![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wanneer barst België? | |||
September 2009 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Oktober 2009 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Alleszins voor 1 januari 2010 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,50% |
Alleszins voor de komende, federale verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
In 2011 |
![]() ![]() ![]() |
7 | 8,75% |
In 2012 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Op 21 december 2012 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,25% |
Tussen de federale en de deelstatelijke verkiezingen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
2014-2020 |
![]() ![]() ![]() |
12 | 15,00% |
2020-2035 |
![]() ![]() ![]() |
10 | 12,50% |
2035-2100 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 3,75% |
Na 2100 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Na het jaar 3000 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,25% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
18 | 22,50% |
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
18 | 22,50% |
Aantal stemmers: 80. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België zal barsten zodra we weten wie er het eerst was: de kip of het ei. Tenzij het ons niet kan schelen wie er het eerst was...
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 29 september 2009 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() *Pakt er een bord kaviaar bij, laat België barsten.*
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.film-modusoperandi.be/
Een aanrader voor iedereen die méér wil weten over de collaboratie en de repressie in Belgique tijdens en na WOII. Ik vermoed dat déze film nog niet op VRT 1 of Canvas is vertoond. Indien mijn vermoeden klopt: het is een echte schande!!!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik erg vreemd vind, is het feit dat VRT die film blijkbaar méé produceerde (geld ter beschikking stelde, of anders wel materieel/personeel).
Ook nogal wat andere Belgische instellingen ondersteunden de film. Desondanks is die film weinig 'flatterend' voor het (toenmalige) establishment, en toont op niet mis te verstane wijze aan dat de repressie niet bepaald ondubbelzinnig tégen collaborateurs i.h.a. was gericht. Kan iemand mij bevestigen dat die film tot nu toe nog niet op VRT1 of Canvas te zien was, of mij anders op m'n vingers tikken met bewijzen dat die film wèl al op één van de genoemde zenders werd vertoond? Dank bij voorbaat, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedere morgen zet in nerveus, met het hart van angst vervuld het Journaal op op Radio 1.
Iedere morgen weer bekruipt mij een niet miskenbare angst, schrik, ongehouden..... Iedere morgen weer kan ik slechts minuten later, weer opgelucht adem halen... Iedere morgen weer word ik gerustgesteld.... Iedere morgen weer stel ik vast dat België niet gebarsten is..... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en waarom zwijg jij nu opeens over Maingain??? je kan er toch niet naast kijken dat hij in Franstalig België een politicus is die aanvaardt wordt ondanks zijn extreem-racistisch gedachtengoed???
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() Het is een taaie tante.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Aan de figuur van Mangain maak ik niet meer veel woorden vuil. Mangain is een oen, die zich bovendien belangrijker voordoet dan hij in werkelijkheid is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn stem is in Franstalig België (dus ook buiten Brussel) wel van tel. Als hij zegt dat de 3 burgemeesters moeten benoemd worden, staan alle Waalse politici in de rij om hem te steunen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door quercus : 30 september 2009 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En ook Reynders praat zijn visie na, en daarmee de hele MR...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 september 2009 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() U begrijpt het niet helemaal volgens mij. Het gaat om het principe: men werkt niet samen met de invaller. En in die zin hadden de passivisten overschot van gelijk. Want nadien is duidelijk gebleken dat de schadelijke gevolgen van herhaalde collaboratie met de vijand door bekende Vlaams-nationalisten (die hun achterban meezogen in de collaboratie) uiterst nadelig geweest is voor de 'Vlaamse zaak'.
Laatst gewijzigd door system : 30 september 2009 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |