Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2009, 19:25   #81
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom betalen wij onze poetsvrouwen/mannen slecht 8 euro bruto per uur en niet 10 of 12 euro?
Niemand verhindert U om 10 of 12 euro te betalen.
Oud 19 september 2009, 19:30   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Niemand verhindert U om 10 of 12 euro te betalen.
Je mag altijd doen alsof je het niet begrijpt.
"Vergeet niet dat onze economie, zoals ze werd uitgebouwd, nog altijd nood heeft aan goedkope onderbetaalde werkkrachten. (eventueel in het zwart)"
op die manier kan je makkelijker afwijken van de discussie.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 19:31   #83
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
"Vergeet niet dat onze economie, zoals ze werd uitgebouwd, nog altijd nood heeft aan goedkope onderbetaalde werkkrachten. (eventueel in het zwart)"
Ik verplicht niemand niet om die job te doen.Als ik zie een job absoluut niet genoeg betaald dan begin ik er ook niet aan.
Als ik in de horeaca wil gaan werken maar wetende er gerookt word en ik kan er niet tegen dan begin ik er ook niet aan,simpel toch?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2009, 19:45   #84
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat goedkope arbeidskrachten massaal aanwezig zijn, gezien de torenhoge werkloosheid in Vlaanderen en al zeker onder doelgroepen,dus wat is uw punt eigenlijk?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2009, 08:39   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat goedkope arbeidskrachten massaal aanwezig zijn, gezien de torenhoge werkloosheid in Vlaanderen en al zeker onder doelgroepen,dus wat is uw punt eigenlijk?
Hoeveel heb je gelezen van deze discussie dat je niet begrijpt wat mijn punt is?

Dit is eigenlijk mijn punt :

http://forum.politics.be/showthread....36#post4344036
http://forum.politics.be/showthread....57#post4344057
Oud 20 september 2009, 11:02   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel heb je gelezen van deze discussie dat je niet begrijpt wat mijn punt is?

Dit is eigenlijk mijn punt :

http://forum.politics.be/showthread....36#post4344036
http://forum.politics.be/showthread....57#post4344057
Ik geef u gelijk dat het niet van belang is of je grootouders hebben bijgedragen tot de sociale zekerheid, het is geen erfrecht...maar wij hebben die mensen niet naar hier "gelokt" uiteraard droegen gastarbeiders bij maar deed ook de volgmigratie, tweede en derde generatie dit?

Mij lijkt een diepgaand onderzoek zoals in Nederland gevraagd wordt zeer zinvol, wat kost ons migratie en wat bracht het op?
Ik vrees dat die cijfers zeer negatief zullen zijn en daar mag best aandacht naar met de bedoeling om dit te veranderen!
Oud 20 september 2009, 11:25   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef u gelijk dat het niet van belang is of je grootouders hebben bijgedragen tot de sociale zekerheid, het is geen erfrecht...
Alice; ik heb me er helemaal niet over uitgesproken of de verworvenheden een "erfrecht" zijn. Ik haalde enkel de tegenstrijdige visie aan.
Citaat:
maar wij hebben die mensen niet naar hier "gelokt"
Niet gelokt? Zelfs geen beetje?

"In de jaren 1960 werd een intense rekrutering gevoerd van ongeschoolden uit Noord-Afrika en Turkije. In opdracht van het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling gaf het Belgisch Instituut voor Informatie en Documentatie in 1964 een brochure uit : "Vivre et travailler en Belgique".
De inleiding van deze brochure luidde als volgt :
"Arbeiders, welkom in België!
U denkt eraan in België te komen werken ? Wellicht heeft U reeds de 'grote beslissing' genomen ? Wij, Belgen, zijn verheugd dat U aan ons land de bijdrage van uw arbeidskracht en uw intelligentie komt leveren. (...)
Uitwijken naar een land dat onvermijdelijk met het uwe verschilt, brengt enkele aanpassingsproblemen met zich mee. Deze aanvankelijke moeilijkheden zullen veel vlotter overwonnen worden indien U een normaal leven, dit wil zeggen een familiaal leven leidt. België is een land waar de arbeid goed beloond wordt, waar het comfort op een hoog niveau ligt, vooral voor hen die in gezinsverband leven. (...) In elk geval willen wij U nogmaals verzekeren : de arbeiders uit streken van de Middellandse Zee zijn welkom onder ons in België."
De brochure gaf verder ondermeer informatie over het systeem van arbeidsvergunningen, over de streken en sectoren waar er vraag naar arbeid was en regelingen met betrekking tot de kinderbijslag en de sociale zekerheid in het algemeen. Tevens werd de migrant ingelicht over het gezinsleven in België en over de vrijheid van godsdienst.
Opvallend was het aandringen op de gezinsimmigratie. Dit kaderde in de opvattingen van het rapport Sauvy dat twee jaar eerder gepubliceerd werd. Daarin toonde Sauvy, een Franse demograaf met internationale reputatie, aan dat er ook om demografische redenen vreemdelingen aangetrokken moesten worden, vooral naar het verouderde en kinderarme Wallonië ..."
http://www.kuleuven.be/thomas/images..._in_Belgie.doc

Citaat:
uiteraard droegen gastarbeiders bij maar deed ook de volgmigratie, tweede en derde generatie dit?
Ja.

Citaat:
Mij lijkt een diepgaand onderzoek zoals in Nederland gevraagd wordt zeer zinvol, wat kost ons migratie en wat bracht het op?
Ik vrees dat die cijfers zeer negatief zullen zijn en daar mag best aandacht naar met de bedoeling om dit te veranderen!
In Nederland werd helemaal geen diepgaand onderzoek gevraagd. Er werden enkel cijfers gevraagd naar bepaalde kosten. Wat het opbracht wilde de vraagsteller niet weten.
Maar een echt diepgaand onderzoek mag er gerust komen.
Oud 20 september 2009, 11:36   #88
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Hoe dan ook blijft het voor mij hetzelfde, als we ze nu "gelokt" hebben of niet, niemand heeft gewenst dat we onhandelbare buurten krijgen.
De migratiestroom is alvast groter nu dan in de tijd dat we mensen nodig hadden in de mijnen te werken. Daarbovenop denk ik niet dat die vroegere "mijnwerkers" het probleem vormen.
Het kan ook geen excuus zijn om alles maar wat te gaan tolereren of de poorten verder open te zetten.
Oud 20 september 2009, 13:49   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice; ik heb me er helemaal niet over uitgesproken of de verworvenheden een "erfrecht" zijn. Ik haalde enkel de tegenstrijdige visie aan.

Niet gelokt? Zelfs geen beetje?

"In de jaren 1960 werd een intense rekrutering gevoerd van ongeschoolden uit Noord-Afrika en Turkije. In opdracht van het Ministerie van Arbeid en Tewerkstelling gaf het Belgisch Instituut voor Informatie en Documentatie in 1964 een brochure uit : "Vivre et travailler en Belgique".
De inleiding van deze brochure luidde als volgt :
"Arbeiders, welkom in België!
U denkt eraan in België te komen werken ? Wellicht heeft U reeds de 'grote beslissing' genomen ? Wij, Belgen, zijn verheugd dat U aan ons land de bijdrage van uw arbeidskracht en uw intelligentie komt leveren. (...)
Uitwijken naar een land dat onvermijdelijk met het uwe verschilt, brengt enkele aanpassingsproblemen met zich mee. Deze aanvankelijke moeilijkheden zullen veel vlotter overwonnen worden indien U een normaal leven, dit wil zeggen een familiaal leven leidt. België is een land waar de arbeid goed beloond wordt, waar het comfort op een hoog niveau ligt, vooral voor hen die in gezinsverband leven. (...) In elk geval willen wij U nogmaals verzekeren : de arbeiders uit streken van de Middellandse Zee zijn welkom onder ons in België."
De brochure gaf verder ondermeer informatie over het systeem van arbeidsvergunningen, over de streken en sectoren waar er vraag naar arbeid was en regelingen met betrekking tot de kinderbijslag en de sociale zekerheid in het algemeen. Tevens werd de migrant ingelicht over het gezinsleven in België en over de vrijheid van godsdienst.
Opvallend was het aandringen op de gezinsimmigratie. Dit kaderde in de opvattingen van het rapport Sauvy dat twee jaar eerder gepubliceerd werd. Daarin toonde Sauvy, een Franse demograaf met internationale reputatie, aan dat er ook om demografische redenen vreemdelingen aangetrokken moesten worden, vooral naar het verouderde en kinderarme Wallonië ..."
http://www.kuleuven.be/thomas/images..._in_Belgie.doc

Ja.

In Nederland werd helemaal geen diepgaand onderzoek gevraagd. Er werden enkel cijfers gevraagd naar bepaalde kosten. Wat het opbracht wilde de vraagsteller niet weten.
Maar een echt diepgaand onderzoek mag er gerust komen.
Artisjok, praat je wel eens met de eerste generatie? Moet je doen, zeer boeiend!
Die mensen voelen zichzelf helemaal niet "gelokt" maar geven toe dat ze vooral wilden ontsnappen uit de diepe armoede in hun land, waar hun kinderen soms dood gingen van de honger en ziekte, ze in lemen hutten woonden en geen enkele toekomst hadden!
Daarom kozen die mensen voor migratie, hier wachtte werk, inkomen, ziekenzorg, kindergeld, pensioen en annlerlei andere voordelen, het was dus een heel bewuste keuze van mensen die in eigen land niets maar dan ook niets hadden of betekenden!
Uit wat je post leidt ik dan ook nergens af dat iemand "gelokt" werd, tenzij een infobrocure volgens jou dit automatisch betekent??
De eerste generatie geeft toe dat zij hun welvaart te danken hebben aan dit land,en zij zonder dit nog steeds achter de ezel stonden in hun land van herkomst! Dus wie er beter van werd was in de eerste plaats de migrant zelf.
De gezinsmigratie kwam pas vele later op gang toen duidelijk werd dat de gastarbeider permanent bleef
Oud 20 september 2009, 18:20   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok, praat je wel eens met de eerste generatie? Moet je doen, zeer boeiend!
Die mensen voelen zichzelf helemaal niet "gelokt" maar geven toe dat ze vooral wilden ontsnappen uit de diepe armoede in hun land, waar hun kinderen soms dood gingen van de honger en ziekte, ze in lemen hutten woonden en geen enkele toekomst hadden!
Daarom kozen die mensen voor migratie, hier wachtte werk, inkomen, ziekenzorg, kindergeld, pensioen en annlerlei andere voordelen, het was dus een heel bewuste keuze van mensen die in eigen land niets maar dan ook niets hadden of betekenden!
Uit wat je post leidt ik dan ook nergens af dat iemand "gelokt" werd, tenzij een infobrocure volgens jou dit automatisch betekent??
De eerste generatie geeft toe dat zij hun welvaart te danken hebben aan dit land,en zij zonder dit nog steeds achter de ezel stonden in hun land van herkomst! Dus wie er beter van werd was in de eerste plaats de migrant zelf.
De gezinsmigratie kwam pas vele later op gang toen duidelijk werd dat de gastarbeider permanent bleef
Natuurlijk zijn zij er ook beter van geworden, hebben zij er uiteindelijk voor gekozen; maar dat sluit toch niet uit dat ze naar hier gelokt werden.
Wat was volgens jou de bedoeling van de brochure?
Oud 21 september 2009, 00:55   #91
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk zijn zij er ook beter van geworden, hebben zij er uiteindelijk voor gekozen; maar dat sluit toch niet uit dat ze naar hier gelokt werden.
Zoals ik al heb aangetoond,ze naar hier gehaald wegens totaal schandalige redenen en waar ik nogmaals zeg ze wisten ze terug naar land van herkomst zouden gestuurd worden maar dat hebben ze niet gedaan,hun belofte niet gehouden en zo begint het natuurlijk.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 01:57   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Info voor wie koos die stap te zetten, wanneer ik naar Brugge ga en daar een brocure over lees, wordt ik dan "gelokt"?
Of krijg ik info over iets wat ik wil doen, daarvoor kies?
Oud 21 september 2009, 07:06   #93
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Info voor wie koos die stap te zetten, wanneer ik naar Brugge ga en daar een brocure over lees, wordt ik dan "gelokt"?
Of krijg ik info over iets wat ik wil doen, daarvoor kies?
Ja het is lokken. Doe nu niet dat ze de luxe hadden zomaar te kunnen kiezen. Mensen migreren niet zomaar, het was een kwestie van overleven.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 08:04   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja het is lokken. Doe nu niet dat ze de luxe hadden zomaar te kunnen kiezen. Mensen migreren niet zomaar, het was een kwestie van overleven.

Blijkbaar migreren mensen wel zeer gemakkelijk richting Racistisch Vlaanderen.

Zoals mijn vader, die met mijn "Vlaamßche" moeder is getrouwd. En hier is blijven plakken. Wat mij een 2de generatie allochtoon maakt.

Mijn vrouwtje heeft dezelfde achtergrond, en toch, je zou het niet zeggen van ons.
1 ding is wel belangrijk om te vermelden, we hebben geen religieuze verplichtingen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 september 2009 om 08:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 09:29   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wanneer ze volgens u niet de luxe hadden om te kiezen, waar lag dit dan aan?
Aan de positie waarin die mensen zich bevonden lijkt me of is Vlaanderen schuldig aan de diepe armoede in landen zoals Marokko en Turkije waar geen sociaal stelsel bestaat voor alle burgers?
Het is de armoede en het totaal ontbreken aan mogelijkheden in thuislanden die mensen zonder toekomst doet vertrekken, tot op vandaag, niet zeveren he?
Zakaat is minder inkomenvast dan sociale zekerheid, waarmee ik die mensen niets verwijt, maar wel u die probeert om van die eerste generatie slachtoffers te maken die "naar hier gelokt zijn", vergeet die bullshit maar....

Zonder die migratie hadden "gastarbeiders" nog steeds in diepe armoede gezeten in hun land, migratie bood hun de kans om uit die armoede te geraken, of dacht u dat die mensen moesten kiezen tussen een baan in het dorp en hier???Wie in die landen wel toekomst had bleef waar hij was!

Laatst gewijzigd door alice : 21 september 2009 om 09:29.
Oud 21 september 2009, 09:37   #96
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik verplicht niemand niet om die job te doen.Als ik zie een job absoluut niet genoeg betaald dan begin ik er ook niet aan.
Als ik in de horeaca wil gaan werken maar wetende er gerookt word en ik kan er niet tegen dan begin ik er ook niet aan,simpel toch?
http://nl.wikipedia.org/wiki/D/t-regels
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 09:53   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Misschien ook inhoudelijk reageren? Het is hier geen Nederlandse les maar een discussieforum, tenzij u natuurlijk wilt demonstreren dat u "beter en intelligenter " bent dan wie een dt fout maakt!
Oud 21 september 2009, 10:11   #98
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien ook inhoudelijk reageren? Het is hier geen Nederlandse les maar een discussieforum, tenzij u natuurlijk wilt demonstreren dat u "beter en intelligenter " bent dan wie een dt fout maakt!
Twee. Niet één, maar twee.

(Ook tellen lukt niet meer. )
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 10:30   #99
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Twee. Niet één, maar twee.

(Ook tellen lukt niet meer. )
Kerel, uw posts zitten ook vol spel - en taalfouten. Djimi heeft ze al meermaals moeten aanpassen. Ge moet zo niet uit de hoogte doen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2009, 11:45   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Kerel, uw posts zitten ook vol spel - en taalfouten. Djimi heeft ze al meermaals moeten aanpassen. Ge moet zo niet uit de hoogte doen.
Dat stoort mij dus ook, dit is geen Nederlandse les, maar een discussieforum, ook wie al eens een spelfout maakt mag meepraten!
Ik vind daarop wijzen nogal schoolmeesterachtig en arrogant....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be