![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() My attorney had never been able to accept the notion, often espoused by former drug abusers, that you can get a lot higher without drugs than with them,
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk was het dit waar ik een voorbeeld van vroeg.
Toch al bedankt voor de kijktips. Ik zal ze waarschijnlijk via het internet moeten bestellen, zeker? Ik vermoed dat dit niet gemakkelijk te vinden is in de lokale supermarkt.
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik zal de evolutie kort schetsen: Tijdens de USSR werden regisseurs niet gesponserd volgens kijkcijfers, maar volgens een vreemd, vrij bohemisch (voor zo ver dat mogelijk was in de USSR) gildenverband waarbij ze een budget kregen van de staat om een film te maken. Er was een heleboel rotzooi gemaakt, maar ook enkele schitterende dingen. De regisseurs maakten hun films zodanig subtiel dat de censoren het niet begrepen, en tegelijk zorgde afwezigheid van vrije markt/kijkcijfers ervoor dat de onderwerpen steeds interessant bleven. Uiteraard had de censuur zaken die niet comfortabel waren voor de regisseurs. Ze droomden van een betere wereld. Toen de USSR viel, kwam in Rusland een zeer korte (2-3 jaar) periode wanneer extreem interessante literatuur en films (dit veel minder wegens geldgebrek) verscheen. Later begon het fameus marktmechanisme te werken, waarbij door middel van passieve macht de controle over de regisseurs werd uitgeoefend: Het plebs wilt eenvoudige, obscene thema's. De hamburgercinema van de VS begon binnen te stromen, met haar goedkope, eenvoudig te slikken rotzooi vol speciale effecten. Het plebs deed uiteraard niet langer de moeite om de oude klassiekers te zien of nieuwe goede films te begrijpen. Halfdomme regisseurs met films over moorden, geschiet en geneuk verschenen. De oude garde van de regisseurs stierf uit wegens gebrek aan kijkcijfers. Er waren geen subsidies meer, en het plebs wou hun films niet. Er waren in de late jaren 90 af en toe inzendertjes in de krant te lezen van vrienden van oude acteurs die 20 jaar vroeger briljant hebben geacteerd in de beste films van de USSR, bijvoorbeeld: "Beste lezers, mijn vriend, die jullie kennen als Shurik uit de film Operatie Y, is zwaar ziek en heeft geld nodig voor eten en medicatie. Zou er iemand zo vriendelijk zijn om een kleine donatie te geven? Het is echt nodig." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Zeer interessant, bedankt voor de lange uitleg.
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Daarom zeg ik altijd: kunst dient steeds gesubsidieerd te blijven, ookal heeft het weinig publiek en is het op het eerste zicht lelijk. Ik ben zelf zeker geen liefhebber van conceptuele en andere naar mijn mening brollerige kunstvormen, maar ik weet heel goed dat het zeer noodzakelijk is om die mensen te blijven subsidieren, ookal is de rendabiliteit van je geld klein en de kunst vrij obscuur. Verdwijnt de avant-garde, verdwijnt alles. Kunst, net zoals wetenschap, mag niet afhangen van eender welke machtsvorm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar ik snap wel wat je bedoelt.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 24 september 2009 om 00:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bedenking die ik me ook maakte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Ik doelde op noninterferentie gepaard met instandhouding.
Ik geloof namelijk niet in het liberale "betaal je eigen hobby zelf" waarmee iedereen tegenwoordig doorweekt is. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 24 september 2009 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helaas is dat zo goed als onbestaande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Gouverneur
|
![]() John Voight in Runaway train, die in een korte monoloog alle pijn, wanhoop en trots van zijn leven in de marge weet te verwoorden: http://www.youtube.com/watch?v=Y4gNf...eature=related
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals ik al aantoonde met de slotscène, fantastische film.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Uit Apocalypse Now:
http://www.youtube.com/watch?v=bPXVGQnJm0w http://www.youtube.com/watch?v=Gz3Cc7wlfkI |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |