgetrapt, met de woorden 'tu n'es pas mon père, tu ne me parles pas comme ça!'.
Ik wilde nog antwoorden: "dat klopt, maar gij zijt ook mijne pa niet, en blijf nu zitten en luister ook eens naar wat de anderen hier te vertellen hebben."

Die kerel was echter al te ver door het dolle heen, en is wellicht méé stenen gaan gooien.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 19:57   #84
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Ben geen echte Oostendenaar maar van geboorte en tot mijn 40ste Mechelaar en dat zal ik altijd wel blijven door mijn dialect, een dialect die mij vertegnwoordigd en waar ik fier op ben. Nodeloos te vertellen zeker dat de reden waarom ik ben verhuist naar Oostende de verloedering is en de totale overwoekering van Mechelen is, of noem je dit racisme of mag ik een mening hebben zonder een verwijt te krijgen vanuit die richting?
Met het risico hier nu het halve forum over me heen te krijgen, maar waarom zou je in godsnaam van Mechelen verhuizen naar Oostende, een van de meest verloederde steden van het land? Dat is overigens niet mijn persoonlijk mening, maar blijkt onder meer uit het onlangs gepresenteerde veiligheidsrapport en de nieuwe reglementen in de uitgaansbuurt. Aan de andere kant zijn er in Mechelen ook zeer leuke buurten (waarmee ik niet wil ontkennen dat er geen minder leuke zijn). Ik vind dat een eigenaardige beslissing, als je ze om die reden genomen hebt.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 september 2009 om 19:57.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 19:58   #85
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Om met F-16's burgerslachtoffers te maken aan de andere kant van de wereld. Is het daarmee voor u duidelijk dat het leger haar geld waard is of wil u daarentegen een demonstratie dichter bij huis?
Jongen toch
Oud 18 september 2009, 19:58   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee? Waarvoor dan wel. Om overal ter wereld de soep te gaan uitscheppen ?
Ordehandhaving is nog wat anders dan oorlog voeren.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 19:59   #87
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het leger is daarvoor niet opgeleid.
Het leger is daar juist wel voor opgeleid. Onder flahaut werd het leger hervormd specifiek voor Vrede handhaving, of voor het opleggen van de vrede, in samenwerking met lokale politie. Voorbeeld daar van is mitrovica, meest onrustig stad in kosovo. Belgen werden daar enorm geprezen voor hun inzet en voor hun omgang met de lokale bevolking. De belgen waren de enige dewelke ongewapend, of zeer licht bewapend de stad durfden te betreden.

Het belgisch leger wordt niet meer opgeleid voor een volledige oorlog, bovenste spectrum van de geweldsdriehoek. Tanks, zware artillerie, Long Range luchtverdediging, alle zware wapens bij de landcomponent zijn door flahaut afgeschaft. Flahaut wilde zelfs de para's afschaffen.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 20:01   #88
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ordehandhaving is nog wat anders dan oorlog voeren.
Wat doen ze in Kosovo denk je Pietje? Ik zal het u zeggen : de orde handhaven.
Oud 18 september 2009, 20:03   #89
polksalad
Burger

polksalad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Met het risico hier nu het halve forum over me heen te krijgen, maar waarom zou je in godsnaam van Mechelen verhuizen naar Oostende, een van de meest verloederde steden van het land? Dat is overigens niet mijn persoonlijk mening, maar blijkt onder meer uit het onlangs gepresenteerde veiligheidsrapport en de nieuwe reglementen in de uitgaansbuurt. Aan de andere kant zijn er in Mechelen ook zeer leuke buurten (waarmee ik niet wil ontkennen dat er geen minder leuke zijn). Ik vind dat een eigenaardige beslissing, als je ze om die reden genomen hebt.
Om mij als Vlaming tussen de Vlamingen te voelen en omdat Oostende wel degelijk een aangename stad is op te vertoeven! Volgens mij vind u nogal veel 'eigenaardig' behalve u eigen mening en een geluk dat er toch mensen zijn met gezond verstand die het tegendeel beweren op u reacties en droomwereld. Ik zeg u dat een Vlaming zich in een grootstad onveilig voelt en dat men met dat gevoel nergens terecht kan zonder uitgelachen te worden of uitgescholden te worden voor racist. Maak eens een nachtelijk ritje met de wagen en rapporteer u bevindingen misschien valt u roze brilleke wel af?
polksalad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 20:04   #90
Steve_M

Standaard

Citaat:
Het herstellen van de orde is één van de kerntaken van het leger ,dacht ik. Wat zouden ze anders in eerste instantie moeten doen ?
De kerntaken van het leger zijn het verdedigen van het Belgische grondgebied tegen buitenlandse dreigingen en het verlenen van hulp aan NAVO-missies. De orde bewaren en herstellen binnen de landsgrenzen is de taak van de politie. Als die politie dat niet aankan, moet de politie dringend opnieuw hervormd worden. Het leger dan daarvoor maar inzetten is m.i. niet wenselijk. Waarmee ik niet gezegd heb dat het niet zou kunnen als de situatie echt uit de hand loopt. In dit geval ging het om een zestigtal jongeren met stenen, die blijkbaar ongrijpbaar waren voor een politiemacht die meer dan dubbel zo groot was. Minder frietjes eten, beetje meer oefenen, veel meer inzet.
Oud 18 september 2009, 20:05   #91
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De kerntaken van het leger zijn het verdedigen van het Belgische grondgebied tegen buitenlandse dreigingen en het verlenen van hulp aan NAVO-missies. De orde bewaren en herstellen binnen de landsgrenzen is de taak van de politie. Als die politie dat niet aankan, moet de politie dringend opnieuw hervormd worden. Het leger dan daarvoor maar inzetten is m.i. niet wenselijk. Waarmee ik niet gezegd heb dat het niet zou kunnen als de situatie echt uit de hand loopt. In dit geval ging het om een zestigtal jongeren met stenen, die blijkbaar ongrijpbaar waren voor een politiemacht die meer dan dubbel zo groot was. Minder frietjes eten, beetje meer oefenen, veel meer inzet.
.....minder op café gaan

Laatst gewijzigd door Pietje : 18 september 2009 om 20:07.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 20:07   #92
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
De overheid moet in Molenbeek desnoods de inzet van het leger als tijdelijke maatregel overwegen. Dat stelt het Vlaams Belang voor in een reactie op de zware rellen van voorbije nacht.

Voor de partij is het in de Brusselse gemeenten vijf voor twaalf: "De hoofdstad lijkt steeds meer op een Far West, waarbij jonge allochtonen zich doelbewust tegen de ordediensten keren en systematisch de openbare orde ondermijnen. Dat politie, brandweer en zelfs ambulances daarbij zelf het doelwit van gewelddaden zijn geworden, is ronduit onaanvaardbaar".

Het Vlaams Belang eist dat de politiek nu eindelijk haar verantwoordelijkheid neemt en komaf maakt met het lakse beleid van "politici �* la Moureaux" - Philippe Moureaux is voorzitter van de Brusselse PS en burgemeester van Sint-Jans-Molenbeek. Voor de partij is de eerste prioriteit nu een harde aanpak van de criminelen met een consequent beleid van nultolerantie, een sterk verhoogde politieaanwezigheid en meer middelen voor de ordediensten absoluut noodzakelijk. "Indien niet onmiddellijk meer mensen en middelen voor de veiligheidsdiensten kunnen worden vrijgemaakt, moet de overheid desnoods de inzet van het leger als tijdelijke maatregel overwegen", luidt het nog. (belga/sps)
Ah het VB wil de toestand doen escaleren.
Mja had ik echt niet van hen verwacht.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 september 2009 om 20:08.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 20:07   #93
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat de situatie behoorlijk uit de hand loopt. U niet ?
Oud 18 september 2009, 20:07   #94
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het grote drama is dat het probleem allang niet meer beperkt is tot enkele probleemwijken. Schaarbeek, Sint-Joost, Brussel-kanaalzone, Molenbeek, Anderlecht-Kuregem, Sint-Gillis vormen één grote gordel rond Brussel-stad met kompleet scheefgegroeide verhoudingen, die de rust en de welvaart van de rest van de stad bedreigt. Met een massale slecht opgeleide en niet-geintegreerde jeugd. 40% werkloosheid, en werklozen die voor de paar overblijvende jobs voor ongeschoolden in Brussel de concurrentie moeten aangaan met de massaal binnenstromende illegalen. Met een maffia van drug- en mensensmokkelaars die er alle belang bij heeft het gebied tot no-go zone te makan voor de politie. En de invloed van het moslim-fundamentalisme. Plus het feit dat bepaalde partijen er blijkbaar alles aan doen om de situatie zo te houden omdat het hen stemmen oplevert, en helpt om de Vlamingen verder uit Brussel te verdrijven. Dat is een tijdbom die ZAL ontploffen vroeger of later.

Als je dat wil oplossen zal je in de eerste plaats het gewest Brussel moeten ontbinden en Brussel en de 19 gemeenten onder curatele stellen van de federale overheid. En in de tweede plaats zorgen voor een volledige strikt gehandhaafde immigratie-stop en opsporing van illegalen. En in de derde plaats zorgen dat er werk gemaakt wordt van de integratie van de bestaande bevolking. Te beginnen met het aanleren van Nederlands bijvoorbeeld.
Correctie: van de Vlaamse overheid.

De federale overheid zit voor het onschadelijk maken van de tikkende tijdbom Bruxelles te vast onder de sloef van de Belgische nomenklatoera. Bovendien heeft ze het geld niet.

Met het aanleren van het Nederlands ben ik zèlf al begonnen. Ik ga daarvoor niet wachten op die immobiele fossielen van boven, zulle.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 18 september 2009 om 20:08.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 20:08   #95
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men geeft ze een training om bv. in Kosovo te gaan toezien dat er bij verkiezingen of iets dergelijks geen rellen zouden uitbreken. Indien wel, zijn ze getraind om deze rellen te bedwingen. Zou het niet fair zijn tegenover de belgische belastingsbetaler dat zijn militaire getraind met zijn centen waken over zijn veiligheid wanneer deze veiligheid wordt bedreigd door vreemdelingen. Of gaan de belgische politici ervan uit dat het belgische leger enkel en alleen kan en mag toezien op veiligheid buiten de belgische landsgrenzen.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 20:09   #96
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Leg dan uit wat ze daar zullen doen.

Vergeet bovendien het meest eenvoudige van al niet: het leger heeft geen politiefunctie en is daarvoor niet opgeleid. Het leger kent enkel "red" en "blue". Zo lang er geen duidelijke "red" is, zullen ze niks doen. Als ze worden bekogeld, zullen ze hoogstwaarschijnlijk terugschieten, maar daar ze niet opgeleid zijn voor politieopleidingen kan dit nogal wat schade aanrichten.

Het leger kan geen "zoek misdadigers en vind ze" uitvoeren.

Je kunt dus kiezen, ofwel heb je burgerslachtoffers, ofwel heb je een leger dat niks doet.
Het lijkt mij anders een standaardtechniek om het leger in te zetten als de politie het niet meer aankan. Het Belgische leger doet het momenteel zelfs zélf, maar dan wel in het buitenland...

Dat gezegd zijnde: Ik denk niet dat het leger inzetten hier het meest efficiënte is. Je kan het leger eventueel wel inzetten om er tijdelijk de orde te herstellen, maar dat alleen zal geen oplossing zijn. Of ga je permanent para's inzetten in stukken van Brussel?

Om echt tot een oplossing te komen moeten die rotte appels uit de samenleving verwijderd worden. Daarmee bedoel ik hier héél duidelijk dat men volgende maatregelen dient te nemen.

1: de ouders worden alle ouderlijke rechten met onmiddelijke ingang ontnomen.
2: alle schade wordt zoveel mogelijk gerecupereerd; als die mensen een uitkering krijgen wordt deze herleid tot het absolute bestaansminimum, kindergeld van de afgelopen jaren wordt teruggevorderd enz.
3: met de kinderen gebeurt afhankelijk van hoe erg ze ontspoord zijn het volgende gedaan:
- lichtste gevallen: worden opvanggezinnen voor gezocht, bij voorkeur zo ver mogelijk verwijderd van hun oude omgeving.
- mediumgevallen: heropvoedingskampen militaire stijl
- ergste gevallen: indien dubbelnationaliteit, zowel die van hen als de ouders afnemen en buitenzetten.
indien niet de dubbelnationaliteit: heropvoedingskampen miltaire stijl.

Je moet reëel zijn een deel van deze mensen zal je op zijn minst voor lange tijd (sommigen permanent) moeten afschrijven voor onze samenleving. Wel dan doe je dat ook.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 20:10   #97
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.....minder op café gaan
Daar heb je een punt. De meesten hebben duidelijk overgewicht en sommigen zelfs manifest een bierbuik.
Oud 18 september 2009, 20:11   #98
Force Nationale
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke Bekijk bericht
De overheid moet in Molenbeek desnoods de inzet van het leger als tijdelijke maatregel overwegen. Dat stelt het Vlaams Belang voor in een reactie op de zware rellen van voorbije nacht.

Voor de partij is het in de Brusselse gemeenten vijf voor twaalf: "De hoofdstad lijkt steeds meer op een Far West, waarbij jonge allochtonen zich doelbewust tegen de ordediensten keren en systematisch de openbare orde ondermijnen. Dat politie, brandweer en zelfs ambulances daarbij zelf het doelwit van gewelddaden zijn geworden, is ronduit onaanvaardbaar".

Het Vlaams Belang eist dat de politiek nu eindelijk haar verantwoordelijkheid neemt en komaf maakt met het lakse beleid van "politici �* la Moureaux" - Philippe Moureaux is voorzitter van de Brusselse PS en burgemeester van Sint-Jans-Molenbeek. Voor de partij is de eerste prioriteit nu een harde aanpak van de criminelen met een consequent beleid van nultolerantie, een sterk verhoogde politieaanwezigheid en meer middelen voor de ordediensten absoluut noodzakelijk. "Indien niet onmiddellijk meer mensen en middelen voor de veiligheidsdiensten kunnen worden vrijgemaakt, moet de overheid desnoods de inzet van het leger als tijdelijke maatregel overwegen", luidt het nog. (belga/sps)

U ziet he...L'Islam, réligion de la paix..

Molenbeek is zowat het Seine Saint-Denis van België aan het worden. Jonge NoordAfrikaanse gangsters getooid in Nike petjes, lacoste trainertjes en dockside schoenen die de ordediensten bekogelen met alles wat los zit. Ik ken de kreten wel als je als rasechte Belg daar durft rond lopen. Déhors les Belges, va te faire foutre, sale blanc..,Tu veux un photo?...tabondjemek....etc
Leden van onze partij zijn al verschillende malen belaagd geweest en agressief aangevallen door die "NordAfricains". De Politie dient met scherp te schieten op dat tuig, Belgie aan de Belgen!!
Force Nationale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2009, 20:11   #99
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polksalad Bekijk bericht
Om mij als Vlaming tussen de Vlamingen te voelen en omdat Oostende wel degelijk een aangename stad is op te vertoeven! Volgens mij vind u nogal veel 'eigenaardig' behalve u eigen mening en een geluk dat er toch mensen zijn met gezond verstand die het tegendeel beweren op u reacties en droomwereld. Ik zeg u dat een Vlaming zich in een grootstad onveilig voelt en dat men met dat gevoel nergens terecht kan zonder uitgelachen te worden of uitgescholden te worden voor racist. Maak eens een nachtelijk ritje met de wagen en rapporteer u bevindingen misschien valt u roze brilleke wel af?
Jaja, we weten het nu al wel: jij hebt de enige echte waarheid in pacht, iedereen die het daarmee niet eens is, draagt een roze bril. Je hebt niet eens in een echte grootstad gewoond: daarvan hebben we er in België eigenlijk maar een, met een beetje goede wil drie en Mechelen hoort daar in ieder geval niet bij. Tot mijn achttiende heb ik in Deurne-Noord gewoond, dus ik ben wel enigszins vertrouwd met grootstedelijke problemen. Ook kom ik zowel in Brussel als Antwerpen zeer regelmatig op straat, zelfs 's nachts, stel je voor.

Ik lachte je niet uit en noemde je evenmin een racist. Hier maakt maar een iemand (onzinnige) verwijten en dat ben jij.
Oud 18 september 2009, 20:13   #100
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Het leger dient een gebied onder controle te kunnen krijgen, ja. Maar verder staan ze redelijk macheloos, omdat de vijand onzichtbaar is.
Om de vijand te vinden in een stad als Brussel...
Ti's bruin, t'heeft nen krollenbol, en t'is nogal vrij luidruchtig....hoe moeilijk kan dat zijn om er zo'n te vinden in Brussel ???

( grapje btw... )
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be